Souhlas. Měl jsem CR-V 4.G a vyměnil jsem jej za sedan C10.G 1,5 T. Většinou jezdím 1+0, max. 1+1, takže cestující v 2.řadě neřeším. Kufr 519L postačuje až až, na dovolenou uveze vše. Děcka mají svá auta, mě do řízení nikdo nekecá a hlavnè si jej užívám jako řidič. Koncernem jsem skončil v 2005 - od té doby SUV, no a nakonec C10.G - konečně AUTO pro mě - lehké, temperamentní, úsporné, řidičsky supr, za mě 5⭐ . Pokud bude ponechán 1,5T motor tak to bude i v 11.G supr. Kastli není důvod měnit. Komu se nelíbí, ať jde do showroomu k sousedům.
Číňané postupně skoupí menší značky, koupí přes investory podíly ve větších, to už se děje. Elektrická auta už odtud dovážejí, jen je prozatím nabídnou pod normálními značkami, třeba u Volva jako Polestar.
Přesun výroby je politicky neproveditelný, to si nikdo nedovolí. To by teprve byla skutečná vražda evropského autoprůmyslu.
Prodejní čísla Civicu v Evropě se začínají blížit prodejním číslům osmé generace Accordu v Evropě. A ta byla poslední. Bude asi záležet na maržích, které Civic poskytuje.
Přiznám se, že nevím, jestli Swindon exkluzivně vyrábí hatchbacky Civic pro celý svět a kolik se jich případně vyvezlo mimo Evropu.
Co se týče motorů, tak je to docela překvapivé, že se 1.0 VTEC Turbo uchytil i mimo EU. 2.0 VTEC Turbo neberu v potaz, přepodkládám, že v Evropě se ho prodají maximálně stovky kusů.
Proc byl tedy Civic 7 omyl?
Kdyz presne splnuje tvy naroky na sezeni vzadu...
Tezko se dela nizky auto s vysokym posezem a s dostatecnym prostorem pro hlavu (obzvlast vzadu).
Hatchback není exkluzivně pro Evropu. S motory to bude jednoduché, narvou tam hybridy z ostatních modelů. Nicméně to, zda se jim to vyplatí, musí vědět Honda sama.
1,5 VTEC Turbo, měl první využití v Hondě Jade, rok 2015. Pak teprve s ním přišla 10.generace Civica. Dnes pohání vedle CR-V třeba i Accorda.
1,0 VTEC Turbo, sice začínal jako čistě Evropský motor, ale nyní už pohání novou generaci Hondy City v Asii
2,0 VTEC Turbo, Honda Accord, Acura RDX a TLX.
Ani jeden z motorů současného 5D nežije a naumírá s produkcí pro EU.
Navíc od současné generace není 5D čistě EU kastle s drobnými vyjímkami, jako třeba Austrálie. Produkce ze Swindonu mohla loni atakovat 150.000ks a v EU se prodalo cca 40.000ks. Zbytek v USA, Kanadě, Číně, Japonsku a na jiných trzích.
Důvodů pro opuštění fabrik v UK a Turecku je mnohem víc. Volné výrobní kapacity v jiných fabrikách, hlavně v Japonsku, drahá cena práce v našem regionu, nespokojenost s kvalitou subdovatelů a v neposlední řadě snížení dovozních cel na auta z Japonska.
Motory, hlavně hybridy které bude Honda do modelů pro Evropu dávat již jezdí v jiných modelech několik let a teď nemyslím zrovna starou jednotku IMA z Insightu či CR-Z.
Nemyslím si, že by čínské automobilky dokázaly prorazit na evropském trhu. Auta jsou přece jen něco jiného než třeba telefon či mikrovlnka.
Spíše to bude tak, že evropské automobilky tam budou přesouvat výrobu. Když už je tam celý výrobní řetezec baterek, čili toho nejdražšího, proč tam nepřesunout výrobu celého elektromobilu?
Honda příští rok uzavře továrny ve Velké Británii a Turecku, to je známá věc. Prodeje Civicu v Evropě neustále padají. Vyplatí se Hondě vyvíjet hatchback a motory pro Evropu? Vyplatí se Hondě vůbec Civic do Evropy dovážet?
