... jasně že to je jedno, nákladově jsou to naprosté drobné.... já mám PHEV auto čistě kvůli ekologii, pravda, už jsem si zvykl že popojíždím po městě potichu s příjemným odpichem, rychlé topení taky potěší.....
No MojeAuto neprispievam. Ale ešte som nemal a ani nešoféroval auto, kde by som nemal výhrady. A tým nemyslím, že potrebujem R8 s kufrom Octávie, ale že ma tam proste niečo rušilo. A pri osobnom nákupe je to hlavne o najlepšom kompromise.
Ano, na dlouhý trasy se moderní diesel (třeba TDI EVO) dostane možná trošku pod stejně velkej PHEV (ale rozdíl nebude víc než 10%), ale v dlouhodobým průměru i se započtením elektřiny bude určitě nad ním. Mi vychází obvykle něco kolem 4l plus tak 20kč na elektřinu. Takže je to reálně do 5. Nikdy mi žádný auto velikosti Superbu nejezdilo dlouhodobě pod 6,5l. Fakt je, že třeba to TDI EVO v poslední oktávce bylo schopný jezdit za 5l. Ale je to menší auto s podstatně menším výkonem.
A taky tu dlouhodobě píšu, že PHEV má smysl spíš ve velkejch rozežranejch autech. Protože řekněme si narovinu, že jestli auto velikosti Superbu žere 4,5 nebo 6,5l je asi každýmu jedno.
... já už jsem to tady taky psal že jsem dal Chorvatsko v Supu iV za 7 a to jsem měl na kouli 4 kola.... ale těmhle pomatencům to nemá cenu furt vysvětlovat, to jsou tupci se zatemněnými mozky....
V celkovém průměru jsou naftové Pasáty v Německu kolem 6,5 litrů, PHEV Pasáty kolem 4 litrů benzínu + EL, čili jak z pohledu Co2 tak lokálních emisí prostě lepší.... ale oni to nechtějí slyšet, ztráta času to furt opakovat.....
Kdybych měl jedno auto JEN pro delší dálniční trasy, mohl by to být klidně diesel. Problém je, že potřebuju s autem jezdit i jinak, než po dálnici. Dokonce téměř výhradně jinak, než po dálnici. Proto nechci diesel.
Myslím průměrnou spotřebu benzínu na 100km za celou trasu. Ano, kopce mi dělají taky radost. Bohužel jenom ty kratší. Na ty delší už nemám kam sbírat kWh.
Zalezi co znamená definice nejúspornější. Jestli to je absolutní hodnota spotřeby, nebo procentualni porovnani s průměrem ostatních aut.
Ja ve městě jezdim za podobne spotřeby jako mimo město, ted v teplotách kolem a pod 0 to je cca 4.5.
Takze mne v obou variantách nejlépe porad vychází město.
Ale zase to výrobce nemotivuje o limitech jednat a hledat zákaznicky příznivé řešení, protože jim stačí tě přinutit zaplatit za baterii bez ohledu na to, jestli bydlíš v paneláku.
OK. Ale to asi je hodně podobná spotřeba jako u moderního naftovýho kombíku. Když bych byl otravnej a započetl teda to nabíjení..
Na dálku je to teda slabá výhoda.
Jak říkám - jde o to, co od toho chceš a jak a kam jezdíš.
rekord bylo cca 8,5 za 1600km s dvěma kolama na tažným a při dálničních 160km/h a svižné jízdě. Ale průšvih je, že takhle naložený je to už mizerně ovladatelný
Superb iV, Chorvatsko 3000km + (až dolu, včetně pojížděk po ostrovech a okolí) s jedním nabíjením a celková byla 6,6l. Dálnice cestovních 150km/h tempomat, volno, žádný kolony mimo sezonu.
Passat 140kW TDI totéž měl kolem 7, ale byl ve 4x4.
Takže se pleteš, TDI bude mít nepatrně horší emise jak CO2 tak škodlivých plynů. Nemluvě o tom, že PHEV určitě nenajezdí většinu kilometrů na trasách 3000km dlouhých. TDI má větší nádrž, takže se na tohle hodí líp. PHEV má ale zase nezávislou klimu, takže lezeš do vychlazenýho auta.
To jo, ale kolik ti to teda žere na takovou dálku bez nabíjení? Dejme tomu že dobiješ před cestou tam a před návratem. Kolik to je? ...fakt se ptám. A dobře, budeme ignorovat elektriku, i když to nabití bude.
U vsech fotek uvadim, jestli jsou v hybridnim rezim (bez dobijeni ze zasuvky). Jelikoz nikde nedobijim po ceste, tak jsou ty spotreby realne. To, ze baterka nabita na cca 50km dojezdu nemuze mit vyznamny vliv na spotrebu na ceste do Chorvatska a zpet, snad musis uznat i ty...
Bez uvedení elektriky to ale realita není - jak sám uznáváš.
Jinak mě NEVADÍ PHEV. Mě vadí systém, kterej je protěžuje. Ty sis ho koupil za svý a je to tvoje rozhodnutí a jsi spokojen. Tedy vše v pořádku.
Jediní, kdo zakazují pohon, co jim nejde pod vousy, jsou regulátoři a kvičící elektrokomanda.
Ok díky. Beru.
Já se Superbem dlouhodobě kolem 5ky, ale je to ten slabej a jezdím s ním pomalu. Teď jde o to, když započteš elektriku...jestli to chceš. Ty jo, já ne. Všechno je OK.
"Věříš tedy tomu, že tento vůz má reálnou spotřebu 1.5 l/100km?". Ne, neverim a nikdy jsem to netvrdil. Naopak jsem vzdycky tvrdil, ze uvadet u PHEV jedno cislo je spatne.
Takze me klidne oznacuj za demagoga, ale stekas na spatny strom. Ja jsem nikdy nic takoveho netvrdil, ani s tim tvrzenim nesouhlasim.
Pro tvou informaci - u meho PHEV je ted dlouhodoba (za 2 roky, 2 cesty do Chorvatska a jednou do Italskych Alp na lyze, ostatni cesty 400+km nepocitaje) spotreba 2,7 l/100km. A ano, neni v tom zapocitana elektrika, jsem si toho vedom. V recenzi na MACZ uvadim, ze jsem "tankoval" v prumeru 4hWh/den, nez me to prestalo bavit zapisovat (cca po roce provozu). A nikdy jsem to auto nenabijel jinde nez doma, z bezne domaci zasuvky.
Ale to ja nijak nezpochybnuju. Taky nenajdes ode mne zadnou zminku o tom, ze hybrid je vzdy a ve vsem nejlepsi. Taky by se mi libilo, kdyby si kazdy mohl vybrat, co potrebuje a chce. Nejsem fanousek nafty, ale chapu, ze si ji nekdo koupi na krizovani Evropou.
Ale vadi mi zavadejici informace, ktere nekteri (vcetne tebe) siri o pohonu, ktery jim nejde pod fousy. A mj. proto fotim spotebu svych aut - aby si kdokoli mohl udelat obrazek o tom, jaka je realita.
To uznávám. Ale je otázka, o kolik. Ve městě je rozdíl větší. Asi dlužím názor na hybrid. Čili:
Samozřejmě, že je logické, že kinetickou energii uchovávat pro pohon je lepší a úspornější, než ji měnit na teplo. S tím jsem 100 v pohodě.
Ale jde o trasy a počet najetých km, umění řidiče (nebo styl jízdy) a další faktory - čili jestli je to pro daného člověka rentabilní z hlediska negativ. Čili zvýšené váhy, zhoršených jízdních vlastností a především ceny celého ústrojí. A právě o tom by měl každý mít možnost si rozhodnout sám. Ne někde v Bruselu od zeleného stolu slepými sankcemi a dotacemi.
Já neurážím. Tebe, kterej si nasypeš Priusu za jízdní vlastnosti 9 (to je číslo pro Ferrari) nemá cenu řešit.
Reálnou spotřebu? Ale jenom jednoho ze zdrojů energie. O to tu jde. Nebo ti nepomáhá elektřina? popř ji máš zadarmo nebo se vyrábí a distribuuje s nulovými emisemi? Pokud ano, pmlouvám se. Pokud ne, zamysli se.
Edit: viz níže. Asi jsme se shodli. Ta metodika a z ní vyplývající dotace/úlevy mě deptá.
Ne, nejsou to pro mě krámy. Tohle mi jen furt podsouváte. Jako včera Arese. Co ten navymejšlel - a já ani slovo v tom směru nenapsal. Ale to je jedno, hlavně že jsi spokojenej. To nemyslím ironicky nebo tak.
Jinak jsou dobrá s špatná auta ve své kategorii. Ale mainstream je dneska jen v nuancích. Na MojeAuto jsou ale všechna jen ta nejlepší. :D
No dobře, ale Toyota Prius je moje druhé auto, které (si) chválím. Předtím jsem měl několik aut, Škodovky, VW, Peugeoty. Od Peugeotu nemůžu chválít ani jeden. 406 i 605 se mi přetáčely už na mokru, nechci ani mluvit na sněhu. O Škodovce (105) ani nemluvím - od té doby se táhne moje nenávist k této značce. Měl jsem rád svoji první VW Jetta II, to bylo super auto. Až teprve teď po letech v Priusu jsem spokojenej, jak jsem býval s tou první Jettou. Chápu, že pro tebe jsou to všechno krámy, tak nejsem z oboru, netvrdím, že teď autům nějak extra rozumím, ale před 30 roky když jsem začínal jezdit tak jsem jim nerozuměl vůbec. Pro mě je v autě důležité neslyšet motor, mít přeposilovaný volant a precizní manuál, když manuál. To e-CVT mě teď naprosto unáší a vyhovuje. Ten joystick...paráda. Ale znovu opakuju, rozumím že hledáš něco úplně jiného než já.
Vubec.
Ale se spotřebou 1.5 to stejně nejde.
Tak nekousej - nemám náladu se hádat.
Byl to příklad nesmyslu tabulkové spotřeby a myslím, že se to dalo pochopit.
Přestaň s tou Toyotou prosím.
Jasně -stačí kouknout na MojeAuto a vidím, že každej do nebe vychvaluje svoje auto. Možná by se na to dasla napsat diplomka z psychologie. Téměř všechny auta 9.5-10 bodů. Já bych žádnýmu ze svých nedal ani 8, a že jsou to kolikrát docela tzv."dream cars".
Ale u tebe to jde trochu do křeče.
Mimochodem "kdyby nenabíjel"? Co je to jako za obrat? a když bude nabíjet, pojede na vzduch? nebo eterickou energii? Proč všichni fotíte (jako chytrej Vejražka) svoje palubáky se spotřebou benzínu? To je jako kdybych já jel na výlet s benzíňákem a vyfotil na baráku elektroměr, že se nehnul. Vždyť je to vymknutý, kámo.
Tož baže má spotřebu 1,5l/100km - z kopca a s větrem v zádech, a taky každý lichý úterý o prázdninách. A když je k tomu jestě úplněk, je pak spotřeba dokoce záporná ;-)
Ale tys nic nikdy nevyvrátil. Ty jen plkáš.
Co se CO2 týká, bude mít horší emise, než TDI.
A prosím napiš a odpověz ano/ne: Věříš tedy tomu, že tento vůz má reálnou spotřebu 1.5 l/100km? Já jen s těma nesmyslama. Demagogu. A na co jede těch prvních 50km? Na vzduch?
Což (bohužel) platí v dnešní době u většiny populace. Čím dál více se bojím, že dopadneme špatně, jak píše Fostek, ovšem ne z důvodu "prohlhané EU", ale z důvodu obrovského nárůstu lidí, kteří dané problematice prd rozumí, ale o to větší mají nutkání se k ní pseudoerudovaně vyjádřit.
Nejhorší je, když nám tací vládnou.
"Když pojede do Chorvatska, bude žrát 7.5 a mít horší emise, než TDI.". Nebude. Ale uz me nebavi ty nesmysly furt vyvracet. Ostatne u tebe to je jen dojem, fakta te nezajimaji.
A teď tady ofiko píšou, že to žere 1.5 litru a všichni jsou v klidu.
Když pojede do Chorvatska, bude žrát 7.5 a mít horší emise, než TDI.
Proto nemusí mít dálniční známku atd. :D
Tohle je jak za komárů - oficiálně se lže. Taky EU dopadne jako dopadl sovětský blok.