Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru Outback 2.5i-S ES Limited – Jednoduše rodinný ideál

Lehce modernizované Subaru Outback je na první pohled celkem sympatickým vozem, od kterého toho moc nečekáte. Jakmile do něj však usednete a vydáte se na cesty, brzy zjistíte, že není vůbec těžké si ho zamilovat. Zvláště pokud patříte k rodinným typům.
Zpět na článek
30. 12. 2020 09:18
Osobná skúsenosť
Môžem sa vyjadriť ako majiteľ 2 outbackov. Bývam v tatrách tak som chcel 4x4, chcel som mať aj na zadných sedadlách miesto, chcel som aby po sklopeni sedadiel vošiel celý bike a chcel som minút co najmenej peňazí 😀. Výber je úzky, audi, volvo a pasat (všetko "terénne verzie"). V audi bolo vzadu menej miesta a v ostatných som nesedel. Vyhral pomer cena výkon. Ten novy model je ale celkom iné auto, pohodlnejšie, sviznejsie. 4x4 ma nikdy nesklamalo, zo starým modelom ešte bez x módu som vyťahoval octavku zo záveja, viezol som deti na lyžiarsky kopec, keď nefungoval vlek....
Pre moje potreby ideálne auto.
28. 7. 2020 13:41
Re: litre v kufri
Zložený kočiar dám aj do Kia Rio 2013 ( keď dám dole zadné kolieska). Takže kufor s plochou 1x1m nemôže mať problém. Kočiar Camarelo Malaga...
21. 7. 2020 20:11
Re: Pohorková kára
Už jsem koupil a důvody, proč bych ho doporučil: Ticho, klid, pohoda, prostor. Na dlouhé cestování skvělý společník. Ročně najedu mezi 60 až 70 tis. km. Co se týká pohonu, tak tady je v podstatě zákazník postaven před jednoduchou volbu - buď ber a nebo nechej ležet.
21. 7. 2020 20:03
Re: Dotaz
Má virtuální stupně. Celkem 7, sedmička je ale hoooodně dlouhá. ;-)
21. 7. 2020 20:00
Re: Subaru si z nás dělá evidentně švandu
Vy jste s tím autem jezdil, že ho kritizujete? Divil byste se, kolik lidí si ho koupí a kolik lidí je příjemně překvapených, když se v něm svezou. Že má jen automat to není zase takový problém - vozy této třídy se prodávají ve valné většině případů stejně s automatem. Motor je jednoduchý (méně kurvítek=méně potenciálních rizik), ale dokáže být celkem úsporný - nemám na mysli tabulkové hodnoty, ale reálné.
21. 7. 2020 19:54
Re: Evergreen
Ale jo, dá se za 6,5. Dokonce i za míň, ale to se musí už člověk dost snažit. Dokonce mám i pár fotek, protože to bylo až k neuvěření. (MR 2019)
Avatar - Beefcake
20. 7. 2020 08:09
Re: Tak nevím...
Doprial by som ti ten dizel s 200k. Ale bez turba. To by bolo zase placu.
20. 7. 2020 02:45
Re: Evergreen
Mne tento motor ve forestru zral kolem 8-9 litru a Outback na tom bude podobne. Moc si nedovedu predstavit jizdu za 6,5, ale budiz. Nicmene ten motor je docela zivy, ve srovnani s CX-5 sice zral tak o litr vice, ale rozhodne byl podstatne zivejsi. Skoda, ze uz se takovy forester nevyrabi, byla radost v nem jezdit. I kdyz, zrovna ve srovnani s Mazdou, ovladani vseho pres display me privadelo k silenstvi. To bylo pred 2 lety, snad uz to ted maji trochu lepsi.
19. 7. 2020 09:12
Re: Subaru si z nás dělá evidentně švandu
A a C vypadá dost reálně.(nejspíš v kombinaci)
18. 7. 2020 10:57
Re: Subaru si z nás dělá evidentně švandu
Tvoj psychiater už kapituloval a oddychuje v blázinci.
Avatar - white label
17. 7. 2020 10:22
Re: Za 4.5
Souhlasím, že svého času byl Outback "něco" (japonský allroad), ale to už poměrně dlouho neplatí, což do značné míry platí pro celé Subaru.
Na druhou stranu je fakt, že ta jeho dnešní cenovka není (na současné cenové poměry) nijak přestřelená.
17. 7. 2020 06:53
Re: Za 4.5
já se omlouvám, ale automobilka, která používá jeden podměrečný benzínový motor asi tak dvacet let... která měla dřív pohon všech kol, kterým stírala konkurenci a dnes už používá jen mezinápravovou spojku... která dřív používala automaty s hydroměničem a dnes jen planetové převodovky... takové peníze se platily za Outback 3,6 s šestikvaltem a tím nejlepším pohonem všech kol od Subaru.
Avatar - Alf1k
17. 7. 2020 04:00
Asi chápu lidi, kteří koupí
a tuším, že to auto bude asi v ledasčem poctivé, ale prostě na tu odpornou plastovou plochu, které u Subaru a všude jinde říkají palubovka se od určité částky peněz fakt dívat nechci a bohužel i přes pěknou metalízu se dál nechci dívat na auto, které mě designem unudí k smrti i když jde asi o family first car i podle nadpisu. Nemastný neslaný, ale má to svoje místo na trhu pro určitou skupinu. Já jen dnešní Subaru obejdu obloukem bez jakéhokoliv vzrušení.
Avatar - Beefcake
16. 7. 2020 21:47
Re: Proč ne
V90CC je asi posledne , co by mi napadlo ako realny konkurent.
Ten je fakt len Allroad.
Inak to sklapanie vadi aj mne, ze to je stale len 60:40.
16. 7. 2020 21:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Beefcake
16. 7. 2020 21:38
Re: Nový Outback??
A ?
Ty vole, na autowebe clovek musi fakt citat taketo argumenty ?
STI dnes "dava 100" tiez za 10 ?
Avatar - Beefcake
16. 7. 2020 21:13
Re: Za 4.5
Dobre rano. Za auto uz v podstate strednej triedy. Nabite technologiami a vybavou, atd.
Sa pozri, ake cisla hadzu ostatni.
16. 7. 2020 20:39
Tak nevím...
Kdyby měli diesel kolem 200 koní a víc, tak bych i to CVT přežil a neřešil o něco zaostalejší interiér... beru!!!
Sice jsem řídil o generaci starší Outback, takže možná nemůžu soudit, ale ani virtuální kvalty CVTčku nepomohly...a u takovýho motoru zrychlení nad 10 s je spíš bída než paráda... :-(.
Pořád si myslím, že "koncern" s DSG je lepší volba, pokud nebydlím na horách a nevadí mi odhrnovat sníh, pokud ještě někdy napadne :-)
16. 7. 2020 18:39
Re: Dobrá alternatíva
Zastanu se trochu Ozzyho, fakt je škoda, že Outlander neumí více. Třeba jen kvalitní 2.0 diesel + HDM. K tomu 2.0 turbo benzin + HDM. K tomu hybrid. Trochu designu by taky neškodilo.
16. 7. 2020 18:31
Re: Za 4.5
Všechno dobré. Jen ta cenovka by se mi viděla někde kolem 750 tisíc jako přiměřená.
Avatar - _Karel_
16. 7. 2020 17:39
Re: jo, libi se mi, ale rodinny ideal?
Fíha :-) :yes:
Bez ironie
Avatar - 3_diamanty
16. 7. 2020 16:19
Re: Za 4.5
fajn auto... urcite..... funkcne prakticke... a aj celkom pekne uz vyzera... :yes:
Avatar - 3_diamanty
16. 7. 2020 15:56
Re: jo, libi se mi, ale rodinny ideal?
suhlas........

ono kto fakt uz riesi spotrebu a neda mu to spavat ( ani u auta za 1,1 mega ) ... tak samozrejme pre takehoto zakaznika uz bude lepsie rozmyslat potom nad hybridnym CR-Veckom alebo teraz uz pride aj hybridne nove sorento.... teda pokial chce aj nadalej vyssiu svetlost a 4kolku

ale podla mna je outback na tom celkovo ( cena uzitkova hodnota spotreba kvalita spolahlivost praktickost ) ... good.. az by som povedal very good .. lebo nie vzdy nejake to usetrene deci u konkurencie musi znamenat ze aj celkovo bude dane auto vo vsetkom lepsie ... obcas je lepsie auto prave to ktore sice zozerie kusok viac ... ale dalsich 10 rokov v nom ani ziarovku nemusis menit a len jazdis a uzivas si a nic nerieris ( okrem beznych prehliadok a vymen samozrejme ) ... ved to pozname ... spotreba ( a rovnako aj zrychlenie ci mega tablet ) nie je vsetko ...
Avatar - lamal
16. 7. 2020 15:40
Re: Dobrá alternatíva
Preco myslis ? Nie kazdy byva od servisu 20km... DCC tlmice znamemu odisli v SuperB LK po 2r testne a pak si ich cele zaplatil.

