Interní cena dílu - co je to za cenu a z jaké firmy a pro jaké auto? Podle těch údajů ze stránek Renaultu by cena měla být cca 46 tisíc Kč za 10 kWhod. Jde v případě těch 100 tisíc o cenu pro kalkulaci, která byla určena interně (nějakou automobilkou)?
Co je to za cenu - něco jako "wishprice" kterou by automobilky rády účtovaly svým zákazníkům? Máš k tomu nějaký materiál nebo odkaz ?
Tady je info z Renaultu : https://easyelectriclife.groupe.renault.com/…ric-car-battery/ kde píšou : "In 2010, the average price per kilowatt hour was 1,037 euros whereas by 2018 it was less than 160 euros. So by 2024 it could drop below 90 euros. " 160 Eur by mělo být necelých 190 USD.
pokud prodělávali, tak určitě ne na tom, že by materiál na výrobu byl dražší. Na čem určitě prodělávali, tak na tom, že se jim špatně rozprostírají náklady na vývoj do malého počtu vyrobených kusů. A také na tom, že na servisu získají daleko méně než u spalováků.
No osobně bych řekl, že výrobní náklady jsou vždycky neveřejná informace. Můžu s Tebou diskutovat výrobní náklady na léčiva, o autech takové informace nemám. Pokud vyjdeme z úvahy, že výrobce neprodělával na CitiGo se spalovacím motorem za cca 200 tisíc vč DPH (což je cca 165 tisíce bez DPH), pak by při prodělku 200 tisíc musely být výrobní náklady (včetně marže distributora) okolo 600 tisíc. Pokud bychom pro jednoduchost tedy uvažovali, že základ je stejný a vícenáklad jde na cenu baterie, pak by baterie musela být pořizována někde okolo 435 tisíc Kč, což mi tedy připadá poněkud hodně. Baterie v CitiGo iV by měla být 36,8 kWh, což by při ceně cca 200 USD odpovídalo asi 170 tisícům Kč.
Citigo iV splnilo to co melo - snizeni emisi pro soucasny rok. To ze na nem Skoda prodelavala neni zadne tajemstvi.
Samozrejme, ze jde o cenu. Normalni obycejny zakaznik nevidi duvod, proc za EV auto ma platit 2 - 3 nasobek ceny spalovaku a jeste s mnoha nevyhodama.
Zrušení výroby CitiGo iV bych přičetl spíše zahájení prodeje "vlajkového" VW ID3. Jsem opravdu hodně zvědavý na cenu Dacie Spring, to už se mi hodně dlouho nestalo, že bych čekal na nějakou informaci týkající se automobilu. Když se podíváš na loňské prodeje Tesly, tak model 3 bylo prodáno přes 300 tisíc kusů, zatímco modelu S 28 tisíc a modelu X 39 tisíc. Je dost jasné, že u EV jde hlavně o cenu.
aj za 500 by to bola supa voci nejakemu el.golfu ci el.soulu za melon... ja verim v cenu okolo 500-600 litrov.. mozno naivne ale aj to by uz bola predsa supa... :yes:
inak na tuto daciu som ovela viac zvedavy ako na nejake 3-4 milionove kusky od MB ci audiny ktore nakoniec budu mar rovnaky dojazd
jj, 300/300 je nesmysl, protože cena baterek je pro všechny výrobce +/- stejná a zvlášť u malých levných aut podstatná. I na menším Citigo IV Škoda prodělává tolik, že ho raději už ani neprodává, takže i 200/400 by byl (skoro až) zázrak :-)