Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
2
a vykulenec ala Ford je na světě. Mito ale zatím nikdo nepřekonal.
SKAY
4
Na Hondu nějaky umirněný dyzajn . Pohon vypada obstojně.
BLA4G
Uz by ste si tu odrhovacku o huciacom vytocenom motore mohli konecne odpustit (tu spomenute v suvisloti s toyotami). Roky tento blabol citame v testoch dookola. 1) je efektivnejsie, ked motor pracuje vo vhodnych otackach a prevodovka plynule meni prevodovy pomer. 2) argument, ze niekomu to nie je po chuti, lebo mu to zvukovou kulisou nepripomina klasicku koncepciu pohonu je iracionalny. 3) ak si vyberam auto pre zazitok z jazdy, nebude to mestsky hybrid, ten je pracantom na kazdodenne dochadzanie, takze hodnotit ho podla emocnych kriterii je somarina.
Ľudia sú rôzni, ani vŕzganie Renaultu nemá vplyv na používanie a neskutočne to znepríjemňuje život. Niekomu môže vadiť ten vysávačový efekt. Niekomu bzučanie elektromotora. A podobne. Človek si aj tak vyberie podľa seba, ale musí mať dostatok informácií.
Pomalu, ale jistě spěje technický (ne politický) vývoj ke skutečné elektrárně na palubě vozu (tvořenou spalmotem a točivým el. genem) s malým mezi-aku a čistě elektrickým pohonem. Čistý el. režim nebude potřeba (i když možný bude - hlavně na dojezd při prázdné nádrži) a pohon čisě spalmotem už vůbec ne. Honda tady k tomu udělala pořádný krok. Zatím to byly jen prototypy tohoto druhu pohonu, ale jejich spotřeba byla zákonitě poloviční, než této Hondy, i když to byly větší vozy(!).
Aké prototypy? Veď HRV má spaľovací motor výlučne ako generátor, nijak s kolesami nespojený.
Tenhle zpusob "elektrarna na palube" uz vyzkousen byl a neni moc efektivni, hlavne ve vyssich rychlostech. Existuje duvod proc treba Chevrolet Volt umoznil mechanicke propojeni spalovaku s koly, prestoze to puvodne vubec neplanovali. I tak meli potom dost spatnou spotrebu benzinu, kdyz dosla zasoba energie v baterce. Stejne to ma i tato Honda - pri vyssich rychlostech se propoji spalovak s koly.
Docela rad bych se podival na ty zminene prototypy - byl by nejaky odkaz?
Docela rad bych se podival na ty zminene prototypy - byl by nejaky odkaz?
Ony používají vedle písťáku i mikro-turbínky - např. Pininfarina Cambiano, prodobně Jaguar ???. Písťáky: Hyundai, ... Narychlo nenajdu odkazy. Vše spotřeby kolem 2 l/100km.
Hlavní finta je z vyřazení spalmotu z trakce a jeho umístění na převážnou část provozu do středu "elips" min. spotřeby v grafu P-ot. Tím stoupne účinnost z cca 25% na cca 45% (k 50%).
Volt a Ampera takový provoz umožňovaly, ale ostatní možnosti pohonu zesložitily a zhmotnily celý pohon tak, že to bylo nemožné.
BMW i3 s dodatečným spalmotorkem - to není ono. Ten neběží pořád, ale až doje baterka!!
Hlavní finta je z vyřazení spalmotu z trakce a jeho umístění na převážnou část provozu do středu "elips" min. spotřeby v grafu P-ot. Tím stoupne účinnost z cca 25% na cca 45% (k 50%).
Volt a Ampera takový provoz umožňovaly, ale ostatní možnosti pohonu zesložitily a zhmotnily celý pohon tak, že to bylo nemožné.
BMW i3 s dodatečným spalmotorkem - to není ono. Ten neběží pořád, ale až doje baterka!!
Tomu o cem pises se rika seriovy hybrid.
Vis vubec jak funguje tahle Honda??
A ze se jedna o seriovy hybrid?
Ze se pohybuje ve stredu tech elips skoro porad? :-)
Vis vubec jak funguje tahle Honda??
A ze se jedna o seriovy hybrid?
Ze se pohybuje ve stredu tech elips skoro porad? :-)
Jopino
Minulý týden v pátek, jsem se stavil do místní Hondy vyzkoušet nového Jazze.
Demo verze byla ve výbavovém stupni Elegance a v šedé barvě "polished metal". Auto působí zvenčí docela obyčejným dojmem, neurazí a ani neuchvátí. Největší "problém" mám se zadní částí, nelíbi se mi, jak (ne)navazují zadní svítilny na zbytek auta. Slícování karoserie vypadalo slušně, kola působí zapadlým dojmem.
Interiér auta je, jak už je ostatně u Jazze zvykem, nadmíru prostorný. Co se hodně povedlo, jsou sedadla. Velmi komfortní a dobře obejmou tělo, to se povedlo. V autě je stále dost plastů, ale jejich kvalita na mě působila solidně, jakož i dílenské zpracování. Palubní deska a její čalounění potahovou látkou, působí nevšedné. Důležité je, že řidič při řízení nemá žádný kontakt s tvrdými plasty (mám 177 cm).
Přebíral jsem auto, které stálo 7 hodin, bylo 9 st. C. Po stačení tlačítka START se nastartoval spalovací motor a měl vyšší otáčky. Vyjel jsem z parkoviště na vedlejší cestu ke křižovatce, tj. asi 400m a 2 minuty jízdy. Spalovací motor zhasl. Při rozjezdu je znát docela velký kroutící moment el. motoru a auto, k mému překvapení, docela slušně akcelerovalo, aniž by obtěžovalo hlukem. Důležité je, že při akceleraci "převodovka" odřazuje a v interiéru posádka neslyší ten otravný hukot, známý z naprosté většiny hybridů.
Jezdil jsem po okreskách , v obcích i cca 9 km po dálnici s výslednou spotřebou, dle PP 4.1 l/100 km. Trasa cca 40 km.
Rozjezdy z křižovatek probíhaly vždy "na elektřinu", tedy pokud člověk nezadupne pedál do kick downu. Během jízdy postačí na slušnou akceleraci tlačit na 1/3 polohy pedálu, kdy se o pohon "stará" pouze elektromotor. I tak je zrychlení a dynamika velmi slušná. Co se akustického hluku týče, od podvozku je auto tišší, než současný Civik. Na dálnici, při 135 km/h je cestovní komfort stále na dobré úrovni.
Podvozek žehlí nerovnosti velmi dobře, řízení je přesné. Fakt slušně navržené a sestavené auto.
Jen ten (pro mě) diskutabilní design především a cena. 520.000 Kč je docela dost.
Demo verze byla ve výbavovém stupni Elegance a v šedé barvě "polished metal". Auto působí zvenčí docela obyčejným dojmem, neurazí a ani neuchvátí. Největší "problém" mám se zadní částí, nelíbi se mi, jak (ne)navazují zadní svítilny na zbytek auta. Slícování karoserie vypadalo slušně, kola působí zapadlým dojmem.
Interiér auta je, jak už je ostatně u Jazze zvykem, nadmíru prostorný. Co se hodně povedlo, jsou sedadla. Velmi komfortní a dobře obejmou tělo, to se povedlo. V autě je stále dost plastů, ale jejich kvalita na mě působila solidně, jakož i dílenské zpracování. Palubní deska a její čalounění potahovou látkou, působí nevšedné. Důležité je, že řidič při řízení nemá žádný kontakt s tvrdými plasty (mám 177 cm).
Přebíral jsem auto, které stálo 7 hodin, bylo 9 st. C. Po stačení tlačítka START se nastartoval spalovací motor a měl vyšší otáčky. Vyjel jsem z parkoviště na vedlejší cestu ke křižovatce, tj. asi 400m a 2 minuty jízdy. Spalovací motor zhasl. Při rozjezdu je znát docela velký kroutící moment el. motoru a auto, k mému překvapení, docela slušně akcelerovalo, aniž by obtěžovalo hlukem. Důležité je, že při akceleraci "převodovka" odřazuje a v interiéru posádka neslyší ten otravný hukot, známý z naprosté většiny hybridů.