Robustnost podvozku detto, proste nemusis menit komponenty ako ramena, tycky atd, to sa tyka aj auta do 5r, pretoze na passika nedostanes viac ako 3 rocnu zaruku...rodinny ideal musi byt spolahlive auto.

Ak ten rodinny ideal tatko vyuziva na cestovanie po EU ako Rumunsko, Balkan a pod, netvrdil by som tak jednoznacne ze pri novom aute nezalezi na spolahlivosti a odolnosti.
Avatar - 3_diamanty
16. 7. 2020 15:37
Re: jo, libi se mi, ale rodinny ideal?
ten rodinny ideal je dost siroky pojem.... pre jedneho moze byt rodinny ideal bezna octavia v kombiku a s dizlom pre ineho zase hybridne CR-Vecko a pre dalsieho nejake to "polopracovne" berlingo....

ja by som tu rad videl porovnanie outbacku s passatom alltrack pripadne outback vs sorento :yes:

spotreba v meste je aka je... ani 68 konova felda tu nesla za 5 litrov a to nemala ani 4kolku a vazila 900 kilo... rodinny ideal este neznamena ze to bude zaroven aj "najuspornejsi" voz na planete ... kazda sranda nieco stoji ... a rodinne auto urcite zozerie vzdy viac ako nejaka cista nakupna taska alebo nejaky eko-model robeny len na naplnenie tabulkovych cielov
Avatar - Beefcake
16. 7. 2020 15:33
Re: Dobrá alternatíva
Ved na tych motoroch sa stale nieco menilo, co sa tyka suciastok, za novsie. To je prave vyhoda, ze koncepcia je tak overena.
Avatar - Beefcake
16. 7. 2020 15:29
Za 4.5
Moze byt. Aj Marovi sa uz otvaraju oci ;-)
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 15:24
Re: Dobrá alternatíva
Promiň, beru to jen po první odrážku o pohonu. Ostatní argumentace je relevantní pro člověka, co to koupi po 5-10 letech a ne u nového auta :) Jinak mas samozřejmě pravdu.
Avatar - lamal
16. 7. 2020 14:56
Re: Dobrá alternatíva
Problem vidim to, ze "předjel by mě v kopci Passat" je jedine na com postavis celu argumentaciu toho, preco to nemoze byt pre niekoho rodinny ideal.

To co v meritelnych parametrech nemas je:

- kvalita a moznosti pohonu, dimenzovanie pohonu + svetla vyska
- kvalita dielov vseobecne, spolahlivost ta je u Subaru vyssia ako u VW https://eu.usatoday.com/…cles/2578463001/
- odolnost a robustnost podvozku ako takeho, DCC tlmic v passate nic moc nevydrzi to je vidiet aj na SuperBoch...
- diesel je haklivy na kvalitu paliva, mrazy zaobchadzanie a vo vseobecnosti je to haklivejsi pohon v drsnejsich podmienkach a v tych beznych je prepokladana bezporuchovost pravdepodobnejsia
- DSG nie je etalon zivotnosti, subaru ma CVT celkom zvladnute
- podvozok subaru tlmi nerovnosti este lepsie ako alltrack a ma zazivnejsie jazdne vlastnosti... byt passat alltrack je nadpriemer tiez, subaru to dosahuje pri vyssej svetlej vyske
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 14:36
Re: Dobrá alternatíva
Tak snad si už rozumime :) Bylo to takové popichnuti, protože se tak nějak kolektivně v diskuzích plive na koncern a diesly, jenže realita pak vypadá tak, jak píšu a to skvělé Cool Subaru v meritelnych parametrech taková hvězda není (ale fakt bych ho i bral, na rozdíl od jiných Subaru na trhu) , byť to samozrejme není jen o rychlosti...
Avatar - _Karel_
16. 7. 2020 14:28
Re: Dobrá alternatíva
Je to motor na úrovni základních motorů konkurence (dynamikou). Na to, že je to jediný motor v nabídce - nic moc. Ale na rozdíl od Forestera už mi to přijde použitelné. Zopakuju ještě jednou - že je pro mnohé ta dynamika nedostatečná - chápu. Jen mi nepřijde úplně adekvátní dávat to do souvislosti s cenou, a argument "předjel by mě v kopci Passat" mi přišel tak nějak pubertální, byť jsi to možná nemyslel tak doslovně.
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 14:21
Re: Dobrá alternatíva
Bohužel ten Passat nemám, abych ho srovnal, tak js musel srovnat co bylo
Avatar - lamal
16. 7. 2020 14:19
Re: Dobrá alternatíva
ake moderne ? ved EJ20 to tiahla 30 rokov a EJ25 25 rokov ... tie problemy mavaju, prehrievanie 4 valca napr, ale pri dobrom servise a zaobchadzani su OK, japonske R4 mavaju dlhsiu vydrz/zivotnost ako B4 vseobecne
Avatar - lamal
16. 7. 2020 14:14
Re: Dobrá alternatíva
Zmysel urcite dava, no obhajovat to ako jedinu alternativu s vecami ako, passat ti vsade ujde, za tu cenu radsej diesel, mondeo vs nejake stare subaru B6, zrychlenie 0-100 ...
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 14:06
Re: Dobrá alternatíva
Někdy je to sranda, ale tady vážně dává ten prokletý dotovaný diesel smysl, alespoň mne
Avatar - lamal
16. 7. 2020 13:57
Re: Dobrá alternatíva
Beriem to sportovo, tiez to nemyslim spatne... ale priznavam, ze ked to s tym dieslom zacnes prehanat a provokovat, tak mi pripominas topíka s ASXom... :-) ;-\
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 13:39
Re: Dobrá alternatíva
Ale já to napsal už včera výše :) A kdzy nebudeme auta porovnávat, tak od ceho tu jsme? To je snad smysl diskuzi a testu. Ale ať si každý koupi co chce :) Já to nikomu neberu, to prosim neber jako dogma.. Někdo má i v8 jako rodině auto
Avatar - lamal
16. 7. 2020 13:28
Re: Dobrá alternatíva
Keby si to napisal takto hned, asi nikto neprotestuje.

Ten pohon je pri tej svetlej vyske celkom k veci, keby to nema svetlu vysku = vyuzitelnost pohonu tak je to jedno, haldex samozrejme staci pre nasinca v kombiku, alebo SUV, ale na auto s 20cm svetlostou je slaby - potencialne.

Kvoli comu je passat lepsi rodinny ideal, kvoli R4 nafte ? To je presne to o com sa tu bavime, nejak mas problem uznat ze niekomu kto hlada rodinny ideal je sumak, ze mu nejaky passat ujde v 20% situacii... okrajovy kvoli ? Dost ludi ti v diskusii napisalo nazor, ze pre nich to je rodinny ideal aj bez R4 nafty, to neberies ?

