Petr Veselík měl doma vždycky škodovky, jednu zdědil i po mamince. K fandovství dovedl i syna Davida, který si užívá jízdu v unikátní felicii se stahovací střechou.
Jsou takový lidi. To samé byl kdysi i můj táta, který nedal na starou škodovku dopustit. Až jsem mu jednou půjčil svoje auto. Pak ji okamžitě prodal. Ale jsou i horší věci. Když je to baví. :)) aspoň mají svoji omezenou radost.
tak jasně - kdysi....
Byla jiná doba kde byl výběr auta omezenej, taky jsem měl 120ku, rapida, felici,fabii a roomstera a byl za ně rád dokud...
jenže dnes je to jiné - tohle je prostě pravěk, od rezavění přes jízdní vlastnosti po bezpečnost...
Súhlas. Veteranista by dal auto do pôvodného stavu, presne tak ako vyšlo z fabriky. Na druhej strane, keď z toho má radosť...
V dnešnej dobe je to určitý druh "masochyzmu" jazdiť takými autami. Na prevezenie sa počas nedeľného popoludnia je to super. Do bežnej premávky by väčšina z nás volila modernejšie auto (bezpečnosť, jazdné vlastnosti, komfort...).
Poznám jedného takého jedinca - tiež milovníka Škodoviek :) (ináč super človek). Stále sa presviedča, aké je jeho Fabia 1 skvelé auto - reálne rokmi a používaním už trochu opotrebené (mierne hrdzavé) a dnes aj celkom bezcenné. Pritom z moderných Škodoviek by si už asi ani nevybral (nechce TSI, ani TDI). Vlastne ani nie je ochotný kúpiť si iné auto. Už len z pohľadu bezpečnosti by som auto vymenil.
Uznávám, že na běžné ježdění to není, ale radost a endorfiny to jistě dá. Sám mám zrenovovanou Š120L po rodičích a rád se v ní občas projedu jako za mlada, dokonce už byly tři nabídky, jedna i 6ti místná. Není to o sockovství - máme trojkovou Octavii 2,0TDI 4x4 i nového konkurenta z Nošovic - Tucsona, rovněž čtyřkolku. Pro hnůjdajové plivače - obě jsou to dobrá auta. A "Máňa" je pro retro-radost. :-)
Brat má v garáži Škodu 110L (pojazdnú s STK v celkom slušnom stave) :-) . Minule som sa na tom po rokoch (cca 15) konečne vozil... Bol to teda poriadny zážitok a zároveň šok z toho, aké boli autá kedysi. Predpokladám ale, že to "naše staré rodinné auto" dlho nejazdilo a je poriadne zatuhnuté = čím dlhšie sme jazdili, tým lepšie išlo, alebo som si na neho viac zvykal :-) . Kedysi som mal pocit, že jazdilo lepšie.
Ak by som mal jazdiť len tak na nejakom "cudzom" starom aute, tak by som si to asi neužil, pretože je naozaj hrozné (je v dobrom stave, ale dobová technika bola...). To "naše" je ale pre mňa spojené s detstvom, mladosťou (naši ho kúpili v roku 1982). Je to naozaj taká "retro-radosť" a "časová kapsula" plná spomienok :-).
Já myslím, že jsem dost rozmazlený, ale jízda v Rapidu 136 má i dnes něco do sebe. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, je radost se svézt v kvalitním kuse.
"m.z." celkom neverím, že na dnešnú dobu má dobová Rapidka slušné jazdné vlastnosti... :-) Ale na peknom a technicky zachovalom kuse by som sa previezol oveľa radšej, ako na akomkoľvek najnovšom aute. Moderné autá sú tak dokonalé a často "sterilné", že mi už nejako netrhajú žily. Na druhej strane to moje mám celkom rád :-).
Ve skutecnosti 2x airbag, posilovac (i u 1.3) a ABS byla standartni vybava Felicii pro nemecky trh. Box pod radio a suplik pod sedacku neni tezke sehnat. Mimo te strechy je to obycejne GLX.