Co brání EU zajistit si taky potřebné zdroje a suroviny? Čína prostě jde za svým cílem, zatímco EU se nedovede pomalu domluvit ani na barvě vlajky nebo třeba na standardizaci nabíjecí zásuvky pro EV.
A upřímně, je zcela jedno, zda by nás Čína zahltila elektroauty nebo spalovacími auty, protože v otázce ceny bude v obou kategoriích levnější. Zatím jen neměli potřebu se sem cpát ve velkém, domácí trh je docela slušně uživí. Co s tím evropské automobilky provedou? Zkusí vůbec něco, nebo si prostě nechají ujet vlak úplně?
No to by se musela provest nějaka sonda a třeba by se zjistilo, že ten civic nebude jako ten nejmeně použivany pro rodinu. Ale o to nejde. Ja to piši spiš jako muj poznatek, kdy přidanim opravdu jen par cm by se to dalo udělat o něco slušněji a vice použitelnějši.
Ono v kompaktni třidě vzadu a nejde jen o misto je to povětšinou nic moc. A je za tim pravě ten trend snižovani modelu v teto třidě. Prostě Civic to co nabizi z venku bez udivu nabizi i uvnitř. Tedy podelneho prostoru havo, ale toho vertikalniho poskromnu a k tomu celkově zhoršeny zadni posez. Navic na to nahližim i svym pohledem, kdy vzadu, když už někoho vezu tak většinou jde o dospěle než děti, byť nejde o žadne čahouny.
Každopadně raději takto než jit cestou Jazzu, brrrrr.
Honda neni pro mě značkou u ktere by měl byt hlavni prim praktičnost či prostornost a to zvlašť v teto třidě.
Jistá automobilka nám tady cpe jako rodinné auto kombíkovou Fábii. Já narážel spíše na trend, "Čekáme miminko (první), potřebujeme nejmíň Kodiaqa". Jelikož zkušenost učí, že čím větší auto, tím víc kravin se vozí.
Já si C10G kupoval na dlouho a s tím, že zvládne i případnou rodinu. Během výběru jsem vyzkoušel i Tebou zmiňované. S ohledem na fakt, že zadní místa jsou primárně pro děti, tak proč se trápit tím, že mám vzadu pro svých 187cm málo místa na hlavu? Spíš oceňuju hodně místa do šířky a na nohy, protože děti budou malé, ale nožičkama budou kopat daleko.
U Civica 5D je to prostě daň za spíš liftbackovou záď a tudíž pant 5.dveří vychází přímo nad zadní opěrky. A je to úplně stejné jako u předchozích 2 generací. Podobně je to u i-30 Fastback, Corolla hatch má primárně krátký rozvor, o 7cm nataženější sedan či kombi je v klidu. 308 je uvnitř jak o třídu menší auto, Megan vzadu taky žádná sláva a současná Mazda 3 je přes nejdelší rozvor od B-sloupku vzad těžké zklamání :no:
Tak neviem ako u vás ale u nás sa auto segmentu C stále považuje za rodinné auto takže keď dám za auto cca 23 000 Eur tak primárne ho kupujem pre rodinu aby vo všetkom vyhovovalo a nie len pre seba.Nie som individualista a myslím že takých nás je viacej.Ale v tomto segmente má rovnaký problém aj 308, Megane,Mazda 3, i30 Fastback alebo Corolla.Jednoducho v tých autách je vzadu málo miesta.Ale ako som už písal Hondy sú kvalitné autá ale design posledných modelov je velmi velmi zvláštny.
Amici sa z EU stiahli, myslim automobilky. Japoncom hrozi podobna cesta, lebo su pridrahi a nevedia az na toyotu urdzat predaje. Co nam to elektrosialenstvo takmer isto prinesie, su cinske automobilky - elektromobily vedia ponuknut aj o polovicu lacnejsie a zial pride doba, ked budeme v EU velmi radi kupovat cinske elektricke auta, lebo ine si nebudeme vediet dovolit...