Jezdil jsem po okreskách , v obcích i cca 9 km po dálnici s výslednou spotřebou, dle PP 4.1 l/100 km. Trasa cca 40 km.
Rozjezdy z křižovatek probíhaly vždy "na elektřinu", tedy pokud člověk nezadupne pedál do kick downu. Během jízdy postačí na slušnou akceleraci tlačit na 1/3 polohy pedálu, kdy se o pohon "stará" pouze elektromotor. I tak je zrychlení a dynamika velmi slušná. Co se akustického hluku týče, od podvozku je auto tišší, než současný Civik. Na dálnici, při 135 km/h je cestovní komfort stále na dobré úrovni.
Podvozek žehlí nerovnosti velmi dobře, řízení je přesné. Fakt slušně navržené a sestavené auto.
Jen ten (pro mě) diskutabilní design především a cena. 520.000 Kč je docela dost.
Dobrý den, děkuji za komplexní a hodnotné zkušenosti. Byl bych rád, kdyby bylo možné, abyste se ke zkušenostem se spotřebou ještě jednou vrátil, až toho najezdíte víc. Bylo by to možné? Děkuji. Moc by mě to zajímalo.
Zdravím,
není vůbec zač. Nicméně, tohle svezení byla jen taková "jednorázovka" (možná ještě vyzkouším Crosstar, pokud ho mezitím neprodají). My nad Jazzem, resp. Crosstarem, vázně uvažovali, jakožto nástupci našeho ex auta, Hondy HR-V 2016. Nicméně, čím více od loňského prosince přibývalo japonských testů Hondy Fit (dvojčete Jazzu), tím méně se nám design tohohle auta přestával líbit. Prostě vyprchalo to původní "nadšení". A v reálu se mi to jen potvrdilo.
Jazz je bezpochyby slušně "udělané" auto, jezdí překvapivě dobře, jen se nám netrefil do gusta. Takže páteční obhlídka a projíždka byla jen ze zvědavosti, zda jsme pořízením jiného auta, neudělali chybu.
není vůbec zač. Nicméně, tohle svezení byla jen taková "jednorázovka" (možná ještě vyzkouším Crosstar, pokud ho mezitím neprodají). My nad Jazzem, resp. Crosstarem, vázně uvažovali, jakožto nástupci našeho ex auta, Hondy HR-V 2016. Nicméně, čím více od loňského prosince přibývalo japonských testů Hondy Fit (dvojčete Jazzu), tím méně se nám design tohohle auta přestával líbit. Prostě vyprchalo to původní "nadšení". A v reálu se mi to jen potvrdilo.
Jazz je bezpochyby slušně "udělané" auto, jezdí překvapivě dobře, jen se nám netrefil do gusta. Takže páteční obhlídka a projíždka byla jen ze zvědavosti, zda jsme pořízením jiného auta, neudělali chybu.
Ano - Jazz 2 byl vrchol (např. výhled šikmo vpřed, ...) a Jazz 3 už zase ne. Tady na to (4) jsem zvědavý, protože se mi jeví (podle fotek) jako návrat k 2.
Fitt je am. Jazz a máte pravdu, nějaké ovlivnění tu může k horšímu být.
Fitt je am. Jazz a máte pravdu, nějaké ovlivnění tu může k horšímu být.
Arese
...není můj šálek kávy. Ani technicky, ani designově... ;-\ ;-\ ;-\ A jeho cena se opět spolehlivě postará o to, že to na našich silnicích bude těžký exot. :-)
Martin182
Uvidíme ako Jazz dopadne so spotrebou v komplexnom teste. Tých 4.9 l nie je zrovna zázrak. Na svojom Jazzovi (s 1.5 V-Tec) som napríklad včera išiel cca 25 km trasu so spotrebou 4.3 l, samozrejme ideálne podmienky, kľudná jazda a tempomat. V 90% jazdím dosť svižne, celkový priemer mám 5.6 l čo hodnotím ako fantastický výsledok.
Hybridnému systému veľmi fandím, mám taký tušák, že to bude opäť raz nezničiteľné auto. Len ten dizajn...
Hybridnému systému veľmi fandím, mám taký tušák, že to bude opäť raz nezničiteľné auto. Len ten dizajn...
