tak ja si hlavne myslím, že porovnanie s Sklasse nie je úplne správne.
T700 stála okolo 1,6mil CZ, čo je pri vtedajšom kurze okolo 45tis eur a Sklasse stála o minimálne o 25% viac.
Ale to už je ozaj iba uhol pohľadu. Auto bolo ručne montované, čo kus to originál.
Nepamätám si na koľko som rozgúľal t700 ale bežné diaľničné rýchlosti do tých 180km/h - vtedy takmer bez radarov :-) zvládala v pohode. Veľa urobí obutie a rozmer a oproti starým t613 tam už boli štandardné rozmery a "západné" gumy.
A čo sa týka aerodynamického hluku, tam zrejme za Sklasse zaostávala, ale t613 je pre mňa dodnes jediné auto, kde pri 100km/h otvoríš okná a nebol v nej hluk od vetra. Ale aj na T700 si pamätám, že bola tichá. Boli v nej neskutočne hrubé koberce (aj v kufri) a celé auto bolo riadne otapacírované.
S tou převodovkou, jak je to napsáno v článku, se mi to taky nezdá. Hele, já svým způsobem 613 jako správný patriot taky obdivuju, její koncepce je v její kategorii skutečně unikátní, a zvukový projev prostě boží, ale v 90. letech to auto prostě bylo naprosto nekonkurenceschopné - srovnej to s tehdejšími Mercedesy třídy S nebo BMW 7 - tam se určovala laťka a měřítka. Souhlasím, že T700 už měla kastli i interiér o dost lepší. A hlučnost ve vyšších rychlostech byla problematická také kvůli zoufalé aerodynamice (jaký paradox u této značky!!!), zejména svist vzduchu kolem hranaté střechy a navazujících rámů oken dveří je v dálničních rychlostech hodně obtěžující... S T613 jsem před lety jezdil celý den, několik stovek km, ale ty jízdní vlastnosti bych tedy za excelentní rozhodně neoznačil - na dálnici bylo úplně cítit, jak se tomu autu ve vyšších rychlostech nadlehčuje předek (a to mělo před předními podběhy dvojici akumulátorů a mezi nimi plnohodnotnou rezervu). Nemluvě o příliš těžkém řízení (jeho sériový posilovač auto dostalo vlastně až v posledních letech výroby), ztuha jdoucí spojku i řadicí páku, nebo veskrze velmi slabé dílenské zpracování...)
nesúhlasím s väčšinou čo píšeš. Na môj názor má ale určite vplyv aj to, že som na t613-4 MiLong a t700 najazdil tisíce km.
Interiér štandardnej t613 určite bol zastaraný, ale táto elektronik verzia vyzerá úplne v pohode. Hlavne treba toto auto dávať do kontextu zpred 25 rokov.
No a t700 - tá vyzerala zvnútra špičkovo aj na dnešné pomery (ak si odmyslíme digitálny prístrojový panel). A mala automatickú klímu, dvojzónovú.
Spomínaš hlučnosť, priestor a jazdné vlastnosti - zjavne nemáš skúsenosti. Motor bol _nad_ zadnou nápravou, auto malo teda jazdné vlastnosti excelentné, priestoru bolo dostatok (všetky posledné t613 aj t700 boli predĺžené verzie) a vozidlá boli aj veľmi tiché - na tú dobu samozrejme.
Určite vo mne je aj určitá nostalgia za týmito časmi, ale tie autá boli perfektné a hlavne osobité. Škoda, že sa Tatre túto divíziu nepodarilo predať.
PS: inak som pevne presvedčený, že Milong mal 5st prevodovku s normálne uloženými stupňami, a T700 mala prevodovku posunutú, t.j. miesto jednotky bola spiatočka, miesto dvojky jednotka atď - miesto spiatočky 5ťka.
...v 90. letech už byla T613 zoufale zastaralá zvnějšku a hlavně v interiéru. Ekonomická nereálnost zástavby airbagů a ABS je při tak mizivé sériovosti pochopitelná, ale proč to auto třeba němělo automatickou klimu, mi je záhadou...
Koncepce se vzduchem chlazeným motorem vzadu je pro luxusní sedan vskutku jedinečná světová rarita, ale co si budeme nalhávat - rarita je to hlavně proto, že je z pohledu moderní poválečné konstrukce extrémně nevýhodná (prostorové řešení, jízdní vlastnosti, hlučnost atd.).