Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dokumenty ke vzniku Stellantis odhalují, že PSA vlastně kupuje FCA

Spojení koncernů FCA a PSA bylo dlouho prezentované jako rovné sloučení, ve skutečnosti se ale jedná o akvizici.
Zpět na článek
28. 11. 2020 10:03
29. 11. 2020 07:48
28. 11. 2020 10:20
28. 11. 2020 10:24
28. 11. 2020 11:19
28. 11. 2020 11:42
28. 11. 2020 13:58
28. 11. 2020 18:18
28. 11. 2020 18:56
28. 11. 2020 19:21
28. 11. 2020 22:35
29. 11. 2020 12:31
28. 11. 2020 14:01
28. 11. 2020 14:45
28. 11. 2020 15:34
28. 11. 2020 12:31
28. 11. 2020 13:55
28. 11. 2020 19:26
28. 11. 2020 13:00
28. 11. 2020 14:05
28. 11. 2020 18:51
28. 11. 2020 13:54
28. 11. 2020 13:59
28. 11. 2020 14:07
28. 11. 2020 14:47
28. 11. 2020 15:53
28. 11. 2020 17:31
28. 11. 2020 16:58
28. 11. 2020 17:23
28. 11. 2020 19:09
28. 11. 2020 19:43
28. 11. 2020 22:06
28. 11. 2020 22:11
29. 11. 2020 14:43
28. 11. 2020 14:25
28. 11. 2020 17:06
28. 11. 2020 18:26
28. 11. 2020 21:52
28. 11. 2020 15:17
28. 11. 2020 16:06
28. 11. 2020 17:28
28. 11. 2020 18:34
28. 11. 2020 18:56
28. 11. 2020 18:49
28. 11. 2020 18:46
28. 11. 2020 18:57
28. 11. 2020 19:08
28. 11. 2020 22:15
29. 11. 2020 08:29
28. 11. 2020 18:59
28. 11. 2020 19:15
28. 11. 2020 19:44
29. 11. 2020 08:04
29. 11. 2020 08:33
28. 11. 2020 18:11
Avatar - sorpersa
28. 11. 2020 10:03
Jasná vec
To bolo od začiatku jasne, že to tak bude. Pritom PSA bol v džúse ešte nedávno a dokázali toto , klobúk dole . Radšej ako Číňania , aj keď v PSA má svoj podiel DongFeng. Ak to pôjde cestou ako PSA. nemusí zo vyť na škodu . Takze Alfu vlčiakovi vyfukol nakoniec peeezzzoooot 😂😂😂kto by to bol povedal.
Rozbalit vlákno
1
29. 11. 2020 07:48
Re: Jasná vec
Vlčiaci majú toľko na rováši a pokút, že už nemajú na žiadne akvizície a dokonca rozpredávajú svoje značky!
A to ešte ušetrili, lebo impotentný Ostblok len ticho šúcha nohami a nevyžaduje od VW žiadne sankcie za Dieselgate!
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 10:20
Tohle
jsem tu psal od počátku celé akce... a to bylo vždycky fiaťáckého řevu. :-D :-D :-D
Prý je Fiat z té dvojice silnější, zdravější, výnosnější... Tak proč ho PSA kupuje? :-D
Pojďte, fiatisti, plácejte minusy, hroutí se vám svět. :-D
Rozbalit vlákno
35
28. 11. 2020 10:24
Re: Tohle
já teda na italská auta hodně držím, diskuse tady na tohle téma jsem nesledoval, ale podle mě bylo od začátku opravdu jasné že PSA tahá za delší konec provazu.... FCA může nabídnout v zásadě tři věci: svůj tržní podíl v USA, svůj tržní podíl v Brazílii a ikonu F500..... Zbytek moc nestojí za řeč..... technicky zajímavá je platforma a motory Alfy, Jeep má globální potenciál, ale to je tak vše.... FCA je na tom blbě z elektromobilitou, má totálně podfinancovaný vývoj, tržní podíl mu myslím všude klesá.... prodávají to za 5 minut 12, za pár let už by taky nikdo nemusel mít zájem..... :-( PSA se bude ta vstupenka přes FCA na další trhy hodit, tam zaostává, ale železo má aktuálně prostě lepší a ten rozdíl by se pravděpodobně už jen zvětšoval....
