Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Omezovač rychlosti u Volva je jen první krok k bezpečné rychlosti

Zavedení omezovače na 180 km/h u nových modelů Volvo by mělo být teprve prvním krokem v hledání a pochopení bezpečné rychlosti automobilů, prozradila vedoucí centra zaměřeného na bezpečnost vozů švédské značky.
Zpět na článek
21. 6. 2020 23:28
Fuj, Volvo šlálplo do nechutného exkrementu!
...takto vy*** se svými zákazníky, to je tedy fakt síla. Jako kdyby to byly nesvéprávní ***i.! A oni navíc ještě drze řeknou, že omezovač na 180 km/h je jen začátek "hledání bezpečné rychlosti". Takže třeba za 2 roky to sníží na 160, pak na 140 atd.?!!!! Značka Volvo je mi dost volná a mezi prémiovými výrobci bych si ji nevybral, ale být jejich tradiční zákazník, tak další auto s takto hnusně direktivně omezenou rychlostí už bych si nepořizoval, protože bych, jako by mi tento výrobce flusnul do ksichtu.... :-O :-( :-( :-( :no: :no: :no:
20. 6. 2020 20:38
Rádi
Rádi vám prodáme auto s jakoukoliv max rychlostí, pokud to bude 180 kmh. A budeme sledovat, jestli myslíte za jízdy na řízení nebo na práci.(nebo na sex).

Jinak vysvětlení mluvčího muselo pr týmu trvat vytvořit 3 měsíce intenzivní práce 30 pr specialistů. My víme, že vysokou rychlost nechcete, jenom jste si to ještě neuvědomil (-la).
20. 6. 2020 18:49
Bye bye Volvo
Jak bych to tak řekl: Někteří asistenti jsou dobří pomocníci, jiní jsou spíše otravní, nicméně se pořád zlepšují a to je dobře. Ta linie je ale pro mě v tom, že rozhodnutí, zda asistent použít či ne je na mě jako řidiči, protože já jsem ten, kdo je za provoz vozidla odpovědný. Takže dokud to jsou asistenti, kteří jdou vypnout, tak proč ne, každý si může zvážit sám, zda je použít. Ale auto, které bude za mě myslet, nebo se mě dokonce bude snažit vychovávat nechci, byť rychleji než 180 jezdím velmi velmi zřídka a to i v tom Německu.
Avatar - Jenik3
20. 6. 2020 08:29
Re: signal zakaznikum
Ale to je všechno v režii Volva. Zákazník má možnost výběru a Volvo uvidí, zda tato strategie bude či nebude úspěšná.

Horší je to, když nějakou regulaci vymyslí brusel a možnost výběru padá.
Avatar - _Karel_
20. 6. 2020 07:40
Re: Baba jaga
Mě teda zrovna možnost omezit rychlost dětem s mokrým řidičákem přijde jako dobrá věc a využil bych ji. Ten mladý pošuk v tátově Volvu určitě nezjistí omezení až při předjíždění, to by musel mít otce úplnýho retarda.
19. 6. 2020 23:28
Re: No co no
To mas vlastne taky pravdu. Prilezitostne potkam na cestach V90, ale to je opravdu v podstate vsechno. Jine modely clovek nepotka, jak je rok dlouhy. Tady ve svabske metropoli to pochopitelne valcujou hlavne mercedesy vsech druhu... :)
Avatar - Mikesus
19. 6. 2020 22:53
Re: Aneb
Počkej až bude PHEV ravka, to bude "argument" :D :D :D
Avatar - eLzyx
19. 6. 2020 22:31
Re: No co no
Němci Volva nikdy nekupovali, ani když Volvo mělo benzinové turbo šestiválce. Na to jsou moc velcí nacionalisté. Projížděl jsem párkrát Německo křížem krážem a po cestě schválně počítal Volva. Paradoxně jsem napočítal víc Saabů. Němec sedlá Mercedes. A nebo BMW. Chudý Němec VW nebo Škodu.
19. 6. 2020 22:20
No co no
Nemci si to nekoupi (a i kdyz odmyslime omezovac, tak porad volvo ani nenabizi odpovidajici motory, ktere by byly zajimave pro echt dalnicni strelce) a ostatnim to muze byt jedno, protoze se stejne nikde jinde neda jet ani tech 180. :-) Takze opravdu symbolicke gesto. Zbytecne, ale co uz...
Avatar - eLzyx
19. 6. 2020 22:16
Re: volvo
ještě tak 5-7 let se to bude dát kupovat. Dokud to nenahradí novými modely. Pak už bych se bál, že to na tu vyšší rychlost není stavěné. Současné omezené modely na to stavěné byly.
