Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První Žigulík byl vyroben před 50 lety. Díky italské technice

Někdejší Sovětský svaz se sice prezentoval hesly o "neomezených možnostech" a porážce kapitalismu, skutečnost však byla diametrálně odlišná. Platilo to i pro automobilový průmysl, který za vyspělým světem silně zaostával.
Zpět na článek
19. 4. 2020 12:34
19. 4. 2020 13:13
19. 4. 2020 13:19
19. 4. 2020 13:24
19. 4. 2020 20:36
19. 4. 2020 17:04
19. 4. 2020 18:41
19. 4. 2020 09:01
Spolupracovat se musí
I nám navrhli Favorita v Itálii.
I dnes Lada spolupracuje se světem.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - CICERO
19. 4. 2020 10:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
19. 4. 2020 12:20
Re: Spolupracovat se musí
Bohužel to hodně rezavělo. Inu Fiat... Ani ty jízdní vlastnosti nestály za moc. To třeba Fiat 125p byla už jiná liga a přitom byl konstrukčně starší.
19. 4. 2020 12:24
Re: Re: Spolupracovat se musí
V 60. a 70. letech rezly úplně všechny auta. Na Fiata bych to určitě nesváděl. Notabene, Žigul se dělal z ruských plechů... A hlavně Ado, nemělo to diesel ☹️
Avatar - CICERO
19. 4. 2020 13:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
19. 4. 2020 13:47
Re: Re: Spolupracovat se musí
A od koho asi tak Fiat bral (za licenci na F124) materiál na ty plechy pro Fiaty?
Všechna auta tehdy rezly víc (než později), ale i tehdy mezi nimi byly rozdíly.
A jízdní vlastnosti (na asfaltu) byl nesrovnatelně horší, než u origo F124. Prostě daň za kvalitu cest v CCCP a přizpůsobení podvozku Žigulíku k nim.
Avatar - kari.laz
20. 4. 2020 08:09
Re: Spolupracovat se musí
A dokonce to má i pohon na zadek :D
Taky jsem s tím kdysi chvíli jezdil. A co se s tím užilo legrace. :D
19. 4. 2020 12:34
Š720
Už prestante s tými bludmi, že Š720 stopli kôli žigulíku. Príčiny boli ekonomické.
Rozbalit vlákno
4
19. 4. 2020 13:13
Re: Š720
i kdyby to byla pravda, tak to jen dokazuje ekonomickej propad ceskych zemi pote, co vladu prevzali rudi komunisticti teroristi
Avatar - CICERO
19. 4. 2020 13:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 4. 2020 13:24
Re: Š720
mame se nejlip v historii
navzdory StBakoj a ty jeho schileny bande
Avatar - CICERO
19. 4. 2020 20:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 4. 2020 13:10
co rusaci neokopirovali
to nemeli
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
19. 4. 2020 15:53
Re: co rusaci neokopirovali
mne sa od nich pacia tie kdejake specialne terenne masiny pre ich narocne podmienky v divocine

https://www.auto.cz/…oro-vsude-125685 ...

alebo tento avtoros saman
https://www.auto.cz/…vylet-na-rivieru?…
20. 4. 2020 01:12
Re: co rusaci neokopirovali
Tak tak. Neokopírovali, nebo neukradli - viz např. plány na americkou atomovku... ;-\
Avatar - Barrichello
20. 4. 2020 21:59
Re: co rusaci neokopirovali
Rozhodně, takovej Ekranoplán, Sputnik, šneky pro provoz v bažinách, tanky a rakety měli všude dřív, víme.

