Audi A3 dostala ostřejší hybrid, techniku sdílí s Octavií RS iV a Golfem GTE
Na rozdíl od svých koncernových sourozenců dostala A3 výkonnější hybrid bez sportovního označení.
Po modelech Škoda Octavia RS iV, Volkswagen Golf GTE a Cupra Leon se ostře naladěné plug-in hybridní pohonné jednotky dočkala i Audi A3. Na rozdíl od svých koncernových sourozenců ale Audi nepoužívá sportovní název a nemotá tak zákazníkům hlavu.
Pod kapotou nepřekvapivě najdeme zcela shodnou techniku, jako u výše jmenovaných modelů. Základem je tedy přeplňovaný 1,4 litrový benzínový čtyřválec, který dohromady s elektromotorem uloženým v šestistupňové automatické převodovce posílá na přední kola kombinovaný výkon až 180 kW a 400 N.m točivého momentu.
Akceleraci z 0 na 100 km/h tak A3 45 TFSIe zvládne za 6,8 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 232 km/h. Baterie s celkovou kapacitou 13 kWh by pak měla poskytovat dostatek energie pro zdolání až 63 kilometrů (v kombinovaném režimu, dle WLTP). Čistě na baterky přitom A3 zvládne uhánět až 140 km/h.
Palubní nabíječka zvládá nabíjení při výkonu až 2,9 kW, což znamená, že při nabíjení z čistě domácí zásuvky zabere celý proces zhruba pět hodin. Spotřebu přitom Audi uvádí v rozmezí 1,4 až 1,5 l/100 km, což má odpovídat cca 31 až 34 g CO2 na kilometr. Tyto hodnoty jsou však uváděny dle NEDC.
Kromě hospodárnějšího provozu by A3 45 TFSIe měla zaujmout i zajímavou výbavou. Zákazníci se mohou těšit například na masku Singleframe s leskle černou mřížkou, 17“ litá kola, větší brzdy s průměrem kotoučů 340/310 mm a lakovanými třmeny, sportovní sedadla, zatmavená okna, dvouzónovou klimatizaci a volič jízdních režimu Audi drive select. Za příplatek pak budou dostupná i LED Matrix světla s 15 segmenty a světelným podpisem ve tvaru E.