Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai Santa Fe vs. SsangYong Rexton – Duel korejských titánů

Zájemci o velké sedmimístné auto do terénu mají dnes široký výběr. Z Koreje se třeba hlásí SUV Hyundai Santa Fe a offroad SsangYong Rexton. Který z těchto modelů nás zaujal více?
Zpět na článek
24. 7. 2020 08:31
24. 7. 2020 09:43
24. 7. 2020 10:32
24. 7. 2020 10:38
24. 7. 2020 10:48
24. 7. 2020 13:41
24. 7. 2020 10:59
24. 7. 2020 11:06
24. 7. 2020 12:16
24. 7. 2020 11:06
24. 7. 2020 11:19
24. 7. 2020 11:29
24. 7. 2020 11:48
24. 7. 2020 12:06
24. 7. 2020 12:07
24. 7. 2020 12:14
24. 7. 2020 12:17
24. 7. 2020 12:31
24. 7. 2020 13:16
24. 7. 2020 14:24
24. 7. 2020 15:22
24. 7. 2020 15:41
24. 7. 2020 18:00
24. 7. 2020 20:14
24. 7. 2020 16:19
24. 7. 2020 17:59
24. 7. 2020 18:14
25. 7. 2020 11:46
24. 7. 2020 13:17
24. 7. 2020 13:44
24. 7. 2020 13:09
24. 7. 2020 15:25
26. 7. 2020 16:45
24. 7. 2020 10:28
24. 7. 2020 16:03
24. 7. 2020 16:46
24. 7. 2020 17:16
24. 7. 2020 09:18
24. 7. 2020 09:44
24. 7. 2020 16:07
24. 7. 2020 09:31
24. 7. 2020 09:43
24. 7. 2020 09:35
24. 7. 2020 09:42
24. 7. 2020 10:09
24. 7. 2020 10:27
24. 7. 2020 10:40
24. 7. 2020 10:00
24. 7. 2020 10:05
24. 7. 2020 10:32
24. 7. 2020 10:38
24. 7. 2020 10:43
24. 7. 2020 10:50
24. 7. 2020 10:35
24. 7. 2020 10:40
24. 7. 2020 10:51
24. 7. 2020 10:55
24. 7. 2020 12:04
24. 7. 2020 12:28
24. 7. 2020 12:41
24. 7. 2020 10:42
24. 7. 2020 10:49
24. 7. 2020 10:55
24. 7. 2020 10:59
24. 7. 2020 11:04
24. 7. 2020 11:09
24. 7. 2020 11:16
24. 7. 2020 11:19
24. 7. 2020 11:04
24. 7. 2020 11:18
24. 7. 2020 11:21
24. 7. 2020 11:22
24. 7. 2020 11:26
24. 7. 2020 11:28
24. 7. 2020 11:31
24. 7. 2020 11:06
24. 7. 2020 11:22
24. 7. 2020 12:18
24. 7. 2020 11:27
24. 7. 2020 12:20
24. 7. 2020 12:30
24. 7. 2020 13:13
24. 7. 2020 13:53
24. 7. 2020 12:25
24. 7. 2020 12:34
24. 7. 2020 13:43
24. 7. 2020 10:30
24. 7. 2020 10:40
24. 7. 2020 10:49
24. 7. 2020 10:53
24. 7. 2020 11:00
24. 7. 2020 11:12
24. 7. 2020 11:23
24. 7. 2020 11:39
24. 7. 2020 11:50
24. 7. 2020 12:47
24. 7. 2020 13:44
25. 7. 2020 07:06
24. 7. 2020 14:41
24. 7. 2020 11:36
24. 7. 2020 11:44
24. 7. 2020 12:36
24. 7. 2020 10:59
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 08:31
Vítězem
je Kodiaq :D Nabídne to všechno stejné a levněji, nebo za ty prachy s lepším motorem.

Musím říct, že toto je typ SUV, které se mi docela i líbí, mají velký kufr (Rexton obvzláště) a schopnosti, které od SUV tak nějak čekám, jako třeba tahat vlek, což je docela fail u Hyundaie (vím, že to určitě konkurence bude mít podobné, stejně jako většina kombi této cenové). Oba vozy znám jen staticky, Rexton v plné palbě umí působit majestátně, ale na mne je až moc hranatý a přijde mi zaměřením spíše jkao takový LandCruiser pro chudé (i když by mu asi na silnici ujel, minimálně té 2.8, která se tu jediná ofiko prodává), třeba Korando je elegantnější . Santa Fe je pak líbivější, má hezčí interiér a na silnici lepší a civilnější, dalo se to čekat, takže její vítězství beru.
Rozbalit vlákno
118
24. 7. 2020 09:12
Re: Vítězem
No, Kodiaq asi fakt moc levnjěší nebude, jak tak koukám, Style se silnější 2.0 TDI 140 kW je k mání jen s DSG a 4x4 a cenou začínající na 1.082.900. Dalších 23.300 bude za třetí řadu sedadel atd atd atd....
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 09:43
Re: Vítězem
Na ten Rexton bude stačít 110kw verze :)
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 10:14
Re: Vítězem
Rozdíl 9 sekund v pružnosti jakým ve srovnání prohrála i verze 140kW je brutální = tady se koncern NECHYTÁ

S bonusem že výkonnější CRDi s vyšším krouťákem má navíc reálnou nižší spotřebu. Prohrává i ve srovnání převodovek = 8st. planetová vs v testech potisící kritizovaný 7st. DSG

On se viz já 9:26 a včera 17:19 v diskuzi pod Corollou poslední dobou se koncern nechytá až překVWapivě moc
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 10:32
Re: Vítězem
No, pozor, to je na nejvyšší převodový stupeň, to je přeci naprosto irelevantní srovnání!

Ty budeš, a ještě s automatem, předjíždět jen na nejvyšší přeovdový stupeň? To je úplná kravina. Jediné relevantní pružné zrychlení jsme měřili my na letišti. Jedeš 80 a šlápneš na plno (podřadíš s MT), prostě měříš maximální možnou dynamiku, takhle je to o zpřevodování a vypovádající hodnota je nulová.

Osobně bych dal přednost většímu 2.2 CRDi, budu rád, že nějaký motor to natře TDI, ale tohle srovnání s rozdílem 9s je blbost.

Taky mi nedávno psal Standa Kolman, jak jsme měřili pružnost my a že to tak příště zkusí taky dělat, myslím, že poprvé to bylo měřeno v testu u nějakého Rkového Tcrossu.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 10:35
Re: Vítězem
Bez pozoru = budeš samozřejmě předjíždět na co nejnižší = ale o motoru to vypovídá. Navíc s bonusy nejen lepší motor ale i převodovka a spotřeba

Prostě KDYŽ srovnávat tak jednoznačně se 140kW verzí
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 10:38
Re: Vítězem
Vypovídá to o tom, že je to jiná koncepce. Takové srovnání by bylo možná zajímavé, kdyby si ke Kodiaqu dal stejně motorizované Tarraco a zjistit, jak moc rozdílně je nastavili.

Jak říkám, mne se asi více líbí SantaFe, ale v původním příspěvku jsem narážel na tržní realitu a lidi volí Kodiaq :)

Škoda, že Ravka nemá to 2.2 ;) To by bylo...
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 10:46
Re: Vítězem
Tomu 2.2 ale MUSÍŠ dotovat palivo no :D

RAVka má 2.5 a ten je docela fajn = na to že to je SUV obluda minulá generace 197 koní jezdí teď při nadprůměrný dynamice za reálnejch NEdotovanejch 6 litrů benzínu = pohoda

Sem zvědavej na 306 elektrobenzínovejch koní https://autobible.euro.cz/…-jen-v-japonsku/ to by mohla bejt pro naftu další rána = snad ti to zachrání Andrej o dalších pár desítek miliard ročně vyšším dotováním ceny nafty
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 10:48
Re: Vítězem
Já tou novou jel, je to fajn, ale já bych když už SUV nevyužíval jako mama car kolem Prahy, ale jako kombik, tzn. i na dálnice a tam už to není to pravé ořechové a dotovaná nafta je prostě lepší )
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 10:51
Re: Vítězem
No pro mě ne = a pro VŠECHNY bude horší v tu chvíli kdy dotovat přestaneš :-)

