Cupra přichází se sportovním modelem Leon. Nabídku rozšiřuje také o plug-in hybridní derivát, který už jsme mohli vyzkoušet přímo na českých silnicích.
Tuna a třičtvrtě. Párkrát to vokrmíš a zůstane ti uřvaná udušená1.4ka.
Hlavně v zatáčkách a na brzdách, to je balada.
Váha je prostě moc.
řekněme rodinný dynamický vůz s eko-image. Ale ne sportovec.
JJ, a s tréninkovejma závažíma na nohou.
Pamatuju doby, kdy vrcholné S-Klasse vážly jako tenhle seat. A všichni byli paf, co je to za hovadiska.
Edit, W126 500SE osmihrnek. 1640kg.
Ještě dvě generace a uslintanej downsizingovej sportovec bude vážit jako W140ka mamut.
Nejhorší je rozložení hmotnosti, bezmocné prohrabování předních kol a pak příšerný tahání za volant i při relativně plynulým zrychlování. Tohle řešení PHEV mělo mít ještě několik kombinací, které VW zařízl. Takhle se to dá omluvit u normálně orientovanýho auta, ale nazvat to sportovním to už vážně musí mít člověk zavřený obě oči a k tomu čerstvej řidičák.
Sportovní model od sportovní značky, odvozené od sportovní značy :D
Co by jsi čekal? Snad nějaký ultimativní HH s manuálem, který by se postavil třeba proti CTR? Nebo dokonce nějaké malé coupe, s motorem uprostřed a pohonem zadních kol ala Alpine A110?
Já bych to tedy čekal no :D
A máme tu plejádu SUV a obtloustlé kombi co mělo jateční váhu před pětisty kili a s technikou co je úplně k lejnu, tak možná pro kolenovrty do města, ale ne do něčeho co si chce hrát na sportovní značku odvozenou od sportovní značky.
Těžce se vyrovnávám s faktem, že hatch dostal nejslabší techniku z koncernových HH. Kam se poděla dokonalá, vteřiny na Nordschliefe nahánějící Cupra s 200 kW MT?
No Seat se prezentoval jako sportovnější značka. (pomlčíme teda o sprostejch klikách z bakelitu a tak)...ale! Pak udělali ještě sportovnější (asi pro blbce) samostatnou Cupru. A na co je teďka teda Seat? Tak snad nasaješ v Cupře. Ale MT už ne...Nebo nasaj Clubsporta a máš hotovo.
Rezervoár blbců je nekonečný. Vlna za vlnou. A máme tady dalšího, strupa v Seatu Mildu Řezníčka. Extra kousek!
Ano, mě je Seat na nic. Nemam rad bakelit a smrad láce. Když chceš koncern nemáš na VW, kup si Škodovku. Nebo si kup cokoliv. Ale Seat?
Seat a Opel jsou nejzbytečnější větší značky aut.
A Cupra je nejzbytečnější značka...čehokoliv.
Ty designe.
Předevčírem ta upocená Arona. Nejvyšší výbava FR. Sednu ke spolujezdcovi. Ze začátku zatáčky, nerovnosti. Chci se chytit madýlka ve stropě. Ale ono tam není!
A škrtí mě pás. Chci si ho dát níž. Ale není seřizovací!
Proč v sesterských Kamiqu i v T-Crossu je?
Proč je v 15 let starým Ducatu i v 15 let starým Matizu?
A takovejch věcí ti ukážu na tom vošizeným Seatu 50.
Jenže ty víš kulový, tak tady mekotáš vo vzduchoprazdnu. A designu. Aha. Co si to vubec dovoluješ? Ja jsem Ajatollah automobilismu a ty jsi blekotající nekňuba. Začni se pár desítek let intenzivně věnovat autům a to pracovně i soukromě.
Pak se snad budeme moci bavit jamo rovný s rovným.
Fostek rulez!
Game over.
Cupra je podobná kraslice jako dnešní Alfa Romeo. Jakýs takýs smysl dává pouze v TOP verzi a všechno ostatní je šméčko. Tak to bohužel je.
Třeba Formentor má vzadu víceprvek jen pro nejsilnější verze!!! Omg, ve Formentoru v základu torzka!!! Obávám se, že to stejně dopadne i s Leonem Cupra...
Porovnávať Cupru s Alfou Romeo je riadne mimo. O histórii značky nehovoriac, aj keď je jasné, že iba z histórie sa žiť nedá. AR má vrcholné modely Quadrifoglio, to ale neznamená, že konfekčné modely sú navoňaná bieda a´la Seat/Škoda/Volkswagen/Audi, kde sa hrá na dojem iba displejmi, dotykovým ovládaním, atď. AR ti v nižších verziách Giulie a Stelvia nepredá zadnú nápravu s torznou priečkou ako vyššie uvedení “bídníci”... O inom s tebou aj škoda diskutovať.
Úplně bych nesrovnával Cupru s AR. To si Alfa nezaslouží.
Hele Alfa je auto, který je krásný, má fantastickou historii vždycky tak nějak zvedne tep
...a ano...má spoustu neduhů, který jí rádi odpouštíme.
Cupra je...sranec. Navoněná bída.
To je právě ono. Alfa pokud se podíváme na průměrné modely tak naprosto ztrácí charakter a zůstávají věci, které jsou neodpustitelné. Už třeba aspoň vyřešili zasekávající se stěrače??
Jak můžeš srovnávat Alfu se Seatem?!! I ta odcházející stará Giulietta má platformu mnohem vyspělejší, než nový Leon! :-[] Nemluvě o od základu nově vyvinuté prémiové zadokolkové platformě Giulie/Stelvia!!! :-):yes:
Přesně ☝️ i dnes 10ti letá giulietta má perfektní platformu víceprvek vzadu hliníkové těhlice a ramena vzadu. Co se týče agility podvozku řekl bych že dodnes top. Navíc auto je to nesmírně robustní neojebané. Giorgio nemá vůbec cenu komentovat. Topka
Je neskutečné jak rychle začal VW upadat. Všichni jsme tak nějak i vlastenci a chtěli jsme třeba auto vyrobené u nás, nebo prostě kvůli dostupnosti dílů a snazšímu servisu jsme kupovali auta od VW s tím že to není nejlepší auto světa, ale je to dobrá kvalita za slušné peníze.
Nyní když vidím ty nová auta od VW Group, tak bych si nekoupil snad žádný. Ty nové hybridy jsou takový kočkopes. Je to těžký. Dojezd i tak nic moc a ani odpich čistě na elektromotor není nijak zajímavý. I to Audi, které ještě nedávno dělalo docela pěkný auta, tak dnes musí mít uvnitř všechno dotykové. Už při recenzích na to všichni nadávají, jak je vše upatlané.
Audi: krom toho, že je interiér jak si správně zmínil dotykovej navíc nevypadá nijak extra dobře, dobře se ani neovládá a navíc chybí možnost výběru dekoru. No a to podstatný, pořád neumí sladit motor s převodovkou, aby to fungovalo jako u konkurence. A k tomu nesmyslný ukončování výroby a znovu rozjíždění všemožných motorů.
VW: proč prodávali skoro rok Passata bez 4x4? Kde je náhrada za BiTdi? Proč není Arteon R s VR6? No a pak to příšerný podtáčení a vůbec projev převodovek DSG. Kde je ta bzproblému fungující z R36 :/
Touareg R: proč nejde do "nejsportovnějšího" v řadě dát aktivní stabilizátory a natáčení zadních kol? Takže jezdí líp základní V6 s tímto podvozkem. Pro někoho škoda V8 TDI
Hele ty hybridy až tak špatný nejsou. Akorát na ně nesmíš nalepit znáček Cupra a dělat z dvoutunové plečky supersport, který má snad kompenzovat absenci opravdového hot hatche.
No, každopádně je naprosto jasné, že design současného Leonu ten předchozí rozhodně nepřekonal, bohužel je to přesně naopak. Nemluvě o pracovišti řidiče, které je nyní zamořeno nebezpečnými a nepraktickými dotykovými ovladači! :-(:no::no::no: