Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak v autě převážet kola? Každá možnost má své výhody

Pokud jste se rozhodli strávit letošní dovolenou aktivně, například v sedle kola, pravděpodobně budete řešit, jak se s ním dostat na zajímavější doma dál od domu. Můžete jet samozřejmě vlakem či autobusem, nás ovšem zajímají možnosti přepravy autem.
Zpět na článek
13. 7. 2020 14:39
13. 7. 2020 20:31
Avatar - KANKUNEN
13. 7. 2020 08:09
Já to dělám takto
Otevřu zadní dveře, dám tam 4 kola a zavazadla, pak nastoupí rodina a jedeme. Jiné rodinné auto už nechci.
Rozbalit vlákno
5
13. 7. 2020 08:49
Re: Já to dělám takto
Já sice nenechávám rodinu nastupovat zezadu, ale jinak to mám podobně. :-)
Avatar - _Karel_
13. 7. 2020 09:09
Re: Já to dělám takto
A jakou dodávku máš?
13. 7. 2020 10:18
Re: Já to dělám takto
vidim to na BVP podle toho jak to komentuje othelo :D
Avatar - KANKUNEN
13. 7. 2020 12:41
Re: Já to dělám takto
Bohužel ten Tranzit, tourneo Custom. Je velký, ale těžký a na dálnici se lehce třese. Je čas na změnu, jenže V classe je jen pro 7, VW škube DSG a tak zbyl Francouz.
13. 7. 2020 10:15
Re: Já to dělám takto
Tak to musis mat nieco velkosti Transitu, ak to bez problemov vezme 4 kola a 4 osoby (plus zavazadla)...
13. 7. 2020 10:25
střešní nosiče
10 let používám střešní nosiče Thule, nahození nebo sundání 1 kola do 1 minuty, bezproblémová jízda. Jediná nevýhoda - kradou se (nosiče). Rozhodně lepší než skládat kola do kufru. Nosič na tažné bude ideál a jediné řešení pro SUV a elektrokola.
Rozbalit vlákno
6
13. 7. 2020 11:30
Re: střešní nosiče
No k tomu "idealu" asi tolko: nosic na tazne je jednak dost tazky (moj Thule ma vyse 20kg, a to su tam niektore casti z titanu a plastu) a okrem toho ani nasadzovanie nie je zrovna lahke.

Priatelka ma problem ten nosic vobec upevnit na taznom zariadeni. Dokaze to len tak, ak sa na tu utahovaciu paku postavi a trochu sa na nej "pohojda". Uvolnit a odmontovat to vobec nedokaze. Treba na to dost velku silu. Zas na druhej strane je to aj pochopitelne, ked si clovek uvedomi ze cely nosic (aj s bicyklami) drzi prakticky len na jednom bode, trenim okolo tej gule...
13. 7. 2020 15:12
Re: střešní nosiče
Povedal by som, ze to mas bud zle nastavene, alebo to tam zle nalozi a zamyka pod nespravnym uhlom. Totizto viem presne o com hovoris. Ak paka ide velmi tazko, nie je to dobre nasadene - no jasne, ze hrubou silou to dokazes prekonat, otazka je aka bude zivotnost potom toho mechanizmu. Staci to znovu vybrat a trochu zmenit uhol a pojde to bezproblemov.
13. 7. 2020 17:47
Re: střešní nosiče
To snad nedrží třením o kouli... Drží to obejmutím toho krčku, na kterém ta koule je.
13. 7. 2020 17:57
Re: střešní nosiče
Ten nosic sa da usamknut v urcitom rozsahu poloh (nakloneny dopredu/dozadu, doprava/dolava). Neviem ci je to u kazdeho nosica, ale u tohto to ucite je tak, a v navode je to aj zmienene ako "vyhoda". Keby sa zamkynal o krcek pod gulou, tak by sa dal zamknut vzdy len rovnako vzpriameny...
14. 7. 2020 08:24
Re: střešní nosiče
Mozes uviest typ nosica? Ja mam 926 a nic take tam uvedene nie je. Za to zle nalozenie spoznas presne podla toho, ze ti to ide len tazko pakou zaistit. A taktiez to vidiet na celkovom sklone, ze nieco nie je dobre.
13. 7. 2020 17:49
Re: střešní nosiče
Jinak já mám nosič na kouli, takový jednoduchý a lehký. Kola na něm nestojí ale jsou zavěšena za horní trubku. Výhodou je jeho velká skladnost po odmontování. Nevýhodou je nemožnost ho odklopit pro přístup do kufru.
Avatar - Dinar
13. 7. 2020 10:51
Jak to tak bývá,
nejlepší řešení je to nejdražší. Tedy, tažné zařízení (idálně vysouvací) a nosič na něm (ideálně odklápěcí, nevím, jestli to umí všechny). Samo mluvím o osobních autech, dodávka ve verzi "osobák" s ložným prostorem je věc jiná.
Rozbalit vlákno
0
13. 7. 2020 12:38
Tak troch jinak.
Již od dob Škody 120, tedy asi tak 35 let vozím kola na "couráku".
Běžně dvě, ale někdy i šest plus dvoukolák za kolo pro mrňata. Velikou výhodou je, že kola jsou doma stále v pohotovosti na vozíku, jen připojit a jede se. A taky se dobře nakládají a vykládají. Mám na rámu z jeklu držáky kol na střechu. Rám připevněný rychloupínáky k podlaze. Jo a přívěs, se kterým se může 130 km/h. A parkování, v nejhorším případě odpojit a zatlačit, ale většinou vždy někam zacouvám.
Rozbalit vlákno
2
13. 7. 2020 17:51
Re: Tak troch jinak.
Nutno parkovat v garáži, vyšší spotřeba, složitější manipulace pokud chci vozík na něco jiného.
14. 7. 2020 09:25
Re: Tak troch jinak.
Spotřeba je větší maximálně o desetinku nebo dvě, ale nějak moc to ale určitě neni. Myslím že na střeše to bude stejné. A sundat rám je jen o povolení čtyřech rychlouzávěrů (jsou to stejné pákové zámky jako ty, kterými se zavírá zadní čelo, a odnesení ke stěně v garáži. Tedy cca 3 minuty. To už jen jak to "vychytáte".
13. 7. 2020 14:39
kolo v kufru
Škoda, že všechny auta nemají něco jako ten oplácký FlexFix.
Já mám Karoq a řeším to tak, že když jedu sám, dám tam celé kolo (velikost L, 29 palců kola) bez nutnosti sundávání předního kola. Když jedeme dva, tak z jednoho se kolo sundá a položí na to moje (mezi to se dá nějaká deka). Ale je to samozřejmě nepraktické, není to dobré ani pro auto, ani pro kolo, ale nemám tažené a na střechu to dávat nechci, navíc i na tu střechu by to byla investice cca 10 000 Kč.
Rozbalit vlákno
0
13. 7. 2020 20:31
Hm....
Tak moje biky jedine v kufri na stojaka, neriesim pocasie, zlodejov, spotrebu, precestoval som tak celu europu, v nemecku sa da aj dupnut na plyn
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku