Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německá vláda rozdává lidem elektromobily v podstatě zadarmo

Ondřej Mára
Diskuze (51)

Štědrý dotační program měl podpořit nákup elektromobilů, lidem však dovolil i dlouhodobý pronájem prakticky zadarmo.

Automobilky se sice snaží vyvíjet stále dostupnější elektromobily, které by dokázaly přitáhnout větší množství zákazníků, jenže prodeje stále zůstávají za očekávání výrobců, vlád, ekologů i všemožných aktivistů. V řadě zemí se proto vláda rozhodla podpořit zájem dotačními programy, které mají nákup vozu usnadnit.

Například německá vláda se ve snaze zvýšit zájem o elektromobilitu a současně podpořit ekonomiku země, oslabenou pandemií nemoci COVID-19, rozhodla nabídnout lidem příspěvek na nákup elektromobilu ve výši až 6.000 euro - tedy cca 160.100 Kč. Zákazníci přitom nemusí částku utratit naráz při nákupu vozu, ale mohou si ji rozložit do měsíčních splátek. Tedy například na leasing.

Této možnosti se přitom chytl německý dealer Autohaus Keonig, disponující přes 50 autosalony napříč Německem, který se rozhodl nabídnout zákazníkům prakticky neodolatelný operativní leasing na zcela nový elektromobil Renault Zoe.

Pokud si totiž vůz najmou na 2 roky a ročně nenajedou více než 10.000 kilometrů, vyjde je pronájem vozu zhruba na částku 6.000 euro. A jak se dalo čekat, začaly se dít věci.

Podle agentury BloombergNEF, která na situaci upozornila, se na řetězec autosalonu obrací každý den zhruba 150 lidí. „Pokud bychom měli více prodejců, prodali bychom toho ještě víc,“ uvedl Wolfgang Huber z Autohaus Koenig ve facebookovém příspěvku.

Sice jsme v souvislosti s dotacemi očekávali zvýšení prodejů, ovšem tohle nás skutečně překvapilo,“ dodal Huber. Nabídka měla zlákat okolo 3.000 lidí, zhruba 300 lidí již podepsalo smlouvu a prodejce v současnosti musí čekat na naskladnění nových vozů, neboť jeho zásoby už jsou definitivně pryč. Zájemci o program se však stále mohou přihlásit.

Operativní leasing přitom pokrývá i pravidelný servis, takže zákazníci nakonec zaplatí pouze elektřinu, kterou projedou. Nabízí se ovšem otázka, jak smysluplný a dlouhodobě udržitelný takový program vlastně je.

Ondřej Mára
Diskuze (51)

Doporučujeme

22. 7. 2020 08:50
Re: Socialismus
:D :D :no:
22. 7. 2020 08:44
Re: Za plné peníze po tom ani pes neštěkne
Však Babiš je největší dávkař v republice...
19. 7. 2020 09:30
Re: likvidace
Počet obyvatel žijících v RD je snadno dohledatelný údaj z pravidelného sčítání lidu. Na využití baterie nemusí být žádná inteligetní elektrická síť.
Takže stále dokola, co brání použití bateriíí pro RD? Tvůj pocit?

Viděl jsi někdy hořet spalovací auto? A i tak ho lidi něchávají v garážích které jsou součástí domů.
PS:
https://www.mmr.cz/…line-CZ.pdf.aspx?…
Avatar - R32
19. 7. 2020 00:47
Re: likvidace
Áno, vzplanú aj iné spotrebiče no asi si nevidel ako horia batérie keď ich prirovnávaš napr. k hriankovaču... O tom či 1/2 ľudí býva v domoch fakt pochybujem ale aj keby, koľko z tých domov je natoľko moderných, že má FVE alebo aspoň nejakú "rozumnú" el. sieť ktoré by takéto power banky bola schopná (inteligentne) využiť? Sorry ale to je snáď len mokrý sen tých čo veria, že baterky z ich áut nebudú taký eko odpad ako v skutočnosti sú... :no:
18. 7. 2020 23:07
Re: likvidace
Domy hoří i od jiných spotřebičů. Vyhodíš z domu vše na ele?
1/2 lidí v čr bydlí v domech. To je 2mil domů... to problém není.

Takže kde jsou ty reálné problémy?