První mnichovské SUV postavené na nové čistě elektrické platformě by mělo zaujmout pozici technologické vlajkové lodi, do výroby zamíří jíž příští rok.
Nojo kdo by chtěl 510 koní s nižší poruchovostí = když může mít diesel co je nejporuchovější a potřebuje dotování provozu a jezdí na ropu co na 100% dojde + je fakt šíleně (ne)ekologická a vzhledem k tomu že jí NEMÁME taky sakra neekonomická :-)
KDO by chtěl dojet z barelu ropy dál na benzín když lze ujet míň na naftu která k tomu navíc potřebuje ZVÝHODŇOVAT ;-)
Jj neni nad naftičku = je to nejporuchovější typ pohonu, je výrobně nejdražší, potřebuje zvýhodňovat cenu paliva a z barelu ropy vyrobíš o dost míň nafty = ale holt ZVYK je ZVYK :-!
Metriky WLTP, a vlastně i EPA, přestávají být zajímavý, protože dojezd ve všech režimech kromě dálnice už prostě stačí. Na dálnici to začíná být zajímavý.
iX bude mít nejspíš nejlepší aerodynamiku ve třídě (TMX, eTron, GLC, iPace). Tipuju reálně dálniční dojezd jako Tesla Model X, tzn. 350 km při průměrných 130 km/h. S tím už se dá žít.
Tipuju baterky od CATL, což by bylo super. Stejný dostává TM3 SR+ na export do Evropy. Mají dlouhou životnost a snesou vysoký nabíjecí proud. Takže i nabíjecí křivka by mohla být stejně dobrá jako TMX.
Další dva postřehy co v článku nezazněly,
1) nemá to frunk
2) nemluví o OTA update, což by asi řekli kdyby s tím počítali. Navíc BMW asi ještě nějakou dobu nebude umět využít flotilu pro sběr dat.
Jestli nema frunk, tak je to fail.
Ze bude v technologiich daleko za Teslou je samozrejmy - ota, fsd...
Aero bude mit lepsi podle me TMX vzhledem k bocnimu profilu.
A vzhledem k absenci bobrich zubu. :-)
Myslim, ze to bude mit velkou konkurenci, jak v Modelu X tak Y.
Ceny budou jiste spis na urovni (pomerne vyrazne - o 15cm?) vetsiho Modelu X.
PS To s tim dojezdem porad spousta lidi nechape, ze dobit 120km za 10min je pro normalniho cloveka naprosto dostatecny. Jenomze zdejsi diskuze jsou plny generalnich manazeru, ktery nemuzou ztratit na ceste (narozdil od hodin denne na acz) ani sekundu.
Design nehodnotim. Pokud chces aby se na tebe lidi divali tak mas proste tady velkou sanci. Jako automobilovej fanda si to dovedu predstavit vedle meho Mustangu a Mini Cooperu. Jen se obavam te ceny.
Šmánkote, proč jsou lidi tak bl... neracionálně uvažující?
EV může dávat smysl jako autíčko do centra historických měst, kde je omezený prostor, nulové místní emise jsou skutečně výhodou a i když dneska jsou benzínová auta už mnohem tišší, než bývala, stejně je EV pořád tišší...
Ale na to se hodí auto kolem 3 metrů délky a stačí mu cca 30 kW výkonu... ale k čemu je dobré TOHLE?!!
Re: Šmánkote, proč jsou lidi tak bl... neracionálně uvažují
A toto ti pripadá ako autíčko do centra mesta? Pod pojmom autíčko si ja predstavujem niečo ako Fiat 500, eCitigo, prípadne niečo veľkosti triedy B. Problém použitia takejto techniky u malého autíčka je následne cena, za ktorú si to kúpi maximálne pár majetných nadšencov. Toto musí prešľapávať cestičku práve pre tie malé autá, do ktorých sa tá technológia dostane až o pár rokov, keď sa zaplatí vývoj práve v takýchto veľkých a drahých modeloch.
Dobre, už sme to predýchali, je čas si znovu prejsť galériu. Možno tu budem v menšine, ale mne sa to páči. Koncept Vision iNext ma nejak neoslovil a som rád, že tak nevyzerá aj sériové auto. Takto: Ako by podľa vás malo vyzerať elektrické SUV za kopec peňazí? Teraz som mal možnosť preliezť si Enyaq a celkom sklamanie, lebo podobný efekt by sa dal spraviť aj väčším faceliftom Kodiaqa (jasné, je mi jasné, že je to konštrukčne iné). Ale nejak sa mi viac pozdáva, keď sú elektromobily poňaté futuristicky a iX taká je. Som na to auto fakt zvedavý. :yes:
Zmysel majú aj keď je to elektro. Niekde treba skryť plno senzorov. Keď ostane voľná plocha, dopadne to ako pri facelifte elektrickej Kony..jednoducho zle.
Keď to všetci budú robiť rovnako, tak jediným rozlišovacím znakom ostane čo, znak na kapote? BMW si vybralo už dávno takúto identitu a ak nechce aby ich výtvor bol považovaný za novú Teslu či Hyundai nemá veľmi na výber, bez ohľadu či to má alebo nemá nejaký technický či aerodynamický zmysel.
"Zabi bobra, zachrániš strom." - na túto obludku to dokonale sedí. Spredu je to hnusné, a je to žiaľ aj jediný znak, ktorý hovorí, že ide o BMW. Zboku to môže byť čokoľvek, ten tvar je už unifikovaný do takej miery, že ide v automobilovom svete už priam o klišé.
Zvnútra za mňa absolútna tragédia. Človeku, čo ho navrhoval, by mali zobrať diplom (ak ho má) a na zbytok kariéry ho postaviť do haly k pásu. V tom interiéri nesedí absolútne nič. Nesúrodé tvary, neladiace farby, nechutná zmeska materiálov, skrátka niečo odporné. Mám pocit, že už veľmi dávno som nevidel nové auto, ktorému by sa dal dizajn, zvonku či zvnútra, dal bez väčších výhrad pochváliť.
Ja takovy designove (pro me) dokonaly auta mam. Interier i exterier top.
Namatkou:
Honda e - svebytny prcek se spravnym (a zadnim...) pohonem a modernim, ale libivym interierem
Alfa Giulia, dokonala jak designem, tak ridicsky
Peugeot (nejen) 508, designove dokonaly mainstream
Mazda 3 (nova), nazivo v cerveny skutecne krasna - umelecky dilo
Volvo V90, tomu rikam strohy design :yes:
A abychom nekrivdili BMW, tak 8 grand coupe.
PS Nemohu si odpustit podle me nejhorsi exterier (zad) z posledni doby. Zive setkani s novym Leonem combi.
No musím s tebou souhlasit, na i3 se zvyknout dá. Svým způsobem má zajímavý design, ikdyž okno zadních polodverí mohl být v jedné linii ;-) Pořád je jasné, že to je od BMW.
Tady tohle designové zvěrstvo, co předvádí Adrianova chráněná dílna, nemá s odkazem na sportovně elegantní design značky nic společného. Je to obtloustlý bobr z velkou bachratou zadnicí. Designový odpad. Na to může kdokoliv v klidu nalepit jakoukoliv čínskou značku a je to. :no:
Z jednoho tam roste nějaká kytička, to asi nebude na žehlení. Podle fotek dál to jsou nějaké "stolky"? No, domů bych si tohle nedal, a to mám moderní design rád.
Baterie má kapacitu 100kW a dál? A při spotřebě 21kWh na 100km bude dojezd 600km. Ahaaa. 6x21 rovná se... A z wallboxu o výkonu 11 k ( to jako koní? ) se nabije za xy....
Bože můj, do čehos to duši dal?!?
gyc ktory silou mocou musi vyzerat exoticky a gycovo... pritom klasicke SUVecka od bmw su dnes uz aj celkom kukatelne...
inak komu treba na rozvoz deti nakupy pracu ci zahradu 500 konovu haraburdu za 3 melony ... neviem ale tadial podla mna mobilita ludi nejde tymto smerom... toto je mrtva vetva... nemam nic proti zoe alebo el niru ale taketo SUVecka s 500 konmi za X melonov s xichtom udenej makrely rozhodne nie su buducnostou elektrickej masovej mobility....
je pro mě bodem zlomu, bude-li budoucnost bmw čistě EV a v tomto stylu designu, pak se moje a bmw cesty rozejdou, po třiceti letech. Pro mě už v té kreaci není nic z bmw, koncepce pohonu, design, tohle je jakési designové cvičení s různými geom. tvary na krabici od bot, na které nalepili bmw znáček.
U elektroaut přestane dělení na premii a mainstream dávat smysl, žádný náskok díky technice nebude, jen větší baterky za víc peněz. Takže, jestli budu mít na takovém autě znáček s vrtulkou nebo třeba ten okřídlený šíp, mi bude nejspíš jedno, navíc zrovna enyaq vypadá podstatně líp než tahle kreace z Mnichova. ;-)
Se vzhledem souhlasím, Enyaq jsem už několikrát viděl naživo a je vážně povedený. Tohle je něco naprosto bezpohlavního a navíc nehezkého.
Jestli prémie nedá dohromady něco, čím by mohla ospravedlnit reálně svou nadstavbu, tak jako taková končí. Zatím si to neumím představit, jak by to vyjma technologií mohlo fungovat lépe, třeba je strategie již připravená.
Ale no tak... EV nemajú podvozok, brzdy, riadenie? Nemôžu mať rôzne výbavy, luxusné prvky, alebo rôzne vychytávky? Neriešia ergonómiu, dizajn, použité materiály, kvalitu, dielenské spracovanie? Nemaj obavy, všetko bude. ;-)
Tak vzhledem k tomu, že nejvíc se prodávají ev značky, jejíž kvalita zpracování je naprosto tristní, interier je holobyt s tabletem, tak... ne. Bude to jedno, navíc slušné jízdní vlastnosti auta s el. motorem a baterkami v podlaze zvládne taky každý, jinými slovy, rozdíly budou (jsou) minimální, cenu určí počet, resp. kapacita baterií. Znáček na kapotě už nic garantovat nebude.
Keď budú EV robiť všetci, rozdiely medzi nimi budú podobné ako pri bežných spaľovákoch. Tiež budeš hodnotiť posed, priestor, pohodlie, filtrovanie podvozku, odozvu od riadenia, nedotáčavosť, schopnosti infoteinmentu, tempomat a tak ďalej.
Ak auto nemá spaľovací motor, neznamená to, že to nie je auto. Vidíš to čiernobielo a také to určite nie je a nebude. Zvykneme si, lebo nám nič iné neostane.
V tom, o čem píšeš, a co se NEtýká vlastností pohonu a jízdních vlastností, jsou ty rozdíly mezi premií a mainstreamem minimální už dnes a je to vidět na modelech ve třídách, kde se premie s mainstreamem potkávají. Rozdíl je právě v jízdních vlastnostech a kvalitách hnacích řetězců, což je dáno podstatou, klasická koncepce, složité zavěšení, v pohonech víceválce, plnotučné at převodovky. A tohle s el. pohonem odpadne, stačí se podívat právě na teslu, výrobce bez jakékoliv zkušenosti s výrobou aut, a pokud srovnáš jeho vrcholné modely např. s porsche, tak si tam to porsche udrží malinký náskok, díky všem těm desetiletí zkušeností se stavbou aut, ale rozdíl je opravdu minimální, a to proto, že jsou to elektromobily, postavit dobře jezdící auto se spal. motorem je řádově náročnější.
A ještě k tomu podvod ze zákona, kterému se nevyrovná ani dieselgate. Emise nula a to je lež a šílená nadváha, která se rovněž nepočítá. Absolutní nesmysl, aby se člověk pohyboval sám v autě těžkým jak naložená dodávka. Lhaní horší než za komunistů.
Kdyz si koupis benzinovy auto, tak tam dejme tomu tech 95g na km budes mit vzdy.
Narozdil od EV, kde muzes realne jezdit treba za 30g cely zivotni cyklus vcetne vyroby i recyklace!!!
To ze EV nesmrdi, by mohl pochopit i zaryty odpurce EV...
Bohuzel odpurce elektromobility tady bude vecne sermovat tim, ze to neni za nulu. A jeste si mysli, ze je jediny, kdo na neco takoveho prisel. :D:D:D
Samozrejme, nic neni za nulu.
