Mimo je tvoj prispevok (zase raz), kedze predaje EV sa nemenia - stale sa predava cela ich produkcia, takze claonk riesi skor upadok zaujmu o ICE a neutichajuci zaujem o EV.
Automobilky EV nemusia vyrabat, co jednoznacne dokladuje aj fakt ze vacsina automobiliek ich nevyraba :D a ak si myslis ze najvacsi vyrobca EV - Tesla ich nechce ale musi vyrabat tak si mimo uplne :D
Nevím jestli je Yaris hybrid ziskový dnes.
Ale Toyota asi 7 let přizávala ztrátovost hybridních modelů.
Není divu že jsou drahé jako diesely a dražší.
A ještě jim bylo pomoženo v řadě států mocnými dotacemi (USA, Norsko, Holandsko, Francie, UK a další...) :no::no::no:
Tak to robia chlapci v škodovke niečo blbo. Yaris HSD má podobný výkon elektromotora a na to musí byť stavaná aj riadiaca elektronika. Predával sa od 13 tisíc EUR aj keď teraz je trochu drahší. A vždy to bol ziskový model. Oproti Citigo mu chýba veľká batéria, ale vozí zo sebou ešte spalovák a druhý silný elektromotor v prevodovke, ktoré tiež niečo stoja.
jo jo, to je bzunda
autoforum je neco jako blesk zalozenej na JPP (jedna pani povidala) a posledni dobou se zoufale navazi do vseho, co jezdi na elektriku
a ty jsi z tech 200tis co ta JP na autoforu Povidala udelal 300tis
ja vychazim z hodnovernej verejne dostupnejch zdroju a ze svych zkusenosti
to je neco, co ty neznas
ale houby, obycejnej IGBT modul, kterej spina 600V, proud 300A s odporem 4mohm pri sepnuti stoji 3tis v kusovce, a na citigovych 300V utahne 60kW s rezervou.
muzes tam dat treba az 6 podle zapojeni, ale pak muzes snizit produ a porad to neni zadna darda.
procesor to utahne jeden za 50kc jakej se dava do lepsich hracek.
plus nejakej kabel a uz toho moc nepotrebujes
Máš pravdu, ale nemá to cenu. Nech ho být, je vyřízenej.
Běž se projít, najdi v parku psí hovínko a zkus mu to vysvětlit. Taky to nepochopí. Je to nad jeho síly.
Tady máš taky starší článek.
Jinak pro tebe platí co pro Xyla - viz výše.
Rozumbrada - ok.
A co jsi ty? Zaslepenej vůl.
Dále nereaguj a jlavně NIC NEPOČÍTEJ svejma vycucanejma číslama a v ansolutní neznalosti automobilového průmyslu a trhu. Nebudu to totiž číst. Jako hovado jsi už vyčerpal všechen čas, který jsem ti byl dnes ochoten věnovat. https://www.autoforum.cz/…-vesele-prodava/
To skor ty mas cudne chapanie. Trh su predaje a nikdy sa pod tymto pojomom nechape celkovy pocet aut na cestach, to mas popletene.
Ak sa za 100 rokov nepredavali prakticky ziadne EV a predavaju sa iba poslednych 10 rokov aj to v obmedzenom pocte kvoli vyrobe a nie dopyt je dost odveci riesit pomer EV k vsetkym jazdiacim autam. To je ako riesit uspech adaptivneho tempomatu na zaklade nizkeho podielu medzi vsetkymi jazdiacimi autami.
Ty si nemusíš nic představovat. To je údaj od śkodovky.
Tady máš i nějakej článek. Akorát jsem částku "přes 200.000" popletl na 300. Za to omluva. Debata o podstatě věci je nesmyslná. Fostek píše, ty čteš a děkuješ.
Ceny předváděček si nechej, najdu si je sám. Může stát 50.000 nebo 10.000.000 a stejně se dá prodělat 200k na autě. Irelevantní. https://www.autoforum.cz/…-vesele-prodava/
Toptene ta elektronika musí být výkonová , pracuje s proudem a ne daty. Ta bude stát řachu. Proto Elon dělá drahá auta s čínským spracováním a nevydělává.
li-ion akupack vloni necelych $160/kWh, tedy 40kWh do citigo = 160tis kc bez dph
motor + trocha ty elektroniky = 100tis kc bez dph i s hodne velkou rezervou.
citigo iV stoji 400tis bez DPH + tech tvejch 300tis prodelek podle tebe = 700tis vyrobni cena
z toho 260tis aku + elektrika.
takze podle rozmbrady fosteka zbejva 440tis bez DPH na kola, kastli a volant
to me prijde trochu dost, real je 100tis.
pulmega s DPH za citigo je cena na ktere se moc nevydela, ale neprodela
je jen dobre, ze EU snizuje svoji energetickou narocnost na diktatorskych rezimech jako jsou arabaci a rusaci aspon v doprave
Nějak si nedovedu představit, že zástavba elektromotoru a baterie do stávajícího vozu by prodražila výrobní náklady na cca 600 tisíc Kč. Předváděčky jsou u dealerů i pod 400 tisíc : https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?…
když je to prostřednictvím emisních norem de-facto přikázáno.
Jde o to, jak dlouho budou v současné situaci automobilky a státy schopné a ochotné dotovat toto dobrodružství.U států věřím zaslepenosti ekofašitů a ochotě jít až na dřeň. Anebo prodávat celýmu světu ropu a z toho pokrytecky dotovat EV (Norsko). Ostatní to tak maj ze spotřební daní z paliv.
U automobilek si tak jistej nejsem. Škodovka prováří na jednom Citigo EV 300.000 reálně, ale musí ho mít, protože emise. Naproti tomu třeba dvoulitrové spalovací auto od Škody je zatíženo pokutou (daní) z emisí třeba 100.000. které je zakalkulována v ceně. Ovšem toto běžný zákazník neví. Místo toho je povinné uvádět iluzorní gramy CO2. Tato skrytá daň je potom opět rozfrcána na nesmyslnosti a přebujelou byrokracii. Popřípadě na dotace na např. elektromobily, alternativní divadlo, virtuální nefunkční integrační programy a jiné zhovadilosti.
Evropa se sama odrovnává a svět (konkurence) se směje. Že firmy jako Jaguar, Mercedes atd. jsou z velké části v asijských rukou prostě dnešní stádo tupců nezajímá. Stejně tlemí celej den do mobili, čili je jim to jedno.
Pán Bureš, máte klamlivý titulok.
Podľa neho tvoria elektromobily 4% trhu v EÚ. Reále sú to 4% predaja v 1Q 2020.
Pod pojmom trh sa môže chápať celkový pomer elektrovozidiel v EÚ. Ktorý ani zďaleka nie je také číslo.