Že váš vůz něco umí ještě nutně neznamená, že to i můžete používat. Online obchodování s výbavou se co nevidět stane standardem, jako jedno z prvních vykopává BMW.
Takže představa je následující: BMW vyrobí auto v plné výbavě, s adaptivním podvozkem, s vyhřívanýma sicnama, se všema systémama a pak do toho sedne škudlil jako já a nic z toho nebude potřeba....už to vidím v jasných barvách :yes:
a bude v tom od výroby V12ka ale poběží jenom na tři a za každý další si připlatíš :-)
Cesky kutil natiahne novy kabel od baterky k rele a po par minutach ani nenastartuje auto, pretoze baterka vyhodnoti nedovoleny odber a vyhodi poruchu akumulatora. To je realita uz dnes.
Možná se to nějak udělá, ale zas bych to neviděl tak jednoduše, že přes OBD flipneš někde jeden bit a pojede to. Jednak budou tyhle data uložený někde v nějaký secure enklávě, kde se k tomu jen tak někdo nedostane, druhak bych čekal, že si bude auto dělat pravidelnou kontrolu na serverech BMW.
Mně to přijde (tak jak je to prezentováno) nějaké divné. Že by bmw dodávalo auto s veškerým HW těch zmíněných options? Radar, tlačítka na volantu nebo ventilované sedačky a peníze si za to vzalo až by si zákazník funkce aktivoval? A co když to neudělá, ztráty desítek, stovek eur na kusu? To se mi nezdá reálné, vždyť mají problém na svá auta dávat zasouvací zpětnou kameru s argumentem, že el. motorek ji zbytečně prodražuje a teď tohle??
toto musi byt uplna hovadina ... absolutne nezaujimave pre vyrobcu. presne ako pises - vyrobia auto v plnej vybave, cize s vyssimi nakladmi ako pri "holatku" ... predaju ho klientovi za cenu "holatka", cize na nom zarobia menej a budu cakat, ze si niektore / vsetky funkcie odomkne za poplatok ? fakt blbost. chapal by som to pri motoroch, ktore mozu odomknut vacsi vykon preprogramovanim riadiacej jednotky, alebo pri bateriach, ktore "odomknu" vacsiu kapacitu pomocou softu, ale pri ostatnej vybave, ktora vyzaduje extra naklady na instalaciu hw ? :-)
v tejto uvahe je chyba, nikto netvrdi, ze to auto predaju za cenu holatka. Prvy majitel za to zaplati tak ako do teraz, a je pravdepodobne, ze jemu tie funkcie spristupnia na prvych niekolko rokov. Automobilky, by chceli vyzmykat aj kupcov jazdeniek.
Blokovat cast kapacity baterie pri elektoaute je rovnaka sprostost ako tento vymysel. Rovnako to moze spravit aj BMW a bude za priplatok blokovat polovicu nadrze. Ked to mozu robit elektro auta, aky je rozdiel ak by to robili benzinove auta.
Chyba někde určitě bude, ale z tohohle vyplývá celkem jednoznačně, že je to míněno tak, že si koupím auto, u kterého nezaplatím za některé options, a když pak např. po pár měsících užívání zjistím, že je chci, tak si je nechám na dálku za poplatek aktivovat. Hezké, až na to, že stále zůstává předpoklad, že auto je osazeno přísl. hardwarem, což je drahá věc.
The company drew up a potential use case for over-the-air feature activation. The owner of a brand-new 4 Series coupe might decide against ordering adaptive cruise control or ventilated seats upon purchase, but after living with the car in a traffic-clogged urban environment in the heat of summer, she decides she’d like to try those features out.
She can order a one-month free trial, and if she likes the optional extras, she can purchase either a one- or a three-year subscription. When her time with the car is over and she sells it to its next owner, he might have different priorities. He can then subscribe to a particular set of features that suit his needs better. We like the idea that one could pay a bit less at the dealer, then decide later on that some features might be worth optioning.