Jen se modlit, aby D5T5, nebo někdo jiný, co nejdřív přišel na odblok Vmax.
A pak je tu ještě jedna značka, která má k Volvu blízko. Polestar. (neplést s Volvo s chipem Polestar, nebo s Volvo Polestar engineered). Ti omezovat rychlost nebudou. Aspoň mi to tvrdil jejich designer, se kterým jsem se nedávno bavil.
Avatar - eLzyx
19. 6. 2020 21:57
Re: Dříve stačilo každému volvistovi 120
přiznám se bez mučení, nejel. Ale obvykle jsem si dával majzla. Když jsem předjížděl více jak dvě auta, tak jsem vypnul tempomat a proklouznul kolem nich v cirka 160-170. Když tam byl souvislý štrůdl aut, tak ještě pomaleji. V tomhle konkrétním případě jsem měl na tempomatu 210 a tímhle pravidlem se neřídil. Dálnice prázdná, jen kamion a za ním dodávka. Na kilometry bylo vidět, že ta dodávka jede pořád za ním, šetří naftu. Dokázal jsem přečíst 99,99% řidičů co na té dálnici udělají. Tenhle se nepovedl.
No a tak se sečetly dvě chyby, dvou řidičů. Moje rychlost, jeho "nedívám se do zrcátek". Odskákal jsem to sám. Holt tvrdé a drahé poučení do života. Ale vylezl jsem z toho nezraněn. Jen mé ego utrpělo. A ztratil jsem nejlepší auto mého života. Tak je aspoň zvěčněné na české wikipedii, jako taková pocta z mojí strany.
19. 6. 2020 21:53
Re: Co ti pere
Ale kdeze. Já mám xc70 a až mi selže druhý auto, zvažuju jako single káru Gulii :D
Avatar - eLzyx
19. 6. 2020 21:50
Re: signal zakaznikum
tak stále tu bude možnost nechat si tuhle Vmax odblokovat. Aspoň u stávajících modelů. Horší to bude u novějších, kde už teoreticky mohou sáhnout po materiálových úsporách - nepotřebují tak silné brzdy, ramena, nápravnice, chladiče převodovky a dalších. Tím se sníží i potřeba tak mechanicky dimenzovaného motoru, převodovky ... ale i karoserie. Tím klesne spotřeba i produkce CO2. S nižší hmotností se i lépe vypořádají s návrhem ještě bezpečnějších aut. Jen ta rychlost, jen ta rychlost ...
Avatar - eLzyx
19. 6. 2020 21:42
Re: Dříve stačilo každému volvistovi 120
měl jsem půjčenou Volví D5. V podstatě stejné auto (V70), podobný motor, manuál. Ale to bylo táááák nudné. I ten komfort byl horší, auto hůř topilo, bylo hlučnější, než se to roztočilo, tak to trvalo tejden.
Zvažoval jsem i Mercedes a BMW, ale Mercedesy se mi tenkrát vůbec nelíbili. A BMW jsem se bál, protože po těch jdou policajti. Mě v tom Volvu chytili všehovšudy asi 3x. Jednou na D8, kdy se ti dva policajti vsázeli, co je to za auto (v ČR jich bylo 90ks - i Lamborghini Gallardo bylo v registru víc). Ani jeden neuhodl, tak jsme s chvíli bavili o tom, co je to za auto a pak mě nechali být. Jednou za podjetí policajtů, když jsem jel ve stoupacím pruhu (bez pokuty). A jednou za podjetí auta, co z připojováku vyrazilo hned do levého (taky bez pokuty). Jinak si mne nevšímali. Dokonce mou oblíbenou kratochvíli bylo rozhánění policejního kordonu převážejícího prachy. Nevím proč, ale když jsem je doletěl, tak vždycky změnili šik a uhli, abych mohl projet. Pak se znova sešikovali přes celou šíři dálnice.
Já vlastně vydržel dojíždět tak daleko do práce jen kvůli té srandě s T5 :D
Spíše jsem zvažoval přestavbu na LPG, ale ... nikdo mi nebyl schopen garantovat, že mi to naladí na stejný výkon jako na benzin a hlavně, že to po 10 minutách ve 250km/h neskape.
No, tahle doba je pryč. Dneska jsou policajti přísnější, silnice plnější, auta horší a mě už taky není 25.
Avatar - Beefcake
19. 6. 2020 21:33
Re: Baba jaga
Nic take tam nie je a to zvysne je tiez tvoja fantazia. Predbiehanie pred zatackou ani nekomentujem. Ked ma ine auto maximalku N km/h je to take iste obmedzenie. Motorom,prevodmi,atd...
