Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Hyundai Santa Fe odhaluje svoji hybridní techniku. Plug-in hybrid dorazí v roce 2021

Velké korejské SUV bude nově dostupné také jako full-hybrid a plug-in hybrid. Nasadí i nový turbodiesel řady Smartstream s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Zpět na článek
1. 7. 2020 16:06
Avatar - WinDiesel
1. 7. 2020 13:25
K čemu jsou plug-in-hybridy.
Jen k papírovému snížení emisí.

byly zkoumány nové Superby a bylo nalezeno:
Super PHEV s nabitou baterií: 4,3 l / 100 km
Super PHEV s vybitou baterií: 6,0 l / 100 km
Super diesel 149 kW: 4,0 l / 100 km

PHEV vykáže pod 50 g ale skutečnost je někde na 130 g zatímco diesel má poctivých 100 g.
na delších cestách PHEV nebudete nabíjet z důvodu ztráty času a nekonečného hledání správné nabíječky s nízkým tarifem.
Nějaký moula ne "elektrickevozy" poradil že je třeba vyhledávat zdarma nabíjení EV u obchodních domů. Jojo dobrá rada. Jistě se tam zdarmanabíječů sejde dostatek, pokecají o tom jak jsou EV skvělé.
Nějaký jiný moula napsal článek o tom jak se v ČR "prohánějí" 3000 elektromobilů. Když by napsal "plazí se co nejnižší rychlostí" nebo "hledají nabíječku" tak pod to bych se možná podepsal.
Já jsem tedy moc EV u veřejných nabíječek neviděl, hrdí majitelé si EV nabíjejí především doma.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2020 13:58
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
1. Chybí ti tam dost "b" ;-)

2. JAK si vymyslel že auto který jeden JEN na elektřinu má současně spotřebu ropy? :-!

3. Už ti došlo ŽE nafta je dotovaná?

4. Už ti došlo JAKEJMA sumama je nafta dotovaná?

5. Už ti došlo že BEZ těch dotací po celou dobu provozu = až na pár výjímek dieslový osobní auta neexistujou?

6. Už ti došlo že s UKONČENÍM dotace nafta po přechodu na tržní ceny = je Evropa zaplavená? Diesly který nikdo včetně tebe nechce?
Avatar - WinDiesel
1. 7. 2020 16:24
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
Z wola Hamuny Sakra intelygenta neuďáš ............
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2020 16:26
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
Takže asi DOŠLO

Viz 15:33 bez masakru to prostě nejde

Viz 15:57 bez masakru = bys měl i jinej nick
Avatar - Dzakobo
1. 7. 2020 14:41
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
TDI má výkon 140 kW, ale to je drobnost.
Ono porovnání nemá 100% výpovědní hodnotu, jelikož vozy jely po rozdílných trasách.
Ale i kdyby, nafťák vypouštěl 106 g CO2 / km, plugin 98 g CO2 / km.
Při převodu litrů na hmotnost: TDI pálilo cca 3,5 kg / 100 km, plugin cca 3,3 kg / 100 km.
Kdo je dálniční letec, ať vezme TDI.
Mě by oslovil plugin tichým projevem a tím, že při (pří)městských jízdách by spotřeba byla 0, tím by se hodně eliminoval režim studeného motoru, který způsobuje vysokou spotřebou.
1. 7. 2020 15:03
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
To je pravda. Auta jela po rozdílných trasách ovšem ve prospěch PHEV Superbu. Kdyby si s ním jel po D1 vykázal by vyšší spotřebu než ty 4,3 litru. Nicméně z toho testu mi vychází jedna podstatná věc. PHEV není do Superbu špatná motorizace, ale stejně tak není špatná motorizace ani diesel. Obě jsou úsporné a nabízejí dostatek výkonu. Je mi proto s podivem, že někteří médiama zmanipulovaní jedinci proti takové motorizaci protestují, protože je to podle jejich chorýho mozku špinavej dýzlák.
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2020 15:07
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
Přitom úplně stačí přestat naftu proti benzínu zvýhodňovat = prostě TRŽNÍ CENY a nechme to na lidech a je vyřešeno
Avatar - Dzakobo
1. 7. 2020 15:33
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
Pokud by se zdanění srovnalo, stála by nafta cca 27,80 Kč. Vycházím z ceny 25,50 Kč u nafty a 26,00 u benzínu, zdražení by bylo o 9% a to by asi s poměrem nafta/benzín moc nezamíchalo.
Jiná by to byla, když by se danilo podle hmotnosti. Teď je spotřebka u
nafty okolo 13,00 Kč / kg
benzínu 17,80 Kč / kg
Benzín je daněn o 37% víc!! Masakr.
Zajímavé je, že rafinerie prodávají litr benzínu asi o 1,5 Kč levněji (cca 8,50 vs. 10,00 Kč, cenu dopravy nezohledňuju) než naftu, to mi přijde jako výprodejová cena = hlavně se toho zbavit, popř. odvést do USA?
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2020 15:57
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
Při rafinace ropy vzniká víc benzínu = je levnější. Ve většině zemí je rozdil ve zdanění navíc ještě větší rozdíl než u nás = při tržních cenách by zřejmě většina naftových motorů = vůbec nebyla

A tyhle diskuze vůbec neexistovaly :-)