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 11:19
Re: Tohle
Já mám jen trošku obavu, zda si PSA nevzal moc velké sousto a moc brzy po Opelu. Vzhledem ke klesajícím prodejům bude prvně potřeba nastartovat obměnu a rozvoj tam, než cpát prachy do nejistého Fiatu. A tam navíc bojovat s ještě horší pracovní a odborovou morálkou, než mají doma ve Francii.
Další věc - pomůže Alfa nějak rozvoji DS, nebo bude spíš překážkou a hrobníkem? Udržet v jednom koncernu dvě prémiové značky už nebude tak jednoduché, obě se budou prát o svůj příděl investičních peněz, a Alfa tady s ohledem na v podstatě nulovou elektrifikaci bude důležitější, aby vůbec měla šanci přežít.
Snad se to tedy neprojeví na koncepci a kvalitě evropských aut, protože PSA mělo (z mého pohledu) hezky rozjetou strukturu značek a modelů. Jo, já vím, fanoušci tu budou brečet za historii Citroënu (kterou sami kupující úspěšně odepsali, mávám Hydractive), za sportovní historií Peugeotu (aniž reálně vědí něco o budoucnosti), za tím, že Opel už není německý (jako kdyby posledních sedmdesát let byl), ale na tom, že PSA se zjevně trefilo dobře, to nic nezmění.
28. 11. 2020 11:42
Re: Tohle
DS a Alfa budou muset techniku sdilet.... podvozky a motory ma lepsi Alfa, DS je dal s elektrifikaci a infotaimenty.... tak to nejak spojit.... dat logo Alfy na soucasnou techniku DS by byla katastrofa....
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 13:58
Re: Tohle
Mně by spíš dávalo smysl mít dvě značky zaměřené na různou klientelu. DS pro moderní lidi, kteří opravdu mají zájem o elektrifikaci a technologie, Alfu pro fanoušky klasiky, s drobným ústupkem v podobě elektrických verzí. Takový je zhruba styl obou značek v současnosti, ale zároveň je to velmi drahý styl. Potíž je v tom, že spojení techniky vždycky jednu z těch značek zabije.
No a pak tu máme některé černé díry na peníze Maserati, Chrysler, Lancia... Tam bude muset být ozdravný proces ještě krutější.
28. 11. 2020 18:18
Re: Tohle
Do Lancie Fiat už neinvestuje nic 10 let a jen rejžuje na staré Ypsilonce s 16 let starým technickým základem Pandy. Lancia opravdu není černá díra na peníze. Černá díra je především Alfa.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 18:56
Re: Tohle
I jen udržovat značku stojí prachy, pochybuji, že výroba Ypsilonu se ještě vyplatí.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 11. 2020 19:21
Re: Tohle
:-)

Lancia navýšila meziročně prodeje 2018/2019 o nějakých 21%... na celkových asi 60 tisíc Ypsilonek.
Bez nákladů na vývoj... a přestavbu výrobních kapacit. Používají techniku F500/Panda, ale prodává ji za vyšší cenu.
Ne, ti na tom opravdu neprodělávají...
Avatar - speedfred
28. 11. 2020 22:35
Re: Tohle
A nepredávajú ju iba v ITA? Povedal by som celkom úspešný model.
29. 11. 2020 12:31
Re: Tohle
JJ, jen v ITA s minimálním marketingem. Je to technicky Panda, ale stojí dvojnásobek a i tak jich prodají cca 60t. Vydělávají na ní stejně jako na F500, proto taky furt natahují její výrobu a ještě ji nezařízli, i když už to několikrát avizovali.
