Technika
Sa zasmejem ak Jaguar uspeje 😉 Po tom ako sa rychlo Suzuki rozkmotrilo s VW a obvinilo nemcov zo spionaze a po nedavnom vedomom klamstve spotrebitelov o emisiach si tento koncern koleduje opät o problem. Nevedno ci je to nejaka nova firemna politika nemcov z VW.
Nechce se mi to celé číst, ale jestli chápu správně tak zvolením jízdního režimu se společně upraví charakteristiky několika subkomponent v autě ? To má být něco převratného, nebo o co tam jde ?
Ještě štěstí že si nikdo na začátku automobilismu nenechal patentovat kulatý volant
Ještě štěstí že si nikdo na začátku automobilismu nenechal patentovat kulatý volant
To je přesně VW.Např..v roce 1997 přetáhl hlavního konstruktéra Oplu a ziskal bez náhrady celý osmilety vývoj. Vše si okamžitě patentoval,prototypy označil logem VW a za pár let se z druhořadé automobilky vyšvihl na světovou dvojku.
Nějak mi nedochází, o co jde. Dneska přece téměř jakýkoliv výbavový prvek najdu napříč automobilkami. Systém, který u SUV nějakým způsobem (dle mého nastavení) reaguje na sníh, bláto atd. je poměrně běžný. Měl jsem to i ve škodovce, mají to pažouty....
Máš buď možnost vybrat konkrétní režim nebo to nechat na automatice. Ta ale nemusí zareagovat ideálně. Navíc i v těch volených režimech je program adaptivní a upravuje si nastavení podle podmínek. Podle všeho to u VW je stejné, vyzkoušené to nemám.
Terrain Response by měl umět reagovat i automaticky podle toho, jak se auto v terénu chová, tedy bez volby konkrétního režimu.
Patenty jsou vždy registrovány na určitou dobu. Pokud se nemýlím, tak jedny z nejdelších jsou na léčiva - 20 let.
Myslím, že nejde o systém jako takový, ale o nějakou jeho část. Hledat se mi nechce, abych zjistil o co vlastně jde.
Určite? Ony bývajú v zmluvách dodatky a podmienky o utajených informáciách a výsledkoch práce a všetkých tých veciach okolo - pokiaľ by bola pravda, čo píšeš, VW by dal Oplákov k súdu a bez problémov by vyhral. Nie je také jednoduché preniesť know-how inde, aj keď si jeho spoluautorom alebo autorom. Vždy je majetkom firmy, s ktorou máš zmluvu, a s tým len tak nehneš.
To proste zalezi na tom, co presne ten patent obsahuje jako technicke reseni a jestli ho ta konkretni aplikace v aute pouziva nebo ne.
Logiku v patentech nehledej, patenty jsou komplikovana vec.
Obecne lze ocekavat, ze pokud se prokaze, ze patent byl porusen, tak si to nejak zaplati, vyrovnaji se a jede se spokojene dal.
Jeste jsem zagooglil, myslim, ze se jedna o tento https😐/patents.google.com/…t/USRE46828E1/en