´´Nechtěl jsem srovnávat a tahat vlastbi auto, to srovnání ale reálně mám a vím, že to bylo 10 let staré Subo, nýbrž mne to překvapilo. Čekal bych větší nálož, že dostanu.´´ - presne taka je aj vypovedna hodnota toho, ze kto komu usiel... 0
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 13:12
Re: Dobrá alternatíva
Ale já přeci píšu, že AWD Subaru je lepší, než Haldex, ale že drtivé většině stačí ten yhaldex.. Mijis se trochu tím, co js řekl a co tvrdíš ty. Výše je to prezentováno jako rodinný ideál, já v tom ale vidím spíš okrajovejsi model, a ten ideál je právě Passat. Nechtěl jsem srovnávat a tahat vlastbi auto, to srovnání ale reálně mám a vím, že to bylo 10 let staré Subo, nýbrž mne to překvapilo. Čekal bych větší nálož, že dostanu.
Avatar - lamal
16. 7. 2020 13:07
Re: Dobrá alternatíva
Kto by sa toho nechytal ked s tym prudis ?
Pomaly kazdu debatu otocis na R4 naftu a v tejto debate samy passat, ktory nema svetlu vysku 20 cm ani poriadny 4x4 pohon.. (aj ked dostatocny pre vacsinu)

Diesle su na dialnicu a dlhe cesty OK, ale netlacim to ako jedinu spravnu alternativu pre kazdeho, nevnimam ze ich tu niekto hejtil, ty ano ?

O tej rychlosti napr tvoje mondeo vs 180kw B6 v outbacku je ako ist pri kupe hifi systemu vyberat podla max vykonu vo Wattoch ... podstatny je zvuk, to je asi rozdiel medzi R4 dieslom v mondeu a B6 benzinovym motorom v outbacku. Zvuk, charakter, prejavy... a inak verim, ze bez problemov ti to da kedykolvek nad 80 kmh a nie az za 160 (pokial bolo auto a vodic v poriadku) https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 12:53
Re: Dobrá alternatíva
V době, kdy tu každý druhý nadává na naftu se snažím ukázat, že v určitých modelech má smysl. To s tím Passatem je nadsázka :) Chytate se toho jako stébla... Jen kdyby byla pomalá Oktavka, tak to tady bude každý do ní šít a posmivst se, ale Subaru je ok :) Zvýšený Passat je stejná kategorie jako Outback, ne?
Avatar - lamal
16. 7. 2020 12:47
Re: Dobrá alternatíva
Lebo zrovnavas nezrovnatelne...

1. auto s 20cm svetlou vyskou podobnymi rozmermi (a nie nizsi a lahsi passat)
2. to je to o com pisem, 0-100 oslnive nie je na papieri, nad 100kmh sa karta obracia, co je dolezitejsie na bezpecne predbiehanie a vyuzitie vykonu ? ... outback je navyse auto s vacsimi jazdnymi odpormi ako mondeo (svetla vyska, priestor, rozmery)
3. ´´ale pořád tu bude někdo s Passatem, kdo bude rychlejší´´ niekto si kupuje auto a toto ho vobec netrapi, ty fakt zijes len preto ze si kupis auto a nejaky passat bude rychlejsi ?

Na tomto vseobecne stavias svoje obhajoby ze za danu cenu mozes mat model s R4 naftou, je pre kazdeho teda nezmysel kupit nieco ine. Prides mi trochu posadnuty s tym dieslom. ;-\
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 12:32
Re: Dobrá alternatíva
Dobře, zkusím sehnat 140kw TDI Passat, ty tohle a můžeme měřit. Já jsem sve auto, které jak víš není etalon dynamiky, postavil proti 180kw R6 Outbacku a reálné mi začal ujizdet až kolem 160ti, na stovce pak zastával skoro o 2s ( je to v prvním článku našeho blogu o letišťnim srazu). A proč prudim? Toto je přesně kategorie aut, kde turbo diesel ma všechny trumfy :) Ale když si přečteš, co píšu, tak by mne Outback vůbec neurazil v garáži, když js viděl kousky kolem 800, tak mi dává smysl v nějaké střízlivějsi výbavě :)
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 12:27
Re: Dobrá alternatíva
Jenže Kodiaq to dostane z 110kw (neberu teď ten Chip) a právě proto je tihle kategorie auta, kde mi diesel v běžném cestování hlavně v těch kopcich přijde lepší :) To bylo to, co se tu snažím říct :)
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 12:24
Re: Pohorková kára
Mně stačilo na letišti sprint vs 180kw R6 Outback minule generace, prostě CVT to zabíjí, když chybí elektromotor, nebo turbo :) Hele, jestli jsou ty údaje podhodnicene, klidně vezmu své tvrzení zpět, ale vycházím z toho, co jeo zatím známé
Avatar - lamal
16. 7. 2020 11:58
Re: Dobrá alternatíva
Ozz preco furt prudis s tym dieslom ? Vsetko otocis na to ako nejaka 2.0 nafta vytrie zrak vsetkemu co nema turbo...

Dones toho passata ktoreho tu spominas ako dynamicky ideal a postav to na cestu vedla tych 2.5 atmosfer ktore spominas.
Pises len teoriu, aj atmo objemy 2.5 a vyssie to vedia nad 100kmh celkom slusne rozbalit s CVT, alebo bez... nejaky vykon tam je = aj otacky.
Avatar - lamal
16. 7. 2020 11:53
Re: Dobrá alternatíva
problem tych 1.8 je povrchova uprava valcov, a praskanie stien medzi valcami - tento motor sa fakt toyote nepodaril
okrem ineho dostavaju vzdy poriadne zabrat a ta povrchova uprava valcov potrebuje adekvatny olej servis a zachadzanie, co samozrejme vacsina neriesila
Avatar - lamal
16. 7. 2020 11:46
Re: Pohorková kára
Toto by som tvrdil, ked to das na ceste vedla seba... lebo su to len take teorie aka zrychlenia v tabulke...
Avatar - _Karel_
16. 7. 2020 11:33
Re: Dobrá alternatíva
Ano, můj kodiaq má stejné parametry. A kopce nejsou problém. O něco méně predjizdim, ale vždycky bude něco dynamičtější než mám já. Chápu, že někomu ty parametry nestačí, já jezdím rychleji než průměr a 98% času mi výkon nechybí.
Avatar - KANKUNEN
16. 7. 2020 10:54
Re: Nový Outback??
Moje STI dá stovku za 5 vteřin a dieslové Subaru dávalo stovku pod deset jak nic.
Avatar - Emel
16. 7. 2020 10:48
Re: Dobrá alternatíva
Jasně, 110kW TDI není pro 2.5G soupeř.
Avatar - iudex
16. 7. 2020 10:42
Re: Dobrá alternatíva
Jasnél, 2,0turbo už bude v reále živší, predsalen je to výkonovo skoro zhodné (140 vs 143 kW), ale krútiak má podstatne vyšší ako Mazda (320 vs 258 Nm). Aj papierovo je na tom Passat TSI lepšie, tuším 7,7s na stovku vs 8,1s u Mazdy. Ale to jednak nie je žiaden debakel, jednak 140 kW benzín v Passate stretneš na ceste asi tak často ako Ferrari; typickým je 110 kW TDI. A kým Outback by mal i s takýmto Passatom problém, Ma6 2,5G určite nie.
Avatar - Beefcake
16. 7. 2020 10:26
Re: Nový Outback??
ROFL 8-s
Ty, co udajne vlastnis STI a co tu pravidelne hejtujes vsetko co len trochu modernejsie od nich, by si kupil limitku Outbacka :) Dobra predstava.
Avatar - Emel
16. 7. 2020 10:23
Re: litre v kufri
Jo, určitě by se mohla změřit aspoň šířka mezi podběhy... ta VDA metodika je prostě zaměřená na zavazadla. Složenej kočár se teda vejde do většiny kompaktních kombíků, i do nějaké i30 SW.. to musíš mít nějakou velkou mrchu :-)
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 10:20
Re: Dobrá alternatíva
Já svého cestaka mam :) Ale nemá vysoký podvozek
Avatar - Emel
16. 7. 2020 10:19
Re: jo, libi se mi, ale rodinny ideal?
Zase pokud s tou rodinou najedeš třeba 15t za rok, tak tě nějakej litr nebo dva na sto nemusí u auta za milion až tak stresovat.
16. 7. 2020 10:19
Re: Dobrá alternatíva
To ano, reagoval jsem na "starou dobrou atmosféru" obecně.
16. 7. 2020 10:19
Re: litre v kufri
zaujima ma to, ci nalozim kociar iba zlozeny alebo ho musim rozoberat (kolieska) a ci zavriem v pohode zadne dvere. napr si porovnaj kufor v Mondeo Mk4 a Octavie. OCT ma podorys 1x1m. Mondeo ma 1,1m dlzku a 1,2m sirku. Ale litrovo je o viac ako 100L mensi v Mondeu. A hadaj kde nalozim kociar v pohode bez sundavania koliesok? Do rodinneho idealu nie. Preto si myslim, ze rozmery by mali byt zaklad tech. parametrov na taktomto webe. Tak ako je pre mna dolezita sirka interieru na zadnych sedadlach, pretoze urcuje, ci tam strcim 3 detske sedacky alebo nie. A to su pre rodinne auto klucove informacie. A nie nejake litre a kvadriky. Kufor ani kociar na kvadriky nerozoberiem. A ked to chcem vediet, tak uz jedine web, fora, ochotni ludia alebo ist sam merat. Pritom tu maju kazde auto na tyzden k dispozicii ale toto nezmeraju ani za svet.
Avatar - Emel
16. 7. 2020 10:18
Re: litre v kufri
Zrovna z týhle fotky vypadá ten kufr dost mělkej.
Metodika je podle mě jasná... má se to měřit včetně těch schránek pod podlahou. A podle mě je to dobře, pokud jedu třeba na dovolenou, tak vždycky najdu něco, co pod tu podlahu dát. Samozřejmě mi to nepomůže, pokud povezu skříň...
Avatar - Emel
16. 7. 2020 10:16
Re: Dobrá alternatíva
No takhle, 2.5G v Mazdě se nemusí bát možná 1.5TSI v Passatu. Další stupeň u Passatu je 2.0TSI 140kW a tam už bych si na Mazdu nevsadil.
Avatar - Emel
16. 7. 2020 10:15
Re: Dobrá alternatíva
Ok, to jsem nezaznamenal... pak jo.
Avatar - Emel
16. 7. 2020 10:15
Re: Pohorková kára
Momentálně jo. Jedno je firemní...
16. 7. 2020 10:02
jo, libi se mi, ale rodinny ideal?
rodinne auto hopsa pres tyden ve meste, takze jezdit za 10l mi uplne jako ideal neprijde. a na delsi trasy tech8,5 taky teda neni vyhra. pohodli super, CVT v pohode, nevim jak je to s nalozenim 3 deti, ale predpokladam, ze v pohode tez, byt asi 3x isofix to nema. kufr good. Porad si myslim, ze ideal pro rodinu je nejaky hybrid....
Avatar - white label
16. 7. 2020 09:53
Re: Dotaz
Tak doufám, že by si aspoň všiml toho +- u "kulisy" řazení.
Avatar - iudex
16. 7. 2020 09:51
Re: litre v kufri
Jasné. Na druhej strane to nezodpovedá otázku, či konkrétna značka meria aj rôzne schránky pod podlahou, alebo len čistý kufor. Škoda a celkovo koncern zásadne počíta každú skulinku. Niektorí merajú len kufor. Je to síce férovejšie, ale je to na ich škodu, lebo mnohí pozerajú iba na ten papierový údaj. Práve ten Outback sa mi javí, že má kufor dosť veľký a tá skromná cifra (512 litrov) by naznačovala, že ide len o čistý objem kufru bez priehradok. https://img2.auto.cz/…ull/6446566_.jpg
Avatar - iudex
16. 7. 2020 09:46
Re: Dobrá alternatíva
No a to ma vracia k môjmu úplne prvému príspevku. Záleží, čo chceš. Ak chceš SUV, tak Outback je skvelá voľba, za tie peniaze nič podobné nekúpiš (rozumej štvorkolku s vyšším podvozkom). Ak ale tieto atribúty vôbec nepotrebuješ (a Ty práve píšeš tak, že pre teba to nie je priorita, v podstate chceš klasický cesťák), tak Outback nemá zmysel a za tú cenu je tu Mazda 6, ktorá už z toho 2,5-litra vytrieska výrazne lepšiu dynamiku a žiadneho Passata sa báť nemusí (práve naopak).
Avatar - iudex
16. 7. 2020 09:42
Re: Dobrá alternatíva
Dával som vyššie link, skladovky Outback sú bežne pod 800t. Nemôžeš zrovnávať skladový Passat s cenníkovým Outbackom.
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 09:34
Re: Dobrá alternatíva
No, to je pravda, záleží kde jezdíš :)
Avatar - Emel
16. 7. 2020 09:33
Re: Dobrá alternatíva
Insi je ale ještě míň offroad než ten Alltrack. Neříkám že to nutně vadí, záleží, co od toho chceš... ale u té Insi už to je opravdu spíš optipaket, který se mi navíc až tolik nelíbí.
Avatar - Emel
16. 7. 2020 09:32
Re: Dobrá alternatíva
No ta skladovka je o 80t dražší, než je ceníkovka tohohle Outbacku. Pak záleží, kolik mi sleví u Subaru... jestli to budou "koberečky zdarma", tak to reální konkurenti jsou, protože vyšší sleva kompenzuje vyšší cenu.
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 09:31
Re: Dobrá alternatíva
Ale ano, pokud to jede jinak při dynamickém zrychlení, ale z mé zkušenosti to prostě taková palba není, hlavně s CVT a ne bydlet někde v Rusku, tak na silnicii dává Alltrsck, popřípadě třeba Insi cross tourer větší smysl za ty peníze :)
Avatar - iudex
16. 7. 2020 09:22
Re: Dobrá alternatíva
Jo, to biturbo je dobrá voľba, výkonovo i dynamicky úplne inde, ako Outback. Ale jednak už sa len dopredáva (len pár skladoviek, v cenníku už je len TDI 140 kW), jednak stále to máš cca. 350t rozdiel oproti tomu Outbacku. Asi adekvátny za ten výkon, ale proste práve ten značný rozdiel spôsobuje, že Outback a Alltrack nie sú reálni konkurenti.
16. 7. 2020 09:19
Re: Nový Outback??
vo tom mluvím, přece auta za mega musí trochu jet, jinak subárko je přece legenda ;-)
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 09:18
Re: Dobrá alternatíva
Ano, stačil a i pri 3 měsících předsedani z Mk4 do MK5 mi to nepřišlo špatně, ale taky to nestalo to, co Outback. Já to porovnávám v kontextu ceny a konkurence. Za ty peníze proti Mk4 85kw byl Passat s 1.9 TDI abychom byli dobové korektní, jakožto porovnatelna verze (2008) a ten rozhodně o moc dynamičtější není. Vždyť ten tvůj Kodiaq měl taktéž obdobne parametry, ne?
Avatar - Emel
16. 7. 2020 09:16
Re: litre v kufri
Kdyby tě to zajímalo, tak je na to metodika VDA. Neměří se voda ani písek, ale kvádříky 20x10x5cm. To je standard a všichni by to měli měřit stejně.
https://www.auto.cz/…kufr-auta-133591
Avatar - Emel
16. 7. 2020 09:04
Re: Dobrá alternatíva
Taky ale musíš zohlednit rozdílný přístup ke slevám, kolik za to auto reálně dáš je zase jiná otázka. Když mrknu na skladovky, tak za 1.150 tu vidím i vybavené BiTDI
https://skladovevozy.volkswagen.cz/…-2019-0781902-CZ

Ceník ani konfigurátor v CZ mimochodem zřejmě není...
Avatar - iudex
16. 7. 2020 09:03
Re: Dobrá alternatíva
Inak sústrediť sa pri SUV (zdvihnutom kombi) len na dynamiku v priamke zaváňa trocha neobjektivitou. Outback skôr než o dynamike je o tomto: https://youtu.be/qboaSX6nKqQ?t=137
Avatar - iudex
16. 7. 2020 08:50
Re: Dobrá alternatíva
Karel má úplnú pravdu. Passat nie je porovnateľný cenovo, dole som to dával, Alltrack (čo je konkurencia Outbacku, verím, že nie si tak nepresný, že by si dával do cenového porovnania obyčajný Passat) stojí o zhruba štvrťmilión viac, čo z neho robí inú cenovú kategóriu a nie "za stejnou cenu".
Avatar - iudex
16. 7. 2020 08:46
Re: Dotaz
Ups. :D Keď zistíš, že si nejazdil v inom móde ako v Déčku. :-[]
16. 7. 2020 08:37
litre v kufri
A zasa nas redakcia presviedca, ze v aute prevaza asi piesok, alebo naliatu vodu. Koho zaujimaju litre v kufri? My potrebujeme vediet rozmery, sirku, dlzku vysku, minimalnu a maximalnu...do rodinneho auta asi budem nakladat kociar a nejake kufre. A ci mi tam vojdu sa z litrov nijak nedozviem. Ale ved profici, hlavne ze je auto rodinne, ale urcite menej rodinne ako Octavia, lebo ta ma najviac litrov. Viac litrov=viac rodinne. V skodovke si batozinu skvapalnite a nikto sa vam nevyrovna.
Avatar - KANKUNEN
16. 7. 2020 07:57
Re: Nový Outback??
není se co divit, nikdo nenabízí línější auta. Koupil jsem si limitku a tlačí mě dodávky PPL.
16. 7. 2020 07:35
Re: Nový Outback??
podle mě je to daný nezájmem českýho(evropskýho) trhu, imprezu skoro neuvidíš, forestera už taky ne..
16. 7. 2020 07:29
Re: Dobrá alternatíva
Ve zkratce, je tam nějaký problém vyžadující v podstatě generálku motoru, sledoval jsem to na Celikách. Ale neříkám, že je/byl špatný, jen prostě není levnější na servis než turbo.
16. 7. 2020 07:26
Nový Outback??
Jen bych rád podotknul, že ve světě už rok a půl jezdí nová generace Outbacku.. Jasně, když člověk chce, tak si ho může nechat dovézt z USA. Moh by mi, prosím, někdo ze Subaru říct, proč se u nás představují limitky beznadějně zastaralého modelu?
16. 7. 2020 07:23
Re: Dobrá alternatíva
Prosím, vnímej to v kontextu...na zakladatele třídy, kdysi etalon, je to ústup ze slávy. CVT převodovka, slabý motor, předpotopní interier...

Teď si ho koupí lidi, co chtějí vysoký kombajn za nejmíň peněz...ale Sůbo má podle mně na víc.
16. 7. 2020 06:53
Re: Dotaz
Oh, to jsem nevěděl, uniklo mi to.
Jezdil jsem A4 Cabrio s Multitronicem a žádné virtuální stupně neměl... Ale kombinace to byla celkem slušná: kdo by závodil v autě bez střechy?
Avatar - _Karel_
16. 7. 2020 06:29
Re: Dobrá alternatíva
Myslel jsem to tak, že a) psal jsi, že ti výkon v pohodě stačil b) i tenkrát by ti to natřel kdejaký Passat a i tak sis ho koupil - protože auto není JEN o výkonu.
16. 7. 2020 04:39
Re: Dobrá alternatíva
NN, X5 je vlastně kabrio pro dva :-!
16. 7. 2020 04:36
Re: dobre posadene auto
Já čekal na srovnání s Alfou nebo třeba S-Klasse a dnes jsi to odbyl maličkou elektrickou škatulkou...no bravo ;-)
16. 7. 2020 00:30
Re: Re: Dobrá alternatíva
Korejci to hlavne vedia ponuknut v zaujimavej cene, ked mozes kupit napr. slusne vybaveny Tuscon za 20000 Eur, zoberie to vela zakaznikov od klasickej nizsej strednej az po toto auto.
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 00:22
Re: Dobrá alternatíva
Pokud jezdíš v provozu, tak ta dynamika je docela důležitá. Sam vím, že předjíždět s rozmyslem se dá i se starým vrakem, ale za 1. To od auta za 1m nechci a za 2. Právě dost často staci, že ti nějaký blb přidá a máš problém. Výkon je část aktivní bezpečnosti a to není můj výmysl. Jestli má lepší podvozek Outback, než Passat, to nemohu soudit u této nejnovější generace Subaru, ale ty předchozí znám a že by to byly zrovna sportovní zážitky, to si ne vybavuji, stejně jako Passat je slušný průměr. Možná je technicky lépe postaven, ale to bychom tu mohli rozjíždět debatu ve smyslu lichobezniky a Kylie... A kde prakticky využijes to lepší AWD( a to píšu i výše, že uznávam lepší techniku) ? Já 99% vyjedu s FWD. A to, že ti to natre Passat je pouze metafora. Ještě mi vysvětli, jak si myslel to, že jsem měl auto s 85kw? To nesmím komentovat silnější auta?
16. 7. 2020 00:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
15. 7. 2020 23:52
Re: Dobrá alternatíva
Srovnatelný Passat určitě není za stejnou cenu, alespoň ne ceníkovou.
Pořád tu máme kromě dynamiky podvozek, lepší AWD, velmi nadstandardní světlou výšku. Pokud tě nic z toho nezajímá, není samozřejmě důvod kupovat zrovna Outback.
Přiznám se, že jsem nikdy při koupi auta neuvažoval nad "nenatře mi to v kopci Passat?"
Avatar - Ozzman
15. 7. 2020 23:41
Re: Dobrá alternatíva
Já spíš nechapu tvou poznámku o tom, jaké js míval auto, byť dynamicky i třídne je srovnatelné s tímto Outbackem (a Vmax byla dokonce vyšší), kam si tim mířil? Psal jsem, že by mne Outback vlastně nevadil, ale Passat ti ujede v každém dlouhém tahlem. Proto za stejnou cenu nevidím důvod, proč nekoupit to rychlejší... Lepší je snad mít tu dynamiku, než nemít.
Avatar - _Karel_
15. 7. 2020 23:37
Re: Dobrá alternatíva
Fakt cenu auta určují kw, event. vteřiny?
Že ti nabídne Passat víc v 99% situací, tomu fakt nevěřím. Ani v dynamice. Ty jezdíš z 99% na plný plyn?
Nic proti tomu, že ti je ta dynamika málo, to je ok. Někomu je málo stovka za 7. Každý má hranici jinde. Ale u rodinného auta mi přijde podstatný, jestli výkon stačí/nestačí, než to, kolik aut pojede na doraz rychleji.
Avatar - Ozzman
15. 7. 2020 23:14
Re: Dobrá alternatíva
Pořád většinu jízd jezdím autem, co má 43kw, nebo na 125ccm s 8,5Kw a i tak umím objektivně posoudit, že za 1m mi ten Passat nabídne trochu víc v 99% situacích, než Outback :) Hlavně dynamiku.... Mimochodem, to mé bývalé auto s 85kw, které už 2 roky nemám, mělo stovku za 10,5s, což je skoro stejně, jako tento Outback ;)
Avatar - _Karel_
15. 7. 2020 23:04
Re: Dobrá alternatíva
Když budeš jezdit s Passatem, taky bude pořád dost těch, co budou rychlejší.
Na to, žes donedávna jezdil s autem, co mělo 85kw.....
Avatar - _Karel_
15. 7. 2020 23:01
Re: Dobrá alternatíva
Jasně, koupit si X5, tak vozím i děti leda na střeše.
TVL, kam na ty prndy chodíš - 645l je málo? Co je rodinné auto? Dodávka?
Avatar - Ozzman
15. 7. 2020 22:40
Re: Dobrá alternatíva
Moc nezměnil :D To je docela trefné přirovnání, na konkurenci dynamicky brutálně nestíhá na dieslové dvoulitry a vypadá pořád stejně, sice by mne na rozdíl od ASX asi v garáži vlastně vůbec neurazil, ale pořád tu bude někdo s Passatem, kdo bude rychlejší.
15. 7. 2020 22:34
Proč ne
Pro člověka, co hledá rodinný kombi s pohonem 4x4 a nepotřebuje si za každou cenu honit triko v prémii typu allroad, v90cc nebo e all Terrain je to bezkonkurenční nabídka.
A cena milion je super když si představím, že to někdo vyvali za octavku scout.
Slabinu vidím snad jen v kufru a v tom, že sesadla se nesklapi na 3 díly, například pro protažení lyží a ponechání možnosti dvou dětských sedaček.
Ale jinak opět tleskám.
15. 7. 2020 22:17
Re: Dobrá alternatíva
X5 není úplně rodinné auto, kufr má velikost na úrovni kombiku nižší střední
Avatar - Beefcake
15. 7. 2020 21:49
Re: Dobrá alternatíva
Outback zastarava ? Chod sa pozriet, ako sa za posledne roky zmenil interier. Porovnat ho v jednej vete s ASX ????
Avatar - Beefcake
15. 7. 2020 21:48
Re: Dobrá alternatíva
Ja teda fakt neviem, aky problem maju mat moderne atmosfery Subaru. Dokonca z poslednych rokov povacsine s nepriamym vstrekom.
Avatar - _Karel_
15. 7. 2020 21:38
Re: Žádný hejty?
Jezdí jich mraky, vo tom žádná :-)
Outback je častý asi jako Lambo.
15. 7. 2020 21:35
Re: Žádný hejty?
ale ty xc90 aspon trochu jezdí, řekl bych že víc než outbacky- myšleno co do počtu na silnici
Avatar - _Karel_
15. 7. 2020 21:10
Re: Žádný hejty?
Milion je dnes běžná cena za kde co. Já si něco podobného říkám o lidech, co si za +2m kupují XC-90.
Avatar - Blue Sun
15. 7. 2020 21:06
Re: Subaru si z nás dělá evidentně švandu
Určitě líp, než tvá zdravodní prohlídka u psychiatra.
15. 7. 2020 20:53
Re: Žádný hejty?
mě se tenhle outback vždycky líbil, ale dát 1mio za auto s touhle dynamikou musí dát jen skalní jezdec, dyt to můžeš mít volvo v60cc s trochu jiným motorem.. edit, tak s tím volvem jsem trochu cenově ulítl, ale kdysi bylo za tyhle prachy s motorem 3,6..
15. 7. 2020 20:30
Re: Žádný hejty?
Tak aktuálně ty ceny jsou super nízké, zřejmě doprodej končící generace. V roce 2017 stál Outback (pravda, top výbava) skoro 1.2M...
Avatar - Ozzman
15. 7. 2020 20:25
Re: Dobrá alternatíva
1.8 VVTi je špatný ? :/ A to se mi zamlouval starý Yaris Sport :)
Avatar - Ozzman
15. 7. 2020 20:22
Re: Pohorková kára
Taky má reálně o 30 koní víc :) Já mám obdobně motorizované Mondeo (AT, AWD) a to patří ještě k tomu pomalejšímu a těžšímu v nabídce a stovku dá o 1s rychleji a Vmax je o 30km/h vyšší. A to nemluvím o Passatech a Superbech srovnatelného výkonu, které mají stovku pod 9s.
15. 7. 2020 19:40
Re: Pohorková kára
Máme jeden Outback v rodině, já budu řešit rodinné auto asi příští rok a pokud bude nový Outback za rozumnou cenu, určitě to bude horký kandidát.

