Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojeté Porsche Boxster 986 (1996 až 2004): Levná radost, drahá starost

Když nepočítáme Porsche s motory vpředu, kterými mnozí dodnes pohrdají, představuje původní Boxster cenově nejdostupnější cestu, jak si pořídit opravdové porsche za cenu nejlevnější nové fabie. Je tu však jedno ale...
Zpět na článek
20. 2. 2021 22:04
Re: Chyba v článku
Tyjo tady ty nazory i samotny coanek maji spoustu chyb. A jako stastny majitel boxsteru muzu rict, ze je poznat, ze pisalek v tom urcite nejezdil a psal to od stolu. Taky mam 2.5 a jsem spokojen jak s vykonem tak jizdnim projevem. Zvuk je paradni.
Jizdni vlastnosti jsou uplne jinde nez u srovnavanych roadsterech a podobnych vozu.
Naklady na udrzbu a servis nejsou ani zdaleka takove jako pise Martin 911turbo. Reknu to tak. Jestli uz mam na podobnou vikendovou radovanku, tak uz sakra neresim, ze dily stoji o 20%vic nez na jine auta. Mel jsem slk a skoro jsem mel z4 .. takze opravdu mohu porovnavat a ne jen polemizovat.
A vubec ... nechce se mi tu argumentovat a vysvetlovat nektere reci to tu padly... a hlavne v clanku. Jsou dost vedle.
19. 12. 2020 11:24
Re: Cieľová skupina
Když to není nic pro vás tak to tady zbytečně neřešte.
Avatar - eLzyx
26. 9. 2020 13:41
Re: Cieľová skupina
cílová skupina je někdo, kdo si chce zkusit, jak funguje aktivní řízení RWD káry, ví že chce Porsche a nechce se nechat hned zabít v 911.
A že je Boxster neatraktivní? Z jakého pohledu? Že dozadu nenaložím děcka? Ty se přeci nechávají u babiček. Nebo máš na mysli že je designově neatraktivní? To je silně subjektivní hodnocení. Je to sportovní Porsche? Je. A tak to spousta lidí vnímá.
A co se týče historického potenciálu - podívej se na 912, 914. Na 912 jsem koukal cirka 5 let zpátky. Krásný kus za půlmíč. Dnes? Mega a ani nemrkneš. 914? To nikdo nechtěl, zachovalé kusy se prodávaly kolem 300t Kč. Dnes? 800-900t Kč. Pravda, Boxsterů se vyrobilo víc, ale tím jak je spousta lidí bere jako plevel, tak končí na vrakovištích. A čím méně jich bude v super stavu, tím víc poroste jejich cena.
25. 9. 2020 15:46
Re: Cieľová skupina
myslím, že tu někdo psal, že 911 Targa taky není moc příjemné svezení...
25. 9. 2020 11:28
Re: Boxster 2.5
Nemohl bys trosku rozvest ten problematicky servis ? Jen at si to umim porovnat se svymi zazitky ....
25. 9. 2020 08:04
Chyba v článku
Prosím redakci o opravu. Motory 2.7 162/168kw nemají 6-ti stupňovou převodovku, ale 5-ti kvalt z 2.5. 6-ti kvalt přišel až s faceliftem druhé generace 987.2 v roce 2009.
Jinak já mám už 10let Boxster 2.5 a v praxi vám na okresce 2.7 neujede ani o metr, S-ko 3.2 už ano, ale popravdě čekal bych daleko větší rozdíl.
25. 9. 2020 04:05
Re: Cieľová skupina
Tam to nejde, zůstává tam vlastně celý prosklenný zadek a tam se točí vítr.
25. 9. 2020 00:26
Re: Cieľová skupina
Tak to je pruda, navíc to není ani cabrio, ale targa... na srbské dálnici mi naměřili 209, se střechou dole, úplně v pohodě, příjemná jízda.
Avatar - Emel
24. 9. 2020 21:05
Re: Cieľová skupina
Zetko je hlavně těžký jako kráva.
Avatar - Emel
24. 9. 2020 21:03
Re: Cieľová skupina
Já tuhle generaci ani moc nemusím... jo, novějšího Caymana bych mohl.
24. 9. 2020 18:38
Re: Videl som
Noo jestli to spis nebylo o zasadnim narustu vyrobenych aut.

Nebyt techhle 3 modelu tak si vzduchem chlazeni pozeri mohli v tuhle dobu tak maximalne zmoulat v ruce knizku o historii ....
Avatar - Martin911Turbo
24. 9. 2020 14:51
Re: Videl som
Ale ten pokles kvality tam byl jak u Boxstra, tak 911 a Cayenne tuplem
Rok 1995 udělal tlustou čáru
Avatar - Martin911Turbo
24. 9. 2020 14:44
Boxster 2.5
Sám jsem měl první generaci a zde na Moje Auto mám recenzi, kde jsem zhrnul vše
https://moje.auto.cz/…in911Turbo/volks***lapka.html

944 S2 jsem měl také, robustnost byla oproti Boxsteru lepší, ale co do kvality provedení interiéru, kufru, motorového prostoru je znát ještě "stará" Porsche výroba vs nová
https://moje.auto.cz/…urbo/mazlik.html

