Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeBMW připravuje plug-in hybridy s dojezdem 100 km. Za elektrickou jízdu dostanete odměnu
20 komentářů
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Machýrek
Prosím vás, nemám s pluginem žádnou zkušenost, tak se ptám: je možné nabíjet pouze rekuperací? Nebo musím vždy přes kabel? Díky za odpověd.
Obecně to sice možné je, ale potenciál pluginu plně nevyužiješ když nebudeš dobíjet ze zásuvky. Jak moc nevyužiješ je otázkou a budeš to muset vyzkoušet, protože se to liší model od modelu.
Kolega má teď krátce (necelý měsíc) Superb iV a tvrdí, že i jen s občasným dobíjením když narazí na nabíječku (doma nemá), jezdí do 4l / 100 km + teda drobný kwh navíc a prý tomu i celkem nakládá. Tady pár lidí z diskusí má taky zkušenosti, tak se možná ozvou...já to mám jen z druhé ruky.
Kolega má teď krátce (necelý měsíc) Superb iV a tvrdí, že i jen s občasným dobíjením když narazí na nabíječku (doma nemá), jezdí do 4l / 100 km + teda drobný kwh navíc a prý tomu i celkem nakládá. Tady pár lidí z diskusí má taky zkušenosti, tak se možná ozvou...já to mám jen z druhé ruky.
Kupovat plug-in a nenabíjet ho ze zásuvky, nemá moc význam, protože člověk zbytečně tahá těžkou, trvale téměř vybitou baterii. To auto sice pořád funguje, ale lepší volba je v takovém případě obyčejný hybrid s malou baterií, která se dobíjí pouze tou rekuperací.
Logika tam je taková, že člověk načerpá nějakou energii tím, že zastaví třeba z 50 km/h na semaforu a pak tu energii hned využije při následném rozjezdu. Účel větší baterie plug-in hybridu je naopak v tom, že se předem nabije ze zásuvky a člověk zvládne kratší trasy i čistě na elektřinu.
Logika tam je taková, že člověk načerpá nějakou energii tím, že zastaví třeba z 50 km/h na semaforu a pak tu energii hned využije při následném rozjezdu. Účel větší baterie plug-in hybridu je naopak v tom, že se předem nabije ze zásuvky a člověk zvládne kratší trasy i čistě na elektřinu.
Význam to samozřejmě má, když vybiji baterky a jedu do centra západoevropského města kam smí jenom EV, tak po cestě si dám mód "nabití baterie třeba na 80%" a baterie se nabíjí jak rekuperací tak i spalovacím motorem. je to sice neefektivní z pohledu spotřeby PHM, ale z pohledu uživatele vysoce efektivní, odstavovat auto někde na parkovišti, volat taxíka nebo se ploužit mastnou tyčí by vyšlo za a) daleko nekomfortněji a za b) daleko dráž.
Blbý je, že už člověk někdy ani nemá na výběr, viz Jeep a jeho 4xe nahrazující 4x4.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nabíjet můžeš rekuperací, spalovacím motorem nebo ze zásuvky. Záleží čistě na tom, jaký mód si v autě zvolíš.
Příklad 1. Jedeš dlouhou trasu řekněme 500 km, takže nejlogičtější je mód běžný hybrid, kdy auto dobíjí baterky rekuperací a používá z nich energii jen do takové míry aby baterka zůstala pořád stejně nabitá (když vyjedeš s nabitím 50%, tak dojedeš s nabitím 50😖
Příklad 2. Jedeš do z domova do práce a zpět cca 50 km. Tak auto necháš doma nabít , zvolíš EV mód a jedeš čistě na elektřinu, s tím, že na konci cesty bude baterka plus mínus prázdná.
Příklad 3 zapomněl jsi nabít, nebo prostě jsi auto vybil a je z něj jenom obyčejný hybrid a přitom tě čeká vjezd do města, kde je povolení do centra jen pro EV, tak dáš na dálnici mód dobíjení baterek z ICE, baterky se ti dobijí a do centra vjedeš v EV módu.
Příklad 1. Jedeš dlouhou trasu řekněme 500 km, takže nejlogičtější je mód běžný hybrid, kdy auto dobíjí baterky rekuperací a používá z nich energii jen do takové míry aby baterka zůstala pořád stejně nabitá (když vyjedeš s nabitím 50%, tak dojedeš s nabitím 50😖
Příklad 2. Jedeš do z domova do práce a zpět cca 50 km. Tak auto necháš doma nabít , zvolíš EV mód a jedeš čistě na elektřinu, s tím, že na konci cesty bude baterka plus mínus prázdná.
Příklad 3 zapomněl jsi nabít, nebo prostě jsi auto vybil a je z něj jenom obyčejný hybrid a přitom tě čeká vjezd do města, kde je povolení do centra jen pro EV, tak dáš na dálnici mód dobíjení baterek z ICE, baterky se ti dobijí a do centra vjedeš v EV módu.
Díky. Ted jsem měl půl roku RAV4 hybrida a docela mě to zasáhlo. Uvažuju o pluginu. Akorát to sra.ní se s kabelama by mi vadilo, ale pokud to má mód dobíjení baterek z ICE, tak super :yes:
Mod na dobijeni baterek je jen pro stav nouze. Ja ho za rok a pul vlastnictvi auta nepouzil ani jednou. Je to totiz ten nejmin efektivni rezim, v jakem muzes plug-in auto provozovat.
S kabely to neni nijak hrozne, pokud mas garaz nebo parkovaci misto. Je to stejne jako s nabijenim mobilu, za par vterin hotovo.
S kabely to neni nijak hrozne, pokud mas garaz nebo parkovaci misto. Je to stejne jako s nabijenim mobilu, za par vterin hotovo.
Nabíjet můžu v garáži. Myslím spíš někde na cestách, že by mi to vadilo. Takhle je to pro mě optimální :yes:
Harry.24
Měl bych dotaz na znalejší uživatele, netrpí motor hybridu tím neustálým "vypínáním a zapínáním", hlavně mechanické části motoru - přijde mi to jako Stop&Start za jízdy, stejně tak teplota motoru?
Pokud ano, tak to na sobe nedava znat - hybridy jsou dlouhodobe jedny z nejspolehlivejsich aut.
Mam zkušenost jen s Rav4, ta má 2,5 atmosféru, čili menší tlaky a celkově jednodušší, hned po zapnutí naskočí motor a ohřeje se na provozní teplotu, je to velmi rychlé, cca do minuty. Japonci to maj letama vyzkoušený, dyť v USA s Priusama taxikáři bežně najedou milion km.