Maju domaci trh, kde si vedia vyvinut a otestovat lacne elektromobily, aby boli dost dobre aj pre europana a maju vzacne kovy tak potrebne pre baterie - ked sa komunisticka strana rozhodne, budu mat automobilky tie kovy za naklady tazby, alebo aj dotovane - tomu sa neda konkurovat. Velmi mudra EU - japoncov a inych nepriamo vyhodime, komunisticku cinu si tu nastahujeme...
dizajn je "exoticky" zamerne - kedze tu maju male predaje, mozu si dovolit velmi polarizovat, taky vw by touto dizajnovou extravaganciou ist nemohol. Inak mne sa momentalne hondy nepacia tiez...
No, u C5/6G 3D šlo ještě o čistokrevné Japonce a celosvětový model. Pak přišel C6G "anglán" (Liftback/Aerodeck), což byl vlastně technicky hybrid mezi C5G, C6G a Roverem. Pak přišla pekařská dodávka ala C7G, která možná dobře jela, ale 5D vypadala hrozně, C8/9G s jednoduchou zadní nápravou a "vysokým" posazem na nádrži, abychom se dostali k současné C10G 5D s perfektním podvozkem a celosvětovým prodejem.
Jako někdo kdo měl 9 let C8G 5D 1,8 a nyní má C10G 5D 1,5T jsem za vývoj, kterým se šlo rád a dává smysl i ekonomicky. Na co se s konkrétním modelem soustředit na specifický trh, když tady Honda prodá Civiců za rok skoro tolik, co v USA nebo v Ćíně za měsíc.
Proevropský C9G 5D se prodával mizerně a Tourer to nijak nezachránil.
Tady u nas (v nemecky provincii :-) ) funguje spis marketing VW...
Ale Civic ma kazdopadne svebytny design, spickovou kvalitu a moderni technologie v zakladu (treba adaptivni tempomat, asistent pruhu atd.).
Civic vypada obvykle jako alespon o generaci napred. Konzervativnejsi zakaznici tohle ale samozrejme neoceni.
Za me treba Civic coupe v USA vypada skvele!
A Type R se mi taky libi...
Vícero, jakože sedan, 5D, kupé a okrajový Tourer určený čistě pro Evropu a navíc byl spíš vyjímkou než pravidlem (kombi kastle byla jen u 6. a 9. generace).
Sedan a 5D tu jsou stále. Kupé bylo vždy primárně pro USA a Kanadu. EU není pupek světa, celosvětově nemá C10G zrovna špatné prodeje.
Kdyz odhlednu od toho, ze to bylo ve svy tride ridicsky auto (se spickovym nezavislym zavesenim vzadu), tak i po letech vypada vyborne!
A btw. melo (ciste!) elektricky posilovac rizeni.
Se zpetnou vazbou a naprosto spolehlivy.
Tocivy motor 1.6 s kratkym zprevodovanim, ktery mel presto spotrebu nizsi nez konkurence...
To ze ma bliz stylem k mpv melo prinos k prakticnosti, ale nebylo prilis na ukor tradicniho sportovniho charakteru.
Všechno je to jen o prachách. Vysoké emise = někdo musí zaplatit ekopokuty, ten někdo je klient. Celkem chápu, že Honda nehodlá dotovat ten socialismus, co si zde Evropané nadšeně budují...
Už teď je prodejní cena letošního faceliftu ve verzi Sport Plus cca o 60k vyšší než loňský předface. A to je trochu velký "příplatek" jen za el. stavitelnou sesli řidiče a pár čudlíku na tabletu.
Civica si málokdy kupují lidi, aby se v něm jezdilo pravidelně ve 4 dospělých kusech každý min. 175cm ;-)
Většina majitelů to nedotáhne ani na 2 dospělé + 2 děti a už kupují "vhodnější" SUV, jelikož to je pro rodinu (říkali v hospodě).
C10G je primárně auto pro řidiče, zbytek má nárok akorát tak být ticho a držet se :-D
Akurát, že Civic mal ešte nedávno viacerom modifikácii a celosvetovo sa ich predávalo more.