Dovedeš si představit ten MASAKR = kdyby od 1. ledna celoevropsky SKONČILO zvýhodňování provozu dieslovejch aut? Prostě od 1.1. normální tržní ceny paliva
Avatar - Ada je zase tady
24. 7. 2020 13:14
Re: Vítězem
A ke stejnému datu se vyřadily z provozu auta s muzeálním benzínovým motorem?
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 13:41
Re: Vítězem
A v čem je vlastně benzín archaický oproti naftě? možná v poruchovosti, tu má menší. Pak hodnota vypouštěných emisí je taky menší. Už jsi našel diesel ve střední třídě, který jezdí za 3,2l?
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 13:47
Re: Vítězem
Zajímavý že můj požadavek na TRŽNÍ ceny což KAŽDEJ VÍ že sou správně je často srovnáván s Ádovým fanatismem

No fakt STAČÍ přejít na tržní ceny = a od Ády bude pokoj = a Ozzy do toho fakt bude muset jít tím SRDCEM aby si příště pořídil naftu ;-)

Nejen (nej)horší poruchovost a emise, ale i VYŠŠÍ pořizovací cena = nevýhody dieslů jsou fakt výrazný. Chce to dlouhou dobu a opravdu hodně miliard = aby sme naftu brali jako konkurenci benzínu
24. 7. 2020 10:59
Re: Vítězem
Toyota by mohla kupovat od BMW, tak jak to už dělá u benzínů. ;-)
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 11:02
Re: Vítězem
Toyota brala chvíli naftu od BMW. Naopak benzíny NE = máš na mysli asi Z4/Supru = to bych určitě TAKHLE NEformuloval. Když už tak to co si možná sám čet = je to díky požadavkům Toyoty na podvozek nejlepší Z4 všech dob

A dám rodinný týdenní srovnání hned po sobě Z4 a i8 = hádej který má lepší podvozek
Avatar - fostek
24. 7. 2020 11:06
Re: Vítězem
Na komoru. A DDN už něco vřeští...akorát já díkybohu nevím co :D
24. 7. 2020 12:16
Re: Vítězem
Taky ne. Ale je fakt, že musí kupovat kompletní pohonná ústrojí. Tak nevím, proč to podobně neřeší i u jiných motorizací.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 11:06
Re: Vítězem
Nějaké 2.0d 140kw (nebo kolik má aktuálně) do Ravky by bylo fajn, mne se totiž ta nová docela líbí na to ,že je to SUV, je to kus auta a nemá debilní křivou podlahu kvůli baterce v kufru :D
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 11:09
Re: Vítězem
No ale PROČ naftu? Tu MUSÍŠ zadotovat = aby zvládla bejt ekonomickej konkurent hybridu

To je myslím SAKRA ZÁSADNÍ argument
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 11:19
Re: Vítězem
Protože né vše se kupuje ekonomickou rozvahou, tady to je volba srdce a rozumu ;) Navíc, dotace jsou = je to i výhodné, takže je to ekonomicky výhodná volba. Pokud si měl někdy co dočinění s mikroekonomikou, tak víš, že se dotace počítají do finančních rozvah ;).
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 11:25
Re: Vítězem
Sorry tohle je špatná argumentace. Samozřejmě souhlas že NE všechno jen ekonomicky = ale to se netýká NUTNOSTI dotovat palivo. Když si při TRŽNÍ CENĚ koupíš naftový auto = ok TAM to cos napsal bude platit

ad mikroekonomie = ty FURT pracuješ se status quo ŽE NAFTA MUSÍ být dotovaná ;-)
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 11:29
Re: Vítězem
Což mne může zajímat, jako správce rozpočtu = stát (a srovnání spotřební daně bude mít další efekty, které ve výsledku mohou být více negativní, než zvýhodnění nafty, takže musíš koukat dost daleko do souvislostí), ale jako soukromý (ať už fyzický či podnikající subjekt) se pohybuji v stávájícím systému a ekonomicky mi ta nafta dává smysl. To je rozdíl Mikro X Makro pohledu. Sám se tu oháníš ekonomickými znalostmi, tak víš, že mám pravdu ;).
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 11:36
Re: Vítězem
Nemáš = platí to přesně opačně. Behaviorální ekonomie určitě ano = prostě tržní ceny a pak platí to cos napsal = svobodně se rozhodni. Jestli hlavou nebo srdce = tvá volba. Ale ty jen obhajuješ pokřivení a až PO NĚM rozhodování

Ad stát rsp. jeden vládce státu https://www.idnes.cz/…35_ekonomika_kop vs https://www.seznamzpravy.cz/…-2-koruny-112133

Sorry základ prostě je TRŽNÍ cena = ale je zajímavý kolik lidí a kolikrát MI tu psalo o souvislostech = který já nechápu
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 11:48
Re: Vítězem
Takže, ještě jednou a polopaticky:

Z pohledu mne, jakožto soukromého subjektu, který se řídí tržními cenami = protože já za ně nakupuji, stejně jako ty a ostatní, platí, co píši výše.

Z pohledu státu - mám určitý vliv na tržní ceny různými nástroji. Zvolím si zvýhodnění nafty (neznám historii a nikdy jsem se o to nezajímal, tak se domnívám, že je to z důvodu toho, aby byly levnější NÁKLADY NA PŘEPRAVU, které tvoří nemalou část ceny zboží - pokud to tak není, oprav mne).

To co by sis přál, aby lidi brali v potaz je ta stínová cena = ideální (to je to, čemu chybně říkáš tržní cena - ideální cena v ideálně konkurenčním prostředí za rovných podmínek). K tomu se pak vytváří cenové indexy v poměru tržní ceny na určitém trhu (třeba v ČR) a podle toho můžeme určit, jak moc je podhodnocena a nebo nadhodnocena a čím to vzniká, protože musíme znát přesný rozbor tržní ceny na daném trhu. Co je cena zboží, co marže, co daně, co clo (v případě, že se jedná o produkt ze zahraničí) a co náklady na dopravu.

A teď zpět k tomu státu, pokud by si odstranil zvýhodňování nafty, může to mít takové dva nejlogičtější scénáře, co mne napadají a podotýkám V REALITĚ ČESKÉ REPUBLIKY ROKU 2020 né v ideálním Hamunasvětě, v kterém nežijeme:

= 1. zdraží se vše.

Lidi přestanou věci kupovat a to povede k dotacím a nebo subvencím určitých statků, tak funguje náš sociální kapitalismus.

= 2. aby se nezdražilo, bude se nafta dotovat
To už prakticky funguje v zemědělství pod pojmem zelená nafta. Když opemeneme tedy tu spotřební daň pro všechny i nepodnikající osoby.

Toto jsou pravděpodobné scénáře v ČR. Je fuk, že teoreticky máš pravdu, ale v ideálním světě nežijeme, kupujeme za tržní ceny a pak mi ekonomicky bude dávat smysl produkt A za nižší tržní cenu (byť dotovaný), než produkt B.

Pokud tedy dokážeš odlišit teorii od aplikované praxe, víš, že mám pravdu.
24. 7. 2020 12:06
Dotace
Jak to myslíš s dotováním nafty? V ceně je spotřební daň 10.95 Kč na litr. Ten rozdíl dvou korun ve prospěch nafty asi bude nejspíše daný přepočtem na kila - benzín litr je cca 0,720-0,775 kg a nafta 0.8-0.88 kg. Možná bude původní myšlenkou zvýhodnění pro podnikatelský sektor, protože osobáky před 20-25 lety ještě skoro na naftu nejezdily.
24. 7. 2020 12:14
Re: Dotace
Hoši, zasírá se tím každá diskuze a pokaždé na to skočíte. Vzhledem k počtu lidí na HL to naštěstí nemusím číst celé. :D
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 12:17
Re: Dotace
Máš pravdu, já se jednou za čas nechám unést a snažím se pochopit, o co mu jde, ale s tímhle fakt už trollí :/

P.s. doufám, že nejsem na HL já :D
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 12:29
Re: Dotace
Vtipný = zapomněl si že přesně tohle co Xylo 12:06 jsem ti někdy před rokem vysvětlil já? :-)

Zajímavý
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 12:31
Re: Dotace
Já to chápu celou dobu ;) To ty to pořád omíláš... to je jako psát do každé diskuze, že chleba stojí 30 korun...no, stojí no ;) :D Až bude stát 100 kč, kupovat ho nebudu a když bude stát 15kč, koupím si ho možná víc... a je taky dotovaný.
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 13:16
Re: Dotace
Lepší je si chleba doma upéct. Ať je dotovaný nebo ne.
Takže i natankovat auto doma je "lepší" :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - wakantanka
24. 7. 2020 14:24
Re: Dotace
:yes: :yes: :yes:
ale aj tak to máš márne, to už si volil hrach na stenu hádzať, výsledok by bol rovnaký. :)
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 13:38
Re: Vítězem
Tak nejdřív dík za hammunasvět = byl bych fakt pyšnej kdyby německej parlament nebo nejvyšší management firem jako VW = poslouchal mě

Sorry ale nemyslím si že máš pravdu = no vlastně VÍM že nemáš. Jestli chceš = rád to ZKUSÍM polopaticky vysvětlit. Ale viz odkazy o Babišovi = něco jako 12-14 mld. při rozpočtu 1.6 bilionu = fakt nejsou zásadní. Když už se oháním těmi ekonomickými znalostmi jak říkáš je DIVNÝ jak moc máme opačný vidění a chápání. Rozhodně JEDNA strana se MÝLÍ = a já myslím že to je fostek a ryccardo a Jerry Gunman a rohYpnol atd. :-!

Viz ty odkazy = to je fakt o ničem. Podle velmi optimistických odhadů vláda stát ÚMYSLNĚ ročně prošustruje dá kámošům sobě atd. 100 miliard. Bohužel realističtější bude spíš analýza švihlý Švihlíkový kterou pro její levicový názory nemusím = a teď to BUDE BOLET = je fakt dobrej ekonom desetinásobně lepší chytřejší než já :-O :D
No a její odhady sou ca 300 miliard ročně = tak TO to by opravdu ovlivnilo všechno možný = ty drobný ne, tržní ceny jen vrátěj do normálu to co se mu naprosto totálně vymklo. Jinak to vzniklo opravdu tak jak si napsal jen o dost dřív než napsal Xylo = a je to klasický CESTA DO PEKEL JE DLÁŽDĚNÁ DOBRÝMI ÚMYSLY

Další OBŘÍ suma je https://www.novinky.cz/…stnancu-40296570 a to nejsou jen mzdový náklady. No NEJlepší je myslím ten Babiš = kdy jednou mu to ŠÍLENĚ VADÍ a příště NAPROSTO NE dokonce to sám navrhuje. To dělá teda furt = viz ostrá kritika Kalousovejch dluhopisů lidem + a pokračování když se dostal k moci on asi znáš sám :-)

Nejde o ideální svět ten fakt nedáme = ale prostě není NUTNÝ aby se uměle zvýhodňovala třeba Pepsi Cola před Coca Colou. To že TOBĚ chutná víc takže TI to je fuk a hledáš spíš argumenty pro zachování = nic nemění na tom co ví každej = rovný podmínky a PAK ať si každej vybere

Není to ekonom ale jak je to s touhle hromádkou miliard napsal vlastně správně https://zpravy.aktualne.cz/…1110cc47ab5f122/

Zajímavý CO VŠECHNO vyvolala má reakce na WinDieslovo kvílení nad DOTACÍ EV = žejo? A jak koukám do téhle diskuze = velká část to de facto DODNES popírá odmítá = rozhodně si odmítá uvědomit = ty celkový SOUVISLOSTI ;-)
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 15:22
Re: Vítězem
Chutná mi víc Pepsi, ale když budu mít láhev za 20 Kč bez dotace a colu za 15 s dotací na krámě, beru colu. Chápeš? Ostatní se tiocime dokola, já o voze (pohled spotřebitele) a ty o koze (teorie odtrzena od praxe) v realitě to funguje jak píšu.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 15:32
Re: Vítězem
Což o to já to chápu celou dobu = ale to co to vyvolalo mezi většinou lidí co denně diskutujou o autech TO mě docela dostalo. Včetně toho že ani po tom roce = si MÁM DOJEM většina nepřipouští ROZSAH masakru ZMĚN co by nastaly bez těch dotací

Viz https://www.auto.cz/diskuse/76216/1#… nejen místní diskutéři = to video a autor to možná ani nechtěl = je VÍC MIMO než si asi připouští

V kruhu se točíme = ty ale tvrdíš že ten mimo sem já a CEO VW a parlamenty co to projednávaj atd. a in ten ryccardo rohYpnol atd. ;-)

Prostě TOHLE kam to došlo = to nikdo nechtěl. Na začátku byl ten DOBRÝ ÚMYSL = dneska víme že to je zcela mimo. Ale viz já když se vrátíme k tržním cenám NEnastane to cos vymyslel = daleko bohužel dokonce mnoha NÁSOBNĚ víc se vyhazuje krade = no viz třeba ta švihlá Švihla :-!

Ty jak to tak bejvá JEN CHCEŠ = aby bylo vše při starém = TO že je normální. No a zrovna tady = není

Normální je že Cola a Pepsi stojí ca stejně = tedy mají STEJNÉ vstupní podmínky = a ty si vybereš. Klidně tu co je zrovna v akci a levnější = nebo podle srdce jak tomu říkáš nebo chuti prostě volíš TY
To že normální sou tržní ceny = ví VŠICHNI. Tohle dotování má bohužel i vedlejší dopady jak ty říkáš souvislosti = že de facto podporujeme krom peněženky premiéra taky silniční nákladní dopravu a to není jen že fakt docela překáží na silnicích ale i emise atd. Prostě BEZ KECŮ a komplikací = normální je nedotovat = Pepsi před Colou nebo naftu před benzínem atd. atp.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 15:41
Re: Vítězem
Já nikdy nikde nepsal, co chci, nebo mi připomeň kde :) Já jen využívám systému pro svou úsporu. A já konkrétně i proto, protože mně do velkého auta nafta baví.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 15:50
Re: Vítězem
Chceš levnější Pepsi = si psal. No a využíváš rád dotovanou naftu = taky se mi s ní docela dobře jezdilo. Ale jinak to nechápu = výkonový srovnání motorů benzín nafta od R3 po V12 sem tu opakovaně dával

Je to DRTIVÝ vítězství. Je to KONTUMAČNÍ vítězství když do toho přibereš další realitu = poruchovost a cenu naftovej motor je dražší. Drží to JEN ty multimiliardama dotovaný náklady na provoz

Popravdě nevím co se ti tak líbí na naftovým motoru = je ve všem horší než benzín. Od menšího výkonu přes menší rozsah otáček po zvuk
Je to asi jako u https://www.autorevue.cz/…bava-cena-motory D180 dokud funguje dotování paliva rozhodně není problém https://www.autorevue.cz/…stne-skvele-auto#… ale stejný objem stejný počet válců benzín D250 je lepší a D300 benzín drtivě lepší

U lidí v Evropě se tolik rozšířil JEN kvůli tomu co píšeš = díky dotování JAKO úspornější teda levnější. Ale to je ono on není levnější ale dokonce DRAŽŠÍ. Dokonce i to blbý CO2 má myslím na kg bez toho nesmyslnýho převodu na litry = v stejný hmotnosti benzín NIŽŠÍ. Mimochodem myslím že i ty ses ptal jak by se vydávalo na kila = no ÚPLNĚ STEJNĚ = všechno je to JEN umělý překroucení až NEuvěřitelnýho rozsahu. A zajímavý kolik argumentací proč to nevrátit do normálu lidi vymyslí

Nafta do velkého správněji těžkého auta dává smysl = a popravdě i když zrušíme dotování a přejdeme od Novýho roku na tržní ceny = ono se pár procent bude dál prodávat. Jen to bude propad o řád = jak píšu z dřívějch 50% na třeba 5%

My vlastně píšeme to samý = tebe zajímá ta úspora pro TEBE. No a já beru i ty souvislosti = co ta úspora znamená a kolik to je. A viz ten odkaz na možná ne úmyslně ale docela demagogický video https://www.auto.cz/…-miliardy-135328 fakt ZAJÍMAVÝ že dotování nafty nikdy nikomu neznalýmu NEvadilo. STEJNÝM lidem ale totéž pro EV sakra hodně vadí :-[]
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 18:00
Re: Vítězem
Pepsi je špatný příklad, viz dole víno červené a bílé.. Mám rád obojí a každé se hodí k necemu :). Taky to tak provozuju
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 18:08
Re: Vítězem
No benzín je prostě ve všem lepší = i to klišé s dálkovými cestami neplatí při tržních cenách. Až při opravdu extrémně NADprůměrných ročních nájezdech