Predpokladám, že majú v úmysle presvedčiť potencionálnych zákazníkov o tom, aké to bude skvelé a zákazník si za to ešte aj priplatí = zaplatí tú výbavu (veď raz sa to môže pridať). Nakoniec si služby po čase prestane platiť. Myslím si, že u čast súčasných ľudí to nebude zložité.
Tento systém sa mi tiež zdá dosť mimo. Za takých podmienok by som si nové auto nikdy nekúpil.
Tenhle princip je hlavním důvodem odchodu od tlačítek a přechodu k displejům. Není to vůbec žádná novinka a dávno to dělá kdekdo - Tesla, BMW a další už léta, jen to nyní rozšířili například o ty zmíněné tlumiče (po ověření, že v autě jsou). I ve škodovce už léta máte vyhřívané sedačky i když v konfiguraci nejsou... jen doteď nevyřešili IT část.
Ztráta se nekoná. Fakticky tím, že místo dvou druhů sedadel (s vyhříváním a bez) necháte vyrobit jediný, který montujete do celé řady, výrazně ušetříte náklady. Nekomentuji věci typu asistenta dálkových světel, corner mlhovek a podobných, která si můžete u BMW dokoupit už dávno a přitom se s nimi nepojí žádné výrobní náklady.
Problém BMW je ten, že není složité, aby si to uživatel během chvíle nakódoval sám... ale to, bohužel, brzy vyřeší.
Tiež si myslím, že pokiaľ výrobca vyrába len 1 diel namiesto 3 - náklady môžu byť celkovo nižšie. Dokonca ako bolo napísané, ak by sa vyrábali len plne vybavené rovnaké autá, znížili by sa náklady na logistiku a u značky ako BMW by si to zákazník aj tak často predplatil (výhodnejšie pre predajcu). Možno si to už dávno spočítali. Samozrejme látkové sedadlá sa nedajú zmeniť na kožené, ale to sú detaily, ktoré by museli byť rôzne.
Trochu mimo mi príde, ak výrobca montuje do auta napr 2 druhy volantov, ako to robí napr Škoda (2 ramenný, 3 ramenný). Ak pozrieme na napr Mazdu - majú 1 volant od MX5 po Mazdu 6 (samozrejme nový model má iný volant). Líšia sa tlačidlami. Sú prvky výbavy, ktoré veľmi nedávajú zmysel = iný volant u mňa znamená len umelé ťahanie peňazí z vrecka zákazníka, lebo chce akože "športový volant" ako má "športová" verzia RS. Spomínaná Mazda má rovnaký "športový" volant ako legenda MX-5 (oproti nej je RS mimo EU celkom neznáme obyčajné trochu výkonnejšie auto). Poznámka - Octavia RS si asi bez problémov podá na rovinke MX-5ku, to z nej ale nerobí automaticky lepšie, zábavnejšie auto.
Rôzne typy volantov asi ani nikto neposkytuje - je to tak trochu taká "špecialita" :).
Píše se o vyhřívání, ventilaci a paměti sedaček například. Nebo o adaptivním tempomatu. Jsem si naprosto jist, že sedačky v bmw nemají standardně nic z toho hardware, nebo radar, prostě pokud zákazník nezaškrtne položku v konfiguraci, hw pro zmíněné funkce v autě není.
V podstate bolo aj veľa iných zariadení, ktoré nemali aktivované funkcie. Stačilo naozaj vedieť čo kde stlačiť a zrazu bolo zariadenie v "plnej poľnej" :). Dokonca aj autá sa dnes predávajú so zníženým výkonom, čo je podobné - stačí "odomknúť" a je ta +50 PS naviac.
Rovnako sa napr predávajú CNC stroje. Máme vo firme jeden (okrem iného), so systémom Fanuc, ktorý bol v roku 2018 predaný s 256 kB pamäte !!!, čo je dnes absolútne nič. Rozšírenie na 4 MB pamäte (čo je dnes tiež skoro nič, ale 16x viac ako 256 kB) by stálo nekresťanské peniaze. Dokonca sme sa dozvedeli, že vlastne stroj pamäť má, len je potrebné si zakúpiť "opciu". Neskutočne "SKVELÝ" prístup.
Rovnako je to dnes so vstavanými auto navigáciami. Hardware v aute je zabudovaný ale chýba nejaká SD karta, za ktorú chce predajca od 250 do 500+€ (väčšinou za tie prachy ani nestojí). Ak sa zákazník rozhodne, tak aj tak bude po 3 až 5 rokoch znova platiť nejaký poplatok, pritom vo svete navigácii je dávno normálne ponúkať rovno "Lifetime" aktualizácie. No nekúp to potom za takú cenu.
Asi by bolo dobré orientovať sa na oblasť automobilizmu = odomykanie nefunkčného vybavenia - pokiaľ to nebude kontrolované online.
Vzaté celkovo je to riadne svinstvo. Proste ryža, motorista je dojná krava, tak z neho treba vytiahnuť ešte viac. Rovnako mi to príde ako svinstvo aj z dnešného moderného ekologického hľadiska - hromada zbytočných bazmekov namontovaných v aute, pritom mnohé z nich nikdy nebudú použité a tak ako bolo vyrobené a namontované, pôjdu rovno do šrotu. Zbytočná výroba, extrémne predražená druhotná surovina, zbytočná váha, ktorú musíš voziť v aute aj keď ju nepoužívaš. A prečo? Len aby mal niekto pocit, že si viac namastí vrecko. Svinstvo, ktoré by mala EÚ okamžite zatrhnúť, prv ako sa to rozšíri a aspoň raz spraviť niečo aj pre motoristov.
Kdesi som čítal, že ak vodič nevyužije nejakú funkciu do 2 týždňov po kúpe auta, tak je vysoko pravdepodobné, že ju nevyužije nikdy. Okrem toho, je veľa otravných funkcii, ktoré veľa vodičov aj tak vypne (line asistenty...), pretože ho to otravuje. Je iné jazdiť autom, ktoré zatáča presne tak ako to chce vodič a autom, ktoré vibruje, seká, ťahá... volantom, lebo vodič sa "dotkol" čiary v mieste, kde je nádherná kľukatá cesta úplne prázdna.
Problém je, že dnešné nové autá majú asistentov už často v základe.
Presne ako píšeš. V aute mám STOP/ŠTART a asistenta pre jazdu v pruhoch. Obidve otravné veci musím hneď po naštartovaní vypnúť. Štve ma to o to viac, že jedno treba vypnúť cez displej a druhé tlačítkom pri ľavom kolene.
Asistent jazdy v pruhoch sa vypína cez display? Ja som si myslel, že sa to vypína 1x = navždy. Na Start/stop som si už vybudoval návyk - ľavá ruka naštartuje, pravá vypne START/STOP. Funguje to perfektne. Na druhej strane sú chvíle keď stojím v kolóne a vidím, že sa to hýbe pomaly a čaká sa dlho, alebo na závorách... tak zapnem START/STOP a auto sa vypne, niekedy sa potom zapne presne vtedy keď by som to potreboval :).
vtipne je, ze o vyhrievanych sedadlach bmw nic neprezentovalo, a autor clanku si tuto funkciu vymyslel a dostaj ju az do nadpisu ako samozrejmu vec. Ale nechajme to tak s tym sa da zit, to robia novinari stale.
Horsia vec je, priamo od BMW, ze tvrdia ako vedia zabezpecit system aby sa do neho nik nenabural, pritom je to ich prototyp a este s nim nemaju ziadne skusenosti.
Ale nedokazu zabezpecit samotne auto proti otvoreniu a proti kradezi, pricom auta vyrabaju viac ako 100 rokov.
Nepíše to jen autor tohoto článku, o tom, že bmw zmínilo vyhřívaní a ventilaci sedaček nebo jejich paměť se píše např. i tady https://www.motor1.com/…es-ota-options/, a to je celkem dobře informovaný web.
Článek je nesmysl. Půjde jen o funkce u kterých prostě už máte v autě HW, stejně jako se to dá aktivovat i dnes. Určitě ne o adaptivní tlumiče za kilo. Třeba elektricky nastavitelné tlumiče si online mohu zapnout už dnes, ale proto že v tom autě prostě jsou a jde jen o softwarovou aktivaci.