Ovsem ten vak pod platem a kapsy u svetel, to je celkem rarita.
Nemali náhodou najvyššie Felicie 1,6 2x airbag + ABS (za doplatok?)... Posiľovač bol tuším u 1,6 štandardom. Mali sme kedysi dávno 2x Feliciu 1,6 ako firemne auto a tuším to malo celkom slušnú výbavu na danú dobu. Minimálne tá riaditeľova :).
Felicia 1,6 bola ešte dlho pre poniektorých jedincov najlepšie a najsilnejšie auto ;). Potom začali jazdiť naozajstnými autami :).
Na ceskem trhu to byl celkem tucny priplatek, na nemeckem takhle vypadalo GLX v zakladu :) ale 2x airbag i ABS tam mela i nejzakladnejsi verze LX bez jakekoli vybavy, par takovych jsem videl.
Tak potom mal riaditeľ najvyššiu výbavu. Aj tak bol na tú dobu ten náš riaditeľ celkom skromný. Bolo celkom bežné, že "vedúci manažéri" v tej dobe jazdili Mazdami 626, alebo ešte lepšie BMW, Mercedesmi...
Pekelná byla u posledních ročníků Sophiina volba - posilovač řízení, nebo klima? Obojí totiž uměla jen 1.6 a 1.9 D, ale obojí byly hrozně těžké a málo výkonné motory, se kterými byla Felda strašlivě těžká na čumák, čemuž odpovídaly i její jízdní vlastnosti... :-(:no:
Podľa mňa je to pravda, že to jazdilo hrozne, hlavne v porovnaní s dnešnými autami... Ale pamätám, že v danej dobe to považovali mnohí naozaj za najlepšie auto ;)
Posúdenie jazdných vlastností je dosť neobjektívne ;). Keby ste mi dal vyskúšať Feliciu 1,6 v roku 1995, tak vám poviem, že je to to úplne najlepšie auto na svete ;) Prečo ? Vtedy som jazdil tak maximálne otcovou Škodou 110L :). Keby ste mi ju dal do ruky dnes (v dobrom stave / ni takú z osady spoluobčanov), tak poviem, že to auto nestojí za nič. Prečo? Dnes jazdím omnoho lepším autom ;).
Minule som šoféroval Fabiu 1 (50 kW). Kedysi som si myslel, že to auto je dostatočne výkonné a že má dokonalú prevodovku s nádherne krátkymi dráhami a plynulým chodom. Moje "spomienky" narazili na realitu - k dokonalosti to má dosť ďaleko (samozrejme nie je to nové auto). Dôvod budem hľadať skôr v porovnaní s mojím súčasným autom a jeho manuálnou prevodovkou.
S tou "Sophiionou volbou" jsem měl samozřejmě na mysli motorizaci 1.3 MPi/40 nebo 50 kW. Ta zastaralá, ale lehká a téměř nizničitelná MPI 50 kW totiž ve Feldě fungovala úplně nejlíp. :-)
Ona i 1.3 umela oboji - existovaly dostavbove sady, ktere doplnovali dealeri na prani - a jelikoz v Nemecku byl poslovac v zakladu i u 1.3, tak nektere z Nemecka dovezene disponuji obojim. Servocerpadlo ci klimakompresor (dle zpusobuontaze) byl pak chyceny na plechovem drzaku nad alternatorem. Je to ale pomerne rarita. Ale mensi, nez 1.9 s obojim - tovarni topeni s klimatizaci se tam neveslo, jen ta dostavbova varianta.
Zajimalo by mne, jak to "jedno ci druhe" vzniklo. Proc ma 1.3 se servem vykonnejsi saharu jako verze s klimou, naopak proc klima verze ma pouze vykonnejsi saharu a ne i vetsi chladic jako 1.6.. bylo to celkem zvlastni
Je celkem skoda, ze VW nikdy do Felicie nemontoval 1.4 16V. Ten uz byl hlinikovy, i v slabsi verzi nejel zle, a se silnejsi by to mohlo jet zajimave..