Prostě zjednodušeně místo v osobních autech vydotovaném poměru benzín nafta 50:50 by to při tržní ceně bylo třeba 5% vs 95%

A zatímco nafta-hybrid moc smysl nedává, i když ta MB prý funguje dobře = tak benzín hybrid se šíří a dřívější normální tržní nevydotovaný poměr by se aktuálně asi dál mírně posouval

A bohužel platí to co sem sem dával mockrát = BUĎ budeme ty stovky miliard dávat do dotování nafty NEBO něčeho bezemisního = jedno jestli na rozjetí elektřiny nebo vodíku. SOUČASNĚ dál a dál dotovat dál provoz majitelům dieslů a současně EV = to asi nepůjde. No hlavně je to BLBOST
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 20:14
Re: Vítězem
Jo to už je pro mne víc pochopitelné. Ano, každé má své nejvhodnější použití.
Občas mám dlouhé vedení :-)
Tedy myslel jsi to tak, že pepsi a cola je vlastně jako srovnání obyč a premiove palivo, bez ohledu na druh paliva.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 20:30
Re: Vítězem
Všichni máme nejen občas sakra dlouhý = za největší černej humor osudu mám to že si říkáme https://cs.wikipedia.org/…%9Bk_moudr%C3%BD :-!

Nicméně autorem toho pepsi a cola jsem já nebo klidně i Ozzyho bílé a červené a příklad to měl být jak NESMYSLNÉ je že nějaký politik úředník SE rozhodl že jedno z toho uměle zvýhodní

Což pak časem vedlo do absurdní situace zcela NEreálného trhu = jedno jestli podle chuti vína nebo.. nafty a benzínu

Přiznám že vlastně VŠE poté co si WinDiesel stěžoval na podporu EV a já mu vysvětlil a dal odkazy že násobně větší podpora tu dááávno je a fakt sakra hodně pokřivila tržní realitu = mě vlastně doteď jen šokuje v lepším případě překvapuje :-)

Přitom na kompletní rozjetí EKONOMICKY SOBĚSTAČNÝCH EV zřejmě stačí ZLOMEčeK peněz co padly na podporu dotování nafty
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 16:19
Re: Vítězem
Takže tím tvrdíš, že lepší je benzín, ale protože nafta je "dotovaná", tak bereš ji? Ekonomicky jako spotřebitel chápu, ale pak to nesedí s tím, že to bereš srdcem a ne rozumem. :-[]
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 17:59
Re: Vítězem
Pepsi a nafta je trochu rozdíl. Tam je to stejná věc a pro stejně použití. Dejme tomu, že mě bílé a červené víno, které je lepší? To asi říct nejde, každé se hodí k necemu jinému. K hovezimu až na výjimky radši červené, k rybě zas bílé... :) já radši to hovězí a rybu jen tak občas o víkendech a lehkou a sportovní :D chápeš?
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 18:05
Re: Vítězem
Moc teda nechápu :D

Hele co ty a odstavec o stejném objemu a Jagu? TAK to prostě je = a při tržní ceně paliv = se ten rozdíl ještě zvětší. Až TAK že ten motor možná i vypustí

Víno a Cola je to samé = ani jedno není POTŘEBA zvýhodňovat. Naftu ano
Tím jsem chtěl jen ukázat NESMYSLNOST dotování jednoho z paliv = jedno jestli benzínu NEBO nafty
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 18:14
Re: Vítězem
Nene Cola a Pepsi je totožný výrobek, kdežto Čer dne a bílé vínoa trochu jiné využití, tedy to primární.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 18:34
Re: Vítězem
Ok = nepatrně jiné využití je sice DLE CHUTI a to je to co dělí i tu Pepsi a Colu ale klidně :-)
Benzín a nafta vznikají vlastně STEJNĚ jako tvrdý alkohol = nejsem odborník ale možná by se dal najít alkohol kde nejdřív z téže základní látky vzniká jeden a pak další? No to je fuk = šlo mi o tu ABSURDITU dotování. Kde je to naopak při velkoobchodních jednotkách i v tom CO2. Rozhodně parlamenty ekonomové manažeři spadajícího do hammunosvěta to i když TADY se o tom nepíše už roky řeší. Původní myšlenka podpořit nákladní přepravu se TOTÁLNĚ zvrtla = a co s lidmi dělá jen zmínka o nápravě návratu k původnímu normálu tržním cenám = viz jen ty reakce tady :D :-!

Nicméně s NUTNÝM nástupem něčeho neropného to prostě asi BUDE MUSET přijít = u nás Andrej pro jistotu připravuje OPAK :yes: :*)

No a CO ten 3. odstavec z 15:50 o Jagu a jeho motorech?
25. 7. 2020 11:46
Re: Vítězem
Tak se tu debatu opět podařilo za.rat. I přes HL je tu neskutečný basta hloupostí, respektive reakcí na ně.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 20:32
Re: Vítězem
:yes: :-)

Je to tak prostě všichni nebo alespoň DRTIVÁ VĚTŠINA se rozhoduje podle peněz. Podle srdce zlomečíčíček = a formulace SRDCEM místo pořádnýho benzínu radši naftu = to je slušnej oxymóron :-!
Avatar - Ada je zase tady
24. 7. 2020 13:15
Re: Vítězem
A proč ne naftu? Diesel je v současné době nejlepším a nejekologičtějším motorem pro jakékoli osobní auto.
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 13:17
Re: Vítězem
Nejlepší na tvorbu dýchacích obtíží obyvatelstva ( nic to nezvládne jednodušeji )a nejekologičtější na tvrobu NOx a benzoapyrenů ( nic toho snad nevytvoří tolik při tak malé spotřebě energie ). Diesel klidně může být v autě, ale do města nepatří.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 13:20
Re: Vítězem
Auto se vznětovým motorem není problém = jak už po Dieselgate opakovaně vysvětlovali lidi typu Vaculík. Na dálnici už vůbec ne tam se dokonce stihnou rozptýlit i emise jednoho osobního Dieselgate auta chrlící emise jak 10 autobusů. Debilita VW byla že nejhorší emise měli = když auto stálo popojíždělo v městký koloně. Při tržních cenách paliv dieslů bude místo jednu dobu asi 50% spíš 5% = ale tam prostě patří = pro extrémní nájezdy a do aut tak nějak od 3 tun nahoru nebo tak

Všechno NAD to = bylo způsobený naprosto extrémním pokřivením reality. Peněžně stovky miliard ročně
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 13:44
Re: Vítězem
80% emisí vypouští asi 10% aut, zastaralých neekologických dieselů
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 20:34
Re: Vítězem
Nafta POTŘEBUJE bejt miliardama dotovaná + a dokonce maj naftový motory dneska už i nižší tepelnou účinnost

Dražší + poruchovější + těžší + s potřebou trvalého dotování provozu = jj TO je ta cesta :D :-! :-[]

Doporučuju srovnání výkonu a současně cen motorů benzín nafta od R3 po V12 = a měj připravenou https://www.zachrankaapp.cz/ :-)
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 13:09
Re: Vítězem
takhle jsme to na letišti ale neměřili. Tam se měřilo 0-100 a z toho se vytáhlo všechno mezi.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 15:25
Re: Vítězem
Poprvé ne, to jsme dělali dynamické z 50ti
26. 7. 2020 16:45
Re: Vítězem
Hamune, na ty tvé rovnice už jsem si tak nějak zvykl, ale zajímalo by mě jedno - opravdu žiješ v představě, že si někdo při čtení tvých příspěvků dohledává to tvoje "viz. já"? :D
Avatar - Hammunasakra
26. 7. 2020 21:27
Re: Vítězem
Asi moc ne = ale všechno furt opakovat ;-)

Úplně stačí že rok dokola jsme musel opakovat že naftu musíme dotovat atd. :D

A že MĚSÍCE bylo odmítání zpochybňování urážek = až jsme KONEČNĚ došli do fáze, že vadí to opakování :-!
24. 7. 2020 10:19
Re: Vítězem
110 kW je o 60.000 lacinější než 140 kW. Čili cena bude s příplatky pořád někde na srovnatelných částkách, ale nechce se mi marnit čas s konfigurátorem...
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 10:21
Re: Vítězem
Ale viz JoKo 10:14 a 10:14 já = proti CRDi naprosto nestíhá ani 140kW verze TDI
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 10:28
Re: Vítězem
Ok, dole je porovnání dynamiky s 140kw a v pružném je horší, než SantaFe, to beru, to je relevatnější, než v tomto testu, tady se s tím neobtěžovali. Vycházel jsem z tabulkových údajů a tam je 0-100 Kodiaq 110kw přesně mezi Rextonem a SantaFe.

edit: přečetl jsem si to pořádně, viz koment z 10:32 v reakci na Hamunu
Avatar - _Karel_
24. 7. 2020 16:03
Re: Vítězem
Při dorovnání výbavy Kodiaq levnější nebude téměř jistě. Cena Santa Fe je podle mě vzhledem k výbavě slušná, a i slevu bych u H. čekal větší, než u Škody.
24. 7. 2020 16:46
Re: Vítězem
Sám jsme zvědav, jak to bude s novou SF.

Vloni na jaře byla SF ale o dost dražší než Kodiaq. Konkrétně 1.119 mio Kodi a 1,30 SF

Tady je konfigurace Kodiaqa L&K z té doby.
https://1drv.ms/b/s!AgJ7AxsfcrNsjJIfHZ4EV2vvEB4MPw?e=2k7jZc

Adekvátní výbava SF byla za 1,289 mio (Premium Luxury) + tažný = 1,3
Avatar - _Karel_
24. 7. 2020 17:16
Re: Vítězem
Každopádně FL Santy má tak pěknej interiér, že bych snad překonal tu jizvu, co mi do mozku vyryl Vošický, a byl bych ochoten si koupit Hyundai. I když zase pokazili slušnej exteriér.... jsem zvědavej naživo.
Edit: dnešní LaK 140kw ventilace, panorama, tažné - 1,33M
https://cc.skoda-auto.com/…CZ/extras-scenic?…
24. 7. 2020 09:18
Re: Vítězem
Santa Fe je ale vetsi auto nez Kodiaq - cca o pul tridy
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 09:44
Re: Vítězem
Ano, viz níže, co píšu Webpajovi. Ostatně, je to vidět na prodejích, Kodiaqu se tady daří :)
Avatar - _Karel_
24. 7. 2020 16:07
Re: Vítězem
Neřekl bych, že je Santa větší. Resp. rozvor má Santa menší, prostor pro posádku je stejný (řečí čísel, ne odhadem), kufr má Kodiaq větší. Santa je delší o 7cm, to je jediné. Větší délku o 7cm udělají klidně i nárazníky.
Avatar - WinDiesel
24. 7. 2020 09:20
Re: Vítězem
To byl fór s tím Kouďákem??? :-O :-O :-O
Ty se odvažuješ porovnávat salónní čistě silniční SUV se skutečným terénním vozidlem?
Tyto vozy jsou neporovnatelné.
Navíc Škoda okrádá, SYM ne.
24. 7. 2020 09:31
Re: Vítězem
Jak okrádá? Pokud by tomu tak bylo, pak by měla ŠA na krku statisíce žalob od majitelů.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 09:43
Re: Vítězem
Které z testovaných je skutečné terénní vozidlo? :D Možná Rexton, ale Santa Fe? :D :D
24. 7. 2020 09:35
Re: Vítězem
Je to už nějaká doba, kdy jsem jel Kodiaqem a beru ho o půl třídy níže než SF. To je opravdu uvnitř luxusnější, stejně tak se chová při jízdě a motor neobtěžoval víc než škodovácké TDI. Ano, má stále svá specifika, některé věci jsou jednoznačně asijské. Ale chtít SUV za milion s plnou výbavou a velkým prostorem, pak bude pro mnohé lepší SF než Kaďák. Byť zvenku by u mě byl favoritem.
Ztrácí však komfortem i levnými detaily v interiéru. Tam je třeba OIV o nespornou generaci dál.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 09:42
Re: Vítězem
Já si taktéž myslím, že jako auto je SF lepší, jenže Kodiaq i když je menší, tak dokáže splnit tu přepravu 7 lidí a je to větší SUV, dal se pořídit dost pod milion s 2.0TDI a ta dynamika nebude horší, ba naopak. Kdo má peníze, nakonfiguruje si lepší se silnějším TDI. Ostatně je to vidět na prodejích, dříve SantaFe nemělo moc cenově a velikostně konkurenci, tak jich jezdilo dost.
24. 7. 2020 10:09
Re: Vítězem
ta dynamika bude horsia, uz 140kW tdi nestacilo na santafe pri pruznom zrychleni, tak slabsie tdi bude este vaicej zaostavat

https://www.auto.cz/…mena-roli-130530?…
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 10:27
Re: Vítězem
Koukám, že pružné má lepší Hyundai = větší výkon, ale nula až sto je skoro stejné. Pak je otázka, co kdo použije více :). Vycházel jsem z tabulky, a jestliže 110kw Kodiaq jede 0-100 za cca 10s, tak je mezi Rextonem a SantaFe
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 10:34
Re: Vítězem
To je jasný 0-100 používáme furt = zatímco předjíždění a zrychlování skoro vůbec :-)

Zajímavý viz včera JAK MOC s lidma cvičí tabulkový hodnoty o maximálce = mi vyprávěla neteta REALITU kdy se dva dospělí inteligentní sakra bohatí chlapi hádali jestli je lepší jeho nebo tamtoho s maximálkou Vmax 305 vs 310 km/h :D

Ty rychlosti si už nepamatuju přesně = ale bylo to něco takovýhohle PŘES 300 km/h :-)

No a 0-100 je velmi podobná KRAVINA = s podtématem co píšeš vedle = reálná naměřená vs tabulková
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 10:40
Re: Vítězem
Proto jsme na letišti měřili maximální možné zrychlení i v dynamice. Podržet nejvyšší, nebo jeden zvolený rychlostní stupeň je blbost.

Krásně to bylo vidět třeba u Alfy Giulietty 1.4 Tjet 88kw Oty4, kde na 120 musel přeřadit ještě na 4.ku a ztratil tak kýžený čas :) Na trojku to jelo jen 118 :D (měřeno racelogicem). Kdyby si tedy měřil zrychlení 80-120 na trojku, má smůlu úplně :D
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 10:58
Re: Vítězem
No ale v tom testu v odkazu je to správně = naměřeno při všech zařazených stupních. Ale podstatný je = že to 110kW TDI fakt ne. Ono i to 140kW je trochu horší motor

Realita je že pružnost většina lidí naprosto podceňuje = protože se moc neuvádí a 0-100 zas naopak = nesmyslně přeceňuje. A i když třeba tady to bylo probraný tisíckrát = vrací se to furt pryč

