Tento "lowcost" mám a dost mi vyhovuje. Tovární LPG verze s 1,4TJet (auto klima, parking senzory, tempomat, UConnect, el. bederní opěrka, mlhovky aj.), zatím najeto 50 tis. km bez jediného problému. Těší mne skutečný komfort díky dvouokruhovým FSD tlumičům by Koni, kompozitové tyčky stabilizátorů včetně šasi sdíleném s Jeepem Renegade s robustní torzkou a dělenými čepy ramen asi vydrží dlouho i na středočeských roads a nebude to v budoucnu moc stát. Analogové budíky přežijí auto a nezapomenu na vyděšený výraz kamaráda, kterému digitál zhasl na dálnici a cenu opravy (výměny) chvíli rozdýchával. Moje Tipo nemá start/stop (AGR aku), filtr pevných částic a pokud máte povědomí víte, že Tipa "nemoderní" zatím čtyřválcové motory nevyžadují doufání typu: Mě snad ty rozvody vydrží, nebude to ředit benzínem olej, karbonovat apod. A v současné době jezdím za cca korunu na kilometr. Každý ať si vybere co chce, jen mě nějak ty "nelowcost" auta za podstatně vyšší prachy v C segmentu nepřesvědčují, že by mi za mé prachy nabízela víc, než skutečně potřebuju.
A proč by to neměli kde vzít? Všechno, co by udělalo z Tipa výrazně lepší auto, mají okamžitě k dispozici. Spíš je otázka, jestli by to bylo zrovna v případě současné generace Tipa ku prospěchu, když už si našlo svoji pozici na trhu. Výrazné vylepšení by přineslo i zdražení a to by současná generace Tipa prodejně neunesla.
Pokud modernizace přinese i nové motory a zároveň si Tipo zachová svůj charakter "kus auta za dobrou cenu", tak pořád může v prodejích prohánět korejce.
No nekupují. Tipo sice není prodejní premiant ale propadák to taky vyloženě není. Loni měl evropské prodeje mezi Ceedem a i30. Mazda 3 nemá ani poloviční prodeje.
Vždycky, když někdo Tipo přirovnává k Dacii (Logan/Sandero?), tak se musím smát. Protože je jasné, že si tato auta nikdy pořádně neporovnal, natož aby se s nimi svezl. Jinak by totiž rakovou blbost nikdy nemohl vyplodit! :-)
Doufám, že digitální přístrojový štít bude jen na přání, do auta jako je Tipo se naproto nehodí. Také design inovovaného volantu je výrazně horší, než u toho dosavadního.... ;-\
Tipo ani nepotřebuje facelift (max, oživenou grafuku světlometů a zadních svítilen nezměněného tvaru), ale hlavně kvalitnější interiérové plasty a bodl by i úspornější čtyřválcový turbomotor.
Tipo potřebuje modernizaci jako sůl, a to zvenku, uvnitř i pod kapotou. Trochu nešťastně pojatý interiér mu asi zůstane, ale když zvolí lepší materiály a zapracuji na odhlučnění podvozku, bude to fajn.
Nebude. Tipo pořád zůstane low-budget car, kde jeho nejbližším konkurentem bude Dacie. Na tebou zmiňovaná auta jako je Golf, Mazda 3 či Focus se bude dívat z uctivé vzdálenosti.
v suboji s novou corollou novym leonom novou octavkou novym golfom novym focusom novou mazdou 3 a par dalsimi novsimi konkurentmi C segmentu ukaze az cas... kazdopadne chcelo by to uz pomaly aj novy model .. tento C segment uz nie je ziadna minitrieda kde sa da prezit aj 15 rokov s tou istou "generaciou" a bez "ujmy" ... :-|
navyse po tom co som tipo pred par rokmi osobne skusal si nerobim iluzie zeby po facelifte uz zrazu nahanalo vyspelejsiu corollu alebo naslapaneho golfa alebo bezchybnu octavku ci nadherneho leona .. to asi nadalej nehrozi... bude to aj po facelifte nadalej turecka "nizkkonakladovka" ... ale aj taketo kusky v eu treba len skoda ze vo fiate ich robia uz na ukor plnotucnych kuskov... mne tu to bravo ako konkurenf astry meganu golfa stale chyba nemozem si pomoct .. :'-(