Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je první elektrická Dacia. Do prodeje vstoupí v roce 2021

David Bureš
Diskuze (25)

Dacia Spring je koncept elektrického crossoveru, předzvěst sériového auta chystaného pro rok 2021.

Emisní normy jsou v Evropě neúprosné, jsou natolik přísné, že se výrobci bez elektromobilů do budoucna zkrátka neobejdou. Elektřinou poháněné vozidlo tak bude muset nabídnout i Dacia, značka renomovaná pro své dostupné vozy. Předzvěstí první elektrické Dacie se stává koncept Spring, představený v termínu, kdy se měl konat zrušený ženevský autosalon.

Podle očekávání koncept Dacie s elektrickým pohonem vychází z Renaultu K-ZE, který se coby dostupný elektromobil prodává na čínském trhu. To potvrzuje shodná silueta karoserie nebo totožná linie bočního prosklení, samotné designérské detaily jsou však pro Dacii Spring svébytné.  

Vpředu se nachází nově tvarovaná maska a úzké světlomety, doplněné o diody v nárazníku, zatímco v koncových světlech najdeme motiv zdvojeného písmena Y. Právě na ně bychom měli upřít pozornost, jelikož rumunská automobilka přiznává, že Spring je ukázkou světelného podpisu budoucích modelů značky. Podobný motiv tak očekávejme třeba v nové generaci Dacie Sandero, která by se světu měla představit ještě letos.

Showcar crossoveru je mimochodem velice kompaktní, na délku měří pouhých 3,73 metru, což z něj v případě sériové varianty udělá nejmenší model značky. Více o technice automobilka neprozradila, snad jen to, že dojezd sériového provedení se má pohybovat okolo hodnoty 200 kilometrů (podle metodiky WLTP).

Renault K-ZE je mimochodem poháněn elektromotorem o výkonu 33 kW, čerpající svoji energii z lithium-iontových baterií o kapacitě 26,8 kWh. Velice podobnou techniku by měla dostat i Dacia – ostatně její elektromobil by se měl vyrábět po boku K-ZE v Číně.

Dacia Spring vstoupí na trh v první polovině roku 2021. Zatím však není jasné, zda bude nabízena také na českém trhu. Automobilka totiž bez bližších podrobností oznamuje, že elektromobil bude dostupný jen ve vybraných zemích.

David Bureš
Diskuze (25)

Doporučujeme

Avatar - MArk321123
8. 9. 2020 15:15
Re: Tak jen hádám, že
Tak to je docela dobře možné ... na druhou stranu, by to bylo v jejich moderní éře první auto Dacie které by se nedostalo na náš trh a to mi nějak nepřipadá pravděpodobné. Třeba kvůli absenci dotace vůz podraží, ale i tak ho na náš trh doufám pošlou.
Avatar - MArk321123
8. 9. 2020 15:13
Re: Proč?
jo, Dacia se toho nebojí :-) Ono to i tak pojede, a díky tomu mohou jít s cenou výrazně dolu. Samozřejmě to nebude auto na dálniční závodní exhibice ale to od něj potenciální zájemci ani nečekají.
Avatar - MArk321123
8. 9. 2020 15:08
Re: Proč?
nikdy neříkej nikdy ... můžeš se co nevidět dostat do situace kdy dáš za elektro 300 tis, nebo za fosila milion, ty ceny se totiž půjdou časem proti sobě až se prohodí a rozhodně nebude už dlouho platit že elektro je dražší - spíš to bude přesně naopak, jak se bude víc vyrábět elektroaut budou logicky stále levnější zatímco ta fosilní už budou jen pro fajnšmekry a tedy dost drahá, legislativou znevýhodňovaná ... navíc hlučná a nepraktická s potenciálně zakázaným vjezdem do řady měst až na to nakonec budeš muset dávat veteránské známky :-) Jezdit s fosilem pak může být docela velká komplikace, protože se tomu přizpůsobí i četnost benzínových pump a hlavně jejich ceny, které klesajícím zastoupením fosilních aut dost výrazně porostou.
Avatar - MArk321123
8. 9. 2020 15:05
Re: Vždy, když vidím auto...
co to tady předvádíš ? Co je na dobíjecím kabelu ponižujícího ? Je pro tebe ponižující i dobíječka telefonu nebo přívodní kabel do TV ? Je pro tebe ponižující USB ? Prezentuješ se tu jako naprostý hňup.
Avatar - MArk321123
8. 9. 2020 15:03
Re: Děkuji, elektrovozítko nechci.
Duster určitě není špatný - je to taková úlitba fanouškům SUV - ale třeba Logan MCV mi připadá mnohem praktičtější. Ale to dost odbíháme od tématu, že.