Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 3 Skyactiv-X dostala výkonnější mild-hybrid, zatím ale jen v Japonsku

Nová mild-hybridní motorizace Mazdy 3 nese označení e-SkyActiv X a využívá 24V elektromotor.
Zpět na článek
26. 11. 2020 12:59
Re: Jsem zmatený
Mám M3 2.0 skyactiv g a môžem povedať že infotainment ukazuje v niektorých prípadoch že kolesá pohána aj "elektromotor" (nikdy nepohána samostatne). Tiež som videl porovnavací test kde merali výkon na brzde 2018 2.0 skyactiv G a 2019 skyactiv g m hybrid. Novšií motor mal výrazne vyšší točivý moment a výkon v nizkych otáčkach. Čiže záver, určite aj v staršom modele m hybrid pomahal benzinovému motoru, teraz to bude zrejme len výraznejšie.
26. 11. 2020 10:47
Re: Re: Co to je?
Mně to přijde jako japonská nadávka, něco jako ,,a sakra"!
26. 11. 2020 09:51
Re: Netuším jestli je to novinka
Co vznikne ve finále netuším, jen jsem citoval co už týdny psali novináři.
Avatar - _Karel_
26. 11. 2020 08:55
Re: Co to je?
Nový typ karoserie, na Slovácku se označuje jako téžsedan.
Avatar - WinDiesel
25. 11. 2020 21:12
Re: Netuším jestli je to novinka
Hmmmmmmmmmmm to je tak velký zásah že by musela proběhnout nová homologace, a ona asi proběhne, protože současní auta jsou Euro6d TEMP (přechodné), a nová auta budou Euro6d FINAL.
Avatar - WinDiesel
25. 11. 2020 21:09
Re: Jsem zmatený
Zítra si vyzvedávám auto (Mazdu, ale diesel) v servisu, tak se pozeptám co oni o tom vědí. Faktem je že o dieselu na naftu mnoho neví (technické detaily) tak nevím jestli vědí něco o dieselu na benzín.
V únoru budou nové diesely na naftu, podle mne také mildhybridní.
:-! :-! :-!
25. 11. 2020 17:33
Re: Jsem zmatený
No chvíli jsem hledal a našel jsem několik zmatených popisů a jako nejpravděpodobnější varianta se mi jeví následující. Dosud to co Mazda označovala jako hybrid žádný hybrid nebyl. Byla používána rekuperace brzdné energie, kdy generátor dobíjel baterii a energie z baterie se výhradně používala pro pohon palubních přístrojů, nikoliv pro pohon auta (nešlo tedy o žádné překrývání hluchých míst spalovacího motoru). A teprve nyní s touto modernizací, se přidává elektromotor a ten bude vypomáhat spalovacímu motoru, což by odpovídalo tomu co je popisováno v článku (a půjde o skutečnou výpomoc spal. motoru). Je trochu šokující, že současný systém je klasifikován jako hybrid, když se podle popisů o žádný hybrid nejedná, jedná se pouze o rekuperaci brzdné energie a její využití pro napájení spotřebičů, nikoliv o hybridní pohon ve smyslu elektromotor + ICE.
Avatar - Roman Horký
25. 11. 2020 17:32
Re: 24 V
k hovnu ale na merici svindl lavici to hodi lepsi emise
25. 11. 2020 17:20
Netuším jestli je to novinka
Ale už asi měsíc se o tom lze dočíst a údajně ten výkon půjde zpětně docílit i u současných trojek přehráním nového soft. Tak jsem zvědav, jaká bude realita.
Avatar - WinDiesel
25. 11. 2020 17:08
Re: Jsem zmatený
ANO
za pomoci elektrovýbavy Mazda překonává slabiny benzino-dieselového motoru, překrývá hluchá místa.
25. 11. 2020 16:36
Jsem zmatený
Všechny současné Ma3 se Sky-G a Sky-X jsou popisovány jako 24V hybrid, viz ceník řádek 24V hybrid
https://cz.cdn.mazda.media/1db1b581783f414593d66f08ee59dd23/d6560432892644c49033776a720f0c37.pdf?4a9401
A ve všech statistikách Mazda vykazuje Ma3 jako hybrid
http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Takže mi není jasné, co má pan redaktor na mysli, když říká, že 24V hybrid je novinka. Novinka je zvýšený výkon, ale hybrid asi ne.
25. 11. 2020 16:31
24 V
K čemu je dobré napájet trakční elektromotor tak nízkým napětím ?