A teraz je to ,,one size fits all" a výsledok sú nízke predaje tohto kultového modelu :(
Presne tak vzadu na kolená dosť miesta ale hlavou sa dotýkaš stropu ako v kolegovom Fastbacku.Takisto 508 je po designovej stránke velmi pekné auto ale strašne nízke a vo vnútri na danú kategóriu hlavne vzadu malé a pri tej cene od 30 000 Eur si myslím že sú praktickejšie autá.Hondy vždy boli kvalitné autá ale ten posledný design/Jazz,City alebo Civic/ sa mi teda nepáči.Dalšia nevýhoda Hondy aspoň u nás je dosť drahý servis.
Mi nejde o jine karosařske verze. Spiš mi jde o menši zvyšeni pro lepši komfort pro zadni cestujici, kde je sedak opravdu hodně nizko a stejně tak strop je, už poměrně dost limitujici. Naopak mista pro nohy je až až.
Když se podívám, jací lidé vlastní civicy tady u nás, pak cílová skupina je asi celá populace. Jeden mladý kluk kolem třicítky, chlapík středního věku, postarší pán mezi 60-70 lety, dáma kolem čtyřicítky... na malé město docela slušný počet.
Už asi rok se píše, že po roce 2020 Honda s čistými spalováky v EU končí. Takže se v C11G můžeme "těšit" na variace hybridů 1,5 až 2,0 viz. současný Jazz či CR-V, případně nějakou jejich plugin verzi.
Na zatracovaného warťase či 1,5T zde můžeme zapomenout. V EU budeme rádi, když se sem hlavně dostane TypeR ať už půjde také hybridní cestou nebo zůstane u 2,0T.
Designově je od prvních patentových výkresů a uniklých fotek jasné, že půjde primárně o větší facelift současné generace, který uhladí různé kontroloverze. No snad nebude moc nudný, jako "facelift" Ufo -> C9G.
Presne toto je ten recept aby bol Civic znova kompaktnejší tj.kratší a vyšší.O techniku je postarané/podvozok,riadenie,radenie,motor 1.5 t atď/ kvalitu a spracovanie mala Honda vždy nadštandardnú takže ostáva design.A tam mám obavy pretože je to globálny model a to čo sa páči v Ázii alebo Amerika sa nemusí páčiť v Europe a predaje Civicu sú v Europe toho jasným dôkazom.To auto je technicky velmi dobre ale design predáva.Ale podla týchto fotiek by som to skôr videl na väčší facelift takže dalšia placka.
auto bude pekne, len sa obavam o motory - 1.0 nie je ziaden motor, o ktorom by kupujuci snival a ten plne hybridny system je strasne drahy uz v jazze, snad bude 1.5-ka aj v nizsej vybave.
lebo na ten sucasny garaz tuningovy sa fakt neda pozerat... vedel som ze tie ufo civicy mi nakoniec este budu chybat kto by to povedal ... ako mam strasne rad jazz a uznavam kvality hondy.. vsetka cest ... mega kvalitka ... ale sucasny civic je fakt divny..ale podla toho co som videl spy fotky to bude po dlhsom case opat zrejme skutocne pekny a aj elegantny civic :yes:
01. generace 5 let
02. generace 4 roky
03. generace 4 roky
04. generace 4 roky
05. generace 4 roky
06. generace 5 let
07. generace 5 let
08. generace 6 let
09. generace 6 let
10. generace 5-6 let
Kdybych chtěl něco od nove generace tak by to bylo, aby se stala kompaktnějši tedy kratši naopak do vyšky by mohla klidně o něco narust a s tim i tak trochu souvisejici zvětšeni rejdu. A předevšim pořadnějši sesle tedy hlavně, alespoň solidnějši bočni vedeni a to jak opěraku tak sedaku.
Každopadně na tenhle model se opravdu těšim.
Taky doufam že to bude pořád sci-fi a ne šeď po stopadesátý. O jizdni vlastnosti nejsilnejsi verze nemam strach. Jen je otazka euro6ky a filtru pevnych castic co udela s vykonem.
Tak dúfam že po designovej stránke to už horšie ako posledné tri generácie byť nemôže.Ale asi sa budem znova mýliť lebo posledná pekná Honda bol model Legend.