Nabroušená 205 se čtyřkolkou a turbem vládla skupině B v rallye na samém jejím konci. Dvoumístná bestie měla turbomotor za sedadly a běžné vozy této řady jen vzdáleně připomínala...
Pěkný článek, moc dobře se čte. Zbožňuju "béčka" a všechny ty příběhy kolem nich, o to víc, když o této éře píše někdo, kdo ji zažil a prožíval jako já. Ať tak či onak, autorovi patří velký dík. Mám ale dvě výhrady. Osudná havárie posádky s číslem 4 na Korsice byla zaznamenána divákovou kamerou z protějšího svahu. A zmínka o tom, že Lancie v San Remu nestíhaly, se nezakládá tak úplně na pravdě, tam se to totiž ve vedení střídalo od startu až do cíle.. Troufám si dokonce tvrdit, že od RAC 1985 to byl naopak Peugeot, kdo Lancii nestíhal, pokud nepočítám, že do výsledků pak zasáhla spolehlivost, či havárie..
to byl rallye vrchol. Auta celou dobu ve smyku s protáčejícími koly. Škoda, že se nedochovala. Když koukám na YouTube na videa, vidím jak obrovská divočina to bylo. Zlatá léta automobilismu.
Zdravím!Super článek i foto Peugeot 205 turbo 16 prostě miluji.Byl jsem se podívat v továrním muzeu v Sochaux mají tam žlutý Dakarový speciál,rallyový z MS i produkční speciál ze zminované 200 kusové série.Prostě ráj.