tak jim to dáme "zadarmo". Co na tom, že do daní přispívají všichni, rozházíme to za totální nesmysly, které sami o sobě nikdo soudný nechce, leda na to dostane štědré dotace. Chce se mi z toho zvracet
No jo, je to vlastně popírání volného trhu. Nekonkurenceschopný produkt protlačí dotací z peněz daňových poplatníků a druhé strany stanoví takové regulace, aby to ti výrobci vyrábět museli, ikdyž to trh nechce. Jak říkáš, je mi taky na zvracení... Socialismus se k nám opět plíží, akorát teď ze Západu :-(
Přesněji řečeno hospodářský zaostalé. Stejně jako když máte hospodářský zaostaleho spoluobčana tek se mu úspěšnější a pracovité jsi skládají na dávky.
Stejně tak se úspěšnější a pracovitejsi státy skládají ze svých daní na dávky na lepsi životní uroven.
Tak je to s Německem a V4
Keď stojí 2 roky 6000, 6 rokov bude stáť 18000 a to je približne polovičná cena auta. Fakt to tak môže byť? Alebo počítajú, že ľudia si auto obľúbia a neskôr kúpia?
jj, a vsichni vime, jak to dopadlo, kdyz si nacionalni a internacionalni socialisti 23.8.1939 v moskve rozdelili polsko a evropu ...
a stalin s ribbentropem a molotovem si pripili stakanem vodky na novou evropu
PS:
kluci, ty :no::no: jsou za to, ze se vam nelibi, ze si stalin s hitlerem rozdelili polsko a evropu a rozpoutali tim ww2, nebo za to, ze jsem to pripomnel ??
No nejen ten, ony obě formy socialismu ne náhodou vznikly právě v Německu. Jeden v podstatě zlikvidoval Evropu, tím druhým se inspirovala nemalá část tehdy rozvojového světa a následky jsou patrné dodnes.
To ano, protože oni - na rozdíl od nás v Československu - stále ekonomicky rostou a elektroauta platí z přebytků státního rozpočtu.
Pamatujete osmdesátky v ČSSR? Cesta dlážděná ekonomickými neúspěchy, vyprázdněnými obchody, nefunkčními "dodavatelsko-odběratelskými vztahy", zdražováním, které předtím několik generací nezažilo, bez jediné jiskérky naděje na možné zlepšení toho tragického vývoje. Včetně opravdové nesvobody, totiž nemožnosti jakkoliv ten tragický vývoj kritizovat či napravit. Opravdová totalita se vším všudy.
A teď s tím srovnejte dnešní "socialistické" Německo: ekonomicky dominující Evropě, rušící uhelné a jaderné elektrárny, udávající trendy v průmyslu i ve službách, atd, atd."Jen" ten totalistický přístup nějak vystrkuje růžky, to ano: nemožnost, lépe řečeno společenská nepřijatelnost kritiky je do očí bijící, ať už se to týká společenských, nebo ekonomických trendů prosazovaných ve veřejném prostoru.
Je jedno, zdali se bude nová ekonomická doba nazývat socialismem, nebo jinak. Je to jen označení. Ale s tím, co jsme zažili za socialismu my, v Československu, se to prostě srovnávat nedá. Jen pozor na tu totalitu: tam vidím velká rizika. Nalhávat si, že naším dnešním problémem je genderově nespravedlivá společnost nebo snad spalovací motory, je nesprávné a zavádějící.
je z kontextu vytržený a překroucený blábol.
Auta zadarmo nikdo nedává.
O problematice vím násobky toho, co je ve článku a dokonce i toho, co je v původním textu, z něhož je článek bezmyšlenkovitě opsán.
Tohle je ale na hodně dlouho a kdo někdy žádal v Německu o tu dotaci a vyplňoval ten formulář (jde dostat 9.000) ten ví. A ti co neví píšou.
Aktualne se nektere staty predhanieji v dotacich na EV auta. Legrace bude, az za par let se jich budou majitele zbavovat, ale baterie s nizsi kapacitou s jeste kratsim dojezdem nikdo chtit nebude, kdo tedy zajisti likvidaci ? Treba 10 let stareho spalovaka lze jeste slusne prodat, ale 10 let stare EV auto ?
Na to jsem hodně zvědavý. Hlavně selhání baterie bude automaticky totálka a můžeš to hodit do šrotu. Nissan sice tvrdí, že baterie zvládnou dvojnásobek životnosti, ale tou myslí právě 10 let provozu.
Jasne, kto by nechcel mať doma 150kg power bank, ktorý máš problém dobiť lebo ti kvôli odberu (v lepšom prípade) vyhodí poistky, v horšom ti zhorí vedenie... O efektívnosti 10 rokov starej "vycucanej" baterky asi zbytočné debatovať.
Baterka v ele autě má kolem 50kWh. Když její využitelná kapacita poklesne třeba pod 70% a nebude už vhodná pro auto stále je její kapacita dostačující pro domácnost ve spojení s FVE. Ve stále domovní teplotě bude její životnost dostačující pro další používání.
Reálne, domov si to môže zobraziť len ten kto býva v dome... Pre dobíjanie potrebuješ aspoň 16A takže ideál sólo istič. Pri dobíjaní "zhorela" nie jedna garáž (vrátane auta), takže ja by som si to do domu určite nedoniesol...
Áno, vzplanú aj iné spotrebiče no asi si nevidel ako horia batérie keď ich prirovnávaš napr. k hriankovaču... O tom či 1/2 ľudí býva v domoch fakt pochybujem ale aj keby, koľko z tých domov je natoľko moderných, že má FVE alebo aspoň nejakú "rozumnú" el. sieť ktoré by takéto power banky bola schopná (inteligentne) využiť? Sorry ale to je snáď len mokrý sen tých čo veria, že baterky z ich áut nebudú taký eko odpad ako v skutočnosti sú... :no:
Počet obyvatel žijících v RD je snadno dohledatelný údaj z pravidelného sčítání lidu. Na využití baterie nemusí být žádná inteligetní elektrická síť.
Takže stále dokola, co brání použití bateriíí pro RD? Tvůj pocit?
Co clanek nezminuje, tak ze do konce roku je jako "covid pobidka" zvysena dotace az na 9.000€. To znamena, ze treba VW e-UP a jeho klony jsou z 21.000€ zlevneny na 12.000€. Navic je do konce roku snizena DPH z 19% na 16%, takze to je potencialne dalsich nekolik set euro.
Celkem vazne uvazuju o tom ze pujdu, a nejakyho elektrickyho anglicaka jako druhe auto do rodiny koupim, i kdyz e-Up to asi zrovna nebude... ale treba aktualni Zoe nevypada spatne.
Rekl bych, ze spise ne. Mozna pendleri s nemeckou smlouvou by mohli, ale nejsem si tim jisty (ale davalo by to smysl, odvadis dane, mas narok). Ja tu mam praci a bydlo/Wohnsitz a to je v pohode, prestoze nejsem obcan.