Novinky
kpt.Budha
0
Ano, v těch osmdesátkách. Teď jsou tři spalovací motory, tři MGU-H, tři turba, dvě MGU-K, dvě řídící jednotky, dvě baterie. Fakt, věř mi 😄
Přejít do diskuze
Ja Prvni 123
No, ale po každém závodě se takové drobnosti, jako je turbo nebo uložení ojnic, mění...
Dinar
Mám z toho úplně stejný dojem, o čem ten článek vlastně je? Tváří se, že o turboéře v F1 (nebo prvních turbech v F1?) ale není, píše se v něm o dvou sezónách ferrari na začátku osmdesátých let. Na titulce fotka laudova auta z roku 75, prostě zmatina.
Stenly67
Dost dobře mi uniká smysl článku, pokud už autor pominul dávnou historii kompresorů a zaměřil se na 80-tá léta, proč tak nějak opomenul vzpomenout průkopníka přeplňovaných motorů, a to značku Renault? A co třeba úspěšnou stáj Brabham s motory BMW a jejich tituly s N. Piquetem?
maraaa
Akorát to nebylo turbo ale kompresor. Z objemu 3 litry v té době dostávali kolem 500 koní.
Takže historie přeplňování je starší, 80+ let.
Takže historie přeplňování je starší, 80+ let.
kozakm
“ Kromě toho zrovna v F1 stejně motor nevydrží o moc déle, než jeden závod.”
A proto maji tymy 3 motory na sezonu, ze?
A proto maji tymy 3 motory na sezonu, ze?
Emel
Já mám začátek foukané éry spojený s Renaultem a rokem 77. Myslím ale, že někteří diskutéři by 1.5 s 500k neocenili 😉
Ja Prvni 123
A zejména tedy na Imole, která je hodně rychlá a má dost rovných úseků.
😉
Kromě toho zrovna v F1 stejně motor nevydrží o moc déle, než jeden závod.
No, a v neposlední řadě rozumně přeplňovaný třílitrový V6 by mi nevadil ani v civilu! Nemám rád tříválcove 0,9, co mají 120 koní... někdy, někde a na chvíli...
😉
Kromě toho zrovna v F1 stejně motor nevydrží o moc déle, než jeden závod.
No, a v neposlední řadě rozumně přeplňovaný třílitrový V6 by mi nevadil ani v civilu! Nemám rád tříválcove 0,9, co mají 120 koní... někdy, někde a na chvíli...