Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rekord Tesly v ohrožení, Lucid Air slibuje ještě vyšší dojezd

Ondřej Mára
Diskuze (32)

Tesla se v současnosti chlubí elektromobilem s nejvyšším EPA-certifikovaným dojezdem. Jenže tenhle rekord může vzít rychle za své.

Výrobce elektromobilů Lucid Motors se totiž na Twitteru pochlubil videem, které by mělo odhalovat čistě elektrický dojezd luxusního elektrického sedanu Lucid Air. A i když to na videu není nejlépe patrné, číselník se nakonec zastavil až na hodnotě 442 mil, což je cca 711 kilometrů.

Tesla se přitom poměrně nedávno pochlubila svým prvenstvím, kdy nový Model S, tedy rovněž prémiový elektrický sedan, s EPA-certifikovaným dojezdem 402 mil (cca 647 kilometrů) jako první elektromobil pokořil hranici dojezdu 400 mil (cca 644 km).

Rozdíl 40 mil (cca 64 km) rozhodně není zanedbatelný, máme tu ale hned několik ale. A jako první se například nabízí otázka, zda byl tento dojezd rovněž certifikován EPA a můžeme ho brát jako oficiální. Velkolepého odhalení bychom se však měli dočkat již zítra, 11. srpna, kdy chce Lucid stanovit "nový standard" pro dojezd elektromobilů.

Společnost Lucid Motor však již v minulosti rozháněla pochyby o dojezdu svého modelu Air pokusem, kdy dvojice testovacích modelů podnikla cestu dlouho 800 mil (cca 1.285 km) na pouhá dvě nabití. Jednalo se přitom o jízdu v běžném provozu a s přestávkami pro odpočinek řidičů, kteří se za volantem střídali.

Lucid Air přitom nedosahuje vysokého dojezdu pouze důrazem na optimalizaci pohonné soustavy, ale také velice propracovanou a sofistikovanou aerodynamikou. Přesná čísla prozatím neznáme, model Air by se však již brzy mohl stát aerodynamicky nejefektivnějším luxusním sedanem na světě, jak naznačuje web InsideEV’s.

Kapacitu baterie ani výkon motoru/motorů (vůz má mít pohon všech kol) zatím bohužel neznáme. Akceleraci z 0 na 96 km/h by však Lucid Air měl zvládnout za cca 2,5 sekundy, maximální rychlost by se měla pohybovat nad hranicí 320 km/h a okruh Laguna Seca zajel luxusní elektromobil rychleji, než Ford Mustang Boss 302 edice Laguna Seca z roku 2012 řízený Randym Pobstem - testovacím jezdcem magazínu Motor Trend.

Ondřej Mára
Diskuze (32)

Doporučujeme

11. 8. 2020 14:47
Re: Teď čeká výrobce EV zatím neřešitelný krok
Samozřejmě. Dnešní baterie nemají s těmi, které známe z devadesátek mnoho společného. Osobně si myslím, že je fantastickým úspěchem navýšení kapacity u tuctových baterií 3 x, reálně cca 4 x zvýšit počet cyklů nabití, a cca 8 x zrychlit dobu nabíjení a za posledních deset let snížit cenu téměř 10x.

Kdyby k tak překotnému vývoji došlo u spalovacích motorů, tak o elektromobilitě nebude přemýšlet nikdo ani zelený mozky.
Avatar - Blue Sun
11. 8. 2020 13:27
Re: Sliby
Tak hledej, šmudlo. :-D Smutné je, že nic nenajdeš, ale klidně dál štěkej, pejsku. :-)
Avatar - Jerry.Gunman
11. 8. 2020 11:55
Re: Sliby
Nemilej Bůůůůůůůů sane, ty blbe, špíno a lháři (abych doslovně použil tého arciže vytříbeného slovníku jen z posledního příspěvku)
tvé zdejší příspěvky jsou hotovou kvintesencí propagace a prosazování elektromobility, spojené s hloupostí, arogancí a sprostotou. Stačí zahrábnout téměř kamkoliv
Avatar - Jerry.Gunman
11. 8. 2020 11:50
Re: Teď čeká výrobce EV zatím neřešitelný krok
No, buďme realisté... On ten poměr "halasně ohlašovaná revoluce" vs SKUTEČNĚ se něco zlepšilo je tak 50 x 1? A to jsem možná ještě shovívavý :-)

Takže se asi shodneme, že Kankunenovo vyjádření není zase až tak zcela a úplně mimo
11. 8. 2020 11:22
Re: marné snahy
To jsme se teda dozvěděli opravdu nečekanou novinku...