Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Modernizovaný Hyundai Kona odhaluje český ceník. Za benzinový mildhybrid připlatíte 30.000 Kč

Kona v rámci faceliftu rozšířila svoji nabídku o mildhybridní verze. U turbodieselu 1.6 CRDi je takové řešení standardem, u tříválce 1.0 T-GDI se za něj připlácí 30.000 Kč.
Zpět na článek
19. 11. 2020 15:37
Re: MHEV
A světe div se, on je rozdíl ve spotřebě 1,4l/100km, měl jsme služební i30 WG 1,4 TGDI a teď mám 1,5 TGDI MHEW, po městě najednou jezdím za 6L, předtím 7,4L. Stejná trasa, stejná jízda. Tak předpokládám že u Kony to bude stejné, navíc by mělo jít o úplně nový motor
18. 11. 2020 17:45
Re: Déjà vu
Jasne, ze dacie padali predaje:
- hospodarska kriza sa hlasila uz pred covidom, ten ju len zosilnil, no a kupujuci dacie maju vacsinou hlbsie do kapsy, zasiahlo ich to viac ako kupujucich bmw...
- dacia obmenuje cely modelovy rad, kto by kupoval napr. sandero teraz, ked cochvila bude novsie a vyrazne lepsie
Avatar - kaa
18. 11. 2020 14:45
Re: 4x4
Koukám, že se nedokážeš smířit s tím že Tvé názory je jenom demagogie a nechápeš realitu. Neboj se, nebudu Ti pravdu nutit ani vysvětlovat (Ty máš jen tu svou jedinou). Na to nemám čas ani chuť a stejně by jsi to nepochopil.
Avatar - KANKUNEN
18. 11. 2020 07:33
Re: 4 desetiny?
Ano, lidi jsou čím dál blbější, nemají základní znalosti, že ten motor musí vším točit a vézt to sebou.
Avatar - Blue Sun
18. 11. 2020 07:18
Re: Déjà vu
Hm, Dacia vyrábí levná a jednoduchá auta bez asistenční elektroniky, a i před covidem jí prodeje docela hezky padaly.
Jestli to zase nebude jinak, než plácáš. :-D
Avatar - Blue Sun
18. 11. 2020 07:16
Re: 4x4
Už to, prosím, konečně dokaž. :-D :-D :-D
Jé, promiň, ono to nejde, co? To je blbé, tak ti zbyly jen pořád dokola trapné kecy. :-D
Avatar - Blue Sun
18. 11. 2020 07:15
Re: 4x4
Arese, ty hlupáčku, ale to nemá nic společného s KONSTRUKCÍ motoru. :-D :-D :-D Proto se na to záměrně ptám, jelikož jsem přesně čekal, že tuhle blbost kaa napíše. No, nakonec jsi to napsal ty, ale aspoň jste nezklamali. Jo, to se hned pozná, že se člověk baví se znalci. :-D
18. 11. 2020 03:44
Re: Déjà vu
Škoda, že si dnes automobilka už nemůže dovolit v Evropě vyrábět auta, jaká většina lidí skutečně chce - technicky co nejjednodušší a co nejméně zamořená zbytečnou asistenční elektronikou! :-( :no:
18. 11. 2020 03:39
Re: MHEV
No, další "výhoda" je v tom, že po pár letech budeš muset měnit o jednu drahou baterku víc. A v zimě při případné delší odstávce ji chodit pravidelně nabíjet, aby ti nenávratně nezdechla... :-( :no: :no: :no:
18. 11. 2020 03:38
Re: MHEV
Přesně tak, žádný skutečný přínos ta montáž dalšího zbytečného elekrobalastu nemá... :-( :no: :no: :no:
18. 11. 2020 03:36
Re: 4x4
No, obyčejný úplně ne. Prý má modrou barvu. Takže takový diskusní šmoula, co kolem sebe šíří eurolevičácké sluneční paprsky. ;-)
18. 11. 2020 03:34
Re: 4x4
Co asi. Je ze své samotné podstaty vrozeně nevyvážený a navíc má protivně drnčivý, nedůstojný zvuk. To jsi fakt ještě nikdy neslyšel? :-[]
Avatar - Ada je zase tady
18. 11. 2020 01:30
Re: 4x4
Konečně jsi jednou napsal pravdu. K té 4x4 verzi měla být manuální převodovka! Diesel je samozřejmost.
18. 11. 2020 00:47
Re: Déjà vu
Inflace - z auta sa stava dnes viac spotrebna elektronika ako dopravny prostriedok, a spotrebna elektronika dlhodobo len lacnie a lacnie...:D
18. 11. 2020 00:46
Re: Déjà vu
Som rad, ze si spomenul tu fabiu - kona bude podla mna rovnako uzka a priestorovo/kufrovo este mensia ako fabia, ktora je jedno z najpraktickejsich malych aut. Proste za 400000 je dnes male uzke auto s akurat oplastovanim, ktore este aj horsie ide a viac zerie ako zvycajne lacnejsie male auta a ludia to zeru... zvlastna to doba nastala...
18. 11. 2020 00:40
Re: zbytocne "modne" auto
nema to to UTILITY, daj i20 ine/vyssie pruziny a mas konu... dizajn teraz neriesim, rozdiely co do rozmerov/uzitkovych vlastnosti prakticky ziadne, dokonca ten novy i20 je asi aj podla tabulkovych udajov priestrannejsi/vacsi kufor ako faceliftovana kona.

