Novinky
atmo 2,4 nebude už mít problém s kdejakým čiplým dieslem a ty hravé jízdní vlastnosti zůstanou.
Tak ja som primárne rád za akékoľvek športové auto, notabene za malý a dostupný RWD športiačik.
Len sa trochu obávam, či sa nebude opakovať história s tým výkonom BRZa. Ten súčasný sa už od uvedenia na trh kritizoval za slabý motor. A to s tými 200k vstupoval na trh v dobe, keď hotheče mali cca. 250k (napr. GTI Performance malo 230k). Dnes, keď GTI Clubsport má 300 koní, sa obávam podobných výhrad k 220k Toyobaru.
Ale možno sa tým netreba vôbec trápiť, keď do EU asi ani nepríde.
Len sa trochu obávam, či sa nebude opakovať história s tým výkonom BRZa. Ten súčasný sa už od uvedenia na trh kritizoval za slabý motor. A to s tými 200k vstupoval na trh v dobe, keď hotheče mali cca. 250k (napr. GTI Performance malo 230k). Dnes, keď GTI Clubsport má 300 koní, sa obávam podobných výhrad k 220k Toyobaru.
Ale možno sa tým netreba vôbec trápiť, keď do EU asi ani nepríde.
To zase obejde Evropu? Proč, když sem dokáží dovážet Supru apod?
Sucasna mala podla merani na brzde tak 180 koni. Ak tych 220 bude na brzde a vyladia priebeh v strednom pasme, tak pocit z motora moze byt ovela lepsi. Ale aj keby tam hned bolo 300 koni, tak v EU sa ich moc nepreda.
Ale no tak hoši. Kdo z vás s tím alespoň chvíli jezdil? To všechno máte vyčtené z netu? Víte jak je to auto lehké a vyvážené. Malý výkon ? Na semaforu a v přímce na dálnici ano, ale tam to auto není dělané, stejně jako totéž nebudete přece vyčítat offroadu! Stačí trochu v zatáčce šlápnout na plyn a když je mokro tak by 300K s turbem mohlo být sakra nebezpečné.
A rozložení hmotnosti a další kecy! Proč neděláte inženýry v Japonsku? A plevelit diskuzi nějakými předokolkami se zvukem z reproduktoru. No taaaaak. Půjčte si ho na víkend a pak pište a kritizujte
A rozložení hmotnosti a další kecy! Proč neděláte inženýry v Japonsku? A plevelit diskuzi nějakými předokolkami se zvukem z reproduktoru. No taaaaak. Půjčte si ho na víkend a pak pište a kritizujte
OK tak vidím tam nejaké inšpirácie, ale za mňa už len z detailov a špionážnych fotiek jednoznačne podarený dizajn.Omnoho lepšie ako Nissan Z revival.
Jsem na nový BRZko zvědavej, to je auto, který i při normální síle jezdilo jako mašina po kolejích. Snad si i nová generace uchová takový vlastnosti, že se řidič bude těšit i na cestu na nákup. 😄
A ještě k tolik opěvovanému "nízkému těžišti" díky boxeru. To tu samozřejmě nízké není - boxer je uložen dost vysoko, aby se vešel. Kardanka se od něj k zadní nápravě nebývale strmě snižuje.
A k tolik opěvované "souměrnosti" pohonu: aby se zpětný hnací hřídel vracel souměrně k přední nápravě, je pod převodovkou a klikovou hřídelí a o to je zase boxer výš.
https😐/www.caranddriver.com/…ty-claim-tested/
Hlava válců s rozvody motoru Supry je jasně výš, než je boxer GT86, ale kartér motoru Supry je níž, než karter Boxeru GT86 - je mezi až pod "kolejemi" (nápravnice přední nápravy je prohnutá, aby mohl být karter ještě níž - to je zcela běžné obecně - ale Boxeru to není nic platné).
Boxerem to proto není!
Boxer navíc není ani posunutý směrem vzad. A za nápravu by se nevešel ze stejných důvodů - koleje.
"Klasická" Subraru s boxerem před přední nápravou ho mají níž, ale také ne v úrovní středů kol, protože musí dostat onen souměrný(!) hřídel z převodovky k přední nápravě pod převodovkou. A podélný motor před přední nápravou není žádná sláva - byť je kratší, protože je to boxer.
Takto by sme mohli polemizovať dlho, ale podľa článku patri GT86 k najlepším čo sa týka výšky ťažiska. Takže konštruktéri ako celok vymysleli dobre.
Opakuji:
Boxer nízko za přední nápravu nejde. Jde před ní a nebo jde za zadní nápravu (rozšířená vzdálenost kolejí). I tak je potíž s udržením tuhosti kolejí v převisech.
Boxer má těžiště přibližně na úrovni osy klikového hřídele (trochu nad ní, protože veškeré jeho příslušenství motoru je nad motorem).
Stojatý motor má těžiště někde u přechodu klikové skříně a válců. Ale příslušenství motoru je tady převážně vedle něj.
Stavební výška obou motorů i s příslušenstvím tedy není tak úplně ve prospěch boxeru.
Námitka - "lehká střecha"😒br /> Skla jsou velká váha. Opticky odlehčené prosklené auto není nahoře lehké!
Vysoká kapota Supry😒br /> V 80,-90.-ých letech se dělaly velmi nízké kapoty. A to nejen u motorů napříč, ale i u klasické koncepce, kdy je motor podélně a skloněný vzad, takže kryt kol rozvodu motoru je vepředu vysoko (viz např. tehdejší BMW - jejich kapoty jsou velmi nízké). Druhými limitujícími body byla výška "hrnců" McPhersonových vzpěr závěsů kol. Motor byl těsně pod kapotou. Nízkými kapotami vynikali zejména Japonci - člověk žasnul, jak se jim tam motory vešly. Nyní se dělají kapoty vysoko - po otevření kapoty člověka překvapí, jak je motor nízko utopený. Je to údajně kvůli srážce s chodcem, ale účinek je ve skutečnosti zcela opačný (chyba ve zkoušení EuroNCAP). Koukni tedy na Supru.