Novinky
Teda, chvíli jsem myslel, že koukám na nějakej facelift nebo derivát Alpine, ty prolisy, tvar světla... https😐/www.auto.cz/…nne-na-elektrinu?…
Jsem na nový BRZko zvědavej, to je auto, který i při normální síle jezdilo jako mašina po kolejích. Snad si i nová generace uchová takový vlastnosti, že se řidič bude těšit i na cestu na nákup. 😄
Jsem na nový BRZko zvědavej, to je auto, který i při normální síle jezdilo jako mašina po kolejích. Snad si i nová generace uchová takový vlastnosti, že se řidič bude těšit i na cestu na nákup. 😄
Ale no tak hoši. Kdo z vás s tím alespoň chvíli jezdil? To všechno máte vyčtené z netu? Víte jak je to auto lehké a vyvážené. Malý výkon ? Na semaforu a v přímce na dálnici ano, ale tam to auto není dělané, stejně jako totéž nebudete přece vyčítat offroadu! Stačí trochu v zatáčce šlápnout na plyn a když je mokro tak by 300K s turbem mohlo být sakra nebezpečné.
A rozložení hmotnosti a další kecy! Proč neděláte inženýry v Japonsku? A plevelit diskuzi nějakými předokolkami se zvukem z reproduktoru. No taaaaak. Půjčte si ho na víkend a pak pište a kritizujte
A rozložení hmotnosti a další kecy! Proč neděláte inženýry v Japonsku? A plevelit diskuzi nějakými předokolkami se zvukem z reproduktoru. No taaaaak. Půjčte si ho na víkend a pak pište a kritizujte
Základním rozdílem a důvodem je šířka zadní pneu. Postav to vedle salámů od BMW a pochopíš...
Základním rozdílem a důvodem je šířka zadní pneu. Postav to vedle salámů od BMW a pochopíš...
Sucasna mala podla merani na brzde tak 180 koni. Ak tych 220 bude na brzde a vyladia priebeh v strednom pasme, tak pocit z motora moze byt ovela lepsi. Ale aj keby tam hned bolo 300 koni, tak v EU sa ich moc nepreda.
Pod logom Toyoty sa to sem dovazat bude, ta nema problem s emiasami. Pod logom Subaru to moze byt problem.
atmo 2,4 nebude už mít problém s kdejakým čiplým dieslem a ty hravé jízdní vlastnosti zůstanou.
Čo tak miesto dojmov riešiť fakty. GT86 má ťažisko naozaj nízko. Vyrazme nižšie ako Supra a na úrovni Corvette, ktorá ma V8 s OHV umiestnené až za nápravou.
https😐/www.caranddriver.com/…ty-claim-tested/
https😐/www.caranddriver.com/…ty-claim-tested/
Souměrnost pohonu u RWD? 😉 Já vůbec nijak nezpochybňuji vlastnosti pohonu zadní nápravy, jen vysvětluji, že zrovna Toyobaru není o jízdě jako po kolejích.
Inu, klasická koncepce pohonu. Tady přeci hodně záleží na tom, jestli je zadní náprava v tahu, jak moc a nebo není. Je-li pak zadek zejména s výkonným motorem, uteče. Kvalita pneumatik pak jen ovlivňuje předěl, kdy se zadek utrhne.
A ještě k tolik opěvovanému "nízkému těžišti" díky boxeru. To tu samozřejmě nízké není - boxer je uložen dost vysoko, aby se vešel. Kardanka se od něj k zadní nápravě nebývale strmě snižuje.
A k tolik opěvované "souměrnosti" pohonu: aby se zpětný hnací hřídel vracel souměrně k přední nápravě, je pod převodovkou a klikovou hřídelí a o to je zase boxer výš.
A ještě k tolik opěvovanému "nízkému těžišti" díky boxeru. To tu samozřejmě nízké není - boxer je uložen dost vysoko, aby se vešel. Kardanka se od něj k zadní nápravě nebývale strmě snižuje.
A k tolik opěvované "souměrnosti" pohonu: aby se zpětný hnací hřídel vracel souměrně k přední nápravě, je pod převodovkou a klikovou hřídelí a o to je zase boxer výš.
jéžišmarjá a na sněhu teprve marjápano😊
jak mohli vůbec vyrobit takové auta jako 911 nebo M3?
jak mohli vůbec vyrobit takové auta jako 911 nebo M3?
