Novinky
Já mám začátek foukané éry spojený s Renaultem a rokem 77. Myslím ale, že někteří diskutéři by 1.5 s 500k neocenili 😉
Akorát to nebylo turbo ale kompresor. Z objemu 3 litry v té době dostávali kolem 500 koní.
Takže historie přeplňování je starší, 80+ let.
Takže historie přeplňování je starší, 80+ let.
Dost dobře mi uniká smysl článku, pokud už autor pominul dávnou historii kompresorů a zaměřil se na 80-tá léta, proč tak nějak opomenul vzpomenout průkopníka přeplňovaných motorů, a to značku Renault? A co třeba úspěšnou stáj Brabham s motory BMW a jejich tituly s N. Piquetem?
😉
Kromě toho zrovna v F1 stejně motor nevydrží o moc déle, než jeden závod.
No, a v neposlední řadě rozumně přeplňovaný třílitrový V6 by mi nevadil ani v civilu! Nemám rád tříválcove 0,9, co mají 120 koní... někdy, někde a na chvíli...
A proto maji tymy 3 motory na sezonu, ze?