S2 byla dravější než Boxster, ten naopak lepší na okreskách v zatáčkách

Ceny servisu u 944 vs Boxster, ceny 350kč/hodina ideál, díly jsem sháněl z USA, vyšli lépe jak z Evropy (na 944) u Boxstra díly podstatně dražší, většina hlavních defakto z 911, bohužel jak motor, tak IMS byl problém až do roku 2008, což je 10let! od výroby prvního Boxstra V autě se točí 15l chladící kapaliny, vodní pumpa je z 911 uprostřed, expanzka vzadu a dva chladiče v rozích vepředu. Chladiče reznou, potrubí teče, vodní pumpa vydrží max 200 000 km a zadní expanzka také vždy praskne kolem 10 roku. Drahé tlumiče, dříve i kotouče a destičky, drahá spojka, pumpa. Plátno střechy cca 80 - 100 000 Kč nové podle generace (slída, sklo) mechanismus střechy se také rád kazí. Díky motoru uprostřed horší kontrola motoru, jde udělat sklopením střechy do cca poloviny a rozebráním zadní části a tak se člověk dostane k horní části, u spodní části se musí oddeklovat spodek auta, vše je zakrytováno, takže i úniky palin mohou téct od jinud než z místa původu.

Chtěl jsem si koupit 2 generaci Boxstera, ale problematický servis v ČR a ceny dílů mě od srdcovky zahnali k americe a vyhlížím Charger nebo Challenger po faceliftu s Hemi motorem
24. 9. 2020 14:38
Re: Cieľová skupina
Vidim to podobne. Ja osobne kdybych chtel dvoumistny roadster kolem tech 250-300k, tak jdu do 350z. Ja vim, ja vim, jina koncepce atd., ale na tom u krouticiho se roadsteru nezalezi, a ten zvuk! Plus by mel byt 350z relativne jednoduchy, spolehlivy. Akorat celkem zere.

1st get Boxster skutecne pouze pokud bych chtel za kazdou cenu Porsche...
Avatar - Ozzman
24. 9. 2020 14:12
Re: Cieľová skupina
Taková bohužel není, tedy v této generaci, přišla až s Caymanem, ale jinak souhlas.. pro mne je Cayman S asi nejideálnější verzí Porsche, není tak obrovské, ale pořád je to Porsche :)
24. 9. 2020 13:24
Re: Videl som
Ten “pokles kvality” je samozrejme ve stylu jedna pani povidala .... takze bych se tim moc netrapil.
24. 9. 2020 12:44
Re: Cieľová skupina
;-) Včera jsem měl pokec se známým, který si nedávno koupil Vette C7 Z06. Má to samozřejmě targu a rovnou říkal, že se sundaným dílem střechy je to tak na korkování ve městě nebo max do 90. Na dálnici mu to ve 110 vytáhlo bundy zpoza sedaček :-)

Ale krásná strojovna, pro mě působivější než C8.
24. 9. 2020 12:29
Re: spolahlivost
Jasně, ideální bude kroutící se E46, nebo rovnou kroutící se předokolka s chipem :-[]
Avatar - Emel
24. 9. 2020 12:28
Re: Cieľová skupina
Proč neatraktivní? Tohle je přesně auto pro zábavu na víkend... já bych teda dal přednost variantě se střechou, ale to je věc osobních preferencí...
24. 9. 2020 11:41
Re: Cieľová skupina
ze na vikend neatraktivne, kokso
Avatar - KANKUNEN
24. 9. 2020 11:23
Re: spolahlivost
Asi moc řídit neumíš, že.
24. 9. 2020 10:25
Re: Cieľová skupina
Jeté je vždy pro bazarového kovboje a spousta aut tím dostává širší význam. Boxster je naopak velmi atraktivní auto na víkend.
24. 9. 2020 10:24
Re: spolahlivost
Úplně jiná koncepce i jízda...
Avatar - Ozzman
24. 9. 2020 10:23
Re: spolahlivost
To snad ne... roadster srovnávat se ctyrmistnym cabriem a v případě Audi FWD
24. 9. 2020 10:19
pro kovboje
Krasne receno. Pro bazarnika kovboje. Jedno jsem potkaval pred deseti lety na kladne. Uz tehdy byli ceny podezrele nízko. Mel to mladej kluk, korzoval vsude kde se neco delo. A pak se neco událo v motoru, cink prásk a od ty doby to bylo na prodej
24. 9. 2020 09:28
Cieľová skupina
Kto je cieľová skupina tohoto auta?
Na bežnú prevádzku drahé, riziko porúch vysoké.. Na víkend neatraktivne.

Asi len auto pre bazaroveho kovboja ako kedysi hovorieval gti.

Neviem si predstaviť nejaký zvláštny historický potenciál toho modelu
24. 9. 2020 09:08
spolahlivost
Sko ma dokonca brzdy z 911. Kadopadne, 2 miestny kabriolet je o nicom, radsej E46cabrio, popripade B7 cabrio s 1.8t + chip, odost viacej miesta. Ani u jedneho niesu potencionalne investicie v cene samotneho auta. nehovoriac o tom ze motor ulozeny v strede znamena ze servisovat to nebude taka lahoda.
Avatar - wakantanka
24. 9. 2020 09:07
Videl som
svojho času istý dokument, kde sa rozoberala história Porsche a akým spôsobom prebiehala výroba. Podľa toho tá zmieňovaná kvalita stúpla po angažovaní inžinierov z Toyoty, ktorí nastavili technologické, logistické a kvalitatívne štandardy podľa toto čo celé desaťročia pilovali u seba v Japonsku. V tomto kontexte potom veta : " Ona restrukturalizace výroby měla i vedlejší dopad, a sice pokles kvality a spolehlivosti." vyznieva značne rozporuplne. Aj u Porsche proste stále platí : Kto chce mať opicu, musí mať na banány. :-)