Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tohle jsou největší evropské továrny na baterie. Kde všude vzniká potřebná technika do vyhlížených elektroaut?

V dojezdové vzdálenosti České republiky zahraniční korporáty investují desítky miliard korun do navyšování kapacit masové výroby akumulátorů. Zajímavý trend přetrvává, i když elektromobily zdaleka nejsou horkým zbožím.
Zpět na článek
24. 5. 2020 13:23
Re: Nejpitomnější způsob
Závislost na Asii se ještě zvýší.
24. 5. 2020 13:21
Re: 141GWh
Vše je z Asie. Náhrada evropského průmyslu asijským. Každý musel vědět, jak to dopadne. Třeba nám pak budou víc půjčovat.
24. 5. 2020 11:27
Re: 141GWh
Tady je obrázek:

https://16iwyl195vvfgoqu3136p2ly-wpengine.netdna-ssl.com/…le-Exhibit-3.png

Evropské fabriky jsou samozřejmě závislé na dovozu ze zemí mimo EU

Odkaz na plánovanou výrobu

https://static.seekingalpha.com/…57236_origin.png
24. 5. 2020 09:37
Nejpitomnější způsob
jak udělat něco pro planetu je zničit ji opět další těžbou a šílenou výrobou těchto velkých baterií. Každý si může najít, jak jejich těžba a výroba ničí krajinu.
Snížíme lokální emise CO2, tak to bude fakt super...
Jenom jaksi někdo zapomněl, že většinu zemědělské půdy a hromady pitné vody používáme pro zvířata, hlavně kvůli kterým se v Amazonii kácí pralesy na pěstování GMO kukuřice a sóji, která se vozí přes ceIý svět.
I lesy mizí. Vozí se totiž super eko dřevoštěpka, aby se s ní topilo. Planeta se čím dá více zastavuje - domy, beton, asfalt.
Ale tyhle věci nikoho nezajímají, protože nemají výfuky, že?
To nás začne zajímat až 2050, až budeme CO2 neutrální kontinent. Jenomže to už podle odhadů v podstatě nebudou v oceánech žádné ryby, hlavně kvůli masivnímu rybolovu.
No jo, Green deal je skvělý plán.

A e-auta jsou rovněž skvělá - těžká, drahá, dlouho se musí nabíjet, baterie se jaksi nedají recyklovat do nekonečna, jak si elektronadšenci myslí a že jsou bezúdržbová, protože se nemá co rozbít. To, zejména proti jednoduchým a spolehlivým atmo benzin autům, je nesmysl. Mají všechna až na velká SUV a dodávky omezený prostor, s cenami nabíjení si společnosti hází jak chtějí atd.

Jedinou pozitivní věcí do budoucna je to, že s výraznou automatizací a robotizací nebude potřeba Čína jako výrobna všeho možného. Prostě cena výroby bude jinde stejná, navíc odpadne cena a palivo na dopravu.
Takže jestli to zamezí přílivu čínských elektrovehiklů do celého světa, tak supr.
Ať se podpoří dlouho vykořisťovaná Afrika nebo klidně Jižní Amerika i celá Indie. Ale s Čínou, ať dají všichni pokoj.
Avatar - WinDiesel
23. 5. 2020 23:29
Re: Třeba to krásný piáno !!!
pán je odborník
Avatar - WinDiesel
23. 5. 2020 23:28
Re: No, na baterie slušně použitelné...
:yes: :-! :yes:
23. 5. 2020 19:20
Re: Třeba to krásný piáno !!!
jesli myslis osla, tak ten na dobry slovo moc nefunguje
to uz je lepsi vuuul
23. 5. 2020 19:19
141GWh
tedy 2mil elektroat s dojezdem cca 400km
nebo 20mil plug-in hybridu s dojezdem 50km ciste na elektriku
a pochybuji, ze by se baterky vyrabely jen v madarsku, polsku, nemecku a svedsku, jak ukazuje clanek,
takze dalsi fabriky co tady nejsou uvedeny se prinejmensim planujou, jestlize se uz nestavej
a tech 141GWh je potreba vynasobit prinejmensim 2x
23. 5. 2020 14:55
Re: No, na baterie slušně použitelné...
Je prostě třeba využívat osvědčené (a nyní už i opravdu hodně čisté) technologie! ;-)
https://www.autoforum.cz/…oruji-stale-min/
Avatar - 3_diamanty
23. 5. 2020 07:47
Re: No, na baterie slušně použitelné...
a vies co je najsmutnejsie... ze kym na nejaku pouzitelnu bateriu vyvoj konecne dospeje ... tak bude planeta uz aj tak tak zdevastovana ze stejne nam take baterky budu na dve veci ...

to je ako vymysliet perfektnu stiepacku na drevo.... a potom zistit ze uz nemame skoro ziadne drevo
Avatar - CICERO
22. 5. 2020 17:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 5. 2020 16:15
No, na baterie slušně použitelné...
...v autech už se čeká cca 120 let a pořád nic! ;-)