Prostě tržní ceny = a je vyřešeno
Avatar - WinDiesel
1. 7. 2020 16:28
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
Benzín je při rafinaci odpad, a tak ho prodávají levněji.
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2020 16:31
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
Yntelygent se holt pozná
Avatar - WinDiesel
1. 7. 2020 16:29
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
Já bych klidně snížil spotřebku na benzín ale stát chce ty prachy aby mohl látat díry.
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2020 16:47
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
Díry po ANO SEBERUSIDAMSI hned tak něco nezalátá = bude to v bilionech

A nejde o zvýšit snížit ale SROVNAT NE jedno stovkama miliard podporovat. Při tržních cenádh viz já 16:26
Avatar - WinDiesel
1. 7. 2020 16:26
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
Musíš hochu započítat plugin s vybitou baterií, taková je totiž realita. Dokonce i nablblá EK a EU čichá u pluginů nějakou čertovinu.
V NL vozí PHEV nabíjecí sady v kufru nedotčeny, rozhoduje nákupní cena s megadotací.
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2020 16:49
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
No ani ne = jaký sou průměrný nájezdy je známo = takže už dnešní plug-in a to sou na cestě fakt lepší baterky = v naprostý většině tu denní potřebu pokryje. Ale jo vědět za kolik to jede jako běžnej hybrid když jednou za rok jedeš do Chorvatska = to určitě
Avatar - _Karel_
1. 7. 2020 15:44
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
Otázka "k čemu jsou PHEV" je stejně chytrá, jako ptát se k čemu jsou diesely do města". PHEV není pro člověka z paneláku, ani pro toho, kdo 5x týdně točí Pha-Ova. PHEV jsou pro ty, co můžou a chtějí nabíjet a nenajezdí každý den kvanta kilometrů. Třeba někdo jako já. Tvoje tabulka Superbu je úplně k hounu, když budu nabíjet denně a jezdit třeba 30km, budu mít spotřebu benzínu nula, když najedu denně třeba 50km, budu mít spotřebu nejspíš 1-2l. Plus ele.
Fakt je nutný řešit takový ptákoviny? Tankovat můžeš a nemusíš, dojezd na rozdíl od EV "neomezený". Nechceš? Kup si klidně naftu.
Avatar - WinDiesel
1. 7. 2020 16:31
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
To bylo nějaké tvoje domácí cvičení na téma jak jsou ti ostatní blbí a jak já jsem úžasně chytrej?
Byl to prostě názor, polemika může být, i kritika ale přechytřelé odsudky ukazují na vysokou míru tvojí arogance, promiň ale je to tak kámo.
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2020 16:50
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
To si HODNĚ NEpochopil = promiň ale je to tak kámo
Avatar - _Karel_
1. 7. 2020 16:54
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
Já psal o tom, že jsou ostatní blbí? Já jsem ti odpověděl na otázku, kterou bych čekal od automobilové lamy, ne od tebe. Přechytřelé odsudky jsem četl spíš od tebe na téma jak jsou PHEV k ničemu.
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2020 16:55
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
A Win psal že se necítí https://www.idnes.cz/…brno-zpravy_krut osaměle nepochopeně a frustrovaně :-!
Avatar - CICERO
1. 7. 2020 14:11
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
6
1. 7. 2020 14:35
Re: Tohle je špatný....
Co je smutne na 8 st. dvojspojke a 2.2 l pri diesli? Alebo na 1.6T benzin + elektro + 6 st. dvojspojke (ziadna e-CVT) pri hybride?
Avatar - CICERO
1. 7. 2020 14:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 7. 2020 14:58
Re: Re: Tohle je špatný....
Ak zrusia manual, tak to urcite bude na zaklade toho, ze drviva vacsina zakaznikov chce takyto motor len s automatom.
Avatar - CICERO
1. 7. 2020 17:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 7. 2020 17:50
Re: Re: Tohle je špatný....
Kazda automobilka robi to, co sa jej najviac vyplati, teprv v dnesnych ekonomicky napatych casoch. Ak maju statistiku, ze sa im manualy s tymto motorom predavaju iba minimalne, tak ho tam proste nedaju (okrem toho este nevieme, ci ho prestanu davat, to z clanku uplne jasne nie je). Ale mas este moznost kupit si manualy v inych Hyundai modeloch.
A k tym pokrokarom: historia nam nie raz ukazala, ze pokroku sa da vzdorovat len do urciteho casu a miery ale inak sa mu trvalo vzdorovat neda ;-)
Avatar - CICERO
1. 7. 2020 20:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
1. 7. 2020 16:06
Hyundai/Kia
Ač nemám značku Hyundai rád, musím uznat, že šlapou :yes:
N-kové modely, slušný objemy motorů a válců, nic neomezují a nabízí veškeré pohony od nafty přes hybridy, EV po vodík, velmi dobrá spolehlivost, slušný ceny... a auta vypadají čím dál tím víc k světu. Moc mě nenapadá, co jim vytknout.
Rozbalit vlákno
3
1. 7. 2020 16:23
Re: Hyundai/Kia
V podstate im nie je co vytknut. Uz len dostat z hlavy tie predsudky a spomienky na eru Vosickeho. Inak je to uplne porovnatelny mainstream.
Avatar - WinDiesel
1. 7. 2020 16:33
Re: Hyundai/Kia
Máš pravdu, Hyundai Mobis reaguje rychle na změny na trhu. Ostatní jen zírají.
Avatar - CICERO
1. 7. 2020 17:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku