Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Vyzkoušeli jsme novou Octavii se zelenějšími motory, včetně ostré RS iV

43 komentářů

Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Tak to by v tom měl být nějaký nový diesel, ne?
Anonym
jj, v RSu máš novej dvěstěkoňovej TDI dvoulitr.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jo když už píše pisálek o mild-hybridech, tak by měl napsat i o novém 2,0 TDI mild hybridu.
stormrider
TDI v Octavii není mild hybrid.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
proč taky sebou tahat ty baterky
ybalgin
Vážně je v rs IV 37kWh baterie? Myslím, že to bude kolem 13kWh. Btw udávat napětí v kW...
Anonym
Nejlepší jízda na webu.
Ale když nechceš číst o napětí v kilowattech, nemusíš. Jak píše diskutérům redaktor Kolman.
kesumb
napsat kapacitu baterie v kW a ne kWh bych jeste presel, ale napeti v kW uz je fakt moc.
Anonym
Nemusíš to číst! ;-)
kesumb
Kdyz ja jsem se chtel dozvedet, kde byl elektromotor drive, kdyz ted je nove integrovan do prevodovky...
Vis co, treba ho doted davali do anteny a ta tim plnila funkci radaru...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Třeba ve stěračích, nebo v oknech... tam už to mívala ORS1 :D
Anonym
:D:D:D
Avatar - N6600
N6600
Ja nasel tohle, takze to asi obslehli z marketingovych materialu:

Elektrický motor se nachází také vpředu a to mezi převodovkou a spalovacím motorem. Konstrukčně je integrován přímo v převodovce a od spalovacího motoru je oddělen spojkou. Takovéto zapojení umožňuje čistě elektrickou jízdu s vypnutým spalovacím motorem a zároveň součinnost obou motorů při pohonu v hybridním režimu.

