Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru BRZ pokračuje v odhalování. Už známe datum premiéry

David Bureš David Bureš 5. 11. 2020 • 21:27
42
26
Zobrazit náhledy (42)
Subaru BRZ Subaru BRZ Toyota GR86 Toyota GR86 Toyota GR86 Toyota GR86 GRMN Toyota GT 86 Sports FR Concept Platinum GRMN Toyota GT 86 Sports FR Concept Platinum GRMN Toyota GT 86 Sports FR Concept Platinum GRMN Toyota GT 86 Sports FR Concept Platinum GRMN Toyota GT 86 Sports FR Concept Platinum GRMN Toyota GT 86 Sports FR Concept Platinum Toyota GT86 Black Limited Toyota GT86 Black Limited Toyota GT86 Black Limited Toyota GT86 Black Limited Toyota GT86 Black Limited Toyota GT86 Black Limited Toyota GT86 Black Limited Toyota GT86 Black Limited Toyota GT86 Black Limited Toyota GT86 Black Limited Toyota GT86 Black Limited Toyota GT86 Black Limited Toyota GT86 Black Limited Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ

Napjatě očekávaná druhá generace Subaru BRZ se světu ukáže ještě letos. Poháněná má být 2,4litrovým boxerem o výkonu 220 koní.

Subaru BRZ je stejně jako jeho dvojče Toyota GT 86 mezi milovníky řízení populárním automobilem, hlavně kvůli jeho dostupné cenovce a hravým jízdním vlastnostem. Auto se však vyrábí již od roku 2012, a tak je nejvyšší čas na nástupce. Ten se skutečně ukáže ještě letos, přičemž už postupně shazuje svoji kamufláž.

Americké zastoupení značky totiž už začalo s odhalováním vozu, a tak už tu máme několik jeho snímků. Ten nejnovější ukazuje detail světlometu a části kapoty, který naznačuje, že se můžeme těšit na výraznější mezigenerační proměnu. Subaru of America navíc oznámilo datum premiéry. Druhá generace BRZ se světu oficiálně představí již 18. listopadu, tedy za dva týdny.

video

Automobilka již vůz v USA ukázala vybraným fanouškům, díky čemuž už konečně známe i první parametry. Podle očekávání dojde k posílení vozu. Nadále si sice uchová čtyřválec typu Boxer, charakteristický prvek Subaru, nově však bude mít objem 2387 cm3. Výsledkem tak má být výkon 220 koní (162 kW) a točivý moment 240 N.m.

Nadále si přitom zachová atmosférické plnění, což má uchovat dostupnou cenovku. Tomu pomůže též zachování kompaktních rozměrů. S tím souvisí fakt, že k Subaru BRZ opět vzniká jeho dvojče Toyota GT 86 (nově nazvané GR 86 podle závodní divize značky), které se bude muset dostatečně odlišit od čtyřválcové Toyoty Supra.

I přes blížící se premiéru Subaru BRZ modelového roku 2022 pořád nevíme, zda a případně kdy se druhá generace zábavného kupé začne prodávat i v Evropě. Takřka jistotou je totiž pozdržení příchodu vozu na starý kontinent, který není způsoben ničím jiným než emisními normami. Flotilovým emisím totiž na papíře žíznivý sporťák vůbec nepomáhá, a tak je jeho příchod do Evropy v nejbližší době takřka vyloučen. Minimálně do té doby, než flotilové emise značky výrazně sníží připravovaný elektromobil.

Související články

Témata
6. 11. 2020 20:14
Re: BRZko
Čelné sklo váži cca 20kg. všetko nad linkou okien, vrátane skiel, neváži viac ako 150kg.
6. 11. 2020 13:24
Re: To je přesně ono
jéžišmarjá a na sněhu teprve marjápano:)
jak mohli vůbec vyrobit takové auta jako 911 nebo M3?
6. 11. 2020 12:26
Re: BRZko
Tak když jste boční průhled viděl, tak přeci:
Kdyby byl klikový hřídel boxeru ve výšce případného motoru svislého, pak by byl jeho přínos pro nižší těžiště (vepředu!!) znatelný. Takhle nikoliv.

Opakuji:
Boxer nízko za přední nápravu nejde. Jde před ní a nebo jde za zadní nápravu (rozšířená vzdálenost kolejí). I tak je potíž s udržením tuhosti kolejí v převisech.
Boxer má těžiště přibližně na úrovni osy klikového hřídele (trochu nad ní, protože veškeré jeho příslušenství motoru je nad motorem).
Stojatý motor má těžiště někde u přechodu klikové skříně a válců. Ale příslušenství motoru je tady převážně vedle něj.
Stavební výška obou motorů i s příslušenstvím tedy není tak úplně ve prospěch boxeru.

Námitka - "lehká střecha":
Skla jsou velká váha. Opticky odlehčené prosklené auto není nahoře lehké!

Vysoká kapota Supry:
V 80,-90.-ých letech se dělaly velmi nízké kapoty. A to nejen u motorů napříč, ale i u klasické koncepce, kdy je motor podélně a skloněný vzad, takže kryt kol rozvodu motoru je vepředu vysoko (viz např. tehdejší BMW - jejich kapoty jsou velmi nízké). Druhými limitujícími body byla výška "hrnců" McPhersonových vzpěr závěsů kol. Motor byl těsně pod kapotou. Nízkými kapotami vynikali zejména Japonci - člověk žasnul, jak se jim tam motory vešly. Nyní se dělají kapoty vysoko - po otevření kapoty člověka překvapí, jak je motor nízko utopený. Je to údajně kvůli srážce s chodcem, ale účinek je ve skutečnosti zcela opačný (chyba ve zkoušení EuroNCAP). Koukni tedy na Supru.
6. 11. 2020 11:39
Re: BRZko
Bočný rez som videl. Motor posúvali vzad, kvôli rozloženiu hmotnosti. Na BRZ je to cca 55:45. S motorom pred nápravou by to bolo čisté kladivo. Ale nie je to také tragické ako popisuješ. Kľuka na GT86 je vyššie, ale hlavy motora sú na jej úrovni, takže aj s kompromisnou pozíciou motora dokážeš udržať ťažisko nízko. Jasne ideál by bol posadiť motor až za nápravu, ako Corvette, alebo F812, lenže to by to auto už nebolo moc kompaktne. Pozíciu nosných prvkov v karosérii by si pri návrhu ovplyvniť vedel.
Takto by sme mohli polemizovať dlho, ale podľa článku patri GT86 k najlepším čo sa týka výšky ťažiska. Takže konštruktéri ako celok vymysleli dobre.
6. 11. 2020 11:09
Re: BRZko
Asi si neviděl boční průhled GT86. Boxer je nad nosnými "kolejemi" skeletu karoserie - jinak to s ním udělat nejde.
Hlava válců s rozvody motoru Supry je jasně výš, než je boxer GT86, ale kartér motoru Supry je níž, než karter Boxeru GT86 - je mezi až pod "kolejemi" (nápravnice přední nápravy je prohnutá, aby mohl být karter ještě níž - to je zcela běžné obecně - ale Boxeru to není nic platné).
Boxerem to proto není!
Boxer navíc není ani posunutý směrem vzad. A za nápravu by se nevešel ze stejných důvodů - koleje.

"Klasická" Subraru s boxerem před přední nápravou ho mají níž, ale také ne v úrovní středů kol, protože musí dostat onen souměrný(!) hřídel z převodovky k přední nápravě pod převodovkou. A podélný motor před přední nápravou není žádná sláva - byť je kratší, protože je to boxer.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud