Kdyz ja jsem se chtel dozvedet, kde byl elektromotor drive, kdyz ted je nove integrovan do prevodovky...
Vis co, treba ho doted davali do anteny a ta tim plnila funkci radaru...
Ja nasel tohle, takze to asi obslehli z marketingovych materialu:
Elektrický motor se nachází také vpředu a to mezi převodovkou a spalovacím motorem. Konstrukčně je integrován přímo v převodovce a od spalovacího motoru je oddělen spojkou. Takovéto zapojení umožňuje čistě elektrickou jízdu s vypnutým spalovacím motorem a zároveň součinnost obou motorů při pohonu v hybridním režimu.
Tak nejak zmysel RS iV nevidím. Primárne nie je reálny rozdiel oproti bežnému iV. 225 kmh/7,4s proti 220 kmh/7,7s mi nepríde citeľný rozdiel, to je skoro zanedbateľné. Naviac ako som sa dočítal inde (tu o tom nebola zmienka), hybridné RS má štandardne vysoký podvozok a nie znížený ako bežné RS, teda ani v jazdných vlastnostiach nečakám citeľný rozdiel oproti iV (OK, brzdy). Skrátka a dobre kto chce mať hybrid, už štandardné iV ponúkne dostatočnú dynamiku a za menej. A kto chce trochu radosti z jazdy, vezme spaľovák, ktorý je o 300 kíl ľahší (baterky), s upraveným zníženým podvozkom, ergo je nielen podstatne dynamickejší (250 kmh/6,4s), ale aj citeľne agilnejší.
To má pravdu.. U auta jako je stará Ravka alespoň pak díky tomu nemáš pocit, že se auto v zatáčce rozpadne... Jako u většiny jiných situaci v tom autě :D
... jasný, RS iV je hovadina.... taháš kil jak prase, to zničí zážitek z jízdy... a když budeš chtít jet rychle, bude to žrát jak prokopnuté.... Prostě nemůžeš mít všechno - buď jezdíš ekologicky, nebo sportovně a zábavně.... Obojí dohromady nejde a není to nic proti ničemu, sport a ekologie jsou dva protipóly.... Navíc široké pneumatiky a spoilery na PHEV Octávii jsou prostě vizuálně trapné....
Taky nevidím jediný důvod, proč si kupovat dražší a o 300 kg těžší Octavii RS hybrid, když můžu mít její normální verzi (navíc s větším kufrem a manuální převodovkou)! :-)
Ano taky jsem to jinde zahlédl, že světlá výška je jako u klasiky kvůli předepsané vzdálenosti baterie od silnice... Tak mne napadá,to asi člověk osadit nižším sportovnějším podvozkem,tak z STK letí na ten šup.... I když pochybuji že to někdo bude kontrolovat.......
Na druhou stranu - pokud si koupíš nelibozvučný motor (a těch je dnes většina), tak mi tohle zas tak moc nevadí - pokud se to udělá vkusně, a nejlépe s možností vypnutí. Kór u nafty mi to přijde jako dobrý nápad, pokud - opakuji - se to udělá vkusně.
Ako myšlienka je to dobrá, len častokrát to prevedenie zlyhá na tom, že je to strašne umelé. No a tu to umelé je. A aj to vypnutie býva problém, tipujem, že aj tu to bude spojené s konkrétnym režimom, teda že v športovom režime to máš vždy.
O4 má vedle předvolených režimů k dispozici i individuální režimy, kde si lze naklikat libovolné kombinace nastavení včetně imitace zvuku, takže vypnutí není žádný problém.
Jako zákazníci nemusíme taková auta kupovat. Ale když lidi chtějí mít stále nová a nová a nová auta, tak ať se pak nediví, že si to automobilky i EU vykládají jako správný zájem.
V konečném důsledku si za to zase mohou jen lidi sami.
Prosím autora ať opraví údaje o napětí baterie 0,6kW v e-tech verzi. Patrně mělo jít o kapacitu 0,6kWh. Dále pak údaj o kapacitě baterie v iV verzi, jistě to není 36kWh, bude to tak třetina. Děkuji
To je jediná verze, kterou bych si koupil. Líbí se mi nejvíc (nevypadá sešláple vpředu) a hodila by se mi krátké vyjíždení po městě čistě na baterky s tím, že bych neměl strach na delší cesty s klasickým motorem. Už aby měli i střešní okno v konfigurátoru. 1.5 a 7rychlostní DSG a shut up and take my money :)