Vyrobit i skladovat jej umíme. Jenom to stojí nekřesťanské peníze a většinu jej vyrábíme ze zemního plynu, z ropy a malou část i z uhlí, takže drancujeme neobnovitelné zdroje víc než jízdou na ropu. Spotřeba CNG nebo ropy na 100 km jízdy vodíkového auta je zhruba třikrát vyšší než při přímém splování v dnešních spalovacích motorech. Proto také vodíková auta tlačí ropné a plynárenské koncerny, protože to by pro ně byl ráj na zemi, protože spotřeba by vzrostla cca 3x.
Ako nam ukazalo uz davno BMW..spalovat vodik v ICE je niekolko nasobne menej efektivne a emisnejsie ako ziskavat elektrinu z vodiku v palivovych clankoch.
Vodik ma zmysel v trajektoch, doprvanych lodiach a lietadlach, tam kde je nezmyselne vozit tony baterii. Nie vsak v kamionoch a najvacsia blbost je davat ho do vlakov kde je najmensi problem natahat lacnejsie el. vedenie na dekady.
Popri podvodnej Nikole a este mozno tak Hyundai je toto asi ta najrealnejsia moznost komercneho pouzitia FCV tahacov ktore ukazu ci okrem lodi, trajektov a litadiel je schopny vodik byt lepsim riesenim ak obaterky.
Skoda tej zlej aerodynamiky, nevidim zmysel ist touto cestou namiesto Tesla Semi pristupu s ovela lepsou aerodynamikou ktora je tak dolezita pre EV.. ci uz FCV alebo BEV.. zbytocne vysoky tahac pre cisternove navesy ktore nepotrebuju kapacity na spanie.. Dve moznosti vysky ako pri Tesle mi pridu idealne..
Je ocividne ze Tesla nechce uviest komercne tahace s aktualnou technologiou baterii ktore by pri velkych dojazdoch brali prilis velku cast pouzitelnej nosnosti na naklad, snad po battery day pride nieco nove, zaujimavejsie, kiez by solid state baterie ktore by opat nakopli zvysok automobiloveho sveta.
A myslíš, že v kamióne kde sa počíta každé kilo užitočnej hmotnosti tie baterky z nej neuberú? Mám taký pocit, že keby tam narvali battery pack s ktorým tá súprava urobí 1000 km, tak odvezie o možno tonu či dve menej či?
Je absolutny nezmysel takto neefektivne plytvat energiou pri vyrobe vodika, nehovoriac o energii potrebnej na stlacanie, skladovanie, prepravu ktore pri rozvodnych sietach neexistuju. Toto bude mat zmysel az ked bude kazda krajina produkovat vyse 100% svojej spotreby z obnovitelnych zdrojov.
ekologicky myslíš konkrétně proč? Vzhledem k tomu, že vodíkový auta jsou spíš v úrovni prototypů a kusový výroby, bych se nebál toho, že budeme v následujících 10 letech postaveni před problém mnohonásobně navýšit produkci vodíku a začne nám to tvořit nějaký ekologický problémy.
Jo kamaráde, kdyby se do vodíku investovalo tolik prostředků co do elektriky, tak by bylo používání vodíku rozšířenější než je dnes elektrika. Ale elektro-lobby je lépe zorganizované a financované. Nic jiného v tom netřeba hledat. Tečka!