Novinky
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Přejít do diskuze
V 60. a 70. letech rezly úplně všechny auta. Na Fiata bych to určitě nesváděl. Notabene, Žigul se dělal z ruských plechů... A hlavně Ado, nemělo to diesel ☹️
Hrkne ve mě, když si vzpomenu na tu dobu, kdy se na rezavé prdítko z Ruska čekalo deset let... Vlastně se čekalo na všechno, někdy ve frontě, někdy v pořadníku, ale většinou marně.
i kdyby to byla pravda, tak to jen dokazuje ekonomickej propad ceskych zemi pote, co vladu prevzali rudi komunisticti teroristi
Fiat 124 byl na svou dobu mimořádně povedené auto, a Fiat jim velmi ochotně vycházel vstříc i při nutných konstrukčních úravách, potřebných pro náročné podmínky SSSR. Navíc jim poskytl plány i na kompletní výrobní závod. takže Sověti měli při výběru licenčního partnera opravdu velmi šťastnou ruku. Málo se to ví, ale stočtyřiadvacítka patří mezi vůbec nejvyráběnější automobilové konstrukce všech dob. Spolu s velkým množstvím různých licenčních derivátů nakonec vznikla v celkovém počtu přes 21 milionu kusů! 😄 :yes: :yes: :yes:
V súčastnosti kupuje Mitsubishi licenciu na výrobu Lada Vesta . https😐/auto.pravda.sk/…tsubishi-lancer/
mne sa od nich pacia tie kdejake specialne terenne masiny pre ich narocne podmienky v divocine
https😐/www.auto.cz/…oro-vsude-125685 ...
alebo tento avtoros saman
https😐/www.auto.cz/…vylet-na-rivieru?…
https😐/www.auto.cz/…oro-vsude-125685 ...
alebo tento avtoros saman
https😐/www.auto.cz/…vylet-na-rivieru?…
A od koho asi tak Fiat bral (za licenci na F124) materiál na ty plechy pro Fiaty?
Všechna auta tehdy rezly víc (než později), ale i tehdy mezi nimi byly rozdíly.
A jízdní vlastnosti (na asfaltu) byl nesrovnatelně horší, než u origo F124. Prostě daň za kvalitu cest v CCCP a přizpůsobení podvozku Žigulíku k nim.
Všechna auta tehdy rezly víc (než později), ale i tehdy mezi nimi byly rozdíly.
A jízdní vlastnosti (na asfaltu) byl nesrovnatelně horší, než u origo F124. Prostě daň za kvalitu cest v CCCP a přizpůsobení podvozku Žigulíku k nim.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
A dokonce to má i pohon na zadek 😁
Taky jsem s tím kdysi chvíli jezdil. A co se s tím užilo legrace. 😁
Taky jsem s tím kdysi chvíli jezdil. A co se s tím užilo legrace. 😁
Hmm, vzhledem k tomu, že dnes jsou obě tyto značky v jednom koncernu, tak je to vlastně logické řešení. A Mitsu ani nemusí předělávat předek! 😄
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Dneska se na nic nečeká, na doktora, na operace, na maso ve frontě, u kasy když je akce, a všechno je dostupný, třeba toaletní papír, v USA to hlídala policie.
Jo já zapoměl, ona je vlastně mimořádná situace.
Komunistům shořely papírny, to bylo co?
😄
Jo já zapoměl, ona je vlastně mimořádná situace.
Komunistům shořely papírny, to bylo co?
😄
Technicky bylo rozhodnutí pro Fiat z hlavně z těchto důvodů😒br />
1) Fiat 124 byl klasické koncepce pohodnu s banjem vzadu, která odpovídala ruským zvyklostem a požadavkům (kromě jiného bylo pak vzadu změněno umístění tlumičů pérování ze soustředného v pružinách na šikmé mimo ně a byl vyjmut příčný zkrutný stabilizátor - pro umožnění většího vzájemného "kroucení" náprav na špatných silnicích; byl použit druhý kloub kardanky pro větší propérování zadku, aby mohla být zvýšena světlost karoserie o 2 cm).
2) Renault 12 měl přední pohon - pro Rusy neobvyklé a choulostivé
3) Fiat 124 dostal Vůz roku nejen za příkladné využití obestavěného prostoru, ale rovněž za technologické zpracování a byl prvním vozem s kódovým značením jednotlivých dílů.
4) Fiat 124 byl kompletně velmi dobře odzkoušen.
5) Renault 12 byl teprve "na papíře".
2) Renault 12 měl přední pohon - pro Rusy neobvyklé a choulostivé
3) Fiat 124 dostal Vůz roku nejen za příkladné využití obestavěného prostoru, ale rovněž za technologické zpracování a byl prvním vozem s kódovým značením jednotlivých dílů.
4) Fiat 124 byl kompletně velmi dobře odzkoušen.
5) Renault 12 byl teprve "na papíře".
Žigulíky tehdy (koncem 70. let) docela ke koupi byly, tedy hlavně ty méně žádané varianty, například s motorem 1300. Lepší varianty byly už dost podpultové, ale na pořadník ne, jen přes "známosti".
Jinak pro zajmavost ceny z roku 1978😒br /> Lada 1200: 58.000, Lada 1300 64.000, Lada 1500 72.000, asi nejlepší Lada 1600 76.300. Pro srovnání - Škoda 120L byla za 58.800, Tráboš 36,500, Tráboš kombík 39.500. To byl panečku výběr, žádné varianty, pevný ceník, kup (tedy spíš sežeň) a vypadni... Barva byla víceméně taková, jaká zrovna byla. Průměrná mzda v roce 1978 byla 2.537 Káčées.
Jinak pro zajmavost ceny z roku 1978😒br /> Lada 1200: 58.000, Lada 1300 64.000, Lada 1500 72.000, asi nejlepší Lada 1600 76.300. Pro srovnání - Škoda 120L byla za 58.800, Tráboš 36,500, Tráboš kombík 39.500. To byl panečku výběr, žádné varianty, pevný ceník, kup (tedy spíš sežeň) a vypadni... Barva byla víceméně taková, jaká zrovna byla. Průměrná mzda v roce 1978 byla 2.537 Káčées.
O akom Renaulte 12 to plácaš? Rozhodovalo sa medzi renaultom 16 a fiatom 124. Moochodom ten Renault vychádzal v testoch lepšie ako Fiat
Rozhodně, takovej Ekranoplán, Sputnik, šneky pro provoz v bažinách, tanky a rakety měli všude dřív, víme.
Lincenci taky žádnou nekoupili, že. Fiat, Ford, Buick, Caterpillar......nic
A když už kopírovali, tak aspon ne s chlupama jako čínani, kde je to kopie 1:1. To u rusů nikdy nebylo. Vždy to byla inspirace, nikdy nepasoval blatník z Cadillacu na Čajku atd.
Lincenci taky žádnou nekoupili, že. Fiat, Ford, Buick, Caterpillar......nic
A když už kopírovali, tak aspon ne s chlupama jako čínani, kde je to kopie 1:1. To u rusů nikdy nebylo. Vždy to byla inspirace, nikdy nepasoval blatník z Cadillacu na Čajku atd.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.