Ja nemam nic proti kone, dokonca sa mi ten uleteny dizajn paci, len sa skor smejem, ako malo dnes staci, aby bolo nieco plnokrvnym crossoverom...:D
Avatar - Blue Sun
17. 11. 2020 20:11
Re: 4 desetiny?
Hm, hmotnost a rotační odpory pohyblivých částí? Trakce není všechno.
Avatar - Blue Sun
17. 11. 2020 20:10
Re: Déjà vu
Inu, inflace ve výši 40 % za posledních dvacet let zkrátka něco s cenami provede... Jen za posledních deset let je to 13 %, to už se na cenách dost projeví. U aut jsou ty změny spíše skokové, než plynulé.
Samozřejmě, výbavu a další věci navíc, to asi ignoruješ, že?
Avatar - rohYpnol
17. 11. 2020 18:48
Re: MHEV
Jasně. Šlo mi jen o to, že to není úplně "bez výhody".
Avatar - _Karel_
17. 11. 2020 18:40
Re: MHEV
Kdyby to byl rozdíl 0,5l, což podle mě reálně nebude, ale budiž - pak je návratnost 200tkm.
Avatar - rohYpnol
17. 11. 2020 18:26
4 desetiny?
Rozdíl u 1,6 T-GDI mezi 2WD a 4WD 0-100 kmh celých 0,4s ??? Vzhledem k tomu, že 4WD získává výhodu lepší trakce, tak to vidím na to že u Hyundaie se se 4WD opět "pochlapili" a bude to stát za ... :-!
Avatar - rohYpnol
17. 11. 2020 18:18
Déjà vu
Tyhle ceny kdysi patřily vozům nižší střední. Ty mezitím rozměrově narostly tak, že jsou na úrovni kde kdysi byla střední třída. Cenově se bohužel posouvají se současným zdražením nad jejich úroveň.

Tak se nám to vlastně vrací tam kde jsme již kdysi byli. Auto téhle velikosti za 400+... No, jestli má někdo pocit že se to bude prodávat, hodně štěstí. U nás stěží.

Každopádně je fajn, že Schade nezrušila Fabii Combi, takže nám zůstal budoucí fleetový model. Bohužel bude bez dieselu, ale třeba se Schade ještě zamyslí...
Avatar - rohYpnol
17. 11. 2020 18:13
Re: MHEV
Zapomínáš, že tam není dost podstatná kolonka, a to spotřeba.