Zaujetí pro Subaru ani moc nemám, vlastně kromě Outbacku se mi od nich nic moc nelíbí, snad ještě XV je fajn, ale nemá kufr.
15. 7. 2020 19:35
Re: Dotaz
Ano měl, od roku 1999 6 stupňů, od roku 2004 7 stupňů.
15. 7. 2020 19:32
Re: Pohorková kára
Mám přímé srovnání Superb II 2.0 TDi 103 kW (předokolka) s Outbackem 2.5 a Outback je reálně v provozu (takové to předjetí kamionu) o něco rychlejší...
15. 7. 2020 18:28
Re: Re: Dobrá alternatíva
Aj ked budem za nepopularneho, tak Korejci svojim pristupom k inovaciam modelov uz obiehaju Japoncov zlava sprava.
Avatar - _Karel_
15. 7. 2020 18:11
Re: Dotaz
Virtuální stupně samozřejmě měl, minimálně od r.2004.
Zase mateřská škola mínusuje za konstatování faktů. :D
Avatar - iudex
15. 7. 2020 18:08
Re: Účinnosť cvt prevodovky
Aká otázka, taká odpoveď. :yes: :D
Avatar - iudex
15. 7. 2020 18:07
Re: Dobrá alternatíva
Ja mám síce ďaleko od prístupu "v minulosti bolo všetko lepšie", ale v poslednej dobe zvlášť u Japoncov niekedy nové generácie áut nevnímam ako progres. Viď mildhybridy Suzuki či samotného Subaru, Levorg či Impreza sú príkladom, že nové nemusí znamenať lepšie. Preto sa mi starý osvedčený Outback javí aktuálne ako dobrá kúpa, notabene za tie peniaze.
15. 7. 2020 18:00
Re: Dobrá alternatíva
Souhlas. Jen mám pocit, že Outback zastarává a sune se nám někam k ASX. Spolehlivá atmo, nic moc dynamika, furt stejný vzhled, nízká cena, no.... na to, že to je zakladatel třídy trochu ústup ze slávy.
15. 7. 2020 17:55
Re: Dotaz
Multitronic byl dříve, ale neměl virtuální stupně.
Avatar - xxc
15. 7. 2020 17:52
Re: Účinnosť cvt prevodovky
Seriózne sa pýtam, ako to je. Cvt prevodovky udajne kedysi neboli veľmi vhodné na diaľnice. V porovnaní s napr. takým passatom testovaným nedávno.
Avatar - Ada je zase tady
15. 7. 2020 17:41
Re: Pohorková kára
Nepůjdu, protože nemá manuální převodovku a diesel.
Avatar - Ada je zase tady
15. 7. 2020 17:39
Re: Subaru si z nás dělá evidentně švandu
Jak dopadlo vysvědčení, chlapče?
Avatar - iudex
15. 7. 2020 17:25
Re: Dobrá alternatíva
Preto píšem, že netreba paušalizovať. Nie všetky atmosféry sú spoľahlivé a nie všetky japonské motory sú spoľahlivé. Ale ak v hlave lovím nejaké zmienky o kazových japonských motoroch, sú to buď dízle (Mazda 2,2, Subaru boxer diesel), turbá (Honda 1,5T), problémy klasických atmosfér Subaru nejak neregistrujem. Preto by som do 2,5 atmosféry Subaru smelo išiel. Ak by som mal z niečoho obavy, je to skôr dynamika, predsalen pri tej hmotnosti a v kombinácii s CVT to nebude žiadny dravec, ale to je iná diskusia.
Avatar - pradeda777
15. 7. 2020 17:19
Re: Dobrá alternatíva
....no, tě péro..... :-! První X5 byla 4667 mm dlouhá..... :-!
Avatar - iudex
15. 7. 2020 17:18
Re: Žádný hejty?
Jj, Alltrack je cenovo inde, koncepčne síce priami konkurenti, cenovo sa ale úplne míňajú. U nás je rozdiel v základnej cene 35490 vs 44230 eur, t.j. Alltrack je drahší o 8740 eur, cca. 230000 Kč. Alltrack sa mi síce páči viac a bude aj dynamickejší (140 kW TDI bude živší ako 129 kW atmobenzín, o 200 kW TSI nehovoriac), ale stojí to za štvrťmilión navyše? Neviem.
Osobne ak by som chcel SUV (čo nechcem), určite by som pozeral skôr po takýchto zdvihnutých kombíkoch než po klasických SUV. Cenovými konkurentmi Outbacku sú kompaktné SUV typu Tiguan či Kuga, teda autá fakticky o triedu menšie, na báze kompaktov, aj to väčšinou len ako predokolky. A všetky ich Outback strčí do vrecka z hľadiska svetlej výšky.
15. 7. 2020 17:16
Re: Dobrá alternatíva
Iudexi, já čtu diskuze už od GTIho a vím, že jsi slušný (a vtipný) chlap, jen chci varovat před stereotypem spolehlivá atmo / drahé turbo.
Protože i japky umí udělat servisně drahý motor (aktuální Honda 1,5 turbo, starší Toyota 1,8 VVTi, Mazdí diesely) no. A Subaru tedy naprosto není etalon ve spolehlivosti.
Ale Suzuki, Yamahy, hybridy od Toyo, donedávna Hondy, tam asi fakt nešlápneš vedle i když se snažíš.
Avatar - Ozzman
15. 7. 2020 17:12
Re: Pohorková kára
To by naopak mohli být o dost lepší pro tu dynamiku na silnici, jinak je to auto spíš pro klidně řidiče.
Avatar - Ozzman
15. 7. 2020 17:10
Re: Pohorková kára
Protože je to Subaru :D Ne, já to trochu chápu, tady asi bude mít zajímavější AWD, než konkurencni haldexy a podobne věci, motor dejme tomu spolehlivý ( mám ale pár kamarádů, co i se Subaru benzíny zažili problémy) a vlastně bych to i bral, ale když se podívám na tu cenu a parametry, tak prostě musím srovnat s naftovým dvoulitry konkurence , kdy i ten nejpomalejší z nich o podobném vykonu bude mít lepší dynamiku, spotřebu a i ty "falešné" čtyřkolky na cestě i polnacce budou fungovat pro běžného uživatele stejně, na hory se dostaneš a co nepojedeš, bude stejně záležet na světle výšce podvozku. Viděl jsem méně vybavené skladovky kolem 8oo tis, to už by bylo přijatelnější..
Avatar - _Karel_
15. 7. 2020 17:10
Re: Dotaz
Subaru mělo CVT dřív, než Audi svůj multitronic?
15. 7. 2020 17:03
Re: Subaru si z nás dělá evidentně švandu
Ty jsi buď čistý hlupák nebo jsi duševně nemocný, nebo to tady děláš naschvál. Jedno z toho je určitě pravda.
Avatar - lamal
15. 7. 2020 17:03
Re: Evergreen
Na tak velke auto je to 10s OK, ta pruznost tej 2.5ky aj nad 100kmh je slusna, takze je to takych lepsich 10s. Celkovo sa tie 2.5ky oproti 2.0 ukazali hlavne nad 100kmh to platilo aj pre outbacky, legasky a pod...

Kufor ma snad viac so schrankami ako tych 500.
Avatar - _Karel_
15. 7. 2020 17:01
Re: Účinnosť cvt prevodovky
Převodovka má učinnost 63,5% a dojezd při konstatní rychlosti 180kmh je 521km.
Při dešti se pod zrcátky nehromadí voda a má to všude isofixy.
Avatar - _Karel_
15. 7. 2020 16:58
Žádný hejty?
Překvápko, čekal jsem rejpavější diskuzi. Ale vidím to podobně. Největší slabina ostatních modelů - motor - by mi tady stačil. Interiér líbí, exteriér ujde. Podvozek věřím, že vynikající, AWD - i když už ne s diferenciály - je pokud vím stále na špici mezi konkurenty. A ono těch konkurentů v mainstreamu moc není. (Nedá mi to nerýpnout si do E allterain se světlou výškou 14,5cm!).
Překvapily mě ódy na kufr zakončené hodnotou jen přes 500l, ale z fotek vypadá dost slušně, možná na rozdíl od ostatních nepočítají schránky pod podlahou?
Stěžovat si na cenu mi od autora přijde dost zvláštní, mě přijde velmi akceptovatelná, věřím, že porovnatelný Alltrack by stál o 200t víc.
Podtrženo, sečteno - za rozumný peníz rozumný a schopný auto, snaží se držet krok s dobou, módní přesto není, ale zcela funkční ano a za mě je to tak dobře. Dovedl bych si ho doma představit :yes:
Avatar - iudex
15. 7. 2020 16:48
Re: Dobrá alternatíva
Štandardné rodinné auto strednej triedy, sú v triede väčšie.
Avatar - iudex
15. 7. 2020 16:47
Re: Dobrá alternatíva
Tak neviem či by som fiaťácky motor s ich komplikovanou (a inde myslím nepoužívanou) technológiou multiair radil medzi spoľahlivé motory. ;-)
Proste len fakt, že motor nie je preplňovaný neznamená, že je aj spoľahlivý. U japonských atmosfér to ale v zásade platí.
Ale ja sám turbá nepovažujem za menej spoľahlivé, naopak, s údajne nespoľahlivým Ecoboostom prvej generácie som jazdil 9 rokov bez jedinej vady. Proste treba rozlišovať a nie paušalizovať.
Avatar - xxc
15. 7. 2020 16:44
Re: Dobrá alternatíva
Presne tak, ani to subaru už nekupujú kvôli spoľahlivosti.
15. 7. 2020 16:34
Re: Dobrá alternatíva
Teď budu platit opravu " staré dobré atmosféry" za cca 40.000. Multiair od spolehlivými benzíny proslulého Fiatu. Konstrukční vada, potká to všechny Multiairy kolem 120-160ti kkm. Na auto cz od Murphyho nebo Areseo ani píp.

Za mně, zlaté turba, atmosféru jen do sporťáku.
Avatar - pradeda777
15. 7. 2020 16:34
Re: Dobrá alternatíva
Souhlas, i když s délkou 4820 mm je to už docela pořádný macek.... ;-)
Avatar - Emel
15. 7. 2020 16:22
Re: Pohorková kára
Nepůjdu... protože mi kamarádi z kapely řekli, že už jako jedno auto mám.
Avatar - xxc
15. 7. 2020 16:18
Účinnosť cvt prevodovky
Akú účinnosť má cvt prevodovka a aký má auto dojazd pri jazde na diaľnici? Napr. pri 180 km/h?
15. 7. 2020 15:57
Re: Pohorková kára
Nejsem rejpal, vážně mě zajímá, zda si půjdete Outback koupit.
A pokud ano, proč?
A pokud ne, proč?
Z Vašich příspěvku jsem vyčetl značné zaujetí pro Subaru, proto mě Váš názor zajímá.
15. 7. 2020 15:54
Re: Pohorková kára
Tak ta je zrovna nalepovací za příplateček od dealera, z továrny to přijede bez ní :) To samé ta přední. Nalepovací svítící ledvinky ale neumí ani dýler. :D
Avatar - Emel
15. 7. 2020 15:34
Re: Pohorková kára
A v čem je třeba ta zadní stříbrná lišta méně falešná, než podobná stříbrná lišta u konkurence?
Avatar - iudex
15. 7. 2020 15:24
Dobrá alternatíva
Keď som si na sauto vyfiltroval rodinné kombíky strednej triedy s trochu výkonnejším benzínovým motorom za cenu okolo 800t, vyšli mi v podstate len dve autá: Mazda 6 2,5G a Subaru Outback 2,5i. Obe dostatočne priestranné komfortné kombíky, motory dostatočne výkonné atmosféry s predpokladom dobrej spoľahlivosti, automat a v cene výbava, ktorej nič nechýba a za ktorú si európska konkurencia si necháva extra priplácať.
Kto chce čisto cestné auto, ocení vyšší výkon a podstatne lepšiu dynamiku Mazdy. Kto chce ale ísť smerom k SUV a teda ocení štvorkolku a zdvihnutý podvozok, je Outback výbornou voľbou; v kontexte tej ceny v podstate jedinečnou. Testované auto je ako limitka cenovo inde, ale bežné Outbacky sú pod 800t. https://www.sauto.cz/…outback/18440553?… Za to žiadne podobné veľké auto so 4X4 nedostať. A pri tej cene sa dá odpustiť aj CVT či priemerná dynamika.
Proste z môjho pohľadu skvelá voľba pre rodinné viacúčelové auto a dobrý mix klasického strednotriedneho kombi s SUV.
15. 7. 2020 15:20
Re: Pohorková kára
Mno jsem na to zvědav, protože musím říct, že ten nový Outback se mi čert ví proč strašně líbí.

