Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 dostala ostřejší hybrid, techniku sdílí s Octavií RS iV a Golfem GTE

Ondřej Mára
Diskuze (47)

Na rozdíl od svých koncernových sourozenců dostala A3 výkonnější hybrid bez sportovního označení.

Po modelech Škoda Octavia RS iV, Volkswagen Golf GTE a Cupra Leon se ostře naladěné plug-in hybridní pohonné jednotky dočkala i Audi A3. Na rozdíl od svých koncernových sourozenců ale Audi nepoužívá sportovní název a nemotá tak zákazníkům hlavu.

Pod kapotou nepřekvapivě najdeme zcela shodnou techniku, jako u výše jmenovaných modelů. Základem je tedy přeplňovaný 1,4 litrový benzínový čtyřválec, který dohromady s elektromotorem uloženým v šestistupňové automatické převodovce posílá na přední kola kombinovaný výkon až 180 kW a 400 N.m točivého momentu.

Akceleraci z 0 na 100 km/h tak A3 45 TFSIe zvládne za 6,8 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 232 km/h. Baterie s celkovou kapacitou 13 kWh by pak měla poskytovat dostatek energie pro zdolání až 63 kilometrů (v kombinovaném režimu, dle WLTP). Čistě na baterky přitom A3 zvládne uhánět až 140 km/h.

Palubní nabíječka zvládá nabíjení při výkonu až 2,9 kW, což znamená, že při nabíjení z čistě domácí zásuvky zabere celý proces zhruba pět hodin. Spotřebu přitom Audi uvádí v rozmezí 1,4 až 1,5 l/100 km, což má odpovídat cca 31 až 34 g CO2 na kilometr. Tyto hodnoty jsou však uváděny dle NEDC.

Kromě hospodárnějšího provozu by A3 45 TFSIe měla zaujmout i zajímavou výbavou. Zákazníci se mohou těšit například na masku Singleframe s leskle černou mřížkou, 17“ litá kola, větší brzdy s průměrem kotoučů 340/310 mm a lakovanými třmeny, sportovní sedadla, zatmavená okna, dvouzónovou klimatizaci a volič jízdních režimu Audi drive select. Za příplatek pak budou dostupná i LED Matrix světla s 15 segmenty a světelným podpisem ve tvaru E.

Ondřej Mára
Diskuze (47)

Doporučujeme

8. 12. 2020 18:18
Re: Jaká aféra byl dieselgate?
... jasně že to je jedno, nákladově jsou to naprosté drobné.... já mám PHEV auto čistě kvůli ekologii, pravda, už jsem si zvykl že popojíždím po městě potichu s příjemným odpichem, rychlé topení taky potěší.....
8. 12. 2020 17:00
Re: Jaká aféra byl dieselgate?
No MojeAuto neprispievam. Ale ešte som nemal a ani nešoféroval auto, kde by som nemal výhrady. A tým nemyslím, že potrebujem R8 s kufrom Octávie, ale že ma tam proste niečo rušilo. A pri osobnom nákupe je to hlavne o najlepšom kompromise.
8. 12. 2020 15:39
Re: Jaká aféra byl dieselgate?
Ano, na dlouhý trasy se moderní diesel (třeba TDI EVO) dostane možná trošku pod stejně velkej PHEV (ale rozdíl nebude víc než 10%), ale v dlouhodobým průměru i se započtením elektřiny bude určitě nad ním. Mi vychází obvykle něco kolem 4l plus tak 20kč na elektřinu. Takže je to reálně do 5. Nikdy mi žádný auto velikosti Superbu nejezdilo dlouhodobě pod 6,5l. Fakt je, že třeba to TDI EVO v poslední oktávce bylo schopný jezdit za 5l. Ale je to menší auto s podstatně menším výkonem.
A taky tu dlouhodobě píšu, že PHEV má smysl spíš ve velkejch rozežranejch autech. Protože řekněme si narovinu, že jestli auto velikosti Superbu žere 4,5 nebo 6,5l je asi každýmu jedno.
8. 12. 2020 14:13
Zdravíme naftomilné trolly....
.... jeden z nich už 27 příspěvků, a furt odmítá pochopit realitu.... krásný sluníčkový den.... :D :D :D
8. 12. 2020 14:12
Re: Jaká aféra byl dieselgate?
... já už jsem to tady taky psal že jsem dal Chorvatsko v Supu iV za 7 a to jsem měl na kouli 4 kola.... ale těmhle pomatencům to nemá cenu furt vysvětlovat, to jsou tupci se zatemněnými mozky....

V celkovém průměru jsou naftové Pasáty v Německu kolem 6,5 litrů, PHEV Pasáty kolem 4 litrů benzínu + EL, čili jak z pohledu Co2 tak lokálních emisí prostě lepší.... ale oni to nechtějí slyšet, ztráta času to furt opakovat.....