Za dob krize bývají méně ovlivněna luxusní auta, což se v květnu plně projevilo v segmentu luxusních SUV. Naopak takové Citigo se propadlo nejen počtem registrací, ale také v celkovém pořadí.
Na stránkách toyoty je psáno, že se jedná o D/E segment. SDA ji řadí do E segmentu, stejně jako Superb. Jelikož nejsou přesně daná pravidla, tak si na pomezí těchto tříd můžou určovat jak chtějí.
Audi dostava teda riaden preplesk z kazdej strany a to ma novu a6 a8 fl a4, q7. Cesku republiku som vzdy povazoval za krajinu kde ma audi dobre zazemie a lojalnych zakaznikov. Ci uz radsej jazdenku po dochodcovi z d?
Myslím si (a můžu se mýlit), že to může být odklonem od sedanů k SUV. A6 bývala takovým standardním autem lepších managerů a A4 takový předstupeň. Q5 je u nás vnímána jako spíše ženské auto a Q7 je už moc velká.
Q5 beru, ta se nikdy úplně nechytla. Ale Q7 si myslím že se trefila docela dobře a je to dost oblíbené auto. Je ale potřeba vidět, že Mercedes a BMW nespí...
Možná bývalá generace. Ta aktuální, co jsem kolem sebe vypozoroval (2 kusy) + různě zachytil na netu, spolehlivostí moc neoplývá. Motor se kazí, dílenské zpracování na špatné úrovni (nelícuje, škvírky, plasty vržou). Přitom designově je to pěkný auto...
tiez som toho nazoru ze vela byvalych zakaznikov A4 ci A6 dnes uz jazdi v Qckovych radach... cize uz v SUVeckach ( Q3, Q5, Q7 ) ...
lebo je fakt ze klasicku A6 uz nestretnes dnes zdaleka tak casto ako pred 15 rokmi .... ale inak allroad A6 sa este stretnut da... asi aj prave preto ze ma uz velmi blizko k SUVeckam :yes:
Zase připojím své osobní domněnky. Q7 i X5 už jsou poměrně drahé a podle mého názoru to jsou spíše auta pro majitele firmy než pro managera. A6 bývala někde od 1,3 milionu Kč, což bude asi cena za kterou se bude dát pořídit trochu méně vybavený Tuareg nebo nabouchanej Kodiak nebo něco jiného dle chuti.
Možná jako 2.0TDI FWD. Pro mě když už A6, tak nutně 3.0TDI... klidně tu nízkotučnou 170kW verzi. A to jsme ceníkově někde na 1.7M v kombíku v základu co si tak pamatuju.
U manažera je to otázka finančního limitu v carpolicy. Třeba v IBC centru na Pobřežní jsem potkával docela dost skorozákladních A6. Moji vrstevníci (je mi 51 let) jezdili pouze v sedanech. Můj poslední šéf měl BMW 525d (už 4-válec). Já jsem jezdil docela dobře vybavený Forester, protože jsem chudou A4 nechtěl a to byly jediné dva typy, které byly dojednány pro vyšší management jako služebáky (bylo to v Bukurešti).
Ale aj nabuchany kodiak je len lowend a ja by som uprednostnil skor slabsie vybavenu a6. Ale moda je moda. Inac kamos sa mi bol pochvalit s aertonom vo fullke rline paket, zlata farba a kamoska/ mlade moderne dievca mu povedalo, co je taky hlupak a nekupi si. Poriadne auto, aspon kaskaja alebo karoka.... Fajne som sa pobavil
Tak jestli mě nějaká značka na českém trhu naplňuje velkým smutkem, tak je to Ford. Fiesta už není ani v první desítce (!) a Focus se v ní krčí někde vzadu, o Mondeu nemluvě. Taky dobré výsledky Kugy jsou s příchodem nové generace minulostí.... :-(:no::no::no: No však taky jediný model Fordu z jeho současné evropské nabídky, po kterém bych opravdu toužil, je Mustang... ;-\
U vás mal Ford nejaké dobré výsledky? Na Slovensku asi v čase Fusionu a rovnako starej Fiesty, potom ešte Focus II, ale inak je to jedno, lebo ani CZ a SK pre Ford nie je kľúčový.
Ak sa na predaje modrého oválu pozrieme v európskej mierke, tak Focus sa im veľmi dobre predáva a dostal sa už opäť do prvej päťky. Fiesta je skutočne problém, lebo predaje tuším začali klesať už rok a pol po uvedení novej generácii, čo je šialene rýchlo.
Teraz zase začína dochádzať ku kanibalizácii medzi malými SUV, keďže Puma nenahradila EcoSport a ďalej sa spolu vyrábajú. Fordu to v podstate môže byť jedno, ale ak sa časť zákazníkov rozhodne ísť do lacnejšieho EcoSportu (úprimnú sústrasť), tak Pumu to nepustí vyššie v rebríčku predajov.
Ford byl v devadesátých letech a ještě chvíli v novém tisíciletí firemní jedničkou. Spousta firemních flotil byla založená na Escortech/Focusech a Mondeích. Tenkrát jim i konkuroval Opel s Astra/Vectra, který je dnes ještě méně viditelný než Ford. Dneska vidím, že většina firemních flotil je u Škody, občas nějaká Toyota, Hyndai nebo něco jiného.