Samozřejmě. Dnešní baterie nemají s těmi, které známe z devadesátek mnoho společného. Osobně si myslím, že je fantastickým úspěchem navýšení kapacity u tuctových baterií 3 x, reálně cca 4 x zvýšit počet cyklů nabití, a cca 8 x zrychlit dobu nabíjení a za posledních deset let snížit cenu téměř 10x.
Kdyby k tak překotnému vývoji došlo u spalovacích motorů, tak o elektromobilitě nebude přemýšlet nikdo ani zelený mozky.
Nemilej Bůůůůůůůů sane, ty blbe, špíno a lháři (abych doslovně použil tého arciže vytříbeného slovníku jen z posledního příspěvku)
tvé zdejší příspěvky jsou hotovou kvintesencí propagace a prosazování elektromobility, spojené s hloupostí, arogancí a sprostotou. Stačí zahrábnout téměř kamkoliv
Žeryku, a kde co prosazuju a propaguju? Najdi mi to, prosím, když to neumí ten blb Arese. Nebo jsi stejná špína jako on, stejný lhář? Moc se těším na důkazy... aha, já se jich vlastně nemůžu dočkat, protože nic takového nenajdeš. :-D:-D
Tady jsem si jen rýpnul do poměřování dojezdových pindíků značkou, která zatím ani nemá produkční verzi, což jsi zjevně nedokázal od počátku pochopit.
Takže podporuješ, propaguješ, prosazuješ, do nebe a ještě dál vychvaluješ a jiným bys rád nutil to, co sám nemáš. To není nepodobno situaci člověka, který bude v restauraci všechny ostatní hosty vytrvale přesvědčovat o výhodách veganské kuchyně, zatímco sám bude žrát jelita plným pyskem.
Tomu se říká pokrytectví a křiváctví, milej Bůůůůů sane, což je (jak se zdá) základní charakterový rys tvůj i tvých elektrofilních pobratímů z místního Orálně-masturbačního sdružení Svědkové Elonovi. No nic chlapci, Propojte si vzájemně své nabíjecí zdířky s nabíjecími kolíky a užijte si to :D:D:D
Renoo, souhlasím, že cena baterií jde posledních dejme tomu 15-20 let dolů a jejich energetická hustota stoupá, ale pořád se oproti nádrži spalovacího motoru bavíme o rozdílu v řádech...
Kostka o hraně 45 cm (tedy cosik, co schováš pod nohy kuchyňské židle) Ti poskytne vnitřní prostor lehce ponad 90 litrů - což je pro dnešní naftu spalující motor dostatečná zásoba energie pro najetí nějakých 1.500 km. Naplní se za 5 minut. Prázdná nádrž bude vážit (dejme tomu) 8 kg, plná do 95 kg max.
KOLIK bude vážit (jedno, zda plný či prázdný) akumulátor o stejné velikosti, JAK VELKÝ dojezd ti zajistí a JAK DLOUHO se bude nabíjet? Tak vidíš.
Moderní spalovací motor (jedno, zda benzín či nafťák) je zatraceně složitá věc, obsahující mnoho dílů, které se mohou poserinkat. Oproti tomu elektromotor JE vzor jednoduchosti (v principu stator + rotor + nějaká ta kabenáž a pouzdro a nazdar), kde se téměř nemá co podělat. U nádrže/baterie je tomu pohříchu naopak.
Navíc, není-li podporován dotacemi a subvencemi a nejsou-li vůči spalovacím motorům nasazeny velmi brutální restrikce, je elektromobil již více jak 150 let hračičkou pro zbohatlíky, zábavou pro "šílené" vědátory a fetišem pro snoby - ale NIKOLI vozidlem vhodným pro masovou motorizaci...
Nechci ti kazit náladu, ale energetická hustota prvních zaváděných lithiových baterií byla pod 100 Wh/kg a dnes Tesla už dlouhé roky používá baterie s hustotou přes 200 Wh/kg. Vývoj a zavádění do praxe je extrémně rychlý.
V roce 2010 byla cena za kWh 1100 dolarů, dnes je to 150 dolarů, čili lze používat větší baterie. Cílem je dosáhnout mety 80 dolarů za kWh.
Nu, nenech se nabádat a prosit, ty smutná figurko elektrofilní. Hoď sem recenzi na tu svoji milovanoiu Teslu a předveď pevnost své víry v praxi :D
A můžeš si rovnou přikoupit i toho elektrického Harleye. I když tam jsi (světe div se) projevil náznak zdravého rozumu a seznal jsi, že ta cena je fakt mimózní. Škoda, že ti ty zásoby racia došly tak rychle :D
...
Jak tak koukám, další pro-tesla trotl (Don Víto) považuje za nutné tě podpořit a zajisté se též o mne otřít. Ještě, že ho mám na shit-listu, tak jeho sputa nemusím čísti :D
A cim vetsi ma Tesla uspech, tim vic bude trollit.
K tematu bohuzel nic.
Za sebe budu rad, kdyz nekdo prekona Teslu.
Obavam se ale, ze Tesla je realnejsi.
A novy Model S za dvermi.
A na ten mozna nebude stacit ani 700km.
Jinak Zerykovi by byl i dojezd 1.000km malo...
Kdyz objizdi ty svy zakazniky po severnich Cechach :-)
PS Predem informace pro tebe Jerry. Jsem Tesla fan, ale v nejblizsi dobe nakup Tesly neplanuji. A netrapi me to napsat sem do diskuze. Nehodlam utratit za auto 1.3M Kc. A klidne si posluz nejakou urazkou. ;-) Od tebe mi to fakt netrapi. Jelikoz je za tim pouze frustrace z toho, ze vetsina tvych (dohledatelnych) nazoru na elektromobilitu byla a je mylna.
Bůůůůůůů Sane, ty víš prd.
Kdyby jsi se v reálu snažil alespoň z jedné desetiny jako tady na ACZ, tak by jsi si už nějakej ten vysnívanej elektrovehikl báj Tesla mohl pořídit, Ale to bys musel umět něco praktického, ne jenom si tady mastit nabíjecí kolik nad (pohříchu najmě marketingem, propagací a nekritickým fanatismem svých zavilých příznivců ) tlačenými uspěchy fy Tesla
Ale předveď se a překvap mne, že nejsi jenom obyčejný elektrofilní tlučhuba a tlachal - a plácni sem recenzi na Teslu, kterou jsi si sám a za svoje koupil a úspěšně ji provozuješ :D
jsou to hezké, ale mají už aspoň produkční kus? Zatím jen pořád mluvíme v teoretické rovině, a Tesla prodává a prodává... posměváčkům navzdory a hloupému Arese dvakrát tolik. :-D
jak neprodělat. Lithiovou baterku vyvinuli v Sony v roce 93 a za posledních 27 let bylo asi 500 prohlášení o revoluci v baterkách, které se rozplynuly jako daně v rukách politika. Je zajímavé jak baterkáči počítají cenu jen baterky a zapomínají započítat drahou elektroniku a motory.