Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V USA se vyšetřuje, zda VW skutečně neporušil patenty Jaguar Land Rover

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Stížnost podaná britskou automobilkou by mohla ovlivnit nabídku prémiových modelů koncernu VW na americkém trhu.

Britská automobilka Jaguar Land Rover podala minulý měsíc stížnost k americké mezinárodní obchodní komisi, ve které obviňuje německý koncern Volkswagen z porušení svých patentů. Konkrétně by se mělo jednat o porušení patentu na systém Terrain Response, který má koncern VW bez svolení používat u několika modelů.

Stížnost pak požaduje, aby americké úřady zakázaly prodej několika prémiových modelů koncernu VW na americkém trhu. Konkrétně by se mělo jednat o Porsche Cayenne, Lamborghini Urus, VW Tiguan a několik modelů Audi, včetně Q8, Q7, Q5, A6 Allroad a několika modelů e-tron.

Americká mezinárodní obchodní komise (ICT) měla spor nedávno přezkoumat a nyní by měla zahájit vyšetřování. Prozatím však komise nepřijala žádná opatření. Automobilka VW pak podle svého prohlášení zkoumá současnou situaci a rozhoduje se nad dalšími kroky, jak uvádí agentura Reuters.

„Samozřejmě budeme plně spolupracovat s vyšetřovacími orgány. A i když nemůžeme komentovat žádné podrobnosti tohoto sporu, pevně věříme, že tato tvrzení nemají žádná opodstatnění a budeme silně bránit naši pozici,“ zní v prohlášení německého koncernu.

Video se připravuje ...

Britská automobilka je naopak přesvědčena, že VW Group využívá její patentově chráněné řešení bez zaplacení či svolení. Oním patentovaným systémem má být tzv. Terrain Response systém, tedy technologie, která automaticky upravuje vlastnosti automobilu v závislosti na zdolávaném terénu. Řidiči tak stačí navolit pouze režim, jako například sníh, bláto nebo skály, a vůz se sám přizpůsobí.

Nejedná se přitom o jediný spor, který spolu automobilky Jaguar Land Rover a Volkswagen Group vedou. V únoru příštího roku by se totiž měl projednávat spor ohledně systému Bentley Drive Dynamic, kvůli kterému si Jaguar Land Rover již dříve stěžoval na VW Group.

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
27. 12. 2020 23:17
Re: Podstata?
Myslím, že nejde o systém jako takový, ale o nějakou jeho část. Hledat se mi nechce, abych zjistil o co vlastně jde.
27. 12. 2020 13:05
Re: Reakce
Určite? Ony bývajú v zmluvách dodatky a podmienky o utajených informáciách a výsledkoch práce a všetkých tých veciach okolo - pokiaľ by bola pravda, čo píšeš, VW by dal Oplákov k súdu a bez problémov by vyhral. Nie je také jednoduché preniesť know-how inde, aj keď si jeho spoluautorom alebo autorom. Vždy je majetkom firmy, s ktorou máš zmluvu, a s tým len tak nehneš.
26. 12. 2020 21:55
Das auto, Das copy
Sa zasmejem ak Jaguar uspeje ;-) Po tom ako sa rychlo Suzuki rozkmotrilo s VW a obvinilo nemcov zo spionaze a po nedavnom vedomom klamstve spotrebitelov o emisiach si tento koncern koleduje opät o problem. Nevedno ci je to nejaka nova firemna politika nemcov z VW.
Avatar - Blue Sun
26. 12. 2020 19:58
Re: Podstata?
Máš buď možnost vybrat konkrétní režim nebo to nechat na automatice. Ta ale nemusí zareagovat ideálně. Navíc i v těch volených režimech je program adaptivní a upravuje si nastavení podle podmínek. Podle všeho to u VW je stejné, vyzkoušené to nemám.
26. 12. 2020 18:26
Re: Podstata?
K čemu je tam pak ta volba ?
A u VW to funguje taky takhle ?