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2020 14:01
Re: Tohle
Co chceš startovat v Opelu? Občas hodí na francouzský základ německý design, udělají 100% německý marketing a tím to končí. VW víceméně poslal konzervativní zákazníky do háje, takže úspěch zaručen. A Alfa by mohla pomoct se severoamerickými aktivitami.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 14:45
Re: Tohle
V Opelu je potřeba nastartovat novou Astru, Insignii... dost klíčové modely. Předělat designový styl. Nemyslím si, že jen tak stačí vymezit se vůči VW jako "konzervativní alternativa", na to má Opel příliš pochroumanou pověst z dřívějších dob.
Avatar - kuk
28. 11. 2020 15:34
Re: Tohle
Opel půjde celej do elektra, tam se nic startovat nebude.
28. 11. 2020 12:31
Re: Tohle
Ac fanda italskych aut, nemam s tim problem. Informace,ze se bude pouzivat prevazne technika PSA,se objevuji dlouhodobe. A za me lepsi treba Punto s technikou 208 nez zadne. 8 let jezdim Phedrou,coz je vlastne taky jen prevleceny Peugeot,ale ma ten spravny znacek na kapote 🙂
28. 11. 2020 13:55
Re: Tohle
.... a tu spravnou alcantaru nebo kuzi uvnitr ;-)
28. 11. 2020 19:26
Re: Tohle
To je inak sranda, že budúce Punto bude zdieľať technológiu s Corsou, tak ako donedávna. :)
28. 11. 2020 13:00
Re: Tohle
Tak toho fiaťáckeho revu tu ešte možno trochu bude... V každej takejto "fúzii" ide jednej strane o rozšírenie možností a upevnenie postavenia, a druhej o prežitie. A len blbec by si mohol myslieť, že PSA kúpi Opla a potom sa musí vložiť do rúk Fiatu ako slabší partner...
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2020 14:05
Re: Tohle
PSA je převážně závislé na Evropě. Když to tak zůstane, nemá zaručeno, že přežije.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 11. 2020 18:51
Re: Tohle
No, často... ale někdy jde o přežití oběma.
A to je, myslím, tento případ.
28. 11. 2020 13:54
Re: Tohle
Řvát se bude skoro všude, nejenom v Itálii. Prodeje Astry po jejím faceliftu doslova zkolabovaly, takže tipuju brzké zavření některé z továren Opelu. Ve Francii se chytá zavřít jednu fabriku Renault. Ford taky nebude chtít donekonečna dotovat evropskou divizi.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 13:59
Re: Tohle
Současné prodeje bych vůbec nebral vážně, letošní rok prostě nebude pro hodnocení skutečného stavu automobilek nijak průkazný. Astra potřebuje novou generaci, ne facelift. Totéž Insignia. A zbytek nabídky Opelu... snad jen Mokka stojí za zájem.
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2020 14:07
Re: Tohle
Nemyslím, že Insignia potřebuje generační obměnu. Naopak může co nejvíc vytěžit z techniky GM.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 14:47
Re: Tohle
Insignia prodejně padá ke dnu, a pokud s ní něco neprovedou, bude to další odepsaný model. Technika GM je hezká pro diskutéry na internetu, ale jak je vidět na prodejích, kupce vůbec nezajímá.
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2020 15:53
Re: Tohle
Dno vypadá jinak. Teď naběhl FL, tak se uvidí.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 17:31
Re: Tohle
Od roku 2010 je na čtvrtině prodejů, a to neberu vážně letošní rok. Jo, dno vypadá možná jinak, ale je velmi blízko, a ani facelift to nezachrání. Nepomohla nová generace, facelift nepomůže už vůbec.
28. 11. 2020 16:58
Re: Tohle
Prodeje Astry začaly výrazně klesat už několik měsíců před nástupem koronaviru přesně s nástupem faceliftu. Hlavní problém je nabídka výhradně tříválcových motorů ze slepé vývojové větve General Motors. Kdo aspoň trochu rozumí autům, tak si něco takového nekoupí. A už i velké leasingovky určitě tuší, že tříválcové dieselové Astry budou po ukončení leasingu skoro neprodejné. Insignia má taky slabé prodeje, ale víceméně s mírným zpožděním kopíruje klesající prodeje neprémiových modelů střední třídy, které trápí i Ford, VW a Francouze.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 17:23
Re: Tohle
"tak si něco takového nekoupí"... teď máš na mysli tuhle konkrétní řadu motorů (neznámých a nevyzkoušených) nebo tříválce obecně? V druhém případě by tě asi suma prodejů napříč všemi značkami shodila někam do kategorie plácalů, takže doufám, že to je první případ.
Insignia má mezi lidmi nevalnou pověst po minulé generaci a ta současná ji zatím ani zdaleka nestihla napravit. A fakt, že některé modely jsou na tom ještě hůř, rozhodně moc neobhajuje stávající generaci. Prostě to chce Insignii v novém designu, který nebude připomínat přetloustlou minulou verzi. V případě aut střední třídy jsem asi doživotní BYkupec, taková monstra mi už nic neříkají, ale pokud bych měl volit v téhle kategorii, pak prostě Insignia okupuje některé z posledních míst.
Nakonec, pokud je pravda, co píše dnes AF o konci Passatu sedan, pak je tahle debata stejně akademická.
28. 11. 2020 19:09
Re: Tohle
Myslím jako tuto řadu, tak i obecně tříválce. Astra je z dnešního pohledu model pro "konzervativní zákazníky" a ti se zajímají o to, co je pod kapotou a umí jí i otevřít :-)
Před 3 roky jsem měl Astru v užším výběru. Ale vlákno "cukání motoru 1.4 Turbo" na Opel fóru znamenalo diskvalifikaci. A kdybych vybíral dnes, Astru vyřadím opět kvůli motorům.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 19:43
Re: Tohle
Model pro konzervativní zákazníky byl i Golf a kde je technicky dnes? Hups... Ale že by se zákazníci Opelu nějak zásadně odlišovali pohledem na techniku od zákazníků ostatních značek, to je nesmysl.
28. 11. 2020 22:06
Re: Tohle
Nemluvil jsem o Opelu, ale o Astrě. V rámci značek se zákaznici dost liší podle modelů. Co se týče Golfu, musíme si pokčkat, protože se souběžně prodávaly nová i stará generace a k tomu byl koronavirus.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 22:11
Re: Tohle
Hele, tohle už fakt neberu. Hraješ si zbytečně se slovíčky a vymýšlíš nesmyslné vytáčky. Opel je stejný mainstream jako VW, Toyota či Peugeot, a jeho zákazníci (a je jedno jaký model máme ty nebo já na mysli) opravdu nejsou technicky zdatnější, než zákazníci ostatních výrobců. Takže ne, nová technika skutečně nemá tenhle vliv. Jen další zbožné přání lidí, kteří si myslí, že tři válce jsou strašný problém...
29. 11. 2020 14:43
Re: Tohle
Co je tedy důvodem razantního poklesu prodejů Astry, který nastal s náběhem faceliftu na konci roku 2019? Z mého pohledu na tom má vliv třeba ten tříválcový diesel.
28. 11. 2020 14:25
Re: Tohle
A cudujes sa? Sucasna Astra nie je ani PSA ani overena technika od GM. Ani neponuka nic co by v sucasnej konkurencii nejak zaujalo.
28. 11. 2020 17:06
Re: Tohle
Nedivím se. Stačí se podívat do ceníků a technických dat. Facelift Astry je prostě slepá ulička.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 11. 2020 18:26
Re: Tohle
Sorry, jako.. ale můj svět se teda nehroutí.

