Novinky
Zpět na článek
BMW připravuje plug-in hybridy s dojezdem 100 km. Za elektrickou jízdu dostanete odměnu
20 komentářů
twistedTSD
2
Blbý je, že už člověk někdy ani nemá na výběr, viz Jeep a jeho 4xe nahrazující 4x4.
Přejít do diskuze
martin.blader
Kupovat plug-in a nenabíjet ho ze zásuvky, nemá moc význam, protože člověk zbytečně tahá těžkou, trvale téměř vybitou baterii. To auto sice pořád funguje, ale lepší volba je v takovém případě obyčejný hybrid s malou baterií, která se dobíjí pouze tou rekuperací.
Logika tam je taková, že člověk načerpá nějakou energii tím, že zastaví třeba z 50 km/h na semaforu a pak tu energii hned využije při následném rozjezdu. Účel větší baterie plug-in hybridu je naopak v tom, že se předem nabije ze zásuvky a člověk zvládne kratší trasy i čistě na elektřinu.
Logika tam je taková, že člověk načerpá nějakou energii tím, že zastaví třeba z 50 km/h na semaforu a pak tu energii hned využije při následném rozjezdu. Účel větší baterie plug-in hybridu je naopak v tom, že se předem nabije ze zásuvky a člověk zvládne kratší trasy i čistě na elektřinu.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Machýrek
Mam zkušenost jen s Rav4, ta má 2,5 atmosféru, čili menší tlaky a celkově jednodušší, hned po zapnutí naskočí motor a ohřeje se na provozní teplotu, je to velmi rychlé, cca do minuty. Japonci to maj letama vyzkoušený, dyť v USA s Priusama taxikáři bežně najedou milion km.
JirkaVejrazka
Na cestach nenabijim, proste jezdim v hybridnim rezimu, kdyz dojde baterka. Ted se chystam s rodinou na zahranicni dovolenou, kabel brat nebudu (stejne jako loni).
Šimpanz
Nabíjet můžeš rekuperací, spalovacím motorem nebo ze zásuvky. Záleží čistě na tom, jaký mód si v autě zvolíš.
Příklad 1. Jedeš dlouhou trasu řekněme 500 km, takže nejlogičtější je mód běžný hybrid, kdy auto dobíjí baterky rekuperací a používá z nich energii jen do takové míry aby baterka zůstala pořád stejně nabitá (když vyjedeš s nabitím 50%, tak dojedeš s nabitím 50😖
Příklad 2. Jedeš do z domova do práce a zpět cca 50 km. Tak auto necháš doma nabít , zvolíš EV mód a jedeš čistě na elektřinu, s tím, že na konci cesty bude baterka plus mínus prázdná.
Příklad 3 zapomněl jsi nabít, nebo prostě jsi auto vybil a je z něj jenom obyčejný hybrid a přitom tě čeká vjezd do města, kde je povolení do centra jen pro EV, tak dáš na dálnici mód dobíjení baterek z ICE, baterky se ti dobijí a do centra vjedeš v EV módu.
Příklad 1. Jedeš dlouhou trasu řekněme 500 km, takže nejlogičtější je mód běžný hybrid, kdy auto dobíjí baterky rekuperací a používá z nich energii jen do takové míry aby baterka zůstala pořád stejně nabitá (když vyjedeš s nabitím 50%, tak dojedeš s nabitím 50😖
Příklad 2. Jedeš do z domova do práce a zpět cca 50 km. Tak auto necháš doma nabít , zvolíš EV mód a jedeš čistě na elektřinu, s tím, že na konci cesty bude baterka plus mínus prázdná.
Příklad 3 zapomněl jsi nabít, nebo prostě jsi auto vybil a je z něj jenom obyčejný hybrid a přitom tě čeká vjezd do města, kde je povolení do centra jen pro EV, tak dáš na dálnici mód dobíjení baterek z ICE, baterky se ti dobijí a do centra vjedeš v EV módu.
Šimpanz
Význam to samozřejmě má, když vybiji baterky a jedu do centra západoevropského města kam smí jenom EV, tak po cestě si dám mód "nabití baterie třeba na 80%" a baterie se nabíjí jak rekuperací tak i spalovacím motorem. je to sice neefektivní z pohledu spotřeby PHM, ale z pohledu uživatele vysoce efektivní, odstavovat auto někde na parkovišti, volat taxíka nebo se ploužit mastnou tyčí by vyšlo za a) daleko nekomfortněji a za b) daleko dráž.
Zetti
Zapomnel jsi rict hybridy s atmosferickym motorem, co tady patla evropa shybridama s turbomomotorama ukaze az cas.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
JirkaVejrazka
Pokud ano, tak to na sobe nedava znat - hybridy jsou dlouhodobe jedny z nejspolehlivejsich aut.
Harry.24
Měl bych dotaz na znalejší uživatele, netrpí motor hybridu tím neustálým "vypínáním a zapínáním", hlavně mechanické části motoru - přijde mi to jako Stop&Start za jízdy, stejně tak teplota motoru?
Machýrek
Nabíjet můžu v garáži. Myslím spíš někde na cestách, že by mi to vadilo. Takhle je to pro mě optimální :yes:
JirkaVejrazka
Mod na dobijeni baterek je jen pro stav nouze. Ja ho za rok a pul vlastnictvi auta nepouzil ani jednou. Je to totiz ten nejmin efektivni rezim, v jakem muzes plug-in auto provozovat.
S kabely to neni nijak hrozne, pokud mas garaz nebo parkovaci misto. Je to stejne jako s nabijenim mobilu, za par vterin hotovo.
S kabely to neni nijak hrozne, pokud mas garaz nebo parkovaci misto. Je to stejne jako s nabijenim mobilu, za par vterin hotovo.
Machýrek
Díky. Ted jsem měl půl roku RAV4 hybrida a docela mě to zasáhlo. Uvažuju o pluginu. Akorát to sra.ní se s kabelama by mi vadilo, ale pokud to má mód dobíjení baterek z ICE, tak super :yes:
adamzprahy
Obecně to sice možné je, ale potenciál pluginu plně nevyužiješ když nebudeš dobíjet ze zásuvky. Jak moc nevyužiješ je otázkou a budeš to muset vyzkoušet, protože se to liší model od modelu.
Kolega má teď krátce (necelý měsíc) Superb iV a tvrdí, že i jen s občasným dobíjením když narazí na nabíječku (doma nemá), jezdí do 4l / 100 km + teda drobný kwh navíc a prý tomu i celkem nakládá. Tady pár lidí z diskusí má taky zkušenosti, tak se možná ozvou...já to mám jen z druhé ruky.
Kolega má teď krátce (necelý měsíc) Superb iV a tvrdí, že i jen s občasným dobíjením když narazí na nabíječku (doma nemá), jezdí do 4l / 100 km + teda drobný kwh navíc a prý tomu i celkem nakládá. Tady pár lidí z diskusí má taky zkušenosti, tak se možná ozvou...já to mám jen z druhé ruky.
Machýrek
Prosím vás, nemám s pluginem žádnou zkušenost, tak se ptám: je možné nabíjet pouze rekuperací? Nebo musím vždy přes kabel? Díky za odpověd.