Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeLegendární Holden končí, pro GM už nemá smysl. Australský politik ho chce koupit, nabízí dolar
16 komentářů
pradeda777
....Australané přestali podporovat domácí značku...nic jiného v tom netřeba hledat.....
Pravdou každopádně je, že kdysi silná značka na australském trhu svoji pozici v uplynulých letech postupně ztrácela. Loni už dokonce doma skončila až na 10. příčce v pořadí značek. Otázkou tak je, zda by nový majitel skutečně dokázal zajistit její přežití.
Pravdou každopádně je, že kdysi silná značka na australském trhu svoji pozici v uplynulých letech postupně ztrácela. Loni už dokonce doma skončila až na 10. příčce v pořadí značek. Otázkou tak je, zda by nový majitel skutečně dokázal zajistit její přežití.
Nový majitel to nezachrání, pokud nebude mít na čem stavět. Stávající technika GM to být nemůže, a vyvinout novou znamená mít fakt velkou odvahu jít do něčeho nejistého.
Je docela úsměvné, když měsíční prodeje celé značky překoná Toyota jedním modelem.
Je docela úsměvné, když měsíční prodeje celé značky překoná Toyota jedním modelem.
Zrovna kojota by ho mohla nasát. Mě napadlo.
Nevím, jestli by to pro Toyotu byl krok kupředu. Navíc proč prodávat přeznačkované Toyoty, když se tam samotné Toyotě daří líp?
Toyota si sama v Austrálii "spálila šeredně prsty", když se tam snažila 35 let vyrábět automobily a nakonec to musela předloni vzdát. A Japonci se neradi vzdávají, jak víme z historie. Muselo to pro ně být hodně zlé.....
Australský automobilový pochoval ambiciosní plán senátora Buttona z roku 1984. Ten měl za úkol přinutit australské automobilky aby se staly konkurence schopné tím, že uvolnil import restrikce, které do té doby umožňovaly dovoz pouze 20% poptávky trhu včetně vysokých dovozních cel. Udělal však jednu kritickou chybu. Nezískal k jeho plánu potřebnou spolupráci odborového svazu zaměstnanců automobilového průmyslu. Ti si vysvětlili Button plán po svém a během dalších 30 let hlavně tvrdými mzdovými požadavky, které nemohly pokrýt ani štědré vládní dotace, automobilový průmysl v Austrálii zničily.
Freddka
Divide and conquer.
Rozdel a panuj.
Soucasti teto metodiky je take odkup a nasledna eliminace konkurence.
To je jednou Saab, jindy Opel, ted treba Holden, proste stale to stejny :-)
Rozdel a panuj.
Soucasti teto metodiky je take odkup a nasledna eliminace konkurence.
To je jednou Saab, jindy Opel, ted treba Holden, proste stale to stejny :-)
×
Sdílení komentáře
×
Pochybuju, že jsou Australané schopní nezávisle vyrábět konkurenceschopné auto. K tomu je dneska potřeba zázemí, nedá se jen tak něco smontovat na koleni.
PS: Opel svým způsobem zachránili Francouzi, ne Němci.