Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Santa Fe odhaluje svoji hybridní techniku. Plug-in hybrid dorazí v roce 2021

David Bureš David Bureš 1. 7. 2020 • 00:29
33
31
Zobrazit náhledy (33)
Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe

Velké korejské SUV bude nově dostupné také jako full-hybrid a plug-in hybrid. Nasadí i nový turbodiesel řady Smartstream s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Hyundai Santa Fe v letošním roce čeká zásadní proměna. Na trh vstoupí zásadně modernizované provedení, které by klidně mohlo být nazváno novou generací. Rozsáhle upravený design totiž doplní i proměněná technika v útrobách, základem bude totiž nová platforma, která umožní zástavbu hybridního pohonu. A právě techniku elektrifikovaných variant nyní Santa Fe odhalila.

Santa Fe se totiž stane prvním modelem Hyundai s novou hybridní technikou řady Smartstream. Počítá se přitom s více stupni elektrifikace. K dispozici bude jak full-hybrid, tak plug-in hybrid, přičemž se očekává rovněž příchod mildhybridu.

video

Co se týče full-hybridu, tak ten se spolehne na nový přeplňovaný benzinový motor 1.6 T-GDi spárovaný s nově vyvinutým šestistupňovým automatem a elektromotorem o výkonu 44,2 kW, využívajícím energii z lithium-iont polymerových baterií s kapacitou 1,49 kWh, umístěnou pod sedadlem spolujezdce. Dohromady toto ústrojí poskytne výkon 230 koní (169 kW) a točivý moment 350 N.m, přičemž bude dostupné jak s pohonem jedné, tak obou náprav.

Plug-in hybrid s možností dobíjení ze zásuvky využije shodný agregát 1.6 T-GDi a šestistupňový automat, v tomto případě však zkombinované s elektromotorem o výkonu 66,9 kW a lithium-iont polymerovým akumulátorem o kapacitě 13,8 kWh, uloženým pod předními sedadly. Výsledkem bude 265 koní (195 kW) a 350 N.m. Tato varianta na trh dorazí na začátku roku 2021, přičemž k dispozici bude s pohonem všech kol.

Nová šestnáctistovka přitom kvůli snížení spotřeby paliva využívá systém regulace časování otevření a uzavření ventilů (tzv. CVVD) nebo nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů (LP EGR), vracející výfukové plyny k oběžnému kolu turbíny turbodmychadla místo do sací soustavy, což má chladicí účinek a snižuje emise oxidů dusíku. Řadovému čtyřválci s turbodmychadlem navíc nechybí přímé vstřikování pracující až s tlakem 350 barů (předchůdce měl 250 barů) nebo nízkotlaký systém směřující spálenou směs na přední stranu kompresoru turbodmychadla pro zvýšení účinnosti za vysokého zatížení.

Santa Fe se ale dočká novinek i na straně konvenčních variant. K dispozici bude totiž nová generace turbodieselu rodiny Smartstream. Motor o objemu 2,2 litru nabídne výkon 149 kW a točivý moment 440 N.m.

Jednotka využívá hliníkový blok místo litinového, což snižuje její hmotnost o 19,5 kg. Zapracovalo se také na snížení vnitřního tření, třeba pomocí nového vačkového hřídele, přičemž maximální tlak přímého vstřikování vzrostl z 2.000 na 2.200 barů. Turbodiesel bude k dispozici jak s pohonem jedné nápravy, tak se čtyřkolkou, novinkou je pak spárování s novým dvouspojkovým automatem s osmi stupni.

Převodovka s mokrými spojkami je přizpůsobena vyšším točivým momentům než předchůdce, poskytnout chce kombinaci hladkého řazení na úrovni automatů s hydrodynamickým měničem s vyšší účinností pro snížení spotřeby paliva.

Přestože jde jen o facelift, v útrobách nové Santa Fe se objeví nová architektura, sdílená třeba s novou Kiou Sorento. Ta ukládá nejtěžší komponenty co nejníže pro snížení těžiště a tím zlepšené jízdní vlastnosti, zatímco pevné body ramen přední nápravy jsou co nejblíže středům kol pro agilnější chování. Zapracovalo se rovněž na odhlučnění pomocí nových řešení pohlcování zvuku u komponentů citlivých na vibrace, zatímco lepší pohlcování sil při nárazu zlepšuje bezpečnost posádky, díky minimalizaci deformace prostoru kabiny.

Nová platforma má navíc pozitivní vliv na vnitřní prostor, a to přestože si Santa Fe zachovává rozvor 2.765 mm. Zavazadelník pětimístné varianty se zvětšil o devět litrů na 634 litrů, u sedmimístné verze pak dokonce o 24 litrů na 571 litrů. Mluvíme přitom o hodnotách při posunutí druhé řady vzad, při jejím posunu zcela vpřed objem zavazadelníku činí až 831 litrů (u pětimístné verze), respektive 782 l (sedmimístná varianta).

Novinka je mimochodem díky novým nárazníkům o 15 mm delší než dosud, což znamená délku 4.765 mm. Auto se také rozšířilo o 10 mm na 1.900 mm a zvýšilo o 5 mm na 1.685 mm.

Na evropských trzích by se nový Hyundai Santa Fe měl začít nabízet již od září tohoto roku.

Související články

Témata
Avatar - CICERO
1. 7. 2020 20:18
Re: Re: Tohle je špatný....
no právě proto nadávám! mám na to omezenej čas... tak do roku 2030 - 2050... :-[] :-[] :-[] 8-s ale spíš: :-( :-( :-( :-( :-( :-(
1. 7. 2020 17:50
Re: Re: Tohle je špatný....
Kazda automobilka robi to, co sa jej najviac vyplati, teprv v dnesnych ekonomicky napatych casoch. Ak maju statistiku, ze sa im manualy s tymto motorom predavaju iba minimalne, tak ho tam proste nedaju (okrem toho este nevieme, ci ho prestanu davat, to z clanku uplne jasne nie je). Ale mas este moznost kupit si manualy v inych Hyundai modeloch.
A k tym pokrokarom: historia nam nie raz ukazala, ze pokroku sa da vzdorovat len do urciteho casu a miery ale inak sa mu trvalo vzdorovat neda ;-)
Avatar - CICERO
1. 7. 2020 17:34
Re: Hyundai/Kia
co Vám zbylo, když se Vám VAG rozsypal :D :D :D :no: chudačci…

1.9 Tdi R.I.P.

předražená dofka,uťaplané display a zanesene výfuky... :-[] :-[] :-[]
Avatar - CICERO
1. 7. 2020 17:32
Re: Re: Tohle je špatný....
Jasně = stát se stádním debilem - dneska moderní držet kurz s masami pokrokářů... a nemožnost se odlišit...
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2020 16:55
Re: K čemu jsou plug-in-hybridy.
A Win psal že se necítí https://www.idnes.cz/…brno-zpravy_krut osaměle nepochopeně a frustrovaně :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku