Novinky
Zpět na článek
Legendární Holden končí, pro GM už nemá smysl. Australský politik ho chce koupit, nabízí dolar
16 komentářů
Emel
Hmmm... to je dost idealistický pohled.
Pochybuju, že jsou Australané schopní nezávisle vyrábět konkurenceschopné auto. K tomu je dneska potřeba zázemí, nedá se jen tak něco smontovat na koleni.
PS: Opel svým způsobem zachránili Francouzi, ne Němci.
Pochybuju, že jsou Australané schopní nezávisle vyrábět konkurenceschopné auto. K tomu je dneska potřeba zázemí, nedá se jen tak něco smontovat na koleni.
PS: Opel svým způsobem zachránili Francouzi, ne Němci.
PJ164
Pochopiteklně že by se Holden měl zachovat bez vlivu GM. Vedení GM je známé svým lehce psychopatickým řízením bez ohledu na produkt, ale výhradně na vlastní výnosy. GM zabilo Saab, který mel tu smůlu, že jej vlastnili Wallenbergové a nikoli někdo jiný, méně elitně a mocensky orientovaný. Opel nakonec zachránili sami Němci těsně před jeho zrušením, je ostatně starší než GM. Holden je výsledkem e😜anze GM do Austrálie a to je jeho koule na noze. Pokud nejsou Australané hloupí, zachovají se jako Němci a značku a hlavně vlastní konstrukci a výromu obnoví. Mylo velkou chybou dávat blok od Holdenu V6 do několika modelů Alfy Romeo, blok neměl požadovanou kvalitu, kroutil se a hlava na něj nepasovala ani svým pojetím, ani materiálem. Velkou chybou manažerů Alfy je, že omezuje vlastní konstrukci a hlavně že nemá model pro běžné nepříliš movité nositele cuore sportivo. Slavné Holdeny V8 dosud jezdí závody v Austrálii a na Novém Zélandu...
Blue Sun
Nový majitel to nezachrání, pokud nebude mít na čem stavět. Stávající technika GM to být nemůže, a vyvinout novou znamená mít fakt velkou odvahu jít do něčeho nejistého.
Je docela úsměvné, když měsíční prodeje celé značky překoná Toyota jedním modelem.
Je docela úsměvné, když měsíční prodeje celé značky překoná Toyota jedním modelem.
Freddka
Divide and conquer.
Rozdel a panuj.
Soucasti teto metodiky je take odkup a nasledna eliminace konkurence.
To je jednou Saab, jindy Opel, ted treba Holden, proste stale to stejny 😄
Rozdel a panuj.
Soucasti teto metodiky je take odkup a nasledna eliminace konkurence.
To je jednou Saab, jindy Opel, ted treba Holden, proste stale to stejny 😄
Emel
Navíc Toyota obecně značky moc nekupuje, když nějakou chce, tak si založí svojí.
Emel
Hmm... takže třeba vezmeš já nevím... Renault a uděláš z toho Holden? Smysl by to mělo jen tehdy, pokud by nějaká značka chtěla vstoupit na australský trh a chtěla rychle přijít k dealerské síti... jenže Australané zřejmě na značku Holden nějak moc neletí a takhle průhledný trik samozřejmě prokouknou, v konečném důsledku by bylo lepší jen převzít dealerskou síť a prodávat to jako Renault, je to takové... upřímnější.
KIaudius
Tak proste len niečo zobchodujú, dovezú, preznačkujú, predajú. Ide, ak dobre chápem, o zachovanie značky a nejakých pracovných miest. Každej pôvodnej značky je z istého pohľadu škoda. Pravdou tiež je, že GM toho doteraz pokazil až až. Možno to s Holdenom skúsi niekto iný a nejak inak ako formou vlastníctva.
pradeda777
Toyota si sama v Austrálii "spálila šeredně prsty", když se tam snažila 35 let vyrábět automobily a nakonec to musela předloni vzdát. A Japonci se neradi vzdávají, jak víme z historie. Muselo to pro ně být hodně zlé.....
pradeda777
Australský automobilový pochoval ambiciosní plán senátora Buttona z roku 1984. Ten měl za úkol přinutit australské automobilky aby se staly konkurence schopné tím, že uvolnil import restrikce, které do té doby umožňovaly dovoz pouze 20% poptávky trhu včetně vysokých dovozních cel. Udělal však jednu kritickou chybu. Nezískal k jeho plánu potřebnou spolupráci odborového svazu zaměstnanců automobilového průmyslu. Ti si vysvětlili Button plán po svém a během dalších 30 let hlavně tvrdými mzdovými požadavky, které nemohly pokrýt ani štědré vládní dotace, automobilový průmysl v Austrálii zničily.
Blue Sun
Nevím, jestli by to pro Toyotu byl krok kupředu. Navíc proč prodávat přeznačkované Toyoty, když se tam samotné Toyotě daří líp?
Pravdou každopádně je, že kdysi silná značka na australském trhu svoji pozici v uplynulých letech postupně ztrácela. Loni už dokonce doma skončila až na 10. příčce v pořadí značek. Otázkou tak je, zda by nový majitel skutečně dokázal zajistit její přežití.