Přesně tak. Kdyby jezdil za 4.9 litru v kombinaci, tak by to bylo celkem o ničem vzhledem k tak složité technice a vysoké ceně. Ale to se dozvíme až z testů.
Přesně tak, ta spotřeba je většinou nesmysl, mám Mazdu 2 a při trochu def. jízdě v pohodě pod 4, při svižné jízdě 4,5 přes 5 to už musí buď dělat řidič něco špatně a nebo je to brzda plyn.
To bych chtěl vidět mazdu 2 pod 4 litry. To je na úrovni hybridniho yarise, a tomu nevěřím.
Téměř každý "soudný" člověk si bude "hájit" zrovna tu svou garáž, obvzlášť na internetu ;-)
Proto se radši podívám na spritmonitor, kde se jaksi těžko překrucují fakta, na rozdíl od té "zaručené" spotřeby paliva, pánů diskutujících.
A kolik pak pálí v průměru taková Mazda 2? Modelový ročník 2015 a výš, s manuální převodovkou 5.63 l/100 km. Tolik fakta. Jasně, někdo jezdí téměř na volnoběh, někdo ždíme každého koně. Je to prostě průměr (od 4.45 l do 9.65 l/100 km)
Taky dokážu jet s Civikem za 5.0 l/100 km, za určitých okolností a nepíšu, že mi to žere 5, když ve výsledku je to 6.1.
Jazz bude bez problémů pálit většině řidičů pod 4 l/100 km, a to s přehledem. Těch mých 4.1 dle PP bylo i se zkoušením dynamiky i s dálnicí a se syrovým, nezajetým, motorem.
Proto se radši podívám na spritmonitor, kde se jaksi těžko překrucují fakta, na rozdíl od té "zaručené" spotřeby paliva, pánů diskutujících.
A kolik pak pálí v průměru taková Mazda 2? Modelový ročník 2015 a výš, s manuální převodovkou 5.63 l/100 km. Tolik fakta. Jasně, někdo jezdí téměř na volnoběh, někdo ždíme každého koně. Je to prostě průměr (od 4.45 l do 9.65 l/100 km)
Taky dokážu jet s Civikem za 5.0 l/100 km, za určitých okolností a nepíšu, že mi to žere 5, když ve výsledku je to 6.1.
Jazz bude bez problémů pálit většině řidičů pod 4 l/100 km, a to s přehledem. Těch mých 4.1 dle PP bylo i se zkoušením dynamiky i s dálnicí a se syrovým, nezajetým, motorem.
Myslím si, že na tom bude jazz podobně jako yaris. Takže 4 litrům není důvod nevěřit. Možná že v urcitych situacich dokonce člověk zvládne i kolem 3.5
Taky v takovéto hodnotě spotřeby paliva nevidím problém.
Štve mě, že ukazatel aktuální spotřeby paliva, je u Jazze, jakož i u Civiku (měl jsem to tak i v HR-V) je vyřešen tím pohybujícím se "páskem", takže se za jízdy těžko odečítá aktuální hodnota. Je navíc docela dlouhý, takže, alespoň pro mě, se o to hůř odečítají data. Nevím tak, zda auto na dálnici (což mě hodně zajimalo) "pálilo 6, 7 nebo 7.5 l/100 km.
Při jízdě přes obec a okreskách byla "akuálka" mezi 2-3 l, což je fajn (pokud auto zrovna "neběželo" na mód EV, což bylo docela často))
Štve mě, že ukazatel aktuální spotřeby paliva, je u Jazze, jakož i u Civiku (měl jsem to tak i v HR-V) je vyřešen tím pohybujícím se "páskem", takže se za jízdy těžko odečítá aktuální hodnota. Je navíc docela dlouhý, takže, alespoň pro mě, se o to hůř odečítají data. Nevím tak, zda auto na dálnici (což mě hodně zajimalo) "pálilo 6, 7 nebo 7.5 l/100 km.
Při jízdě přes obec a okreskách byla "akuálka" mezi 2-3 l, což je fajn (pokud auto zrovna "neběželo" na mód EV, což bylo docela často))