Tak když jste boční průhled viděl, tak přeci😒br />
Kdyby byl klikový hřídel boxeru ve výšce případného motoru svislého, pak by byl jeho přínos pro nižší těžiště (vepředu!!) znatelný. Takhle nikoliv.
Opakuji:
Boxer nízko za přední nápravu nejde. Jde před ní a nebo jde za zadní nápravu (rozšířená vzdálenost kolejí). I tak je potíž s udržením tuhosti kolejí v převisech.
Boxer má těžiště přibližně na úrovni osy klikového hřídele (trochu nad ní, protože veškeré jeho příslušenství motoru je nad motorem).
Stojatý motor má těžiště někde u přechodu klikové skříně a válců. Ale příslušenství motoru je tady převážně vedle něj.
Stavební výška obou motorů i s příslušenstvím tedy není tak úplně ve prospěch boxeru.
Námitka - "lehká střecha"😒br /> Skla jsou velká váha. Opticky odlehčené prosklené auto není nahoře lehké!
Vysoká kapota Supry😒br /> V 80,-90.-ých letech se dělaly velmi nízké kapoty. A to nejen u motorů napříč, ale i u klasické koncepce, kdy je motor podélně a skloněný vzad, takže kryt kol rozvodu motoru je vepředu vysoko (viz např. tehdejší BMW - jejich kapoty jsou velmi nízké). Druhými limitujícími body byla výška "hrnců" McPhersonových vzpěr závěsů kol. Motor byl těsně pod kapotou. Nízkými kapotami vynikali zejména Japonci - člověk žasnul, jak se jim tam motory vešly. Nyní se dělají kapoty vysoko - po otevření kapoty člověka překvapí, jak je motor nízko utopený. Je to údajně kvůli srážce s chodcem, ale účinek je ve skutečnosti zcela opačný (chyba ve zkoušení EuroNCAP). Koukni tedy na Supru.
Opakuji:
Boxer nízko za přední nápravu nejde. Jde před ní a nebo jde za zadní nápravu (rozšířená vzdálenost kolejí). I tak je potíž s udržením tuhosti kolejí v převisech.
Boxer má těžiště přibližně na úrovni osy klikového hřídele (trochu nad ní, protože veškeré jeho příslušenství motoru je nad motorem).
Stojatý motor má těžiště někde u přechodu klikové skříně a válců. Ale příslušenství motoru je tady převážně vedle něj.
Stavební výška obou motorů i s příslušenstvím tedy není tak úplně ve prospěch boxeru.
Námitka - "lehká střecha"😒br /> Skla jsou velká váha. Opticky odlehčené prosklené auto není nahoře lehké!
Vysoká kapota Supry😒br /> V 80,-90.-ých letech se dělaly velmi nízké kapoty. A to nejen u motorů napříč, ale i u klasické koncepce, kdy je motor podélně a skloněný vzad, takže kryt kol rozvodu motoru je vepředu vysoko (viz např. tehdejší BMW - jejich kapoty jsou velmi nízké). Druhými limitujícími body byla výška "hrnců" McPhersonových vzpěr závěsů kol. Motor byl těsně pod kapotou. Nízkými kapotami vynikali zejména Japonci - člověk žasnul, jak se jim tam motory vešly. Nyní se dělají kapoty vysoko - po otevření kapoty člověka překvapí, jak je motor nízko utopený. Je to údajně kvůli srážce s chodcem, ale účinek je ve skutečnosti zcela opačný (chyba ve zkoušení EuroNCAP). Koukni tedy na Supru.
Bočný rez som videl. Motor posúvali vzad, kvôli rozloženiu hmotnosti. Na BRZ je to cca 55:45. S motorom pred nápravou by to bolo čisté kladivo. Ale nie je to také tragické ako popisuješ. Kľuka na GT86 je vyššie, ale hlavy motora sú na jej úrovni, takže aj s kompromisnou pozíciou motora dokážeš udržať ťažisko nízko. Jasne ideál by bol posadiť motor až za nápravu, ako Corvette, alebo F812, lenže to by to auto už nebolo moc kompaktne. Pozíciu nosných prvkov v karosérii by si pri návrhu ovplyvniť vedel.