Lincenci taky žádnou nekoupili, že. Fiat, Ford, Buick, Caterpillar......nic

A když už kopírovali, tak aspon ne s chlupama jako čínani, kde je to kopie 1:1. To u rusů nikdy nebylo. Vždy to byla inspirace, nikdy nepasoval blatník z Cadillacu na Čajku atd.
19. 4. 2020 17:04
Doba sa mení
V súčastnosti kupuje Mitsubishi licenciu na výrobu Lada Vesta . https://auto.pravda.sk/…tsubishi-lancer/
Rozbalit vlákno
1
20. 4. 2020 01:15
Re: Doba sa mení
Hmm, vzhledem k tomu, že dnes jsou obě tyto značky v jednom koncernu, tak je to vlastně logické řešení. A Mitsu ani nemusí předělávat předek! :-)
19. 4. 2020 18:41
To byly časy
Hrkne ve mě, když si vzpomenu na tu dobu, kdy se na rezavé prdítko z Ruska čekalo deset let... Vlastně se čekalo na všechno, někdy ve frontě, někdy v pořadníku, ale většinou marně.
Rozbalit vlákno
2
20. 4. 2020 10:10
Re: To byly časy
Žigulíky tehdy (koncem 70. let) docela ke koupi byly, tedy hlavně ty méně žádané varianty, například s motorem 1300. Lepší varianty byly už dost podpultové, ale na pořadník ne, jen přes "známosti".
Jinak pro zajmavost ceny z roku 1978:
Lada 1200: 58.000, Lada 1300 64.000, Lada 1500 72.000, asi nejlepší Lada 1600 76.300. Pro srovnání - Škoda 120L byla za 58.800, Tráboš 36,500, Tráboš kombík 39.500. To byl panečku výběr, žádné varianty, pevný ceník, kup (tedy spíš sežeň) a vypadni... Barva byla víceméně taková, jaká zrovna byla. Průměrná mzda v roce 1978 byla 2.537 Káčées.
Avatar - Barrichello
20. 4. 2020 22:01
Re: To byly časy
Dneska se na nic nečeká, na doktora, na operace, na maso ve frontě, u kasy když je akce, a všechno je dostupný, třeba toaletní papír, v USA to hlídala policie.
Jo já zapoměl, ona je vlastně mimořádná situace.

Komunistům shořely papírny, to bylo co?

:-)
20. 4. 2020 01:20
Hlavní zásluhu na úspěchu Lady měl Fiat
Fiat 124 byl na svou dobu mimořádně povedené auto, a Fiat jim velmi ochotně vycházel vstříc i při nutných konstrukčních úravách, potřebných pro náročné podmínky SSSR. Navíc jim poskytl plány i na kompletní výrobní závod. takže Sověti měli při výběru licenčního partnera opravdu velmi šťastnou ruku. Málo se to ví, ale stočtyřiadvacítka patří mezi vůbec nejvyráběnější automobilové konstrukce všech dob. Spolu s velkým množstvím různých licenčních derivátů nakonec vznikla v celkovém počtu přes 21 milionu kusů! :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
20. 4. 2020 14:22
Re: Hlavní zásluhu na úspěchu Lady měl Fiat
Technicky bylo rozhodnutí pro Fiat z hlavně z těchto důvodů:
1) Fiat 124 byl klasické koncepce pohodnu s banjem vzadu, která odpovídala ruským zvyklostem a požadavkům (kromě jiného bylo pak vzadu změněno umístění tlumičů pérování ze soustředného v pružinách na šikmé mimo ně a byl vyjmut příčný zkrutný stabilizátor - pro umožnění většího vzájemného "kroucení" náprav na špatných silnicích; byl použit druhý kloub kardanky pro větší propérování zadku, aby mohla být zvýšena světlost karoserie o 2 cm).
2) Renault 12 měl přední pohon - pro Rusy neobvyklé a choulostivé
3) Fiat 124 dostal Vůz roku nejen za příkladné využití obestavěného prostoru, ale rovněž za technologické zpracování a byl prvním vozem s kódovým značením jednotlivých dílů.
4) Fiat 124 byl kompletně velmi dobře odzkoušen.
5) Renault 12 byl teprve "na papíře".
8. 5. 2020 17:17
Re: Hlavní zásluhu na úspěchu Lady měl Fiat
O akom Renaulte 12 to plácaš? Rozhodovalo sa medzi renaultom 16 a fiatom 124. Moochodom ten Renault vychádzal v testoch lepšie ako Fiat