Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

V USA se vyšetřuje, zda VW skutečně neporušil patenty Jaguar Land Rover

12 komentářů

Avatar - _Karel_
_Karel_
Nějak mi nedochází, o co jde. Dneska přece téměř jakýkoliv výbavový prvek najdu napříč automobilkami. Systém, který u SUV nějakým způsobem (dle mého nastavení) reaguje na sníh, bláto atd. je poměrně běžný. Měl jsem to i ve škodovce, mají to pažouty....
Freddka
Patenty, klasika.

To proste zalezi na tom, co presne ten patent obsahuje jako technicke reseni a jestli ho ta konkretni aplikace v aute pouziva nebo ne.

Logiku v patentech nehledej, patenty jsou komplikovana vec.

Obecne lze ocekavat, ze pokud se prokaze, ze patent byl porusen, tak si to nejak zaplati, vyrovnaji se a jede se spokojene dal.

Jeste jsem zagooglil, myslim, ze se jedna o tento https😐/patents.google.com/…t/USRE46828E1/en
Othello
Nechce se mi to celé číst, ale jestli chápu správně tak zvolením jízdního režimu se společně upraví charakteristiky několika subkomponent v autě ? To má být něco převratného, nebo o co tam jde ?


Ještě štěstí že si nikdo na začátku automobilismu nenechal patentovat kulatý volant
Xylo
Patenty jsou vždy registrovány na určitou dobu. Pokud se nemýlím, tak jedny z nejdelších jsou na léčiva - 20 let.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Terrain Response by měl umět reagovat i automaticky podle toho, jak se auto v terénu chová, tedy bez volby konkrétního režimu.
Othello
K čemu je tam pak ta volba ?
A u VW to funguje taky takhle ?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Máš buď možnost vybrat konkrétní režim nebo to nechat na automatice. Ta ale nemusí zareagovat ideálně. Navíc i v těch volených režimech je program adaptivní a upravuje si nastavení podle podmínek. Podle všeho to u VW je stejné, vyzkoušené to nemám.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Myslím, že nejde o systém jako takový, ale o nějakou jeho část. Hledat se mi nechce, abych zjistil o co vlastně jde.
Kadostal
To je přesně VW.Např..v roce 1997 přetáhl hlavního konstruktéra Oplu a ziskal bez náhrady celý osmilety vývoj. Vše si okamžitě patentoval,prototypy označil logem VW a za pár let se z druhořadé automobilky vyšvihl na světovou dvojku.
Othello
A proč si to nepatentoval Opel a jaká řešení VW takhle získal :?
traveldrive
Určite? Ony bývajú v zmluvách dodatky a podmienky o utajených informáciách a výsledkoch práce a všetkých tých veciach okolo - pokiaľ by bola pravda, čo píšeš, VW by dal Oplákov k súdu a bez problémov by vyhral. Nie je také jednoduché preniesť know-how inde, aj keď si jeho spoluautorom alebo autorom. Vždy je majetkom firmy, s ktorou máš zmluvu, a s tým len tak nehneš.
L Cesarin
Sa zasmejem ak Jaguar uspeje 😉 Po tom ako sa rychlo Suzuki rozkmotrilo s VW a obvinilo nemcov zo spionaze a po nedavnom vedomom klamstve spotrebitelov o emisiach si tento koncern koleduje opät o problem. Nevedno ci je to nejaka nova firemna politika nemcov z VW.