Ale mit spotrebu tri-ctyri litry benzinu nebo jeden litr benzinu je sakra rozdil!
PS Zajimavy je, ze anti-EV na jednu stranu tvrdi, ze na 95g se nelze dostat bez elektrifikace. Na druhou stranu ale neveri nizkym emisim EV. :-O
No je to teda ultrahnus, skoro jako každé BMW za posledních 6 let. Tudíž se to ale bude výborně prodávat, protože cílová skupina jsou zbohatlíci bez špetky vkusu, EU a Čína co potřebujou Bago do levýho a na masírku do centra (Rusák v teplákách, páprda "podnikatel", bazarník a podobný klasický škatulky). Ty to budou milovat, my milovníci klasických BMW tu automobilku neuživíme, jsme socky :D:D .
Docela by mě zajímalo, čím je způsobena snaha dát elektromobilům zcela svébytný - a nezřídka velmi kontroverzní - design? Nestačilo by prostě do normální X5ky instalovat baterky a elektromotory? Nebo to vnímají jako něco zcela odlišného a chtějí se té šance "chytit" a obléct ji do úplně nového kabátu?
Osobně se mi třeba líbí Taycan, ale kdyby tomu dali daleko víc designového jazyka Porsche, vůbec by mi to nevadilo... místo toho tomu dají prapodivné světla a šílené kola...
Vidím minimálne dve príčiny. Aerodynamika bude u tej zmienenej X5 asi horšia.
Na jednej strane chcú aby to bolo jasne identifikovateľné ako BMW, ale na druhej strane (ak to verejnosť neprijme) nechcú uškodiť tradičným zástupcom. Trošku taká schíza a akoby hra na istotu. :-)
Tyhle ridici jsou jinaci nez my. Takze ten produkt musi bejt jinačí. Individualita, odlišit se, nejít s davem, bejt někdo. No a kdyz tomu das to hezky pozlatko ze chranis planetu tak jsou korunky doma. Teda doma u prodejce.
Tak asi záleží na tom, ako sa to spraví. Keď dvaja robia to isté, nemusí to byť to isté. Mimochodom, doba sa mení tak ako myslenie ľudí a vnímanie EV. Nissan Leaf v prvej generácii bol schválne iný, aby sa čo najviac odlišoval od zbytku produkcie a upozorňoval na seba. Druhá generácia je celkom iná - voči prvej nenápadná, s ambíciami páčiť sa oveľa širšiemu okruhu ľudí.
Ano, majitelé lepší sedanů Tipa sedan se s takovými mýlkami méně informovaných lidí občas setkávají. Píšou si to na internetovém fóru. Co je na tom nepochopitelného? A jak to souvisí s odporným Leafem I. generace? Toto ktirické hodnocení jeho designu bylo a je zcela obvyklé, a to i zde na auto.cz. Don Víto je v jeho pozitivním designovém hodnocení opravdová bílá vrána! ;-)
Určitě nasbírám hromadu mínusů, když koukám do zdejší diskuze, ale mě se to auto líbí. Podle mě vypadá se Sport Paketem v červené a zejména v bílé fakt impozantně.
Určitě to není střihem exteriéru ani interiéru klasické BMW, ale to určitě ani nebyl záměr, stejně jako tomu bylo před lety u i3. Ale pořád jde to auto jasně identifikovat jako BMW.
Beru to jako technologickou výkladní skříň a pro ni mi to ztvárnění dává smysl. A jsem zvědavý na další podrobnosti k technice, protože i to málo, co bylo zatím zveřejněno, zní velmi zajímavě.
P.S. Už jsem zažil spoustu uvedení nových BMW na trh, a že je to hnus a zpronevěření se tradicím apod., říkali lidi i při premiéře E36, E39, E38, E53, atd., Tedy u těch modelů, které dnes hodně lidí (možná většina) vzývá jako ikony BMW ...
asi byly hodně drahý, když nezbylo ani na interiér.
Jestli tohle má být ekvivalentem X5, a výstavní skříní technologií, tak nějak zapomněli dát tomu odpovídající obal.
Jak psal Pája - dehonestace značky.