Ale ti 2 bohatí rakušáci majitelé aut Vmax +300km/h tedy jeden je myslím němec = to je fakt realita = takže je to asi všude stejný :D
24. 7. 2020 10:00
Re: Vítězem
Bohužel SF je o dost dražší než Kodi. Alespoň před rokem a kus byla. (jak je na tom dnes nová SF netuším).
Musím souhlasit s tím, že SF působí uvnitř o půl třídy prémiově lépe. S prostorností je to ale plichta. A teď k ceně. Pokud si do auta vybíráte prvky které chcete a považujete je za užitečné (např. po zkušenosti kůže jedině s odvětráváním sedaček), tak rozdíl v ceně před rokem byl 183 tis. v neprospěch SF (cena atakovala 1.3 mil).
S cenou je to v podstatě podobné, jako před časem porovnání Tarraca a MB. Pak vlezete do konfigurátoru a zjistíte, že MB je o 200 tis. dražší.
Avatar - fostek
24. 7. 2020 10:05
Re: Vítězem
Hm, Kodiaq je dobrej, ale čím dál tím dražší.
Teď jsem jeden na firmu kupoval...ceníkovka 1.530.000
To už je dost na škodovku :no:
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 10:32
Re: Vítězem
Drahej je, ale v loni se dala nějaka střízlivá verze s 110kw sehnat kolem 800, taky je to vidět na silnici.
Avatar - fostek
24. 7. 2020 10:38
Re: Vítězem
No ale taková verze dneska (a je fuk, jestli ceník nebo reál) podražila za rok o 70-90 papírů.
BTW kde je lobotom Kovanda, co v dubnu na netu bublal z mrákot, že v červenci budou auta o 25% levnější? A jak příznačné je, že se ho zde v diskusi vehementně zastával zrovna DDN (Dutohlav Dotovaná Nafta) který už odpočívá na hatelistu a moje nervy mi za to děkují. :-)
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 10:43
Re: Vítězem
Horší je, že on tu v diskuzi je a vidí tě a touto narážkou tu spustí kolovrátek o dotované naftě... to pak končí diskuze :/
Avatar - fostek
24. 7. 2020 10:50
Re: Vítězem
Dej ho taky na hatelist. Je to úleva, vymazat takový hovado ze svýho života.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 10:54
Re: Vítězem
Víš fosteku lidi moc nemusím a takový jako ty VŮBEC NE = sou úplně naprosto k ničemu. Ale u tebe bych se možná obětoval = co zajít SPOLU http://www.mensa.cz/…jblizsi-terminy/ ;-)
Avatar - Dzakobo
24. 7. 2020 10:35
Re: Vítězem
To byla chyba, měls koupit GLB, třeba 220d.
Avatar - fostek
24. 7. 2020 10:40
Re: Vítězem
Hm...poslední Mercedes co jsem měl byla vloni S Klasse.
GLB s upocenou 220cítkou je k smíchu, nechápu, nač by mi ten kepl byl.
Mercedes s výbavou a výkonem toho Kodiaqa BiTDi by byl i jedničku jinde - ale to není auto pro mě na ježdění, takže Koudy je dobrej až až.
Avatar - Dinar
24. 7. 2020 10:51
Re: Vítězem
Proč nutně 220d, za 1,5 koupíš GLC 300d v pohodě, ale jinak rozumím, zvlášť pokud je to pro zaměstnance, kodiaqem nikoho nenakrknou.
Avatar - fostek
24. 7. 2020 10:55
Re: Vítězem
Účelem toho autanení nikoho nakrkávat.
A jinak V tý výbavě to GLC NEKOUPÍM za podobný prachy ten koudy vypadl ze slevou 20%.
Čili cca 1 bez daně.
Kup si co chceš, ale sorry neraď mi. Celkem to znám.
,Až budu chtít zas MB, koupím si ho. Je to moje oblíbená značka.
Avatar - Dinar
24. 7. 2020 12:04
Re: Vítězem
Napsals, že kodiaq stál 1,5 a o kousek níž, že za ty peníze je GLC jen s 220d. Já jen říkám, že za 1,5 se dá koupit glc 300d. Normální reakce.
Teď píšeš o milionu... Žádnou radu ti nedávám, tak nepeskuj, mně je u prd.ele, co sis koupil, reagoval jsem na to, cos napsal. Pokud nechápeš psaný text, raději mlč!
Avatar - fostek
24. 7. 2020 12:28
Re: Vítězem
Napsal jsem (a asi neumíš číst ty) že CENÍKOVKA BYLA 1.530k.
Pak jsem napsal 20% sleva a BEZ daně.
Všechno si najdi výše.
Příště si vyndej hlavu ze zadku a pak teprve jdi do diskuse.
:-!
Avatar - Dinar
24. 7. 2020 12:41
Re: Vítězem
Podstatné je, cos napsal, že podobný MB by byl za ty peníze, tj. 1,5 mil., jen s 220d a srovnatelný by stál o milion víc. Na to reaguju, jiný údaj, o slevě, jsi dal až následně. Já jen říkám, že za 1,5 mio se dá, koupit ne GLB, ale GLC s 300d, které je zcela jistě dostatečně adekvátním konkurentem kodiaqa bitd. Ceníkovka základu je 1,38, i když přihodíš výbavu za půl mega, což je pěkně vybavené glc, tak s klasickou slevou 20% bude to auto stát přesně 1,5 mio. Takže DÁ SE KOUPIT, žádný o "jedničku" jinde, když ten tvůj kodiaq byl za 1,2. A jen o tom píšu.
Věz, že tvoje reakce ve stylu buranského pologramoty s jasným názorem na všechno, na mě to dojem nikdy nedělaly.
24. 7. 2020 10:42
Re: Vítězem
Nemáš si kupovat RS, kterýmu ujede i Scala s 1.5 motorem :-)
Avatar - fostek
24. 7. 2020 10:49
Re: Vítězem
Neujede a prostě jsem ho koupil.
Náhodou teď po městě jezdím se Scalou s 1.5 DSG, tak na rozdíl od tebe vím, o čem mluvím.
Kupovat si budu co chci a ten Koudy je jen tak mimochodem. Asi s ním ani nikdy osobně nepojedu.
A na rychlou jízdu mám jiný auta.
:-)
24. 7. 2020 10:55
Re: Vítězem
:-) v klidu, je jsem tě chtěl popíchnout kvůli ceně :-) porovnávat cenu RS modelu a ostatního je nefér. Když si vybereš L&K a naťukáš do konfigurátoru vše co jde, tak si na 1,35 mil. Jinak se Skálou DSG taky jezdím. Bohužel jen s tříhrnkem.
Avatar - fostek
24. 7. 2020 10:59
Re: Vítězem
LK nemá TEN motor. 140kW je šrot. To už klidně 110. Rozdíl téměř nepoznáš. Ale rozdíl 140 vs BiTDI je drtivej. Měl jsem ten motor jako jeden z prvních někdy 2014-15 v Passatu a je to pecka. Teď s ním objednávám Multivana. A ten je pro mě osobně.
24. 7. 2020 11:04
Re: Vítězem
No, to nemá. Ale má 140kw benzín (teď ho jezdím). A to je jiný kafe. Motor je o 70 kg lehčí než ten BITDI a do zatáček to je znát. V tom RS by se mi líbil 200kw benzín jako má Sup, ale bohužel :(
Avatar - fostek
24. 7. 2020 11:09
Re: Vítězem
Hm...ty asi bereš Kodiaq jako sportovní auto. A já ne. Podle mě je do takovýho auta potřeba diesel. 140kW benzín je pro mě hrozný zklamání. Jel jsem s tím v Kodiaqu cca 500km a myslel jsem, že je to 1.5 110kW.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 11:12
Re: Vítězem
Šmudlo SÁM si TO SAMÉ psal o naftě 110 vs 140kW :*)

Viz ty 10:59 = to je pVWostě koncern no viz já 9:26 a včera 17:19 https://www.auto.cz/diskuse/76181/1?…

Tohle čtu dávno od rannýho Vaculíka dodnes = s tím že poslední roky toho nějak eště přibylo. Mám pocit
24. 7. 2020 11:16
Re: Vítězem
Špatně jsi mě pochopil. Obecně zastávám názor, že do RS (bez ohledu na značku auta) patří benzín.
Jestli ti 140kw nevyhovoval, tak to beru, prostě máš jiný pocity a potřeby. Rozhodně tady teď nebudu psát elaboráty o tom, jak je to skvělej motor a proč se to vlastně nelíbí. Od toho tady máme jiný diskutující :-)
Avatar - fostek
24. 7. 2020 11:19
Re: Vítězem
Ne mě se líbí že jede a to i s přívěsem a hlavně při tom nežere.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 11:04
Re: Vítězem
Já s tím Passatem BiTDi jel a v normálních rychlostech mne to na zadek neposadilo, rozdíl byl, že zrychloval pořád dobře i nad dálničním limitem, až tam se projevil. Tak jsem s tím jel a né nijak extra rychle, asi za 10 na sto:/ Co jsem měl párkrát možnost s 6tiválcovou naftou, tak ta měla trochu jiné kule ;)
Avatar - fostek
24. 7. 2020 11:18
Re: Vítězem
Hm... mě žral 7. Asi jsme každej jezdili v něčem jiným nebo úplně jinak.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 11:21
Re: Vítězem
Passat 2.0 TDI 176kw BITDI r.v. 2015 sedan Highline, s DSG samozřejmě ;) A myslím, že byl černý, jestli to stačí pro identifikaci :D
Avatar - fostek
24. 7. 2020 11:22
Re: Vítězem
BTW jel jsem s dvoutunovým přívěsem 1000km s BiTDI Tiguanem za 8.
Čili buď jsi v tom nejel, nebo sorry...jako prase.
Absolutně nechápu.
a...DSG 4M byly všechny. To s identifikací nepomůže. :-)
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 11:26
Re: Vítězem
Tak párkrát jsem si tu pružnost vyzkoušel, navíc mé tvrzení podporovaly i dobové testy, kdy to jelo kolem 8-10 na sto stylem jízdy.

http://www.auto.cz/…jako-bivoj-86121

Tady je zmínka i o 20l na sto, když mu šlápneš na krk.

Jestli si s tím jel 1000 km s přívesem, tak předpokládám klidně a ustáleně, tam nemám problém uvěřit, že to jede bez vleku za 6-7, jako jiný Passat.
Avatar - fostek
24. 7. 2020 11:28
Re: Vítězem
jj, s tím vlekm jedeš kilo. A na půlce D1 80kou. :-)
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 11:31
Re: Vítězem
Tak pak je stejně irelevantní to považovat za typickou spotřebu, stejně jako zrychlení na 7mičku u DSG :D

Mé auto dokáže jet taky za určitých podmínek za 5 na sto, ale fakt to není typické :D
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 11:07
Re: Vítězem
Nejlepší ČERNEJ HUMOR je hodnocení testérů = místo BiTDI radši 140kW a místo ní (nej)radši 110kW = rozdíl v dynamice samozřejmě obráceně ale pro život = je to takhle :-O :-!
Avatar - Emel
24. 7. 2020 11:06
Re: Vítězem
Zajímala by mě ta 2.0TSI 140kW v Kodiaqu, vůbec šíře nabídky je jeho přednost. Jinak mně se teda SantaFe líbí, asi nejvíc z dnešních Hyu... a za mega by to asi byl favorit i pro mě... pokud bych chtěl naftu tak určitě.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 11:22
Re: Vítězem
Souhlas, ja spíš narážel na prodeje, kdy ten Kodiaq nabídne taky 7 míst a je to podobná kateogorie auta, která válcuje prodeje.
Avatar - Emel
24. 7. 2020 12:18
Re: Vítězem
Myslím, že ty prodeje právě souvisí i s tou šíří nabídky... kdy Kodiaq můžeš mít od 716t (1.5TSI FWD MT). Kdysi jsem někde četl, že se nejvíc prodávají lepší výbavy v naftě... ale jak moc "nejvíc" nevím. Každopádně i RS potkávám hodně.
Avatar - fostek
24. 7. 2020 11:27
Re: Vítězem
2.0TSI 140kW v Kodiaqu....je nejedoucí zoufalství. V běžném provozu i proti 110kW naftě. Ale jestli chceš točit a myslet si, že sedláš sporťák a tankovat imrvére, jsdi do něj.
Pocitově jede jako 1.5TSI110kW. Byl jsem z něj hodně,hodně zklamanej.
Avatar - Emel
24. 7. 2020 12:20
Re: Vítězem
Může být... říkám, že bych to zkusil :-) , pak by se vidělo... a pokud to nemá proti naftě žádné benefity v kultuře projevu a reakci na plyn a dynamice a tak, no tak to za ty 2l / 100 nestojí.
Avatar - fostek
24. 7. 2020 12:30
Re: Vítězem
V dynamice vůbec, v kultuře projevu asi trochu jo. A jak říkáš - cca 2l navíc.
Avatar - Emel
24. 7. 2020 13:13
Re: Vítězem
Jo, tak 2l navíc jsou třeba 0,5Kč/km bez daně, při nějakým nájezdu typu 20tkm za rok to vzhledem k ceně auta není až tak zásadní (1.022M ceník, nafta i benzín Style 140kW).
Já byl v posledních letech trošku otrávenej z kombinace TDI + DSG... hlavně při takovým tom popojíždění po městě, kruháče, křižovatky... a naopak TSI + DSG bylo o hodně lepší. Ale v Kodiaqu jsem nejel ani jedno a TDI Evo taky ještě ne.
24. 7. 2020 13:53
Re: Vítězem
cituji tě "Já byl v posledních letech trošku otrávenej z kombinace TDI + DSG..."

Moje slova, to byl přesně ten důvod, kdy po 20 letech jsem šel do benzínu.
24. 7. 2020 12:25
Re: Vítězem
Moje zkušenosti po 3/4 roce. (4x4 dsg)
Spotřeba je o 1,5 - 3 litry větší než stejná nafta. Aktuálně mám od 0km do teď spotřebu 8.7 dle tankování při průměrné rychlosti 81 km.
Pokud to rozparádíš na dálnici v DE, tak za chvíli koukáš, kde je pumpa. A to je asi jedinej mínus, pokud koukáš na náklady.
Pak už jsou oproti naftě jen +:
+ kultivovanější projev
+ táhne od 0 otáček jak nafta, ale o motoru nevíš (je tižší)
+ auto lehčí na předek, radost jezdit v zatáčkách
+ jízda je zábavnější, na trojku můžeš klidně od 70-130. (nafťák mezitím 2x přeřadí)

A jestli máš chuť, tak mrkni na zrychlení viz. odkaz na stažení.
https://1drv.ms/u/s!AgJ7AxsfcrNsjJIe5GekfHrcsTu0Hg?e=RUD5pV

Komentář k tomu videu. Nevšímej si časomíry, ta kecá o cca 1 sec. Přidával jsem ji tam v Pinnacle, a to je shit.
Koukni na časovou osu videa:
5.00 - 6.00 zapnutí LControl a plný plyn. kW na levé straně nejprve naskoči na 48 a pak se ustálína 30.
6.05 - 6.15 uvolnění brzdy, kw spadnou na 29 a pak již letí nahoru
13.18 - dosaženo 103 km dle tacho, což je +- 100 dle GPS

Zrychlení pak vychází +- na 7,1 sec.
Avatar - fostek
24. 7. 2020 12:34
Re: Vítězem
4x4dsg jsou všechny 140kW, díky za info. Radost v zatáčkách? S Kodiaqem?
Velice nízké nároky.
A řeči o řazení...proboha oboje jsou DSG, tak co.
A bomba na závěr - táhne od 0 otáček. Hm...tím se asi vysvětluje mnohé a debata končí. :-)
24. 7. 2020 13:43
Re: Vítězem
S tebou nikdo nedebatuje, reaguji na Emela, aby měl také informace od člověka, co s tím autem jezdí, ne jen od tebe, který po 500 km rozdává moudra.
Asi ti uniklo, že porovnáváme furt stejné auto benzín/nafta. Tak si nech ty blbý pindy o radosti v zatáčkách. Já za to nemůžu, že nejsi schopen rozlišit jízdní vlastnosti u stejného auta v zatáčkách, kdy v jednom případě má nad přední nápravou o pytel cementu navíc (pardon v případě RS s Biturbem o jeden a půl pytle víc). Obzvlášt je to poznat u takové skříně, jako je Kodiaq. Tam kde z benzínem v pohodě zatočíš, už nafta jede rovně.
add. DSG - asi ti taky nevadí, že na sněhu nebo bordelu si nemůžeš zamknout 2 nebo 3, tedy vlastně můžeš, ale je to docela vopruz, když ti pak diesel neustále řadí díky omezovači. Jedu 50, zamknu 3, snížím na 40 a lup, DSG foukne za 2 bez ohledu na manuální režim. Zrychlím na 80, lup DSG lupne 3 pak 4 a pořád dokola. A obzvlášt je to fajn, kdy jsi zrovna v zatáčce na sněhu a přeřadí ti dolů kdy nechceš (kde jsou ty doby, kdy DSG řadila s meziplynem). Ty asi v zimě moc nejezdíš,že ?
add. táhne od 0 - člověk, který se v autech vyzná ví, co jsem tím myslel. Takže pro tebe - benzín není třeba vytáčet, ale táhne od spoda jako nafta. Ale to by si přeci po 500 km zkušeností s benzínem měl vědět.
Avatar - wakantanka
24. 7. 2020 14:21
Re: Vítězem
No on je ten Rexton v plnke fajné vozenie, ale nejakú dynamickú jazdu to veľmi neľúbi. Kto má rád takú plavnú jazdu ako na obláčiku, ten si pošmákne. Motor vyhovujúci, prevodovka radí veľmi hladko. Interiér v plnke obložený všade kožou, všetko možné i nemožné poháňané elektrinou, spracovanie priam príkladné. Na základe vlastnej skúsenosti som zhodnotil, že za relatívne rozumné peniaze dostane človek aj dosť muziky. S Kodiaqom ani so Santa Fe by som Rexton fakt neporovnával - jediné merítko je cena. Inak sú tie autá svojim zameraním dosť odlišné.
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2020 10:30
rexton
za mna rexton.... ktory predvadza dokonaly mix pohodlia luxusu serioznej vizaze aj terennych schopnosti... navyse aj interier ma priam dokonaly... krasa... perfektne zladene auto ... noveho rextona som videl uz viackrat a posobi fakt majestatne... ked zvazime ze to ma aj tuhy ram... ajajaj.. tu nejake hrkajuce santa fecko s modnym xichtom ( ktory o 5 rokov bude uz zastaraly ) nema ziaden narok... k tomu aj ten interier rextona no vau ... ale uz sa opakujem ok...