Avatar - Beefcake
19. 6. 2020 21:26
Re: Dříve stačilo každému volvistovi 120
A zrovna pri tej havarii si isiel predpisovo.
Avatar - Beefcake
19. 6. 2020 21:23
Re: Schovávať sa bezpečnosť ?
Ako sa vravi, mylis si dojmy s pojmami. Uplne mimo.
Avatar - eLzyx
19. 6. 2020 21:20
Re: Co ti pere
to rád slyším, že to zase dokázali obrátit. Uff. Nejsem nějak škodolibý. Naopak mne vždycky mrzí, když se někomu nedaří.
Avatar - eLzyx
19. 6. 2020 21:18
Re: Dříve stačilo každému volvistovi 120
jj, nádrží proteklo cirka půl milionu :-) Ale vzpomínám na tu dobu rád. Povedlo se mi "zabít" jednoho čipnutýho Superba (hulil víc a víc, dokud po 50km "honičky" nepropálil písty. Honičku dávám do uvozovek proto, že jsem na něj každou chvíli čekal :D ), připravit o papíry jednoho Oktávkáře (vzpouzel se tak, že dostal i klepeta), pozávodit 350Z, Crossfire, Porsche Cayman, E36 M3 a spoustu "bezejmenných aut". Dokázal jsem se držet i 911 996. Řekněme, že jsem si nevšiml, že mne honí ST220. A o dva roky později i R36. Každý den jsem přijel do práce s rohlíkem od ucha k uchu. Což kolegy docela dost štvalo. A tenhle pocit - k nezaplacení.
A nakonec měl méně štěstí než tento https://www.youtube.com/watch?…
Auto mi zachránilo život. Kousek od Prahy je na D8 na můj účet vyměněných asi 80m středových svodidel z obou stran. Nevyplatilo se předpokládat, že když ta dodávka jede celou cestu za kamionem, tak šetří naftu ve vzduchovém pytli. Poslal mi to tam na poslední chvíli, já jen uhnul ke svodidlům, urval přední kolo o chybějící kanáldekl, roztočil se, a asi 4x orazítkoval svodidla. Dodávkář samozřejmě odjel.
Avatar - Dzakobo
19. 6. 2020 21:04
Re: Co ti pere
Volvisti a Alfisti jsou snad nejrozdílnější typy motoristů, ne?
Byť jako fanouškovi AR se mi některá starší Volva zamlouvají.
Avatar - twistedTSD
19. 6. 2020 21:04
Baba jaga
Jo oni nám chtějí pomoct rychlost dodržovat. Tím, že nám nařídí, jak rychle jet můžeme. Klasicky dobroserský přístup, ostatně ve švédské společnosti pod čínským vedením očekávatelný.

Zaujal mě ten nápad, že majitel omezí rychlost ostatním řidičům. To bude super, až se nějaký mladý pošuk v tátově Volvu rozhodne předjíždět před zatáčkou a zjistí, že mu to nejede víc než stovkou.
Avatar - lyon667
19. 6. 2020 21:03
Re: Co ti pere
Poslední generace motorů BMW je opět špička, nicméně na předchozí éru, pravda, lépe zapomenout. :)
Avatar - Dzakobo
19. 6. 2020 20:57
Re: Dříve stačilo každému volvistovi 120
Jestli pro takový provoz nebyl lepší naftový šestiválec? 330d by asi udělala lepší službu, stalo se....
Ale byly to fajn auta, pak začal úpadek Volva - divný design, mainstreamová technika. Nicméně spal. motor napříč pohánějící přední kola je nejvhodnější konfigurace pro (plug in) hybridy atp., takže potenciál mají, Číňáci. :-[]
Avatar - eLzyx
19. 6. 2020 20:50
Re: Co ti pere
tak i tomu, kdo rozpozná typ uložení motoru, je jasné, že v bezpečném autě musí být motor napříč. Proč? Protože jej používají jako součást deformační zóny. I při čelním nárazu na kůl. Motor podél při takové nehodě uhne, kůl pokračuje dál do kabiny.
Samozřejmě u sportovního auta s pohonem zadní nápravy je výhodnější motor podél, ale tam zase tolik neřešíš bezpečnost.
Ale máš pravdu v tom, že dneska už Volvo ani v konfigurátoru neuvádí výkon motoru, nebo objem motoru. Jen číselné označení, spotřebu a CO2. A lidem je to jedno, přesto kupují. Jsou to osobitá a krásná auta.
