Jeste by se slusilo dodat, ze takovahle skvela "renovace" je jen docasna, protoze je jen otazkou casu nez zacnou svetla znova zloutnout a na dalsi STK muzete renovovat znova.
Zrovna jsem svetla renovoval. Ale permanentne.
1. vyndat svetla nebo je oblepit
2. umyt hadrem s pomoci jaru
3. zbrousit na mokro plochu svetel smirkem s hrubosti 800 - pokud jsou hodne poskrabane, lze zacit na nizsi
4. odmastit a vycistit isopropylem
5. nastrikat sprejovym cirym lakem s UV ochranou - nejlepsi je 2 slozkovy
Cena renovace:
lak: 250 kc
Smirek: 8 kc
Isopropyl: 200 kc za litr
jar, hadr: uz mate doma
Taky mě překvapila ta amatérská rada. Prostě světla ošmikglujte a vyleštěte. Hotovo.
Aha.
Od té doby co jsou světla plastová je na jejich povrchu průhledná vrstva chránící plast před UV. Ale v této "renovaci" se jejímu obnovení jaksi nikdo nevěnuje. Navíc 1500,- ? Kolik stojí světlo na Fabii nebo Sandero?
Lepší a levnější renovace od Pepy z hospody: Vem 2 litrovou čirou PETku, řízni jí kobercákem tak aby jsi ji rozbalil na obdélník. Prostě vršek a spodek pryč. Zbyde ti rourka. Tu pak rozřízneš no. Přiložíš to ke svělu a zase kobercákem to dotvaruješ zhruba na tvar světla. Pak si vezmeš horkovzdušnou pistoli a dáš tomu kusu plastu to správný zakřivení. Plácneš to prostě na to světlo a foukáš. Když nemáš tepovzdušku tak to vem letlampou, ale bacha musíš s ní hejbat rychlejc ať to nespálíš. Pak vem kladivo vytluč zažloutlý světlo. No a už ti zbejvá to jen lípnout vteřiňákem na místo a je hotovo. Cena 0 kč a matroš má každej v chalupě nebo garáži. Dneska mi platíš piva ju? :-[]
No s tím sprejem nevím teda,my to dělali vždy pistolí, protože sprej dost často nechal buď krupici což u světla není zrovna dobré,nebo při větší vrstvě to bylo potečený někde,tak jsme používali hustší dvojsložkový a dělali jsme přední i zadní občas
No s tím sprejem nevím teda,my to dělali vždy pistolí, protože sprej dost často nechal buď krupici což u světla není zrovna dobré,nebo při větší vrstvě to bylo potečený někde,tak jsme používali hustší dvojsložkový a dělali jsme přední i zadní občas
Teoreticky kvůli tomu, že při broušení se trochu nataví mezní vrstva mezi plastem a brusivem a mohlo by se něco "implantovat" do plastu. Reálně při broušení vznikne tolik bordelu a ubírá se materiál, že je to jedno. To je detailing, z myšlenky pořádně umýt auto vhodnými chemikáliemi je velkej kšeft řešící pikačoviny.
Francúzov posúdiť neviem, ale koncern je v mainstreame slabota asi horšia ako Toyota a tam to tiež nie nič extra. Jediné auto kde mi svetla nezažltli bola Impreza, tam aj po 9 rokoch vyzerali ako nové. Ale neviem či si udržali kvalitu.
Hm, hm.
Tak špeciálny ,,clay", alebo plastelína pre deti?!
A aký lubricant? mydlová voda, silikónový olej...?!
A s tou vŕtačkou je to ,,číry" amaterizmus.
Ja používam orbitálnu leštičku na najnižších otáčkach a kotúč s malým priemerom.
A kvôli prehrievaniu to robím počas chladného počasia + v tieni. :yes:
2006 mám ještě přední světla ze skla - vydrží věčně. Co se týká broušení plastových - šmirgly různých zrnitostí, nakonec rozleštit brusnou pastou, očistit a přelakovat. Hotovo za pár korun.
No asi bych spíš zkusil nějakou šetrnější metodu, já jsem při čištění světlometů postupoval dle návodu z https://kralmotoru.cz/…outle-svetlomety a musím říct, že mi to přišlo daleko lepší, než co zmiňujete v článku. Přecejen šmirglem bych do světla hned nedrbal.