https://www.autocentrum.cz/…skoda-superb-iv/
kesumb
vim, mam to v superbu, ale text uvedeny ve clanku je kravina
Avatar - iudex
iudex
Tak nejak zmysel RS iV nevidím. Primárne nie je reálny rozdiel oproti bežnému iV. 225 kmh/7,4s proti 220 kmh/7,7s mi nepríde citeľný rozdiel, to je skoro zanedbateľné. Naviac ako som sa dočítal inde (tu o tom nebola zmienka), hybridné RS má štandardne vysoký podvozok a nie znížený ako bežné RS, teda ani v jazdných vlastnostiach nečakám citeľný rozdiel oproti iV (OK, brzdy). Skrátka a dobre kto chce mať hybrid, už štandardné iV ponúkne dostatočnú dynamiku a za menej. A kto chce trochu radosti z jazdy, vezme spaľovák, ktorý je o 300 kíl ľahší (baterky), s upraveným zníženým podvozkom, ergo je nielen podstatne dynamickejší (250 kmh/6,4s), ale aj citeľne agilnejší.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
pravdu díš parde :yes:
adamzprahy
Mám naprosto stejný názor.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Však počkaj, do večera ti tu istý človek vysvetlí, že nemáš pravdu, lebo baterky zabezpečia nižšie ťažisko atď. 🙂
Avatar - Ozzman
Ozzman
To má pravdu.. U auta jako je stará Ravka alespoň pak díky tomu nemáš pocit, že se auto v zatáčce rozpadne... Jako u většiny jiných situaci v tom autě :D
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tobe se stará ravka nelíbila? :-[]
A to jsi nejel s nehybridni verzi. Tam je ten podvozek snad to nejhorší co jsem kdy jezdil.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Záleží, kde ty baterky jsou.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Pokud v garáži na zemi, tak je to ideální stav.
Mr.Murphy
... jasný, RS iV je hovadina.... taháš kil jak prase, to zničí zážitek z jízdy... a když budeš chtít jet rychle, bude to žrát jak prokopnuté.... Prostě nemůžeš mít všechno - buď jezdíš ekologicky, nebo sportovně a zábavně.... Obojí dohromady nejde a není to nic proti ničemu, sport a ekologie jsou dva protipóly.... Navíc široké pneumatiky a spoilery na PHEV Octávii jsou prostě vizuálně trapné....
Avatar - SKAY
SKAY
Tak hospodským střelcům to bude asi vyhovovat jako jede to jako rs botoje rs a spotřebu mám jak tdi :D
Arese
Taky nevidím jediný důvod, proč si kupovat dražší a o 300 kg těžší Octavii RS hybrid, když můžu mít její normální verzi (navíc s větším kufrem a manuální převodovkou)! :-)
Miroslav Holík
Ano taky jsem to jinde zahlédl, že světlá výška je jako u klasiky kvůli předepsané vzdálenosti baterie od silnice... Tak mne napadá,to asi člověk osadit nižším sportovnějším podvozkem,tak z STK letí na ten šup.... I když pochybuji že to někdo bude kontrolovat.......
Avatar - Emel
Emel
Tak záleží co za to... brzdy, optipaket, interiér... dle článku tady i ten sportovní podvozek...
Avatar - iudex
iudex
Ako som písal vyššie, podvozok má byť štandardne vysoký a nie znížený ako RS spaľovák. A tieto fotky to aj potvrdzujú:
bežné iV: https://img2.auto.cz/…ull/6555109_.jpg
RS iV: https://img2.auto.cz/…ull/6555126_.jpg
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Racionálním pohledem ano, ale RS vypadá mnohem lépe a odlišuje se od tisíců ostatních oktávek na cestách.
Avatar - iudex
iudex
Tu je zvuk "motora" pri zrýchľovaní: https://youtu.be/ufvf1UV4jG4?t=180
Avatar - kari.laz
kari.laz
Akorát že je to umělý reprákový zvuk, bohužel.
Avatar - iudex
iudex
Preto som dal motor do úvodzoviek. Znie to ako nepodarený pokus o osemvalec.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Na druhou stranu - pokud si koupíš nelibozvučný motor (a těch je dnes většina), tak mi tohle zas tak moc nevadí - pokud se to udělá vkusně, a nejlépe s možností vypnutí. Kór u nafty mi to přijde jako dobrý nápad, pokud - opakuji - se to udělá vkusně.
Avatar - iudex
iudex
Ako myšlienka je to dobrá, len častokrát to prevedenie zlyhá na tom, že je to strašne umelé. No a tu to umelé je. A aj to vypnutie býva problém, tipujem, že aj tu to bude spojené s konkrétnym režimom, teda že v športovom režime to máš vždy.
Šimpanz
O4 má vedle předvolených režimů k dispozici i individuální režimy, kde si lze naklikat libovolné kombinace nastavení včetně imitace zvuku, takže vypnutí není žádný problém.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já tomu teda nefandím. A v naftovém Pežotu mi to bylo akorát k smíchu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
trava a tak dal... kdyz jsem byl tenkrat... ale jo.. doba sa meni a auta s nimi co narobime.. ako zakaznici nic...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jako zákazníci nemusíme taková auta kupovat. Ale když lidi chtějí mít stále nová a nová a nová auta, tak ať se pak nediví, že si to automobilky i EU vykládají jako správný zájem.
V konečném důsledku si za to zase mohou jen lidi sami.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Můžou si za to sami, protože chtějí bezpečné a spolehlivé auto s nulovým nájezdem? Hmm.
Tom Dvoek
Prosím autora ať opraví údaje o napětí baterie 0,6kW v e-tech verzi. Patrně mělo jít o kapacitu 0,6kWh. Dále pak údaj o kapacitě baterie v iV verzi, jistě to není 36kWh, bude to tak třetina. Děkuji
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak víceméně to tam mas u RS iV napsane. 400V a 37A ( predpokladam ze to je prave uvadena kapacita 37Ah ), tedy nejakych 14,8kWh.
Avatar - mrha
mrha
To je jediná verze, kterou bych si koupil. Líbí se mi nejvíc (nevypadá sešláple vpředu) a hodila by se mi krátké vyjíždení po městě čistě na baterky s tím, že bych neměl strach na delší cesty s klasickým motorem. Už aby měli i střešní okno v konfigurátoru. 1.5 a 7rychlostní DSG a shut up and take my money :)
Avatar - iudex
iudex
Tvoja prvá a posledná veta si protirečia. ;-)