Ať se ti to líbí nebo ne, u MHEV bude nižší a to někoho může zlákat.
Avatar - Blue Sun
17. 11. 2020 16:28
Re: 4x4
Vyráběly by se stejně, limity nelimity. Jen to stále lidi jako ty nedokáží pochopit, že s tím EU nemá nic společného. Jakmile i do těch malých motorů přišlo standardně turbo, není potřeba ani velkých objemů, ani velkého počtu válců.
A že jsem tak smělý, co je na tříválci nedokonalého konstrukčně?
A mimochodem, ten příspěvek jsi poněkud špatně zařadil, s urážkami začal první hlupáček Diesel.
17. 11. 2020 16:18
Re: MHEV
Přesně tak. To budou jednotky kW v nějakých vybraných jízdních režimech. A s rekuperací to bude v bledě modrém to samé.
Tyhle miíld-hybridy vznikly proto, aby se evropský úředník při pohledu na hodnotu normované spotřeby nažral a pokladna automobilky zůstala celá.
Avatar - kaa
17. 11. 2020 15:58
Re: 4x4
V jedné knize o mezilidských vztazích se píše: Podud v dialogu dojdou argumenty, přijdou na řadu vulgarismy.
Otázkou však je. Vyráběly by se tříválcové a kontrukčně nedokonalé motory v takovém rozsahu, nebýt drastických a mnohdy nelogických nařízeních dnes už důvěru z části postrádající EU? Jsem přesvědčen že nikoliv.
17. 11. 2020 15:51
Test
Zaujímavý test Hyundai Kona Diesel,benzin,Hybrid,EV . https://magazin.autobazar.eu/video-special-benzin-diesel-hybrid-alebo-elektro-zivot-s-ktorym-druhom-pohonu-vas-vyjde-najlacnejsie-clanok5475.html
Avatar - Blue Sun
17. 11. 2020 15:12
Re: 4x4
Naopak, má naprosto pravdu. Stejně jako to dopadá s N verzemi, kterých je tu méně než šafránu.
17. 11. 2020 14:47
Re: 4x4
Malá Kona je za 580.000,- totálně mimo. A je jedno, ze to je za motor 145 kW, protože si ho tady stejně nikdo nekoupí... Bude tu jezdit jen samej trivalec 1.0 88 kW, kterej je proti 1.2 Purtech 96 kW zdechlina. A místo 145 kW si movitejsi zaplatí nejspíš raději za ten mildhybrid, bo taková je doba.
Avatar - _Karel_
17. 11. 2020 14:35
Re: zbytocne "modne" auto
Co je na tomto crossoveru pseudo?
17. 11. 2020 14:18
Re: zbytocne "modne" auto
kona ma omnoho blizsie k i20 ako k i30 - i30 je vyrazne sirsie a priestrannejsie ako kona a aj materialy vnutri su uplne niekde inde, v podstate vydvihnut i20 a dat volbu 4x4 a mas inak vyzerajucu konu. Ale dnes je taka doba, ze ludia chcu preudocrossovery, tak preco by to automobilky neponukali...
Avatar - Blue Sun
17. 11. 2020 13:19
Re: 4x4
Upřímně, tahle kombinace mi v tak malém autě dává asi tak stejný smysl jako raketový motor.
Avatar - 3_diamanty
17. 11. 2020 12:30
Re: zbytocne "modne" auto
nova i20 je fenomenalna.. ale aj tak je to o cislo mensie auto s mensou svetlou vyskou ( uvidime ci opat bude aj ta oplastovana zvysena verzia ) a bez moznosti 4kolky voci kone ....

mne sa tu paci na kone prave ta 4kolkova verzia ... ale inak vizualne sa mi kona nepaci ( ani mi nejak vizualne neladi ten jej dizajn s dalsimi modelmi ako i10, i20, i30 a pod ) ... ale jej uspechu sa necudujem... crossy su dnes v kurze :yes:
17. 11. 2020 12:02
zbytocne "modne" auto
i20 splni rovnaku funkciu za menej, i30 je lepsia a tiez za menej. Plasty dnu v kone su dost podradne, zrychlenie je podla tabulky dost o nicom, spotreba nebude tiez bohvieco, ta moda SUV/crossover fakt nedava niekedy velmi zmysel...
17. 11. 2020 11:43
Re: MHEV
A co vacsia hmotnost? Tie baterky tiez nieco vazia...
Avatar - Ham.
17. 11. 2020 11:18
Re: Tento MHEV
Jestli ujede 2 km, 0,5 km nebo 4 km je celkem putička. Pořád je zde primárním pohonem ICE a elektromotor i kdyby měl 100kW, tak je jenom v roli pomocného pohonu. Prostě když do toho auta nenaleji ani kapku benzínu, tak je celkem jedno jakou vzdálenost ujede a jestli z kopce nebo do kopce, pořád to bude nepoužitelné.
Avatar - Roman Horký
17. 11. 2020 11:13
Re: A do jaké kategorie se budou započítávat MHEV diesely?
Soudruzi z Bruselu do hybridů a normální člověk do dieslů.
Avatar - Roman Horký
17. 11. 2020 11:12
Re: Tento MHEV
Tohle auto ale 2km na elekřinu nemá šanci ujet. Jedině z kopce.
17. 11. 2020 11:07
Re: 4x4
Rozhodne má k realite bližšie ako ty so svojimi naftovými blábolmi.
Avatar - Ham.
17. 11. 2020 10:55
Re: Tento MHEV
Ono nejde tak moc o výkon jako o kapacitu baterie. 9kW na plachtění v nějaké městské rychlosti jistě bohatě stačí a na nějaké popojíždění po parkovišti jistě stačí také včetně toho rozjezdu (u rozjezdu jde o krouťák ne o výkon, takže i elektromotor s malým výkonem, ale velkým kroutícím momentem od nízkých otáček autem dokáže pohnout), spíše jde o to, že při dané kapacitě baterie stačí jenom na několik desítek sekund. Takže ano, psát u hybridů o čisté jízdě na elektřinu je nonsens, protože hlavní práci pořád odvádí ICE a elektromotor s baterkou jsou jenom na vykrytí nějakých hluchých míst spalováku a na velmi krátké úseky, kdy spalovák není potřeba. To, že auto v nějakých podmínkách ujede 2 km na elektřinu není čistá jízda na elektřinu, protože ty 2km dokonale vycucnou baterku a stejně musí nastoupit ICE. Čistou jízdu na elektřinu umí jenom Kona EV.
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2020 10:53
A do jaké kategorie se budou započítávat MHEV diesely?
Hybridy ????? :-O :-O :-O
Diesely ????? :D :D :D :D

Až si zase bude někdo chtít pohrát s čísly .....
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2020 10:50
Re: 4x4
Ty jsi sluníčkář a Eurojouda, ty realisto.
Avatar - KANKUNEN
17. 11. 2020 10:44
Co to má pod kapotou je jedno,
když ten předek vypadá jak špatně poskládané puzzle. Nadávám na vykulenou Pumu, ale tohle je horší. Kopírovat loosera Citrona je fekalporno.
Avatar - Roman Horký
17. 11. 2020 10:20
Tento MHEV
umožňuje jízdu čistě na elektřinu. Ano, když brzdíte a rychlost klesne pod 30 km/h. Takže já bych se styděl napsat něco o jízdě čistě na elektřinu. Těch 48V může při rozumném průřezu kabelů při nějakých 200A dát cca 9kW výkonu. Na to se opravdu nerozjedete. Můžete snad plachtit z mírného kopce. Po rovině už těžko.
17. 11. 2020 10:18
Re: 4x4
Za podobné peníze není na trhu nic s tak výkoným motorem a kombinací 4x4 s automatem. Možná dokonce ani bez 4x4 a automatu. Tohle je opravdu solidní cenová nabídka.
Avatar - Blue Sun
17. 11. 2020 10:09
Re: 4x4
Oproti tobě rozhodně odborník, a především realista.
Avatar - kaa
17. 11. 2020 10:05
Re: 4x4
Tak jo a ty jsi zjevně odborník a fajnšmekr.
Avatar - Blue Sun
17. 11. 2020 10:03
Re: MHEV
Ne nezbytně. Když se podíváš na testy MHEV, většinou je přínos citelný spíš za jízdy, kdy vykrývá slabé momenty podtočeného motoru při potřebě zrychlit. Ale při klasice 0-100 není přínos prakticky žádný, naopak se projeví těch pár desítek kilo navíc.
Avatar - Blue Sun
17. 11. 2020 10:01
Re: 4x4
Za tvou neznalost v oblasti motorů ta auta nemůžou.
Avatar - _Karel_
17. 11. 2020 09:18
Re: MHEV
Zajímavé, neměly by náhodou MHEV naopak drobně dynamice pomáhat? Tohle je fakt nesmysl.
Avatar - kaa
17. 11. 2020 09:16
Re: 4x4
Pořád lepší nafouknutá i20 (Kona) s výkonným čtyřválcem, než 2008, Juke, nebo Crossland v trapné tříválcové variantě.
Avatar - _Karel_
17. 11. 2020 09:12
Tabulka
Ta tabulka je opět technický majstrštyk. Ajťáci se zase ožrali?
Avatar - Blue Sun
17. 11. 2020 08:51
Re: 4x4
Jo, ale vnitřní prostor není ani za příplatek. :-( Docela dost peněz za lehce nafouklou i20.
Avatar - kari.laz
17. 11. 2020 08:36
MHEV
To je opravdu někdo, kdo si připlatí za MHEV, aby dostal auto s horšími parametry?
17. 11. 2020 08:28
4x4
Čtyřkolka za 580tkc, slušná výbava....DCT , 145 kW....dobrá nabídka. :yes: