Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Malá elektroauta v Česku: Vybrali jsme ty nejlepší do města!

Svět motorů
Diskuze (24)

Zatímco nabídka elektrických miniaut řídne, ta malá představují jednu novinku za druhou.

Renault Zoe (735.000 Kč)

Nejžádanější malé auto dneška, Češi si jich letos zaregistrovali víc než stovku. Nyní se prodává v nové verzi ZE50. Základní varianty pokračují s motorem R110 o výkonu 80 kW, ve vyšších verzích bzučí pouze silnější R135 (100 kW). Pro většinu kupujících bude jistě nejvýznamnější změnou větší kapacita baterie: v totožném objemu, kde původní ZE20 uschovávalo 22 kWh, se dnes vejde více než dvakrát tolik. To také znamená, že udávaný dojezd 390 kilometrů se v závislosti na stylu jízdy může velmi blížit realitě. V našich výjezdech se zoe bez problému dostalo na 350 km.

Opel Corsa-e (779.990 Kč)

Po Renaultu Zoe aktuálně druhé nejdostupnější malé elektroauto s výkonem 100 kW na rozdíl od futuristických elektromobilů nedává svou provenienci znát. Kromě záslepky výfuku a písmenek „e“ ji od ostatních variant nepoznáte. Akumulátor kapacity 50 kWh, v konfrontaci s konkurencí neobvykle velký, znamená reálný dojezd lehce přes 300 kilometrů.

Svět motorů 48/2020 Svět motorů 48/2020

Peugeot e-208 (810.000 Kč)

Francouzi se vydali jinou cestou než většina konkurence, elektrické pohony u nich představují pouze další pohonnou jednotku na výběr ve stávající modelové řadě. To má dle zástupců firmy pomoci k urychlení přechodu zákazníků k ekologické variantě, pokusí se naopak co nejvíce přizpůsobit již existujícím návykům.

Honda e (899.900 Kč)

Auto, v němž se cítíme jako v budoucnosti, přestože je to zároveň největší retro na trhu. Dnes nezvyklá koncepce s motorem vzadu omezila prohrabování předních kol, typické pro elektromobily s pohonem vpředu. S dojezdem je to horší: baterie vystačí na 220 km jízdy dle WLTP, reálně je na tom ve městě lépe a všude jinde hůře.

BMW i3 (1.049.100 Kč)

Druhé nejprodávanější malé elektroauto v Česku, letos si našlo přes padesátku nových majitelů. Je to asi tím, že ho nikde nepřehlédnete. Roztodivnými tvary i neobvyklým rozvržením interiéru naznačuje, že přijelo z budoucnosti. Akumulátor s kapacitou 33 kWh poskytuje dojezd mezi 180 a 200 kilometrů, tedy o dost méně než konkurence.

Svět motorů
Diskuze (24)

Doporučujeme

22. 3. 2021 18:01
Elektromobil
Mně se nejvíc líbí BMW i3. Toho bych si chtěl jednou koupit. Co jsem koukal, tak už nestojí ani tolik peněz :-) . Našel jsem si už i jen tak informativně domácí stojan na nabíjení elektromobilu na https://protech-e.cz/…i-reseni/domaci/ a to také není nic hrozného, tak snad na něj našetřím :-) .
30. 11. 2020 01:19
Re: Reálný dojezd (při hodně krotké jízdě a dobrém počasí)
Jj, jednooký mezi slepými králem! :-[]
29. 11. 2020 23:25
Re: Parametry BMW i3
Pán redaktor sa na všetko vysral, nič neoveral, len proste narýchlo niekde skopíroval pár riadkov a spackal z toho tento akože článok. Opäť jedna z ukážok absolútneho žurnalistického dna v podaní ACZ. Nejlepší jízda na webu je žiaľ často takýto odpad.
Avatar - elektrikar
29. 11. 2020 18:45
Re: Re: Parametry BMW i3
Nyní mají všechny 120 Ah, takže nechápu proč autor porovnává vyřazenou 94 Ah... Jinak je to rozhodně nejlepší volba - léty ověřená špičková technika. Ty auta se téměř vůbec nekazí a mimo jiné také proto je velmi dobrá dostupnost ND. Baterie Samsung SDI v i3 jsou pravděpodobně největší držáci ze všech elektromobilů, také díky špičkovému thermo managementu a řídíc elektronice (battery pack BMW má 9 řídících jednotek a je chlazený chladivem klimatizace).
Avatar - elektrikar
29. 11. 2020 18:37
Re: pro majitele i3 a zajemce o Hondu
i3 najeto 130k km, spokojenost maximální. Reálné dojezdy v závislosti na typu trasy a počasí jsou na evdatabase.org :yes:

Měl jsem původní 60 Ah baterku, ale udělal jsem si výměnu za 94 Ah. Původní dojezd 90 - 150km, nyní 190 - 240km.

Rozhodně bych volil verzi bez REX, buď 94 Ah, nebo 120 Ah. Ještě lépe i3s, kvůli šířce pneumatik. Tepelné čerpadlo povinnost.