Bezpečnost
Jakub Šafanda
1
To snad nedrží třením o kouli... Drží to obejmutím toho krčku, na kterém ta koule je.
Přejít do diskuze
Díky za odkaz. Já jsem si právě nedávno nechal na auto konečně nainstalovat tažné zařízení, viz https😐/www.autodilyvojkov.cz/podvozkove-dily a chci si koupit taky ten nosič kol na tažné zařízení. Nevím, přijde mi to o dost praktičtější, než dávat kola na střechu. Jednou jsem to takto dělal a vzhledem k tomu, že mám vyšší auto, tak to byla docela fuška.
Zdravím, my jsme se rozhodli jít raději tou klasičtější cestou a to tak, že si budeme pořizovat na naše auto, takový ten nošič kol, jinak se tomu také dá říkat hakr 😄 Budeme si ho pořizovat ze stránek https😐/www.filsonstore.cz/…-tazne-zarizeni/ , tak kdyby náhodou někdo měl také zájem, tak to sem pošlu.
Spotřeba je větší maximálně o desetinku nebo dvě, ale nějak moc to ale určitě neni. Myslím že na střeše to bude stejné. A sundat rám je jen o povolení čtyřech rychlouzávěrů (jsou to stejné pákové zámky jako ty, kterými se zavírá zadní čelo, a odnesení ke stěně v garáži. Tedy cca 3 minuty. To už jen jak to "vychytáte".
Mozes uviest typ nosica? Ja mam 926 a nic take tam uvedene nie je. Za to zle nalozenie spoznas presne podla toho, ze ti to ide len tazko pakou zaistit. A taktiez to vidiet na celkovom sklone, ze nieco nie je dobre.
Tak moje biky jedine v kufri na stojaka, neriesim pocasie, zlodejov, spotrebu, precestoval som tak celu europu, v nemecku sa da aj dupnut na plyn
Ten nosic sa da usamknut v urcitom rozsahu poloh (nakloneny dopredu/dozadu, doprava/dolava). Neviem ci je to u kazdeho nosica, ale u tohto to ucite je tak, a v navode je to aj zmienene ako "vyhoda". Keby sa zamkynal o krcek pod gulou, tak by sa dal zamknut vzdy len rovnako vzpriameny...
Nutno parkovat v garáži, vyšší spotřeba, složitější manipulace pokud chci vozík na něco jiného.
Jinak já mám nosič na kouli, takový jednoduchý a lehký. Kola na něm nestojí ale jsou zavěšena za horní trubku. Výhodou je jeho velká skladnost po odmontování. Nevýhodou je nemožnost ho odklopit pro přístup do kufru.
Povedal by som, ze to mas bud zle nastavene, alebo to tam zle nalozi a zamyka pod nespravnym uhlom. Totizto viem presne o com hovoris. Ak paka ide velmi tazko, nie je to dobre nasadene - no jasne, ze hrubou silou to dokazes prekonat, otazka je aka bude zivotnost potom toho mechanizmu. Staci to znovu vybrat a trochu zmenit uhol a pojde to bezproblemov.
Škoda, že všechny auta nemají něco jako ten oplácký FlexFix.
Já mám Karoq a řeším to tak, že když jedu sám, dám tam celé kolo (velikost L, 29 palců kola) bez nutnosti sundávání předního kola. Když jedeme dva, tak z jednoho se kolo sundá a položí na to moje (mezi to se dá nějaká deka). Ale je to samozřejmě nepraktické, není to dobré ani pro auto, ani pro kolo, ale nemám tažené a na střechu to dávat nechci, navíc i na tu střechu by to byla investice cca 10 000 Kč.
Já mám Karoq a řeším to tak, že když jedu sám, dám tam celé kolo (velikost L, 29 palců kola) bez nutnosti sundávání předního kola. Když jedeme dva, tak z jednoho se kolo sundá a položí na to moje (mezi to se dá nějaká deka). Ale je to samozřejmě nepraktické, není to dobré ani pro auto, ani pro kolo, ale nemám tažené a na střechu to dávat nechci, navíc i na tu střechu by to byla investice cca 10 000 Kč.
Bohužel ten Tranzit, tourneo Custom. Je velký, ale těžký a na dálnici se lehce třese. Je čas na změnu, jenže V classe je jen pro 7, VW škube DSG a tak zbyl Francouz.
Již od dob Škody 120, tedy asi tak 35 let vozím kola na "couráku".
Běžně dvě, ale někdy i šest plus dvoukolák za kolo pro mrňata. Velikou výhodou je, že kola jsou doma stále v pohotovosti na vozíku, jen připojit a jede se. A taky se dobře nakládají a vykládají. Mám na rámu z jeklu držáky kol na střechu. Rám připevněný rychloupínáky k podlaze. Jo a přívěs, se kterým se může 130 km/h. A parkování, v nejhorším případě odpojit a zatlačit, ale většinou vždy někam zacouvám.
Běžně dvě, ale někdy i šest plus dvoukolák za kolo pro mrňata. Velikou výhodou je, že kola jsou doma stále v pohotovosti na vozíku, jen připojit a jede se. A taky se dobře nakládají a vykládají. Mám na rámu z jeklu držáky kol na střechu. Rám připevněný rychloupínáky k podlaze. Jo a přívěs, se kterým se může 130 km/h. A parkování, v nejhorším případě odpojit a zatlačit, ale většinou vždy někam zacouvám.
No k tomu "idealu" asi tolko: nosic na tazne je jednak dost tazky (moj Thule ma vyse 20kg, a to su tam niektore casti z titanu a plastu) a okrem toho ani nasadzovanie nie je zrovna lahke.
Priatelka ma problem ten nosic vobec upevnit na taznom zariadeni. Dokaze to len tak, ak sa na tu utahovaciu paku postavi a trochu sa na nej "pohojda". Uvolnit a odmontovat to vobec nedokaze. Treba na to dost velku silu. Zas na druhej strane je to aj pochopitelne, ked si clovek uvedomi ze cely nosic (aj s bicyklami) drzi prakticky len na jednom bode, trenim okolo tej gule...
Priatelka ma problem ten nosic vobec upevnit na taznom zariadeni. Dokaze to len tak, ak sa na tu utahovaciu paku postavi a trochu sa na nej "pohojda". Uvolnit a odmontovat to vobec nedokaze. Treba na to dost velku silu. Zas na druhej strane je to aj pochopitelne, ked si clovek uvedomi ze cely nosic (aj s bicyklami) drzi prakticky len na jednom bode, trenim okolo tej gule...
nejlepší řešení je to nejdražší. Tedy, tažné zařízení (idálně vysouvací) a nosič na něm (ideálně odklápěcí, nevím, jestli to umí všechny). Samo mluvím o osobních autech, dodávka ve verzi "osobák" s ložným prostorem je věc jiná.
10 let používám střešní nosiče Thule, nahození nebo sundání 1 kola do 1 minuty, bezproblémová jízda. Jediná nevýhoda - kradou se (nosiče). Rozhodně lepší než skládat kola do kufru. Nosič na tažné bude ideál a jediné řešení pro SUV a elektrokola.
Tak to musis mat nieco velkosti Transitu, ak to bez problemov vezme 4 kola a 4 osoby (plus zavazadla)...