:-)
28. 11. 2020 21:52
Re: Tohle
Můj taky ne. Naštěstí Tipo pokračuje v krasojízdě. ;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 11. 2020 15:17
skoda
v 90 rokoch bol fiat v europe fakt pojem... ked pozeram na tie mena modelov z tej doby a objemy predajov je az neskutocne ako sa v priebehu dalsich 20 rokov v europe fiat doslova scvrkol an relativne malu znacku ... a pritom kde pred 20-30 rokmi bola skoda alebo hyundai ze jo . fiat doslova prespal cele dve dekady a mam citak ze spi aj nadalej..... modelov malo ... este aj to sucasne portfolio je slusne zastarale .... svetlo na konci tunela pritom zda sa ziadne.... ach jo... kdeze su casy punta alebo brava ci barchetty.... alebo nejakeho fiatu coupe od pininfariny.... dnes? dostanes maximalne tak lowend tipo a este aby bol clovek rad... vidim tu neskutocny ustup z pozicii a pritom som fiaty kedysi bral za vazne vozy na spici doby.. ( punto bravo/brava, coupe, croma a pod ) .. ale dnes mi pride ze akurat tak na 500X sa da este pozerat aj realne kupit.. inak ma v ponuke same sra ... no ok.... uvidime ako preziju nasledujucu dekadu... ak to budu len ako prekabatene pezoty tak vopred gratulujem... to uz potom radsej aj geely alebo nio z ciny
Rozbalit vlákno
15
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2020 16:06
Re: skoda
Tak to holt Marchionne vedl. Na jednu stranu vytáhl Fiat z průšvihu, prozíravě koupil Chrysler a zainvestoval do Alfy, ale na druhou stranu na neskutečně dlouho totálně omezil investice, takže už není možné fungovat samostatně, restart Alfy se zasekl, elektrickou 500 evidentně nedokážou prodávat za adekvátní cenu a prakticky vše tak nějak vázne.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 17:28
Re: skoda
Marchionne stihl udělat jen půlku práce, kterou udělat měl. Bez ohledu na situaci měl prostě zabít jednu z dvojice značek Dodge-Chrysler (i jako dřívější uživatel Neonu se kloním k likvidaci Chrysleru). Měl definitivně odepsat Lancii, která se udržuje naživu jen ze sentimentu, s jedním modelem bez dalšího vývoje. No a měl Fiat více odpoutat od řady 500 směrem k plnohodnotné mainstreamové značce.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 11. 2020 18:34
Re: skoda
Proč ty neděláš šéfa nějaký velký automobilky?!
Takovej vizionář... zkoušel ses do FCA přihlásit?
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 18:56
Re: skoda
Ne, mě mrtvé věci nezajímají. :-)
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2020 18:49
Re: skoda
Třístovka ani Ypsilon nebudou problém FCA, pokud je vedení natolik kompetentní, aby realokovalo výrobní kapacity. Spíš je smutný osud Alfy, do které nacpali prachy a pak ji zas nechali ležet ladem. Za pár let možná přijde malé SUV nebo taky ne a Giulia se Stelviem budou pro změnu na odstřel.

Mně přijde, že seškrtal, co se dalo, tím dostal koncern z červených čísel, rozšířil ho o Chrysler... ale vytvořit dlouhodobou vizi už byl problém.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 11. 2020 18:46
Re: skoda
Víš, já jsem skoro všechny ty Fiaty jezdil, a poměrně hodně kilometrů ... a změnil se svět, ne Fiat.
Fiat vždycky dělal jednoduchá auta.
Dělá je dodnes.
Tak jako se lidi nechali zblbnou velkými dotykovými telefony, tak se nechali přesvědčit marketingovými mágy, že nutně potřebují mít ovládání hlasem a čidlo na bdělost šoféra...

Tak jako to odnesla Nokia mezi telefony - a pořád platí, že její telefony jsou dodnes lepší na používání, než ty extrémně prodávané "moderní", tak Fiat odnáší to, že stále nabízí jednoduchá, solidní auta.

A nejsou to ode mě jen slova: koupil jsem Punto 1.4 v poslední týden jeho výroby a letos jsem koupil dvě nová Tipa s atmosferickou 1.4. Jedno pro sebe a jedno pro syna.
Jsou to asi poslední normální auta... vás mladých je mi líto, já jsem si s autama užil.
Nepochybuji, že ten sedan, co jsem si koupil pro sebe už se mnou dojezdí - pokud nepotkám nějakýho blbce v autě z "půjčovny" (nebo jak se bude říkat tomu sharování, aby to neznělo tak blbě jako znárodnění), s oturbeným ani ne litrovým tříválcem, co bude čekat, že za něj řídí elektronika, ale bude mít zrovna spálenou pojistku.
:-)
Ne, jasně, můžu potkat strom i vlastní chybou... ale technicky to auto vydrží jezdit minimálně 20 let a 500 tisíc km... to já už "nedám".
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2020 18:57
Re: skoda
V čem je třeba Hyundai méně normální?
Avatar - Ja Prvni 123
28. 11. 2020 19:08
Re: skoda
1.Přece jen víc elektroniky... ale zejména životnost plánovaná na podstatně kratší dobu.
Zvedni si Hyundai na zvedák a podívej se na nápravy... a tak je to se vším. Jen to ostatní není tak vidět. Litrové tříválce to jen doprovází... a všechny benzínové motory jsou výhradně turbo a s přímým vstřikem, se vším, co s tím souvisí.
A i tu manuální převodovku nazývají "inteligentní" - jinými slovy předpokládá, že řidič je debil a ona musí "myslet" za něj.

2. je to Korea. Proč bych si měl kupovat korejské auto? Nikdy jsem neřekl, že je Hyundai špatné auto. Všichni chceme vyšší a vyšší platy... a pak si jdeme koupit Hyundai, protože je levnější než Renault... Clio má cenu již od 285.000,- ale i20 již od 279.900,-!
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 22:15
Re: skoda
1. fakt máš důkaz pro tu plánovanou životnost? Prosím, ukaž... Jé, on neexistuje, to je smůla.
2. Korejské auto, z nichž většina se vyrábí v Evropě, na rozdíl od mnohých evropských značek, zkoušejících na nás výrobu někde mimo Evropu...
29. 11. 2020 08:29
Re: skoda
Tak si kupuj na lízing tie drahé, aby susedia škrípali zubami, že na to máš ;-)
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 18:59
Re: skoda
Ano, i to je způsob jak říci "ujel nám vlak a nevíme, jak ho dohnat". :-D :-D
Nokia, prosím, budiž jí země lehká... Ano, pokud od telefonu očekáváš to, že si zavoláš, pošleš SMS a zahraješ primitivního hada, pak je na používání skvělá. Cokoli více? Ruce pryč!
Avatar - Ja Prvni 123
28. 11. 2020 19:15
Re: skoda
Jseš mimo mísu... jednak nedělám pro Fiata, takže pokud mu ujel vlak, tak rozhodně nelze moje slova interpretovat jako "ujel nám vlak".

A s tou Nokií... přesně o tom to je: možná budeš šokovanej, ale telefon je primárně určen pro telefonování.
Ale kromě toho - Nokia měla svůj "komunikátor", který uměl hodně věcí - od e-mailů a webu až po navigaci, dřív než ty nesmyslný placky. Jen neměla dostné tisíce "aplikací". Takže lidi jsou ochotní za to, že si můžou mobilem změřit nadmořskou výšku udělat si obrázek, jak budou vypadt za 30 let, zaplatit výdrží na baterky s odřenýma ušima jeden den, mají problém, kam ten kus plastu strčit, aby se nezlomil, a při volání se snaží nedotýkat ucehm, aby si dotykově něco nspustili.
Takže začali poslouchat mobil v ruce, jako na konferenční hovor... a baví celou trmwaj tím, co budou mít k večeři, a jen dopadli u psychoanalytika.
Ne, to není od lova anál... ale analýza.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 19:44
Re: skoda
Inu, asi budu šokovaný, že je na světě ještě někdo, kdo se zatvrzele a dobrovolně drží v pravěku. :-D :-D Nojo, vždyť Fiat JE pravěk. :-D
29. 11. 2020 08:04
Re: skoda
Veru tak. Aj Grande Punto mastili 13 rokov!
P.S. Pritom to autíčko mám rád. Ale, čo je veľa - to je veľa!
29. 11. 2020 08:33
Re: skoda
Aj dizajn je o ničom. To Tipo je naozaj paródia na taliansku školu!