Ono i kdyby tam byl hybridní systém vycházející z Lexusního 300h s výkonem kolem 220 koní, akorát s boxerem místo Toyotí R4, bylo by to velice zajímavé.
15. 7. 2020 15:18
Re: Pohorková kára
Já narážel spíš na celkový design, je to takové funkční účelné, jak dobré trekové boty. Žádné falešné výfuky, falešné nádechy, falešné difuzory nebo falešné spoilery, ani falešný zvuk z repro. Místo toho vlastní technika, účelné a funkční oplastování, podélně uložený boxer, symetrický pohon, atd.
Avatar - 3_diamanty
15. 7. 2020 15:08
Re: 2.4 Turbo
ked na to tak pozeram tak outback je tu za tie roky na acz asi najtestovanejsie auto... po fabii a octavii ... hadam kazdy rok tu mas test outbacka.. a neraz aj 2 krat rocne ... pritom prave u nas na cesatch ho moc nevidiet ( stredna europa ) ...
Avatar - Loptos
15. 7. 2020 15:00
2.4 Turbo
Stare zname fnukanie. Mat tak US 260hp US motor v EU :'-( EDIT: doviezt sa da :yes: ale +400k :no:
Avatar - 3_diamanty
15. 7. 2020 14:59
dobre posadene auto
funkcne prakticke a konecne ( a to nielen na pomery subaru ) uz aj celkom pekne auto :yes:

dokonca aj cenovka mi tu pride ok ( napriklad voci XV ani nie je o com ) ... aj ked uznavam ze za 1,1 mega sa uz dnes da toho vyberat az az... a konkurencia je tu vysoka .... kazdopadne radsej asi takyto outback za melon ako nejaku malicku elektricku skatulku do mesta

este musim priznat... ze hoc mam japonske auta obecne rad tak subaru ma nejako nikdy moc netahali .. ale ... ale tak tento outback sa mi uz konecne mozem povedat paci ( aj ked este viac sa mi paci ten este vacsi model ascent ktory ale v eu uz samozrejme nemame )

ako benzinova rodinna 4kolka s automatom aj so slusnou svetlostou je outback nadalej velmi zaujimava volba ... laska z toho asi opat nebude ( na rozdiel od outlanderu ci touaregu ) ale tentokrat je uz skutocne aj celkom pekne :yes:

PS: pochvala za nadalej klasicky pristrojovy stit :yes:
15. 7. 2020 14:58
Re: Pohorková kára
OUTBACK 2021:

Meanwhile, the standard naturally aspirated 2.5-liter BOXER, with direct injection and nearly 90 percent of its parts new, delivers 182 horsepower at 5,800 rpm and 176 lb-ft of torque at 4,400 rpm.

Mierne zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu oproti testovanej verzii. Toto asi bude v Európe a casom asi aj ako e - Boxer.
Avatar - Emel
15. 7. 2020 14:54
Re: Pohorková kára
Jako fajnový auto to asi je... ale nevím úplně, co myslíš tím "žádné parádičky nebo cingrlátka". Podle mě je tu cingrlátek úplně stejně jako kdekoli jinde... a třeba chromované kliky bych fakt mít nemusel (ještě v kombinaci s matným chromem na zrcátkách).
15. 7. 2020 14:40
Pohorková kára
Tohle je úplně ideální auto do každého počasí. Žádná šidítka, žádné zbytečné parádičky nebo cingrlátka, ale naprostá funkčnost a dotaženost.

Pokud jde o pohonné ústrojí, pocitem nedostatku výkonu trpět nebudete. Údaj zrychlení 0-100 je trochu zavádějící, CVTčko samozřejmě neumí launch control, takže pro honiče čísílek v tabulce tohle auto nebude, ale v reálném provozu je výkonově úplně v pohodě, 180 koní na 1700 kg nejsou špatné hodnoty a subjektivní dojem z jízdy těmto číslům naprosto odpovídá.

Výhodou je, že to není žádné šidítko ani mimo silnici, opravdu si dokáže poradit s kde čím, jak už ostatně napovídá světlá výška 20 cm (pro srovnání: Passat Alltrack 17,4 cm, Octavia Scout 17,1 cm, Audi A6 Allroad 18,4 cm), přitom příjemně překvapí jízdní pohodou a stabilitou i na dálnici.

V USA už se prodává nová generace, která sice zvenku vypadá skoro stejně, ale technikou a interiérem je ještě o kus parádnější a sklízí nadšené recenze. Jen je otázkou, kdy se dostane na náš trh a hlavně s jakým pohonným ústrojím. Osobně předpokládám, že jedinou variantou bude hybrid a je otázka, jak to s ním dopadne. Hybridní pohon v Subaru XV žádná velká hitparáda není...
Avatar - Emel
15. 7. 2020 14:38
Re: Dotaz
V testu se píše, že se počet zvýšil z šesti na sedm, takže zřejmě je...
Avatar - Emel
15. 7. 2020 14:35
Re: Evergreen
Vzhledem k tomu, jak spousta aut v poslední době "koriguje" údaje o dynamice, už dneska těch 10s nepůsobí tak zle, jako ještě třeba před dvěma rokama. A totéž se vlastně dá napsat o ceně...
Zajímalo by mě, jestli má kufr 500l vč. těch schránek pod podlahou.
15. 7. 2020 14:31
Dotaz
Něco mi říká, že Subaru bylo první, co prezentovalo CVT s virtuálními rychlostními stupni. Pokud ano, kam se tenhle vynález poděl? Z testu jsem vyrozuměl, že Outback tímto dříve vychvalovaným prvkem vybaven není...
Avatar - Ada je zase tady
15. 7. 2020 14:28
Subaru si z nás dělá evidentně švandu
Kdo si koupí auto se zastaralým benzínovým motorem a vysokou úrovní emisí a zároveň auto, které má jen automatickou převodovku - a ještě k tomu takhle blbou...
15. 7. 2020 14:25
Tak určitě...
Outback je top nabídka od Subaru a jistě je radost s ním jezdit. Nabídka 1 motoru a 1 převodovky asi nebude přímo důvodem nízkých prodejů (i když Allroad, Alltrack nabízejí opravdový výběr z pohonných jednotek). Za nízkými prodeji spíš vidím to, co bývá v souvislosti se Subaru zmiňováno jako jistá výhoda: tyto vozy si kupují jejich znalci a nadšenci; k ostatním, co hledají v ranku Outbacku, Forrestera, XV, se Subaru nedopracuje. A je to škoda. Dealerská a servisní síť zůstává v ČR řídká a nepříliš reprezentativní. Docela by mě zajímalo, zda má Subaru v ČR ambici tuto situaci změnit. A pokud ano, kudy se ubírají jejich úvahy na toto téma.

K testu: pan Mára zmiňuje dvakrát v popisu auta, že "by měla...", ale v popisu jízdy tato firmou oznámená očekávání nezmiňuje. Tak je nový řetěz CVTéčka opravdu tišší? Opravdu umožňuje rychlejší reakce převodovky? A co haptická odezva dotykových plošek infotainmentu? Je tam? Funguje dobře? Jistě by mohl tyto informace doplnit.
Jinak je test celkem nadprůměrně zpracovaný. Jenom kvůli svému závazku poskytovat feedback uvedu, že v popisu praktických zkušeností chybí důležité údaje: funkčnost asistentů, účinnost brzd, kvalita sedadel, a v neposlední řadě též popis účinnosti výbavy vozu (např. klimatizace, světla, stěrače). Tento popis by neměl chybět v žádném článku, který má ambici nazývat se testem.
Mimochodem, dobrá fotogalerie, díky!
Avatar - lamal
15. 7. 2020 14:12
Evergreen
je tato 2.5ka... som rad, ze je tu aj dnes a pohana takyto model... mimo mesto sa s nim da jazdit okolo 6,5l/100 pri dodrziavani co je tiez vyborne, sil a pruznosti aj ked vo vyssich otackach ma dostatok, fakt slusny atmosfericky pohon pre normalnych vodicov... s 2.0 by sa trapil, ale tych 500 kubikov k dobru da tomu celku prijemnu istotu a dovoli vyuzit tradicne vyborny podvozok :yes: (na rozdiel od imprezy a XV ;-\ )