tu z tejto dvojice urcite rexton .... nema chybu :yes:
Rozbalit vlákno
16
24. 7. 2020 10:40
Re: rexton
Pokud chceš offroad, pak asi ano. Na běžných silnicích je vítěz jasný.
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2020 10:49
Re: rexton
na beznych cestach nebude mat rexton ziaden problem .. ani na dialnici ... pojde sa s nim uplne v pohode a pohodlne ..... neporovnatelne tazsie to vsak uz bude mat santa fe mimo beznu cestu .. tam uz vidim vacsi problem

samozrejme oba kusky su kusok odlisne... pride mi ze santa fe vlastne ani neberie zakaznikov rextonu a naopak...
24. 7. 2020 10:53
Re: rexton
No to nemáš pravdu, to pohodlí bude jinde. Naopak u běžného SUV nebude problém vyjet lesní cestu nebo nějakého bahňáka a výhody offroadů se projeví až v mnohem náročnějším terénu. Tedy pro valnou většinu lidí bude SF mnohem lepší volbou.
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2020 11:00
Re: rexton
rexton je aj rozmerovo akoby este o pol cisla vacsi voz ako santa fe.... nie su v podstate ani priami konkuretni ... no ale za mna urcite rexton... perfektny mix vsetkeho.. a konecne uz je aj s vlastnym motorom a nie nejakym licnencnym medom bedom... tato nova generacia rextonu je priam dokonala... podla mna za dane prachy megakauf ... to za melon sa dala kedysi kupit aj yetina v plnke a dnes mas za to velkeho a priam luxusneho rextona ( a to nam auta stale zdrazuju ) ... neskutocne ...
Avatar - Emel
24. 7. 2020 11:12
Re: rexton
Auta nezdražujou stále, ale až posledních pár let... jako že třeba 4-5.

Co ti pája zkouší říct je, že Rexton je lepší jen pro tu úzkou skupinku lidí, která jeho specifický kvality využije - těžkej vlek, fakt těžkej terén. Protože ta naprostá většina vystačí s terénními schopnostmi Hyundaie (nebo Kodiaqa apod.) a naopak ocení, že všude na silnici je takové auto lepší. A pro ten terén jsou pak limit pneumatiky... a zase, offroad pneu se úplně nehodí na silnici.
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2020 11:23
Re: rexton
este je ta moznost ze ked clovek pravidelne prekonava nejaky ten mensi teren ( napr cestou k chate aj 2-3 krat za tyzden ) tak tu uz bude lepsie nejake to drsnejsie SUVecko ... ktore takymto sposobom jazdenia ani za rok ani za dva len tak "neznicis" .. jasne aj slabsie SUVecko to zvladne .. ale to uz nie je stavane na nejake to pravidelne jazdenie takymto niecim ... jak paja pise .. ved ok. polnacku zvladne aj felda.. ale jazdi s nou takto kazdy den k chate... tak o rok moze ist do srotu.... zatial co rexton to ani po rokoch nepociti

obe auta su kusok samozrejme ine ... ale ked uz taketo nieco za melon a skutocne terenne a majestatne a ako auto na vsetko tak za mna rexton... a mne sa este aj viac paci ako santa fe... cize este aj dizajnom davam dalsi bod pre rex-a...
24. 7. 2020 11:39
Re: rexton
JJ, je to marný. Posledních x-let jezdím po stavbách, které leckdy na počátku prací vypadají, že se tam nedá ani s offroadem. To vše s běžnou konfekcí typu X3,5, Q7, GLC apod. Žádné auto mi nikdy nevypovědělo z technických důvodů službu. Tak mě zkus poučit, co dělám špatně :-[]
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 11:50
Re: rexton
Kup si Nivu, nebo UAZ......To něco vydrží! Kupují to i frmy... je to už celých deset kusů za rok !

Já vím, že nejsem Barik, ale když tu neni, tak aby nebylo smutno
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2020 12:47
Re: rexton
ved najlepsie terenaky su vzdy firemne vozy ... bez ohladu na znacku a schopnosti v terene ... nic nove
24. 7. 2020 13:44
Re: rexton
Firemní? Ale já to kupuji ze svého zisku!
Avatar - speedfred
25. 7. 2020 07:06
Re: rexton
Toto je typický “humorný” kec zamestnancov ktorý niečo nafasujú.
Avatar - wakantanka
24. 7. 2020 14:41
Re: rexton
On ten Rexton bude ešte výborný aj pre skôr kľudnejších vodičov, čo často jazdia po okreskách s nedokonalým povrchom. :) Z vlastnej skúsenosti môžem zodpovedne napísať, že sa aj po ceste typu záplata, záplata, diera, záplata ten Rexton vyslovene že nesie s veľkou noblesou, pritom veľmi ticho. Také niečo v jeho nastavení je ako mali staršie Mercedesy, neviem ako to popísať, taká izolácia od diania pod kolesami a pohoda na palube. Spätná väzba od riadenia a nejaká agilita v ostrejšom tempe je priam neznámy pojem, ale samotné riadenie je presné, prevodovka radí hladko, motor tichý a tak. :)
24. 7. 2020 11:36
Re: rexton
No, těžko tu vytahovat jakousi hypotetickou Yeti za mega kdysi. Pravda je, že těch, kteří budou potřebovat a chtít Rexton je pomálu. Jestli se mezi ně zařadíš je samozřejmě tvoje věc. Jsem ale přesvědčen, že většina lidí po reálné zkušební jízdě dá přednost SUV.
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2020 11:44
Re: rexton
jasne... mnohym postaci aj SUV bez tuheho ramu... ved o tom hlavne dnes SUVecka su... nie o nejakom terene.... ale mne sa viac pozdava rexton... som rad ze este nevymakol a teda je nadalej schopnym kuskom aj v terene pricom urcite sa dost zlepsil co sa komfortu jazdy tyka aj na klasickych cestach ... je to podla mna perfektny mix vlastnosti co rexton ponuka... k tomu aj velka priestranna kasna... s moznostou 6 miest.. paradny vlastny motor ( konecne ) ....aj solidny dizajn ( konecne ) aj ked rexton na rozdiel od inych yongov nikdy nevyzeral vlastne nejak zle.. vzdy bol v podstate solidne vyzerajuci ...
Avatar - fostek
24. 7. 2020 12:36
Re: rexton
Ale on to nekupuje. Čili ...BYchaří.
Avatar - KANKUNEN
24. 7. 2020 10:39
Chlapi co vás vede měřit takové kraviny
Porovnávat pružnost automatu s jiným počtem kvaltů je dvojnásobný nesmysl. Když chci předjet s automatem, tak nikdy nezablokuju nějaký kvalt a dám plný. A stejně ty auta mají na šestku jiný převodový poměr, takže vypovídací hodnota o motoru je nula.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
24. 7. 2020 10:44
Re: Chlapi co vás vede měřit takové kraviny
Když chceš předjet s manuálem, taky pojedeš na pětku/šestku z 80tky? :D To je stejná kravina bez ohledu na převodovku.
Avatar - fostek
24. 7. 2020 10:51
Re: Chlapi co vás vede měřit takové kraviny
Hmm...máte recht, měření pružnosti se dávno přežilo.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 11:03