28. 11. 2020 18:11
kto koho
to vôbec nieje o tom, kto koho a či je to 50 na 50
total nepodstatné veci
to sa ani nedá presne vyčísliť
proste sa na niečom dohodli
samotné firmy PSA a FCA sú vlastnené viacerými vlastníkmi, takže de facto je to zmes niekolko stoviek vlastníkov/ akcionárov/
ako VW a Porsche
podstata veci je len v tom, kto bude vo vedení
a tomu je jedno, čo bolo predtým a ako sa to volalo
je to len hra značiek nič viac
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
28. 11. 2020 18:32
Od té doby, co Fiat neprodal Alfu tomu staříkovi od VW, tak
tak ho mají všechny koncernové firemní weby jak zadřenou třísku, co?
:-)

Na straně 23 dokumentu, co má 714 stran je věta... a to stačí na závěr, že Fiat prostě krachuje.

Víte co? Automobilový svět, jak jsme ho znali, krachuje... Němci si vzali do hlavy, že budeme všichni jezdit na baterky - a protože to tak mají už od Hitlera, tak raději celý obor pohřbí, než by změnili stanovisko.
Fiat s PSA s tím vlastně moc nesouvisí.
Jen do té míry, že to spojení je výsledek snahy v tomhle pokřiveném světě přežít... a dost možná že marné snahy.
Ale díky tomu, že přes dnešní FCA bude koncern i mimo Evropu, tak možná přežije, mnohem menší než dnes.
VW se naopak rozpadá... a zatím to vypadá, že nakonec Škodovku koupí VAZ...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 19:01
Re: Od té doby, co Fiat neprodal Alfu tomu staříkovi od VW,
Není lepší důkaz mizerné situace Fiatu, než zoufalé skřeky jeho oddaných příznivců. :-D :-D Tolik obviňování všech okolo, hlavně Němců... :-D
Avatar - Ja Prvni 123
28. 11. 2020 20:06
Re: Od té doby, co Fiat neprodal Alfu tomu staříkovi od VW,
Už tady nejde ani sdílet... tak si zajdi na seznam a přečti si mladého Břízu.

Nejsem sám, kdo to tak vidí - a to jsme fakt nebyli domluvení.

;-)
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 22:13
Re: Od té doby, co Fiat neprodal Alfu tomu staříkovi od VW,
Jsi už asi pátý, kdo se odkazuje na Břízu, který se tak moc bojí o svůj pohodlně zaběhlý byznys... Ale jo, máte zase dalšího zastánce zpomalování pokroku. Sice to bude k ničemu, ale můžete se odvolávat na nějaké "slavné" jméno...
Avatar - Roland Von Wagen
29. 11. 2020 09:09
Re: Re: Od té doby, co Fiat neprodal Alfu tomu staříkovi od
Technologie, která se prosazuje politicky, dotacemi a omezováním jiných technologií, není pokroková.
30. 11. 2020 00:53
Re: Re: Od té doby, co Fiat neprodal Alfu tomu staříkovi od
Na komoru! :-) :yes:
Avatar - curwasportiva
29. 11. 2020 01:42
Chrysler+Fiat+Francouzi
Spojeni vyrobci tech nejmene spolehlivych aut :-[] Nevim jestli Stellantis je ten nejlepsi nazev.
Myslim ze Shitshow by sedelo vic... :-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
29. 11. 2020 13:17
Re: Chrysler+Fiat+Francouzi
Ne, tady se opravdu nemluví o VW a Fordu.
29. 11. 2020 07:58
To bolo rečí...
aký je Sergio Big Manažér
Účtovné čachre a hlavne vyplácanie dividend akcionárom z požičaných peňazí!
Teraz však utrú hubu a roh hojnosti skončil! ;-)
Rozbalit vlákno
0
29. 11. 2020 16:54
někdo objevil vesmír...
.... z účetního a daňového hlediska to někdo musel “vzít na sebe”, nemá to nic společného s velikostí. A PSA spoluvlastní i stát Francie.... Nicméně vzhledem k tomu, že daleko největším akcionářem nástupnické firmy Stellantis bude firma Exor, vlastněná hlavně rodinou Angelli, je článek a diskuze o ničem.
Rozbalit vlákno
0