Takto by sme mohli polemizovať dlho, ale podľa článku patri GT86 k najlepším čo sa týka výšky ťažiska. Takže konštruktéri ako celok vymysleli dobre.
Takto by sme mohli polemizovať dlho, ale podľa článku patri GT86 k najlepším čo sa týka výšky ťažiska. Takže konštruktéri ako celok vymysleli dobre.
Asi si neviděl boční průhled GT86. Boxer je nad nosnými "kolejemi" skeletu karoserie - jinak to s ním udělat nejde.
Hlava válců s rozvody motoru Supry je jasně výš, než je boxer GT86, ale kartér motoru Supry je níž, než karter Boxeru GT86 - je mezi až pod "kolejemi" (nápravnice přední nápravy je prohnutá, aby mohl být karter ještě níž - to je zcela běžné obecně - ale Boxeru to není nic platné).
Boxerem to proto není!
Boxer navíc není ani posunutý směrem vzad. A za nápravu by se nevešel ze stejných důvodů - koleje.
"Klasická" Subraru s boxerem před přední nápravou ho mají níž, ale také ne v úrovní středů kol, protože musí dostat onen souměrný(!) hřídel z převodovky k přední nápravě pod převodovkou. A podélný motor před přední nápravou není žádná sláva - byť je kratší, protože je to boxer.
Hlava válců s rozvody motoru Supry je jasně výš, než je boxer GT86, ale kartér motoru Supry je níž, než karter Boxeru GT86 - je mezi až pod "kolejemi" (nápravnice přední nápravy je prohnutá, aby mohl být karter ještě níž - to je zcela běžné obecně - ale Boxeru to není nic platné).
Boxerem to proto není!
Boxer navíc není ani posunutý směrem vzad. A za nápravu by se nevešel ze stejných důvodů - koleje.
"Klasická" Subraru s boxerem před přední nápravou ho mají níž, ale také ne v úrovní středů kol, protože musí dostat onen souměrný(!) hřídel z převodovky k přední nápravě pod převodovkou. A podélný motor před přední nápravou není žádná sláva - byť je kratší, protože je to boxer.
OK tak vidím tam nejaké inšpirácie, ale za mňa už len z detailov a špionážnych fotiek jednoznačne podarený dizajn.Omnoho lepšie ako Nissan Z revival.
Jasné, lebo strecha je na aute to najťažšie. Okrem toho skús čítať a nie len pozerať obrázky. V článku jasne stojí "given the 86's 0.3-inch-lower roofline" Boxer je nad nápravou aj R6 je nad nápravou. Preto má Supra tak vysoko kapotu. Motor za nápravou ma Corvette a s cca rovnakou výškou má ťažisko ako GT86. A 3,8cm vo výške ťažiska je u šporťakov sakra rozdiel. Medzigeneračné sú radi ak sa podarí posuv o par mm.
Bohužel jsem nejel originál kouskem, ale upraveným s posíleným motorem a jinými pneumatikami. Spíš než jízda na kolejích to bylo jako hodně točivá motokára, kde nebyl problém ztratit přilnavost zadku i přes mnohem lepší obutí než dávala fabrika. 😉
No právě: není to tím boxerem, ale GT86 je celé nižší - viz názorný obrázek. Takže jeho nižší těžiště o (jen) 3,8 cm není předností boxeru, ale celé stavby vozu. Celý jeho boxer je tak vysoko, že jeho těžiště (ve výšce klikového hřídele) je prakticky stejně vysoko, jako těžiště u stojatého motoru - ne-li vyšší (nechci se rouhat 😃. Kliková skříň stojatého motoru by se totiž vešla o hodně níž. Tak to je.
Len sa trochu obávam, či sa nebude opakovať história s tým výkonom BRZa. Ten súčasný sa už od uvedenia na trh kritizoval za slabý motor. A to s tými 200k vstupoval na trh v dobe, keď hotheče mali cca. 250k (napr. GTI Performance malo 230k). Dnes, keď GTI Clubsport má 300 koní, sa obávam podobných výhrad k 220k Toyobaru.
Ale možno sa tým netreba vôbec trápiť, keď do EU asi ani nepríde.