Otázkou je, kam se mohou ti, kterým chování Volva příčí, uchýlit. BMW :D Prémiový klump, vždyť už neumí ani vyrobit kvalitní motory, nebo čitelné podvozky. Mercedes? V nižších modelech aby se člověk bál, že koupí přeznačeného Renaulta. Ve vyšších zase displejových orgií, jestli se tedy vydají směrem Ska, kdy to má displej snad i na podlaze ... vážně to chceme? Audi v nižších řadách není premie, ale jen naleštěný VW. Ve vyšších řadách budiž, ale bezpečnost mizerná. Design bezpohlavní, nudný. To si bývalý volvista nekoupí. Napadá mne snad jen Jaguar. Možná Alfa.
19. 6. 2020 20:48
Re: Dříve stačilo každému volvistovi 120
To ses člověče dobrej srdcar. Kdyby sis koupil oktavku v chrochtu, tak za ten rozdíl v nákladech na benzín koupíš byt 2+1 v Berouně 😀😀😀
Avatar - eLzyx
19. 6. 2020 20:36
Re: Dříve stačilo každému volvistovi 120
bylo to to nejlepší co tenkrát vyráběli. C70 T5 s malou úpravou tlaku seriového turba a trošku lepším SW (základ 240PS, na brzdě to nebylo, ale slibovali kolem 300PS. Pro porovnání např. Nissan 350Z mne nestíhal). A ano dávalo to naprosto bez problémů. Za těch 5 let jen každý půlrok filtr a olej (v zimě Mobil 5W40, v létě Mobil1 5W50). Z větších závad jen vadná cívka (ujel jsem s ní dalších 100km jen na 4 válce - bez poškození motoru či katalyzátoru) a od výmolu poškozená tyč řízení. A rozbitá stahovačka u spolujezdce.
Největší opruz bylo tankovat každý třetí pracovní den plnou. A za svý. Na pumpě mě znali jménem. Pravda, mělo to i výhodu. Párkrát se mi povedlo odjet bez placení, prostě jsem se zamyslel, denní rutina ... tak si počkali na moje další tankování. Obvykle prý volají policajty.
V autě jsem měl tenkrát i firemní GPS monitoring (byl jsem technik GPS monitorovacího systému, tak jsem v tom testoval nové typy jednotek, konfigurací atp.). Moje auto bylo dokonce zařazeno v demo verzi našeho produktu. Museli jsme to dát pryč, protože v knize jízd to bylo furt 200+, v některé dny dokonce jen ---, to bylo když jsem "ujel" GPS (ty běžné berou rychlost 250 za limitní, vše nad berou jako chybu). Zákazníci si stěžovali.
Avatar - pradeda777
19. 6. 2020 20:32
Bezpečná rychlost? Chachacha....
......to může být jedině rychlost auta zaparkovaného v garáži.... ;-)
Avatar - Jenik3
19. 6. 2020 20:29
signal zakaznikum
Volvo dava jasny signal svym potencialnim zakaznikum. U nas (u volva) budete ocenovat jine kvality nez je vysoka rychlost, nad 180 kmh. V realite se ve vetsine Evropskych zemi jezdi do 150 kmh, coz volvo zvladne a na nemecko zustane tech 180 kmh, ktere je zcela postacujici na autobahn.
Ten, kdo opravdu potrebuje jezdit 190 kmh, tak sahne po jine znacce.
Navic se jedna o rozhodnuti firmy (soukrome), kterou do toho nikdo zadnou regulaci nenuti.

Osobne mi 180 kmh prijde jako dostatecna maximalka pro nemecko. Stejne je mnoho useku v nemecku s omezenou rychlosti na 120 nebo 130.
19. 6. 2020 20:21
Co ti pere
Volvo hresi na to, že aktuálně mají bezkonkurenční design a techniku nikdo moc neřeší. Respektive většina, a to jim stačí, aby prodávali. Málokoho zajímá, jestli má motor podélně, nebo příčně. Tohle už ale pochopí i absolutní laici a myslím, že spoustu z nich půjde radši k prémiové konkurenci, kterou za ty prachy na pohodu pořídí. Škoda.
19. 6. 2020 20:14
Re: Dříve stačilo každému volvistovi 120
Ak to bolo 60 jednym smerom, je to 120 km denne. To je za 5 rokov viac ako 140.000 km. Dalo to to Volvo takou rychlostou bez problemov? Co to bol za model, ked to slo az 250? Takyvh Volv vela nie je.
Avatar - speedfred
19. 6. 2020 20:05
Re: Aneb
..aneb ako dostať Toyotu alebo naftu do každej diskusie.
Ten tvoj hybrid aj zrýchľuje podľa tej maximálky, teda nič moc. A nič mi nepíš, skúšal som "až" 222 koňovú Camry. :no:
Avatar - eLzyx
19. 6. 2020 19:24
Re: Dříve stačilo každému volvistovi 120
5 let jsem den co den jezdíval cirka 60km trasu 200km/h na tempomat. Volvem. Byly dny, kdy jsem valil i 250. Že se s tím nejezdí dobře? Právě že jo. V přímce super.
Ale tohle co Volvo předvádí ... ať si trhnou hnátou. Omezování, šmírování? Nechci.
Je to jen a pouze o snižování nákladů. Karosáři sice pořád umí, ale za jejich zády stojí ekonomové a řežou a řežou. Vždyť stará Volva měla klidně i 5-6 střešních výztuh. Dnes? Je to rádo za tři. Jasně, mají vyšší pevnost, ale proč jich tam nenechat víc a mít tu tuhost ještě větší? Stará Volva měla v zadních sedačkách integrovanou dělící síť zavazadlového prostoru. Nová už to nemají. Takže kolik lidí zachránili omezením maximálky? Desítky? Stovky? Kolik lidí zemře, či se vážně zraní při 80km/h, když jim zezadu z kufru přiletí lyžák, nebo kufr s vrtačkou? Asi podstatně víc, že?
Avatar - Blue Sun
19. 6. 2020 18:51
Re: Aneb
Jako kdyby kupce takového auta zajímala nějaká podřadná Fabia. Maximálně si pomyslí "kam se ten *** tak žene"...
Avatar - lyon667
19. 6. 2020 18:45
Re: Aneb
Ještě před měsícem byly dálnice tak prázdné, že se i u nás dalo svižnit pohodlnou dvoustovkou a ani žampióny v křoví to nijak zvlášť nezajímalo. Tím chci říct, že když jsou podmínky, je těch 180 nesmyslně málo. Navíc, kup si za dvě mega auto, které pojede i litrová Fabie...
Avatar - narona
19. 6. 2020 18:45
Dříve stačilo každému volvistovi 120
dneska, nebo tedy posledních tak 15 let už existuje i skupina fofrvolvistů, typicky s XC90 co budou na omezení remcat. Nejsem fanda Volva, byť je máme v rodině od nových ale s omezením souhlasím. Rychleji se s volvy stejně nejede dobře :D I když chápu obavu o zachování kvalit auta jako takového.
Avatar - Ham.
19. 6. 2020 18:39
Tohle je tak blbý,
že se to čínské komunistické straně bude jistojistě líbit. Jo a ta kamera bude úplná bomba, ta zapadne do čínského systému sociálního kreditu, což je připravovaný státní systém hodnocení obyvatel na základě různých aspektů chování (společenské důvěryhodnosti), jako ulitý. Dloubeš se v nose, zapomeň na ošetření ve státní nemocnici, sprostě nadáváš, zapomeň na penzi, poslal jsi prvního tajemníka i s politbyrem do řiti, brzdy se deaktivují, pásy se vypínají, omezovač rychlosti je odstraněn, řídící jednotka motoru dostává pokyn full throttle.
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2020 18:37
Re: Schovávať sa bezpečnosť ?
Je to tak, zatímco u levných úsporných hybridních Toyot to lze akceptovat = v úrovni rádobyprémie a cenově zcela prémie Volvo :-O
19. 6. 2020 18:31
Schovávať sa bezpečnosť ?
Obyčajne sa schovávanie za bezpečnosť súdruhov z Činy :-) myslim si že je celkom jedno či navalim do steny pri 180 km/h alebo pri 210 km/h, čo je ale podstatne je, že postaviť auto technicky na max 180 je podľa mna lacnejšie ako postaviť auto na 210 km/h ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2020 18:23
Re: Aneb
To moc nebyl ani dřív :D :-!

Já už 3 roky jezdim autama co maj omezení na 180 km/h z důvodu převodovky a vono to v reálu NENI problém = u nás na dálnici +50 km/h stačí a +90 km/h na všem ostatnim je fakt dost. Dokonce ani při cestě přes celý Německo to v reálu neni až tak omezující. Ale přece jen.. to sou relativně cenově dostupný Toyoty = a i ta Toyota dělá auta s Vmax 250 km/h a jako Lexus s eště vyšší

Tenhle přístup čínskýho Volva je fakt DIVNEJ DIVNEJ DIVNEJ
Avatar - lyon667
19. 6. 2020 18:09
Aneb
"totalitní bullshit vám naservírujeme v zájmu vašeho Dobra."

Já si spíš myslím, drahá Malin, že naopak neexistuje důvod, proč si kdy v budoucnu pořizovat Volvo.