Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Malá elektroauta v Česku: Vybrali jsme ty nejlepší do města!

Zatímco nabídka elektrických miniaut řídne, ta malá představují jednu novinku za druhou.
Zpět na článek
29. 11. 2020 10:54
29. 11. 2020 11:23
29. 11. 2020 11:49
29. 11. 2020 12:17
29. 11. 2020 12:17
29. 11. 2020 13:05
29. 11. 2020 15:14
29. 11. 2020 15:45
29. 11. 2020 11:31
29. 11. 2020 12:18
29. 11. 2020 13:03
29. 11. 2020 09:21
pro majitele i3 a zajemce o Hondu
Jak jsou majitele spokojeni s i3? Pokud maji i info o dojezdu, nabijeni, atd budu rad za kazde info. Dekuji. A je tu nekdo kdo uvažuje nad Hondou? Diky.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - JirkaVejrazka
29. 11. 2020 10:48
Re: pro majitele i3 a zajemce o Hondu
Ja nad Hondou nezavazne uvazuju jako o nahrade stareho Priuse. Realne to auto najezdi mene nez 100km za tyden. Ale jeste jsem ji nevidel nazivo.
Avatar - elektrikar
29. 11. 2020 18:37
Re: pro majitele i3 a zajemce o Hondu
i3 najeto 130k km, spokojenost maximální. Reálné dojezdy v závislosti na typu trasy a počasí jsou na evdatabase.org :yes:

Měl jsem původní 60 Ah baterku, ale udělal jsem si výměnu za 94 Ah. Původní dojezd 90 - 150km, nyní 190 - 240km.

Rozhodně bych volil verzi bez REX, buď 94 Ah, nebo 120 Ah. Ještě lépe i3s, kvůli šířce pneumatik. Tepelné čerpadlo povinnost.
29. 11. 2020 10:27
Reálný dojezd (při hodně krotké jízdě a dobrém počasí)
https://www.youtube.com/watch?…
V zimě a při trochu svižnější jízdě by jediné použitelné auto bylo Zoe.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
29. 11. 2020 11:46
Re: Reálný dojezd (při hodně krotké jízdě a dobrém počasí)
suhlas.... za mna ja aj cenou dizajnom a praktickostou zoe z tejto celej skupiny jasnou volbou... osobne by som si tu omrkol uz aj el soul ktory je podorysom vlastne len o kusocek vacsi ako zoe akurat ten sa uz svojou vysokou crossoverovou kasnou tvari ako vacsie a dospelejsie auto a nie vyslovene mestske priblizovadlo ... ale tak ok .... z tejto skupiny je teda za mna vitazom zoe... :yes:
30. 11. 2020 01:19
Re: Reálný dojezd (při hodně krotké jízdě a dobrém počasí)
Jj, jednooký mezi slepými králem! :-[]
Avatar - kari.laz
29. 11. 2020 10:54
Do města
Tam se to přesně hodí kvůli skvělé možnosti nabíjení :D

https://www.idnes.cz/…438_automoto_fdv
Rozbalit vlákno
10
Avatar - pradeda777
29. 11. 2020 11:23
Re: Do města
El. vozy dávají největší smysl právě ve městě. K vůli "zamořeným" městům vlastně el. vozy vznikly. Pak se to ale zvrtlo v závod "kdo dojede dál" a neštěstí bylo na světě. Rozuměl bych ale situaci lidí, kteří mají v rodině jen jedno auto které potřebují nejen do města, ale i na delší cestování. Alternativou by mohlo být ve městě MHD nebo "pěchem" a mimo město spalovák. Situaci také nepomohla vysoká cena i malých el. vozů.
Avatar - 3_diamanty
29. 11. 2020 11:49
Re: Do města
akurat ze dnes aj po meste ( a ze dnes uz mame hodne velke mesta ze jo ) nie je problem nabehat cez den aj 50-70km .... a tak za mna aj mestske elektro by malo mat dojazd minimalne 350-400km inak je pre uzivatela na denno denne jazdenie dost obmedzujuce

nebyvam zase v nejakom velkom meste na europske pomery ( este unosnych 250 tisic obyv ) ale aj napriek tomu su dni ked treba behat tu a tam po meste z jednej strany na druhu a zrazu bum.. 50km mas jak nic ani nevies ako ... a dalsi den povedzme dalsie behacky nakupy ...navstevy a tak ... vtedy si vravim jak fajne ze neriesim dojazd ako u elektra lebo by som mal hned problem .... a to uz ani nevravim ked niekto byva v nejakom skutocne velkom niekolko-milionovom velkomeste ( berlin, madrid, rim a pod ) ... to si ani neviem predstavit jazdit tam s elektrom s nejakym tym pididojazdom... to je k nicomu potom .. a cele sa to mina ucinku
Avatar - narona
29. 11. 2020 12:17
Re: Do města
Tak existuje skupina lidí co potřebují auto na popojíždění po městě a na delší trasy mají jiné (já mezi ně jeden čas taky patřil). Podmínkou je oba mít kde zaparkovat :D a to nejlépe v garážích se silnou elektrikou, což právě dost redukuje tu skupinu. Většina má ve městech vůbec problém zaparkovat natož u elektriky...
Avatar - xxc
29. 11. 2020 12:17
Re: Do města
ved sa dobije pocas nakupu :-) 70 km po meste nie je problem nabehat a zvlada to skoro vsetko na trhu, mozno aj ta nova Dacia bude
29. 11. 2020 13:05
Re: Do města
Já se naopak přistihnul, že mě otravuje řešit každých 14 dní benzínku (mám dpojezd benzíňáka cca 700-900 km). Do práce jezdim denně 70 km takže i s pojížďkama kolem, by mi dojezd 100-120 km bohatě stačil. Spousta lidí (nejen tady) totiž mylně řeší nějaký nabíjení někde na cestě. Vždyť 99% těch aut se nabíjí přes noc (nebo ráno po noční) doma ze zásuvky. veřejný nabíječky jsou jenom potřebná nouze. Je to asi jako kdyby měl každý z nás doma malou rafinérku.
Avatar - kari.laz
29. 11. 2020 15:14
Re: Do města
A jak to ti lidé v tom městě, kde drtivá většina lidí nemá garáž a kam se dle všech hodí Elektro nejvíce, budou nabíjet?
29. 11. 2020 15:45
Re: Do města
To nepopírám že je problém. Ale s tim jak se středy měst vylidňujou a lidi se stěhujou na okraje a do satelitů, bude se situace spíš naklánět elektrokrámum. Dovedu si představit mix, kde bude třeba 20-40% aut na elektriku (lidi z vesnic, rozvážkové služby, auta státní správy atd).
Avatar - WinDiesel
29. 11. 2020 11:31
Re: Do města
Nabíjet bude jen do momentu kdy mu kabel odstřihnou drátoborci.
Avatar - xxc
29. 11. 2020 12:18
Re: Do města
preco by mu kabel mali strihat? vy tiez strihate cudzie kable?
29. 11. 2020 13:03
Re: Do města
Když určitá skupina našich spoluobčanů dokáže ukrást trakční vedení za provozu a pod napětím 25kV
https://novojicinsky.denik.cz/…ni-20201020.html
Tak kabel s pár volty pro ně bude bezpracná jednohubka.
Avatar - Seeloewe
29. 11. 2020 12:51
Parametry BMW i3
Zajímalo by mě, proč jsou v článku chybně uvedeny údaje k BMW i3? Kapacita akumulátoru je 42,2 kWh a nikoli 33 kWh, jak se zde uvádí. Dojezd dle NEDC je 359km a nikoli 180-200 km. Samo BMW deklaruje reálný dojezd 260 km. Pan redaktor je tak neznalý, nebo bylo z nějakého důvodu potřeba, aby BMW vyšlo z uvedených vozů nejhůře?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
29. 11. 2020 13:33
Re: Parametry BMW i3
Parametry verze z let 2014-2017, autor zůstal zaseklý v minulosti.
Avatar - Seeloewe
29. 11. 2020 14:00
Re: Re: Parametry BMW i3
Pokud si to dobře pamatuju, tak první verze (2013-2016) měla kapacitu akumulátoru 22 kWh, druhá (2016-2018) měla 33 kWh a teď ta poslední má 42,2 kWh. V roce 2017 přišel facelift (LCI).
Avatar - Blue Sun
29. 11. 2020 18:09
Re: Re: Parametry BMW i3
Já našel zase tohle... zjevně ani v datech uváděných různě na webu není žádná jistota.
Avatar - elektrikar
29. 11. 2020 18:45
Re: Re: Parametry BMW i3
Nyní mají všechny 120 Ah, takže nechápu proč autor porovnává vyřazenou 94 Ah... Jinak je to rozhodně nejlepší volba - léty ověřená špičková technika. Ty auta se téměř vůbec nekazí a mimo jiné také proto je velmi dobrá dostupnost ND. Baterie Samsung SDI v i3 jsou pravděpodobně největší držáci ze všech elektromobilů, také díky špičkovému thermo managementu a řídíc elektronice (battery pack BMW má 9 řídících jednotek a je chlazený chladivem klimatizace).
29. 11. 2020 23:25
Re: Parametry BMW i3
Pán redaktor sa na všetko vysral, nič neoveral, len proste narýchlo niekde skopíroval pár riadkov a spackal z toho tento akože článok. Opäť jedna z ukážok absolútneho žurnalistického dna v podaní ACZ. Nejlepší jízda na webu je žiaľ často takýto odpad.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku